MetrouTrenurile de metrou din București

 

Topic: Trenurile și ramele ASTRA/IVA (BM1)

1234 posts, 470570 views
 
Go to page:  1  ... 61 62 63 64 65 66 67  ... 89
 
 

📖 Pagination options
Re: Trenurile ASTRA/IVA subway guru

N-au nicio problema din punct de vedere al performantelor mecanice, diferenta provine din faptul ca trebuie conduse manual pe o linie ce are un sistem de automatizare diferit de cel cu care sunt echipate. Din punct de vedere demaraj si putere specifica a motoarelor sunt peste bombardele.  :rofl:

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Trenurile ASTRA/IVA sab

N-as spune asta, au mai circulat pe M3 cu aceleași sisteme si nu erau așa probleme ca acum. De data asta știi clar ca atunci când este o sincopa urmează o IVA.
Ori mecanicii s-au mai schimbat si nu știu sa o conducă , ca atare merg mai prudent. Totuși, sa acumulezi 5 minute de întârziere de la AS la Politehnica este o adevărată "performanta". Si mă uitam la monitor cum se adăuga un minut, apoi iar un minut, samd...

 


Re: Trenurile ASTRA/IVA subway guru

Dar nu e din cauza ca batrana doamna abia se taraie (cum nejustificat te-ai pronuntat) si nu ar sti sa sprinteze daca ar avea ce trebuie ca sa-si puna in valoare calitatile chiar si asa obosita cum e dupa atatia ani de serviciu credincios in slujba bucurestenilor.
:bere:
Decizia de a o introduce pe M1/3 e principial discutabila pentru ca strica modul de circulatie si dintr-o magistrala omogena te procopsesti cu una hibrida…
Explicatia corecta cred ca e tot la antrenamentul mecanicilor care sunt obisnuiti sa circule pe M4 si nu sunt suficient acomodati pe o magistrala unde  nu sunt suficient de familiarizati si rutinati sa circule fara pilotul automat care sa le optimizeze parcursul ca la carte.
La nivel exploatare e ca la aia care se justifica spunand ca a gresit calculatorul in loc sa recunoasca sincer ca nu stiu sa butoneze!
:rofl:  :rofl:  :rofl:
P.S.
Sa instalezi sisteme Bombardier pe IVA nu ar avea nicio justificare tehnica, economica sau operationala.
In mod normal ar trebui sa le faci grafic de circulatie separat pentru conducere manuala nu sa crezi ca se vor incadra in graficul facut pentru conducere automata. Solutia actuala e treaba romaneasca mermelita, in mod normal IVA pe manual nu are cum sa ajunga din urma un Bombardier, iar bombardeaua nu are cum sa-i dea un sut in fund ca nu-i permite automatizarea ATP…asa ca merge si asa!
:headbash:

 


Re: Trenurile ASTRA/IVA ByOnu

Au fost scoase la licitație prin B.R.M. 14 REM IVA.

Nu pot decât să estimez că odată cu acest lot de casare vom ramane doar cu cele 15 TEM (45 REM) active conform contractului de mentenanță și cele 7 TEM (21 REM) albastre. Cel mult poate REM 115 și REM 001 să mai fie păstrate.

 


Re: Trenurile ASTRA/IVA punmeister

Poate REM 009, ca 001 e in Militari in paragina din 2006.

 


Re: Trenurile ASTRA/IVA Gabi23

Foarte bine că se valorifică cele 14 REM, o decizie logică  :applause:  Și cele 21 REM albastre ar trebui valorificate, dar probabil nimeni nu vrea să își asume casarea lor. Au trecut totuși 25 de ani de la modernizarea lor, depinde ce statut juridic au, ce valoare de gestiune, dacă sunt amortizate etc.
REM 001 mai există? (adică cel produs în anii 198x). Nu vă nici o pagubă în casarea lui, pentru că nu are nici o valoare istorică, decât că ar scrie ”001”. Trebuie păstrat ceva, din intervalul 003-014.

Are cineva întocmită o statistică exactă a ramelor, la zi, pentru a fi postată într-un mesaj? Spre exemplu:
- care sunt cele 45 de REM active conform contractului de mentenanță
- cele 21 REM albastre
- cele 14 REM valorificabile
- restul dacă mai există (erau parcă niște caroserii 163, 018 experimente de modernizare, unele jumătăți etc)

 


Re: Trenurile ASTRA/IVA punmeister

REMurile Albastre se pot casa, pentru ca stiu ca a expirat acordul cu Elvetienii (care era pe 20 sau 25 de ani).

 


Re: Trenurile ASTRA/IVA andrei11

Cum să fie REM - urile albastre amortizate ? N-au circulat niciodată sau au circulat foarte puţin. Au fost un eşec al economiei socialiste.

 


Re: Trenurile ASTRA/IVA punmeister

In realitate nu, dar pe hartie faceau cat un BM2/BM21 pe an, adica vreo 120000 de kilometri! :rofl:

 


Re: Trenurile ASTRA/IVA vl273

Gabi23 wrote here:
Are cineva întocmită o statistică exactă a ramelor, la zi, pentru a fi postată într-un mesaj? Spre exemplu:
- care sunt cele 45 de REM active conform contractului de mentenanță
- cele 21 REM albastre
- cele 14 REM valorificabile
- restul dacă mai există (erau parcă niște caroserii 163, 018 experimente de modernizare, unele jumătăți etc)


I. Remuri active:            
1. 003-133-005
2. 004-058-006
3. 007-215-059
4. 014-008-068
5. 037-134-056
6. 039-033-117
7. 055-128-224
8. 072-034-130
9. 075-105-086
10. 109-011-177
11. 110-107-172
12. 112-098-164
13. 142-096-150
14. 010-049-060
15. 013-070-020 (45)
(Ultimele 5 triple sunt de la dep. Militari si fac alternativ M3-M4)

<<  II. Remuri albastre:
1. 016-090-041
2. 019-026-036
3. 025-027-029
4. 028-057-212
5. 038-052-088
6. 050-044-064
7. 074-082-085  >>


III. Remuri casate in anul vara anului 2020:
079, 124, 176, 201, 207, 213, 218, 231, 251 , 252 (10 )

IV. Remuri care ar mai exista si ar putea fi incluse in noul lot (teoretic):
001, 100, 111, 113, 115, 173, 174, 175, 179, 182, 205, 206, 222, 226,  229, 238 (undeva intre 15-20)
+ 018, 163 si un vagon al ex. 051

Craciun fericit tuturor! :bere:  8-)

 


Re: Trenurile ASTRA/IVA punmeister

115 probabil va fi pastrat.

 


Re: Trenurile ASTRA/IVA Gabi23

Mulțumesc frumos pentru centralizarea lor.  :applause:
La un TEM s-a strecutart o eroare
vl273 wrote here:
3. 025-027-029

041 a fost singură? Care e povestea ei? Știam de existența celor 7 TEM (21 de REM).

 


Re: Trenurile ASTRA/IVA vl273

@Gabi23 Cu mare placere si da, ulterior am realizat si eu mica greseala dar nu mai puteam modifica, se pare ca oboseala si sarmalele si-au spus cuvantul :lol: :mrgreen: . Despre 041 nici eu nu stiu  povestea ei, probabil a venit defecta cu ceva din fabrica, fapt pentru care au izolat-o  mai multi ani. Daca ne poate lumina cineva, e bine venit sa o faca :) Teoretic ar trebui sa fie fabricata in 1982.

@punmeister Cu 115 e cam sucita treaba, auzisem in mai multe parti (inclusiv pe forum daca nu ma insel) cum ca si ea ar fi tot pentru casare, ba chiar ca s-ar fi luat si piese de pe ea :? , dar cum nici eu nu stiu nimic concret, ma opresc aici si zic sa lasam viitorul sa ne arate exact ce si cum. :)

 


Re: Trenurile ASTRA/IVA ByOnu

punmeister wrote here:
Poate REM 009, ca 001 e in Militari in paragina din 2006.


REM 009 este casata de ceva ani deja, din pacate.

001 nu este un punct de cotitura in istoria IVA, este o rama oarecare construita in anii '80. REM din prima serie sunt doar 003-014, cu acestea 12 s-a circulat pe M1 in prima ei forma din 1979. Daca REM 001 nu este pe lista de casare si se doreste pastrarea ei, doar datorita numarului, decizia mi se pare cel putin ciudata, intrucat vorbim despre un REM retras din circulatie acum mai bine de 15 ani, probabil deja canibalizat.

Despre oportunitatea casarii, nu stiu ce sa zic, idem si in cazul albastrelor. Sunt constient ca nu se va mai pune vreodata problema reactivarii acestora, ceea ce este absolut normal, dar casare fara a lua o decizie clara asupra a ceea ce va trebui pastrat pentru istorie sau nu, este cam heirupist.

Mai clar, daca ceea ce se spune mai sus ca pana si REM 115 este pe lista de casare, desi a fost reconditionata estetic, este un semnal de alarma care arata ca Metrorex nu are o aliniere clara asupra a ceea ce rame(!) IVA vor sa pastreze pentru istorie sau DACA vor sa pastreze ceva < at all >. Este destul de ingrijorator. "Noroc" cu M4 care va mai amana momentul decisiv pentru IVA cativa anisori.

_______________

EDIT: Albastre sunt doar 21 REM (7 TEM). Cred ca "041" este de fapt trecuta eronat in liste drept "141"! Nu este nimic misterios cu 041, trenurile albastre fiind pur si simplu sparte uneori pentru a se acomoda depoului gazda. Concret, tineti cont de faptul ca hala de parcare din Militari poate gara pe lungime doar 10 vagoane*, nu 12, iar pentru a inchide portile, o rama trebuie separata din TEM. In anii trecuti, tineau efectiv TEM-urile intregi si portile intredeschise, dar cred ca era o problema de securitate ce permitea grafferilor si precipitatiilor sa patrunda in hala.

*Am mai scris pe tema asta, hala de parcare din Militari trebuie lungita cu vreo 40m pentru a acomoda corect, in conditii de siguranta, viitoarele rame de metrou. Pana acum acolo au domiciliat predominant REM retrase si si-au permis sa le tina partial sub cerul liber, dar asta trebuie sa se schimbe.
Depoul Militari lungimi.jpg (570.07 KB; downloaded 4402 times)

 


Go to page:  1  ... 61 62 63 64 65 66 67  ... 89
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Trenurile de metrou din București  • 
Choose destination

Since our 2307 forum members have written 423131 posts in 5269 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use