Topic: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ
507 posts, 69506 views
📖 Pagination options
- cosminduru
-
Posted:
-
Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ
cosminduru
Exact. Aceea este soluția. Atunci când vei folosi căruciorul, vei constata pe propria piele gradul extrem de agresiune al mașinilor asupra spațiului urban și cum cele 2 milioane de mașini (cu 1,5 milioane mai multe decât ar fi necesar) îți interzic practic dreptul la liberă mișcare prin oraș. Societatea noastră este centrată pe mașini și numai mașini, batjocorind orice altă modalitate de deplasare și trai. Zici că suntem nebuni, am preluat un model scelerat american într-un spațiu total inadecvat, unde nu au loc aceste mașini și acest stil de viață, care oricum e nociv (poluare, obezitate). Deci nu numai că suntem indolenți cu privire la semeni, ne distrugem singuri sănătatea și toate astea pentru a încerca o soluție ce nu va putea niciodată fi realistă, niciodată în vecii vecilor nu vor putea 2 milioane de mașini să coexiste civilizat în acest oraș pentru că NU ESTE LOC. simplu.
Deci vom continua să tolerăm nesimțirea și parcarea alandala pe trotuare și spații verzi sau treceri de pietoni? Sau vom lua atitudine?
Cineva zice că domnule pe vremea lui Ceaușescu era aglomerație în ITB. Păi da, pentru că transportul în comun are și el nevoie de scalabilitate. Cumperi vehicule suficiente și nu va mai fi aglomerație. Diferența este că soluția STB are loc. Un tramvai sau un autobuz suplinesc sute de mașini personale.
andrei11 wrote here:
O să aud soluţia căruciorului cu rotile...
Exact. Aceea este soluția. Atunci când vei folosi căruciorul, vei constata pe propria piele gradul extrem de agresiune al mașinilor asupra spațiului urban și cum cele 2 milioane de mașini (cu 1,5 milioane mai multe decât ar fi necesar) îți interzic practic dreptul la liberă mișcare prin oraș. Societatea noastră este centrată pe mașini și numai mașini, batjocorind orice altă modalitate de deplasare și trai. Zici că suntem nebuni, am preluat un model scelerat american într-un spațiu total inadecvat, unde nu au loc aceste mașini și acest stil de viață, care oricum e nociv (poluare, obezitate). Deci nu numai că suntem indolenți cu privire la semeni, ne distrugem singuri sănătatea și toate astea pentru a încerca o soluție ce nu va putea niciodată fi realistă, niciodată în vecii vecilor nu vor putea 2 milioane de mașini să coexiste civilizat în acest oraș pentru că NU ESTE LOC. simplu.
Deci vom continua să tolerăm nesimțirea și parcarea alandala pe trotuare și spații verzi sau treceri de pietoni? Sau vom lua atitudine?
Cineva zice că domnule pe vremea lui Ceaușescu era aglomerație în ITB. Păi da, pentru că transportul în comun are și el nevoie de scalabilitate. Cumperi vehicule suficiente și nu va mai fi aglomerație. Diferența este că soluția STB are loc. Un tramvai sau un autobuz suplinesc sute de mașini personale.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ
subway guru
Sunt mai multe masini in capitala decat cele inmatriculate aici, daca privesti masinile parcate vei constata ca asa ochiometric 15-20% au numar de provincie.
Nu e o cifra neglijabila…
Sunt mai multe masini in capitala decat cele inmatriculate aici, daca privesti masinile parcate vei constata ca asa ochiometric 15-20% au numar de provincie.
Nu e o cifra neglijabila…
- Vasile52
-
Posted:
-
Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ
Vasile52
Sunt de acord ca forta (scumpiri carburant, loc de parcare etc.) functioneaza pana intr-un anumit punct. Daca vrem o adevarata conversie de la masina personala la transport public trebuie sa facem transportul public atractiv prin frecventa decenta, predictibilitate, viteza sporita si conditi de calatorie decente. Conditiile au inceput incetul cu incetul sa devina ok. Dar la restul punctelor inca este mult de munca.
Cat despre masinile inmatriculate in alte judete este din cauza lipsa transportului public, asta chiar in Ilfov sa nu mai zicem de Giurgiu etc.
Va dau un caz mai mult sau mai putin ipotetic. Cea mai apropriata statie de autobuz este la 10-15 minute, nu este chiar aproape, dar un tanar de varsta mea este ok. La statia respectiva un autobuz vine la o ora, ok incerc sa imi planific din timp calatoria. Fac asta ,dar constat ca autobuzul este plin si fizic nu mai este posibil sa ma urc in el. Ok, sa zicem ca cumva am timp suficient sa ajung unde trebuie si pot sa astept o ora pentru urmatorul. Astept si constat dupa o ora ca autobuzul care trebuia sa vina s-a defectat si nici o reserva nu a fost trimisa. Toate acesta arata de ce masina este atractiva si arata lipsurile transportului metropolitan.
Problema 1: frecventa Poti sa iti planifici a prinde acel autobuz odata la o ora, dar daca vrei/trebuie sa faci o calatorie spontana, pierzi autobuzul sau pur si simplu programul nu iti permite atunci nu ai alta alternativa decat masina personala.
Problema 2: aglomeratia din vehicule Asta este defapt este un simptom al primei probleme. L-am inclus ca problema separata pentru ca nu mereu este cauzat de frecventa, dar lipsa de capacitate de transport in anumite intervale orare astfel incat oricat de mult ai incerca nu poti fizic sa intri in autobuz. Atunci nu ai alta alternativa decat masina personala.
Problema 3: predictibilitatea Ok se intampla incidente/accidente. Dar turele ar trebui sa fie asigurate. Asta nu ar fi o asa mare problema daca frecventa nu ar fi mai mica.
Aceste probleme plus altele pe care nu mai le mentionez fac ca transportul public in Ilfov sa nu fie o optiune sau o optiune dezavantajoasa.
Mircea G wrote here:
Vei ce folosesc masinile personale nu pot fi " convinsi " cu forta sa treaca la transport public , dar se pot convinge singuri cind vor vedea un transport civilizat , normal .
Sunt de acord ca forta (scumpiri carburant, loc de parcare etc.) functioneaza pana intr-un anumit punct. Daca vrem o adevarata conversie de la masina personala la transport public trebuie sa facem transportul public atractiv prin frecventa decenta, predictibilitate, viteza sporita si conditi de calatorie decente. Conditiile au inceput incetul cu incetul sa devina ok. Dar la restul punctelor inca este mult de munca.
Cat despre masinile inmatriculate in alte judete este din cauza lipsa transportului public, asta chiar in Ilfov sa nu mai zicem de Giurgiu etc.
Va dau un caz mai mult sau mai putin ipotetic. Cea mai apropriata statie de autobuz este la 10-15 minute, nu este chiar aproape, dar un tanar de varsta mea este ok. La statia respectiva un autobuz vine la o ora, ok incerc sa imi planific din timp calatoria. Fac asta ,dar constat ca autobuzul este plin si fizic nu mai este posibil sa ma urc in el. Ok, sa zicem ca cumva am timp suficient sa ajung unde trebuie si pot sa astept o ora pentru urmatorul. Astept si constat dupa o ora ca autobuzul care trebuia sa vina s-a defectat si nici o reserva nu a fost trimisa. Toate acesta arata de ce masina este atractiva si arata lipsurile transportului metropolitan.
Problema 1: frecventa Poti sa iti planifici a prinde acel autobuz odata la o ora, dar daca vrei/trebuie sa faci o calatorie spontana, pierzi autobuzul sau pur si simplu programul nu iti permite atunci nu ai alta alternativa decat masina personala.
Problema 2: aglomeratia din vehicule Asta este defapt este un simptom al primei probleme. L-am inclus ca problema separata pentru ca nu mereu este cauzat de frecventa, dar lipsa de capacitate de transport in anumite intervale orare astfel incat oricat de mult ai incerca nu poti fizic sa intri in autobuz. Atunci nu ai alta alternativa decat masina personala.
Problema 3: predictibilitatea Ok se intampla incidente/accidente. Dar turele ar trebui sa fie asigurate. Asta nu ar fi o asa mare problema daca frecventa nu ar fi mai mica.
Aceste probleme plus altele pe care nu mai le mentionez fac ca transportul public in Ilfov sa nu fie o optiune sau o optiune dezavantajoasa.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ
subway guru
Cu exceptia anumitor trasee deservite de STB restul rutelor din Ilfov sunt execrabile si orientate exclusiv pe orele de dimineata si de seara frecventate de navetisti…
Cu exceptia anumitor trasee deservite de STB restul rutelor din Ilfov sunt execrabile si orientate exclusiv pe orele de dimineata si de seara frecventate de navetisti…
- Vasile52
-
Posted:
-
Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ
Vasile52
Macar daca la orele frecventate de navetiști erau ok, dar nu sunt execrabile și atunci. Autobuzele sunt full si nu poti sa te urci. Asa se mai pierd calatori care acum vor folosi masina. Nu e de mirare ca microbuzele fac încă competiție cu STB, STV etc
Macar daca la orele frecventate de navetiști erau ok, dar nu sunt execrabile și atunci. Autobuzele sunt full si nu poti sa te urci. Asa se mai pierd calatori care acum vor folosi masina. Nu e de mirare ca microbuzele fac încă competiție cu STB, STV etc
- reiny2000
-
Posted:
-
Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ
reiny2000
reiny2000 wrote here:A fost adoptat azi de Camera Deputaților.
Ceva ce-am găsit azi, nu știu dacă se potrivește bine aici sau dacă ar trebui să-l postez la politică/glume:
Proiect de lege privind mobilitatea urbană durabilă
Link Senat: Aici (L830/2022 adoptat de Senat la data de 06.02.2023)
Link Camera Deputaților: Aici (PL-x nr. 47/2023)
Forma adoptată de Senat: Răsfoindu-l puțin am observat:- obligația municipiilor reședință de județ de a trece la transport public electric (cel puțin 50% în 2040) și de a crea benzi dedicate până în 2026 pentru transportul public
- obligația Municipiului București și a municipiilor de rang I de a implementa diverse sisteme cu rolul de a îmbunătății transportul public (managament al traficului, management al transportului public, informare a călătorilor, etc.)
- introducerea zonelor cu nivel scăzut de emisie
Mai sunt multe lucruri care sună bine, și sunt sigur că autoritățile locale vor ține cont de acestea pe viitor
Am aflat despre proiect de la televizor, unde prezentatoarea spunea că se interzic mașinile.
- Utilizator anonim 2
-
Posted:
-
Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ
Utilizator anonim 2
A propos de chestia cu orasele de 15 minute: conceptul e foarte vechi in urbanism si nu inteleg de unde transformarea lui recenta in bau bau. Toate cartierele noi construite in Romania inainte de delirul ceausist au folosit acest principiu. In unele orase ca Galati sau Buzau, daca imi amintesc bine, sint botezate “Micro 1”, “Micro 2”, etc.
Am pe undeva si citeva carti editate prin anii ‘60 ce detaliaza aceste principii. Daca dau de ele o sa scanez niste pagini.
A propos de chestia cu orasele de 15 minute: conceptul e foarte vechi in urbanism si nu inteleg de unde transformarea lui recenta in bau bau. Toate cartierele noi construite in Romania inainte de delirul ceausist au folosit acest principiu. In unele orase ca Galati sau Buzau, daca imi amintesc bine, sint botezate “Micro 1”, “Micro 2”, etc.
Am pe undeva si citeva carti editate prin anii ‘60 ce detaliaza aceste principii. Daca dau de ele o sa scanez niste pagini.
- cosminduru
-
Posted:
-
Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ
cosminduru
De la un partid cu finanțare rusească, ce încearcă prin aceste manipulări țintite către populația mai slab educată sau informată să inducă haos și anarhie în societate, euroscepticism și, finalmente, roexit.
nu inteleg de unde transformarea lui recenta in bau bau
De la un partid cu finanțare rusească, ce încearcă prin aceste manipulări țintite către populația mai slab educată sau informată să inducă haos și anarhie în societate, euroscepticism și, finalmente, roexit.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ
subway guru
Astea ar fi masuri din pix pentru combaterea efectelor fara inlaturarea cauzelor…adica efect zero ca multe alte reglementari fantasmagorice.
Astea ar fi masuri din pix pentru combaterea efectelor fara inlaturarea cauzelor…adica efect zero ca multe alte reglementari fantasmagorice.
- reiny2000
-
Posted:
-
Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ
reiny2000
Forma trimisă la promulgare (măcar în asta poți da Ctrl+F):
reiny2000 wrote here:
A fost adoptat azi de Camera Deputaților.
Forma trimisă la promulgare (măcar în asta poți da Ctrl+F):
pr047_23.pdf
pr047_23.pdf (402.15 KB; downloaded 145 times)
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ
shoppy
Probabil UE a crezut ca noi o sa eliminam cazanele de acum 20 de ani prin faptul ca nu-si mai indeplinesc noxele la ITP si mai usor cumperi un Euro4 decat sa repari un Euro2, sanchi, la noi ITP e pe naspa iar norma e de forma ca oricum majoritatea nu mai au catalizator sau filtru de particule, asa ca s-a redeschis razboiul pentru eliminarea lor directa.
Probabil UE a crezut ca noi o sa eliminam cazanele de acum 20 de ani prin faptul ca nu-si mai indeplinesc noxele la ITP si mai usor cumperi un Euro4 decat sa repari un Euro2, sanchi, la noi ITP e pe naspa iar norma e de forma ca oricum majoritatea nu mai au catalizator sau filtru de particule, asa ca s-a redeschis razboiul pentru eliminarea lor directa.
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ
ByOnu
...
...
alexandria egipt.jpg (160.1 KB; downloaded 1194 times)
📖 Pagination options