Regiunile RomânieiMoldovaJudețul Iași

 

Topic: Stiri, noutati, perspective

305 posts, 144249 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 22
 
 

📖 Pagination options
  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Utilizator anonim

Noile tarife RATP, valabile de duminică, 10 martie

Începând cu data de 10 martie 2013, preţul biletelor RATP va fi ajustat. Concret, de duminică, tariful de călătorie creşte între 5% şi 8%, în funcţie de tipul de tichet. Ultima ajustare a tarifelor la bilete a avut loc în 2010, adică acum trei ani, iar la abonamente în 2009, exceptând momentul în care preţul s-a modificat exclusiv prin creşterea TVA de la 19% la 24%. Însă, în aceşti 3 – 4 ani, preţurile la energie şi carburanţi s-au majorat de mai multe ori.
Ajustarea a fost necesară din cauza creşterii repetate a preţurilor la carburanţi şi piese de schimb. Ultimele modificări de tarife la RATP datează de acum 3-4 ani

10 bani la o călătorie

Modificarea de tarif a fost aprobată de consilierii locali în şedinţa de săptămâna trecută. Astfel, potrivit hotărârii aprobată de consilieri, preţul unui bilet cu o călătorie va fi de 2 lei, faţă de 1,9 lei, adică o creşte de doar 10 bani. Un bilet cu două călătorii va costa 4 lei. Setul de 10 călătorii va fi 19 lei. Pentru abonamentele pe o linie, valabile 30 de zile, ieşenii vor trebui să achite 75 de lei, cele pe două linii fiind 90 de lei. Un liber la purtător de 30 de zile va costa 200 de lei, în timp ce un liber de o zi va fi doar 8 lei.

Modificări vor fi şi pentru abonamentele de două săptămâni. Pentru a circula cu mijloacele de transport în comun pe o linie, respectiv două, timp de 15 zile, va trebui să achitaţi 38, respectiv 45 de lei. Un abonament de două săptămâni pe toate liniile va costa 60 de lei. Un liber la purtător de o oră, emis electronic sau de la automatele de bilete, va fi 4 lei. Majorarea tarifelor la transportul în comun din municipiu a venit ca răspuns la modificarea preţurilor la combustibil şi a tarifelor la piesele de schimb.

http://www.primaria-iasi.ro/content.asp ... 1&nid=1822

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Utilizator anonim

Sistem revoluţionar de control al traficului auto

Şefii Iaşului caută constructor pentru sistemul de management al traficului. Primăria Iaşi a început demersurile pentru găsirea unei firme care să se ocupe de lucrările prevăzute în proiectul „Sistem de management de trafic în municipiul Iaşi”. Valoarea estimată a lucrărilor este de peste 85 milioane de lei, adică echivalentul a aproape 20 de miloane de euro. Cu aceşti bani ar urma să se facă lucrări de anvergură care să conducă la descongestionarea traficului din Iaşi. Termenul limită până la care pot fi depuse ofertele de participare la licitaţie este 26 aprilie.
Cele mai importante 90 de intersecţii din oraş vor fi semaforizate cu echipamente moderne

Supraveghere video

Prin proiect se urmăreşte implementarea unui sistem de management al traficului care să contribuie la fluidizarea acestuia: reducerea timpului de staţionare a autovehiculelor la traversarea intersecţiilor, creşterea vitezei de circulaţie, reducerea congestiilor prin echiparea/reechiparea a 90 intersecţii şi a trecerilor de pietoni cu instalaţii de semaforizare configurate să lucreze în regim de dirijare adaptiv.

Se mai urmăreşte şi îmbunătăţirea semnalizării verticale în municipiu prin montarea a 554 de indicatoare de circulaţie noi şi prin înlocuirea a 1.425 de indicatoare neconforme tehnic.

Totodată, din punct de vedere al traficului, va fi creat un sistem de supraveghere video al acestuia, CCTV, şi vor fi instalate 59 de puncte de supraveghere. Datele înregistrate astfel vor fi transmise către un centru de comandă şi control al traficului, centru care va fi înfiinţat tot prin intermediul proiectului. Clădirea în care va funcţiona acesta va fi reabilitată, ţinându-se cont de normele şi legislaţia în vigoare privind necesităţile persoanelor cu handicap locomotor.

Execuţie în doi ani

Firmele interesate pot să depună cererile de documente sau să solicite accesul la acestea până pe 18 aprilie 2013, ora 10.00. Ofertele pot fi depuse până pe 26.04.2013, ora 10.00, urmând ca deschiderea acestora să aibă loc în aceeaşi zi, la ora 13.00. Durata contractului este de 24 de luni începând de la data atribuirii acestuia.

http://www.primaria-iasi.ro/content.asp ... 1&nid=1828

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Utilizator anonim

Tramvaiele spre Copou, înlocuite cu autobuze

Circulaţia tramvaielor spre Copou va fi suspendată, din cauza lucrărilor la pasajul subteran Mihai Eminescu

De săptămâna viitoare, tramvaiele nu vor mai circula spre Copou. Autobuzele vor asigura transportul pe traseele 1 şi 13. Linia 8 de tramvai Copou – Baza 3 va fi suspendată definitiv.

„De luni (18 martie) RATP va demonta liniile de tramvai provizorii din Piaţa Eminescu, concomitent cu începerea excavaţiei dinspre strada Păcurari. Lucrările vor dura până la jumătatea lunii mai când vom monta şi linia de tramvai definitivă către Copou”, a declarat viceprimarul Mihai Chirica. Aproximativ 16 autobuze vor acoperi traseele de tramvai ce vor fi suspendate.

Traseul 1 va avea ruta Copou-Piaţa Unirii-Tg. Cucu-Podu Roş-Tătăraşi-Piaţa Chirilă-Baş Ceauş-Bulevardul Tudor Vladimirescu-Podu de Fier -Târgu Cucu – Piaţa Unirii – Copou. Autobuzul de pe ruta 13 va avea traseul Copou – Piaţa Unirii -Târgu Cucu – Podu de Fier – Tudor Vladimirescu-Baş Ceauş – Piaţa Chirilă -Tătăraşi – Podu Roş – Târgu Cucu – Piaţa Unirii-Copou.

http://www.primaria-iasi.ro/content.asp ... 1&nid=1831

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Utilizator anonim

Bugetul Iaşului, în dezbatere publică

Proiectul bugetului pe anul 2013 prognozeaza venituri totale de 905 milioane de lei, în timp ce cheltuielile ar putea ajunge la 930.695.880 de lei. Ca si anul trecut, cheltuielile bugetare vor fi îndreptate spre doua mari capitole: finantarea proiectelor europene si functionarea orasului. Municipalitatea estimeaza ca bugetul va fi aprobat pâna în 8 aprilie.

Fonduri UE

Astfel, specialistii Primariei au estimat pentru anul în curs un buget cu 25% mai mare fata de cel estimat la începutul lui 2012. Din cele 905 milioane de lei venituri totale, se asteapta ca peste 250 milioane de lei sa aiba drept sursa fondurile europene nerambursabile. Acestea ar urma sa fie folosite pentru finantarea lucrarilor de modernizare a strazilor de pe axa culturala (Copou, Sararie, bulevardul Stefan cel Mare), modernizarea Ciricului, constructia pasajului subteran Mihai Eminescu si asfaltarile din Pacurari, Independentei si Elena Doamna. Tot în zona de proiecte cu finantae UE se afla construirea pasajului suprateran Octav Bancila, dar si refacerea completa a strazilor din zona Alexandru – Dacia. Fonduri vor aduce si proiectul axei Podu Ros – CUG, dar si cel ce prevede modernizarea strazilor din spatele Palatului Roznovanu.

Lucrari în continuare

Sefii municipalitatii îsi propun si continuarea finantarii unor importante obiective de infrastructura. Astfel, printre altele, au fost alocate 3,5 milioane de lei pentru lucrarile de la Esplanada Halei Centrale, 10 milioane de lei pentru modernizarea si extinderea iluminatului public, 2,2 milioane lei pentru lucrarile de la adapostul de animale din Tomesti si 820.000 de lei alocate extinderii platformei de la Bazar. De asemenea, vor fi continuate lucrarile reabilitarile si modernizarile liniilor de tramvai Anastasie Panu –Palat (132.680 de lei) si Nicorita – Piata Chirila – Doi Baieti (2.082.860 de lei).

Investitii noi

Exercitiul financiar bugetar al anului 2013 va presupune si sume orientate pentru lucrari noi. Vor fi începute amenajarea parcarii dintre blocurile B1 si B2 aflate pe str. Roman Voda (122.650 de lei), modernizarea iluminatului stradal de pe bdul Stefan cel Mare si Sfânt (300.000 de lei), lucrarile de amenajare ale Cimitirelor Buna Vestire si Sfintii Petru si Pavel (500.000 de lei fiecare), asigurarea iluminatului arhitectural la Manastirea Trei Ierarhi (230.000 de lei), construirea unor locuinte colective pentru tineri (300.000 de lei), telegestiunea si comanda sistemului de iluminat public (500.000 de lei).

Împadurire pe 40 ha

O alta noua lucrare inclusa în bugetul acestui an o reprezinta împadurirea unui teren de 39,726 ha pentru compensarea suprafetei de 6,5674 ha de teren scos din circuitul forestier, ca urmare a implementarii proiectului Ciric, suma alocata fiind de 350.000 de lei. Bugetul pe 2013 a prevazut si o ampla lucrare ce va fi începuta pe soseaua Pacurari, unde Piata Mimoza va fi reabilitata complet, pe baza unei investitii de 1.100.000 de lei. Nu mai putin de 10 milioane de lei sunt alocati modernizarii strazilor, a trotuarelor si aleilor pietonale, iar spatiul public va fi îmbogatit prin investitiile de 9.218.600 de lei efectuate în dotarile spatiilor de joaca, în timp ce transportul în comun va beneficia de o achizitie de autobuze în valoare de 4,5 milioane de lei. O serie de studii de fezabilitate vor fi finantate de la bugetul local, dintre acestea remarcându-se cele aferente proiectarii Pietei Mimoza (100.000 de lei), amenajarii arhitecturale a râului Bahlui (200.000 de lei), reabilitarii termice a blocurilor (2.656.130 de lei).

“Bugetul pe anul 2013 este unul echilibrat. La elaborarea lui s-a urmarit alocarea de resurse financiare catre sustinerea proiectelor europene si catre buna functionare a orasului,” Gheorghe Nichita, primarul municipiului Iasi

Buget aflat în dezbaterea cetatenilor

Proiectul bugetului municipiului Iasi este supus dezbaterii publice, cei interesati în a trimite propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare putând sa faca acest lucru pâna pe 23 martie, pe adresa Primaria Municipiului Iasi, bdul Stefan cel Mare si Sfânt nr. 11, Iasi 700064.

De asemenea, propunerile vor putea fi remise si Centrului de Informatii pentru Cetateni – Biroul de Relatii cu Publicul – ghiseul 6, luni, marti, miercuri si vineri între orele 8.30 – 16.30 si joi între orele 8.30 – 18.30, la telefonul direct 0232.984 sau pe email informatii@primaria-iasi.ro.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Utilizator anonim

RATP a pus în funcţiune al zecelea automat de bilete

Regia locala de transport public a finalizat instalarea celor 10 automate de vânzare a biletelor de calatorie. Primul aparat a fost montat în primavara anului trecut în Piata Unirii, iar ultimul, al zecelea, a fost instalat pe 12 martie 2013 în statia Universitate. Celelalte 8 automate sunt amplasate în Podu Ros, Moldova, Târgu Cucu, Bloc Carmen, Tudor Vladimirescu, Dr. Savini, Gara, Frigorifer.

Zeci de mii de bilete

Aparatele au fost achizitionate prin intermediului proiectului Archimedes, program cu finantare europeana, care a urmarit modernizarea transportului public în Iasi. Preturile biletelor si abonamentelor oferite de automate este acelasi cu cel de la tonete. Metoda de achitare este cu monede, bancnote sau carduri de credit.

În luna ianuarie 2013 s-au achizitionat de la aceste automate, aproximativ 12.000 de bilete cu o calatorie, 7.851 bilete cu doua calatorii si 165 abonamente valabile o zi.

În luna februarie, iesenii au folosit automatele de vânzare a biletelor de 11.867 de ori pentru achizitionarea biletelor cu o calatorie, de 7.006 ori pentru biletele cu doua calatorii si de 205 ori pentru abonamentele de o zi. Trendul se mentine crescator, la nivelul lunii martie pentru primele 12 zile înregistrându-se achizitii de la aparatele de bilete  în valoare de 49%  fata de luna februarie 2013. Cele mai des utilizate automate sunt cele din statia Moldova (încasari de doua ori mai mari decât urmatorul clasat), Piata Unirii, Dr. Savini, Frigorifer, Bloc Carmen si Podu Ros.

Si prin sms

În ceea ce priveste biletele de calatorie achizitionate prin SMS, acestea au înregistrat o crestere exploziva. În ianuarie 2013, un numar de 5.691 de titluri de calatorie au fost vândute prin SMS. Dintre acestea, 707 au fost abonamente de o zi, iar 4.984 au fost calatorii simple. Luna februarie a înregistrat o crestere semnificativa, ajungându-se la 7.667 achizitii totale, 1.099 constituind abonamente de o zi, iar 6.568 calatorii simple.

Bilantul Archimedes

Prin intermediul proiectului Archimedes au fost echipate 30 de autobuze de mare capacitate (100 locuri) cu instalatii ce folosesc combustibili alternativi (GPL). Au fost instalate automate de vânzare tichete de transport. Au fost transformate 10 microbuze în favoarea persoanelor cu dizabilitati si 50 de statii au fost special amenajate pentru accesul neîngradit al persoanelor în cauza la transportul public. În acelasi timp, 40 de echipamente de avertizare audio au fost instalate în 20 de intersectii, a fost dezvoltat sistemul de semaforizare a 15 intersectii pe Coridorul CIVITAS, si s-a realizat delimitarea de benzi rezervate mijloacelor de transport public.

În zona Tudor Vladimirescu – Splai Bahlui au fost construite piste pentru biciclete (11 km), în paralel cu aceasta actiune desfasurându-se o campanie de promovare a utilizarii bicicletei si o campanie de promovare a transportului public (în scoli si universitati) realizate prin harti, ghiduri si brosuri.

http://www.primaria-iasi.ro/content.asp ... 1&nid=1837

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Utilizator anonim

Falimentul transportului public iesean este iminent! Statul a pus sechestru pe tramvaiele RATP

Primaria Iasi baga in faliment transportul public iesean pentru ca de un timp indelungat, aceasta nu a platit  gratuitatile oferite anual celor 30.000 de pensionari • ANAF a pus sechestru si a scos la licitatie 22 de tramvaie, pentru ca RATP nu si-a mai putut onora obligatiile catre stat • Fara nicio intentie sa-si respecte plata anuala a celor 20 milioane de lei pentru gratuitatile pensionarilor, edilii locali au anuntat ca RATP va fi pur si simplu falimentata

A inceput numaratoarea inversa pentru intrarea in faliment a Regiei Autonome de Transport Public din Iasi. Decizia primarului Gheorghe Nichita de a oferi transport gratuit pe toate liniile pentru cei aproape 30.000 de pensionari din Iasi nu a fost onorata de ani buni prin plata decontarilor anuale de 20 milioane de lei, atat cat ar trebui RATP sa primeasca in schimbul acestor servicii oferite zilnic principalului electorat al edilului.

Acum, RATP Iasi are datorii catre bugetul de stat de aproximativ 39 milioane de lei. Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a pus sechestru pe o parte din mijloacele de transport folosite in Iasi si, in exact o saptamana, a programat o licitatie pentru vanzarea a 22 de tramvaie.

"Sunt sub sechestru mai multe tramvaie pentru datoriile pe care le inregistreaza RATP catre ANAF. Plati s-au mai facut, dar odata cu timpul au crescut penalitatile pentru sumele datorate catre bugetul de stat. Este vorba de 22 de tramvaie pe care ANAF le scoate la licitatie, printre care 13 vagoane ST7 si ST8 si 9 tramvaie GT5", explica Adrian Mihai, purtator de cuvant RATP Iasi.

http://www.bzi.ro/falimentul-transportu ... atp-353336

 


Re: Stiri, noutati, perspective ByOnu

Se rezolva simplu: STOP gratuitatilor! Ok, reduceri de maxim 50%, dar gratuitati nu!!

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Utilizator anonim

Cele trei priorităţi ale momentului: plombările, curăţenia şi investiţiile UE

Trei sunt urgentele Primariei la acest început de primavara. La plombarea strazilor se lucreaza foc continuu, cu tot personalul disponibil, la curatenia orasului, echipele Salubris au fost suplimentate cu 45 de detinuti. Si, în al treilea rând, sefii orasului cer cresterea vitezei lucrarilor la santierele finantate cu fonduri europene. Spre exemplu, la Fundatie, circulatia tramvaielor a fost înlocuita cu cea a autobuzelor, iar ritmul a fost sporit, constructorul lucrând în doua schimburi, zi – lumina.

Si cu detinuti

Astfel, municipalitatea continua în forta plombarea strazilor din oras, nu mai putin de 14 echipe fiind alocate acestei activitati. Astfel, se lucreaza intens pe strada Emil Honoriu, soseaua Iasi-Voinesti, strada Aurel Vlaicu, strada Oastei-Codrescu, soseaua Nicolina, bretelele de acces pe pasajul Nicolina, splai Bahlui mal stâng, aleea Tudor Neculai, Sergent Grigore Ioan si Tabacului, str. Aurel Vlaicu.

Muncitorii de la Salubris, împreuna cu 45 de detinuti, matura si spala strazile orasului. Operatiunile de spalare se desfasoara pe bulevardul Mangeron, str. Sararie, str. Canta, C.A. Rosetti, în timp ce pe Lascar Catargi se efectueaza lucrari de razuire la rigola si de îndepartare a materialului antiderapant. De asemenea, echipele de curatenie se afla în aceste zile si în zonele Gara, Pacurari, Canta, Aeroport.

Modificari

Reluarea lucrarilor de refacere a carosabilului de pe strada Vasile Conta va duce la modificari în circulatia rutiera din zona. Astfel, se va institui sens unic pe str. Ralet, cu directia de mers dinspre str. Lascar Catargi spre str. Sararie. Lucrarile se vor desfasura în paralel pe doua fronturi, atât pe Vasile Conta dinspre Parchet spre strada Nicolae Gane, cât si pe strada Lascar Catargi, dinspre Codrescu catre General Berthelot.

Totodata, pentru urgentarea lucrarilor la santierul pasajului subteran din Piata Eminescu se va trece la lucrul în doua schimburi, în asa fel încât sa poata fi atins termenul de finalizare a acestui obiectiv, stabilit pentru toamna acestui an. Tot pentru urgentarea lucrarilor pe acest santier, din aceasta saptamâna, tramvaiele spre Copou au fost înlocuite cu autobuze.

Într-un ritm alert se lucreaza si pe bulevardul Stefan cel Mare acolo unde asflatul va fi înlocuit cu piatra cubica si pe portiunea dintre Cub si Piata Unirii.

http://www.primaria-iasi.ro/content.asp ... 1&nid=1838

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Utilizator anonim

Bugetul Iaşului: Investiţiile pentru 2013

Bugetul local, aferent acestui an, a fost aprobat de Consiliul Local Municipal în sedinta ordinara de joi, 28 martie. Cu un buget cu 25% mai mare ca anul trecut, municipalitatea acopera funtionarea orasului si continuarea celui mai amplu program de investitii din ultimii ani.

Dezvoltarea continua

Iasul are în 2013 un buget de 905 milioane lei, cu aproape o treime mai mare decât anul trecut. Cresterea fondurilor municipale se bazeaza pe fondurile europene nerambursabile, având în vedere ca în acest an se vor desfasura lucrari pe toate proiectele mari de infrastructura. Bugetul local are în vedere acoperirea costurilor de functionare a orasului, care includ salubritatea, întretinerea spatiilor verzi, ordinea publica sau iluminatul. Alaturi de aceste fonduri, municipalitatea a inclus si un buget consistent de investitii proprii, obiective aflate în continuare, dar si investitii noi. De asemenea, sunt alocate fonduri pentru pregatirea documentatiilor pentru viitoare investitii. „Bugetul este construit pentru a acoperi costurile serviciilor publice si, în acelasi timp, pentru a continua dezvoltarea orasului. Investitii însemnate sunt realizate cu fonduri europene nerambursabile pe proiectele câstigate de Primarie. Am inclus si investitii din bugetul local, continuarea unor obiective începute anul trecut, dar si investitii noi care sa completeze proiectele europene”, a declarat primarul Gheorghe Nichita.

Distributia fondurilor

Conform bugetului supus aprobarii, municipiul Iasi are estimate cheltuieli de aproximativ 930 de milioane lei. Mare parte din aceste fonduri se vor îndrepta spre lucrarile de infrastructura aflate în desfasurare, fonduri nerambursabile de la UE. O cota deosebit de importanta este alocata si în acest an pentru unitatile de învatamânt preuniversitar. În acest scop sunt alocate 186 milioane lei, fonduri care urmeaza sa acopere atât plata personalului din învatamânt cât si investitiile în întretinerea si modernizarea scolilor si gradinitelor din municipiu. Sume importante sunt alocate si pentru modernizarea transportului din municipiu: 181 de milioane lei, din care 121 milioane provin din fonduri externe, pentru ordine publica (9 milioane lei) sau sprijinirea proiectelor si institutiilor de cultura (30 milioane lei). Totodata, fonduri importante au fost îndreptate catre investitii la cele doua spitale din administrarea primariei (9 milioane lei), dar si pentru proiectele de asistenta sociala (38 milioane lei).

„Este un buget realist bazat preponderent pe fondurile europene si tine cont de realitatile financiare ale acestei perioade si de impunerile de ordin legislativ”, si-a exprimat parerea Daniel Matasaru, consilierul local.

Esplanada de la Hala

Pentru obiectivele de investitii finantate din bugetul local al municipiului au fost alocate 57,6 milioane lei. O cota importanta a acestor fonduri este îndreptata pentru continuarea lucrarilor la obiectivele de investitii începute în anii anteriori. În acest sens, reamenajarea esplanadei Hala Centrala va avea la dispozitie 3,5 milioane lei, continuarea lucrarilor de amenajare a unui adapost pentru animale la Tomesti are alocate 2,2 milioane lei, iar pentru amenajarea noului spatiu pentru Bazar se vor cheltui 820.000 lei. Importanta este si continuarea programului de investitii în ceea ce priveste modernizarea iluminatul public din municipiu, la acest capitol fiind incluse aproximativ 10 milioane lei.

Locuri de joaca

Pe de alta parte, în acest an va continua programul de modernizare a spatiilor de joaca din cartierele municipiului. În 2013, sunt planificate pentru amenajare si dotare cu echipamente moderne de joaca aproximativ 50 de spatii, bugetul alocat fiind de peste 10 milioane lei. De asemenea, în acest an va intra în proiectare un parc de distractii pentru copii, pentru acesta finantându-se documentatia tehnica. Pentru înlocuirea mobilierului urban, cosuri de gunoi si banci au fost alocate 500.000 lei si sunt pregatite investitii pentru modernizarea stadionului Emil Alexandrescu conform normelor UEFA si redarea functionalitatii stadionului Tineretului.

Lucrari noi

Municipalitatea a pregatit demararea unor investitii noi. Parcarea dintre blocurile B1 si B2 din strada Roman Voda are alocate 122.000 lei, în timp ce amenajarile din cimitirele Buna Vestire si Petru si Pavel totalizeaza investitii de 1 milion lei în acest an. De asemenea va fi demarata în acest an reamenajarea si modernizarea esplanadei Mimoza din cartierul Pacurari. Cu fonduri de aproximativ 1,1 milioane lei, în aceasta zona vor fi create noi spatii verzi si o zona de promenada, proiectul completând astfel reabilitarea bulevardului, finalizata anul trecut. Tot în aceasta categorie este inclusa reabilitarea termica de la Baia Comunala (50.000 lei) si modernizarea strandului municipal (100.000 lei). Lucrari noi vor fi demarate si în programul municipal de sprijinire a tinerilor pentru constructia de locuinte, în acest caz fiind alocate aproximativ 300.000 lei. Cu fondurile bugetului local va fi împadurita o suprafata de aproape 40 de hectare care înlocuieste astfel defrisarea necesara amenajarii bazei de agrement de la Ciric.

Strazi si linii de tramvai

Primaria a inclus pentru sustinerea din fonduri proprii si a modernizarii unor strazi din cartiere, care nu sunt prinse în cadrul proiectelor europene. Astfel, în acest an sunt alocate peste 10 milioane de lei pentru reabilitarea carosabilului si amenajarea de trotuare si alei pietonale. Modernizarea retelei de transport public cu tramvaiul este si în acest an în atentia Primariei. În completarea tronsoanelor reabilitate pe fonduri europene, Primaria finanteaza lucrarile de pe sectorul Nicorita – Piata Chirila -Doi Baieti si finalizarea integrala a modernizarii liniei de pe str. Palat. De asemenea vor intra în pregatire documentatiile pentru reabilitarea liniilor Cinci Drumuri – str. Padurii si Bucsinescu – T. Vladimirescu – Calea Chisinaului.

http://www.primaria-iasi.ro/content.asp ... 1&nid=1841

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Utilizator anonim

Pasajul Octav Băncilă – Primul pilon




Pasajul suprateran din zona Ţigarete va oferi o legătură rapidă şi directă cu centrul oraşului. Lucrările de construcţie se află în plină desfăşurare.
Fără îndoială, cel mai important proiect pentru cartierele Alexandru, Dacia şi Păcurari este pasajul suprateran Octav Băncilă a cărui construcţie a demarat anul trecut. Lucrarea trebuie să fie gata până în toamna anului viitor. Costurile totale sunt de aproximativ 15 milioane de euro, mare parte din sumă fiind fonduri europene nerambursabile.  Pasajul va rezolva o mare problemă de trafic, mai ales auto: va lega cartierele Alexandru cel Bun şi Dacia de centrul Iaşului.

532 metri lungime

Pasarela Octav Bancilă va avea o singură bandă pe sens, lăţimea totală a carosabilului fiind de 7,8 metri. Pasarela va trece deasupra liniilor de cale ferată din zona Ţigarete şi a străzii Moara de Foc pentru a ajunge în Păcurari, în zona intersecţiei străzii Arcu cu strada Octav Băncilă. Lungimea totală a pasajului suprateran este de 532 metri. Pe partea cartierului Alexandru, accesul pe pasaj se va putea face de pe străzile Tabacului, şos. Naţională şi Sarmizegetusa, iar în Păcurari – pe strada Arcu şi strada Păcurari.

9 străzi refăcute

În cadrul aceluiaşi proiect vor fi reabilitate complet mai multe străzi adiacente pasajului, pe unele din acestea lucrările fiind deja definitivate. În proiect sunt incluse modernizări complete pe 9 străzi: Sarmizegetusa, Strămoşilor, Tabacului, Columnei, Vitejilor, Muşatini, Plăieşilor, Petru Poni, Toma Cozma. De asemenea, vor fi reabilitaţi şi modernizaţi peste 40.000 mp de trotuare aferente străzilor.

În actuala intersecţie de la biserica Catolică Sf. Anton va fi amenajat un sens giratoriu care să ofere un trafic fluid de urcare – coborâre la pasaj.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Gabi23

Iaşi 2 mai 2013 - Se lucra cu destul de mult spor la ambele pasaje:

Pasajul "Mihai Eminescu"

Pasajul Mihai Eminescu - 02.05.2013.jpg (447.93 KB; downloaded 9117 times)

Pasajul Mihai Eminescu - 02.05.2013 (1).jpg (499.09 KB; downloaded 9114 times)

Pasajul Mihai Eminescu - 02.05.2013 (2).jpg (410.18 KB; downloaded 9121 times)

Pasajul "Octav Băncilă"



Pasajul Octav Bancila - 02.05.2013.jpg (368.61 KB; downloaded 9111 times)
Pasajul Octav Bancila - 02.05.2013 (1).jpg (367.83 KB; downloaded 9119 times)
Pasajul Octav Bancila - 02.05.2013 (2).jpg (442.22 KB; downloaded 9114 times)

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Utilizator anonim

Sistem modern de coordonare a traficului




Primăria se pregăteşte pentru implementarea sistemului de management al traficului, proiect ce beneficiază de finanţare europeană nerambursabilă.

Trei competitori

 
Toate echipamentele sistemului vor fi conectate la un centru de comandă


Procedura de licitaţie pentru instalarea sistemelor moderne de gestiune a traficului se apropie de final. Ofertele firmelor care s-au înscris pentru a implementa sistemul sunt în acest moment în evaluare. În licitaţie sunt prezente trei asocieri de firme, două dintre acestea având parteneri străini, din Spania şi Israel. Firmele bucureştene UTI Grup şi Information Business Consulting concurează cu asocierea dintre Imsat SA Bucureşti şi firma Menorah, din Israel şi cu parteneriatul spaniol format din Etrabonal SA şi Sisenar Ingenieros SL Zaragoza. Valoarea estimată a contractului este de aproximativ 70 de milioane lei fără TVA. După analiza ofertelor, firmele câştigătoare vor avea la dispoziţie doi ani pentru a definitiva montarea echipamentelor pentru managementul traficului.

90 de intersecţii

Traficul rutier din municipiu va fi optimizat cu ajutorul unui sistem modern de gestiune a circulaţiei. Implementarea acestui sistem de management al traficului va fluidiza circulaţia în municipiul Iaşi prin reducerea timpului de staţionare a autovehiculelor la traversarea intersecţiilor, creşterea vitezei de circulaţie şi reducerea ambuteiajelor în trafic. Practic, va fi instituit un centru de comandă de unde operatori vor observa traficul şi vor controla în timp real semaforizarea în funcţie de numărul de maşini aflate în circulaţie. De asemenea, pe baza analizei traficului vor fi realizate şi modificările de circulaţie necesare. În acest sistem vor fi incluse 90 de intersecţii ce vor beneficia de semafoare noi, senzori de detecţie a numărului de maşini, dar şi echipamente de transmitere a informaţiilor la centrul de comandă. Sunt urmărite de asemenea creşterea siguranţei circulaţiei auto şi pietonale prin implementarea unui sistem de camere video.

Beneficii uriaşe

Proiectul de management al traficului completează seria de proiecte europene ce vizează îmbunătăţirea infrastructurii rutiere. După lucrările de modernizare a liniilor de tramvai şi cele aflate în desfăşurare pentru reabilitarea principalelor axe rutiere din municipiu, sistemul de management al traficului va oferi o bună coordonare a circulaţiei auto şi mai mare siguranţă în trafic.

http://www.primaria-iasi.ro/content.asp ... 1&nid=1922

 



Re: Stiri, noutati, perspective macheta218

Noul tramvai GT 4 M.
New GT 4 M.jpg (73.98 KB; downloaded 8939 times)

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 22
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Județul Iași  • 
Choose destination

Since our 2307 forum members have written 423128 posts in 5269 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use