Zona metropolitană BucureștiPrezentarea rețelei de troleibuz din București

 

Topic: Zona Gării de Nord (Calea Griviței / bucla Vulcănescu - Witing - Plevnei)

63 posts, 25228 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5
 
 

📖 Pagination options
Re: Discuții despre rețeaua de troleibuz a STB linia 69

Incredibil, nu pot sa cred, aloooo comisiile ... !!!!  Exista cumva prea mult fir de cupru și nu știți unde sa- l folosiți?  Va putem ajuta noi... !!!
As vrea și eu o explicație din partea dumnealor. Dar una solida, bine argumentata cu motive serioase care sa stea în picioare și nu din cele pentru copii... ca nu mai tine, gata!
Unii dintre noi trăim în acest oraș poate de mai mult timp decât membrii celebrelor comisii... mai știm și vedem și noi unele lucruri!  
Aaa și sa nu uit, la grădiniță se învață care este drumul cel mai scurt dintre doua puncte.... !!!!!  

 


Re: Discuții despre rețeaua de troleibuz a STB Trole

Pe varianta de întoarcere prezentată, avantajul e că nu trebuie să monteze aproape nici un stâlp.
Se folosește porțiunea existentă pe Calea Griviței, apoi sunt tronsoane de linie de tramvai refăcute, care au stâlpi metalici noi. Singura investiție necesară este la Intersecția bd. Dinicu Golescu - str. Mircea Vulcănescu.
Altfel, e absolut ciudat că nu e aleasă măcar varianta virajului de pe str. Berzei, direct pe prelungirea străzii Gării de Nord, adică așa:
Screenshot_20201206-085504-2.jpg (497.81 KB; downloaded 3669 times)

Pentru că în acest caz trebuie puși câțiva stâlpi pe str. Gării de Nord.

Risipa pentru atâți metri de rețea neproductivă e uimitoare, însă, firească prin lipsa abordării eficiente economic, mai ales în contextul faptic al alocării traseelor de autobuz către autobaze.
Practic, pentru a rezolva o problemă creată de repartizarea ilogică a tuturor autobuzelor hibrid către un depou de troleibuze, pentru transferarea funcțiunilor acestuia către alte depouri de troleibuze, se propun investiții în noi trasee tehnologice, fără a se urmări însă încorporarea rațională a acestora în cadrul rețelei de troleibuz, spre a conduce la îmbunătățirea conectivității rutelor.
PS. Sper doar ca tot ce discutăm aici să fie pornit doar de la variante provizorii care să nu se materializeze sub aceste forme.

 


Re: Discuții despre rețeaua de troleibuz a STB barbuandrei

Tocmai asta a fost motivul. Lipsa stalpilor pe traseul scurt, iar prezența lor pe acel traseu incredibil de prost. Cu ocazia asta adăugăm si kilometri irositi in contractul cu TPBI.

 


Re: Discuții despre rețeaua de troleibuz a STB andrei11

Ar  trebui vreo 10 stâlpi, nu mai mulți. Știu, e supercomplicat pentru nivelul anului 2020 !

 


Re: Discuții despre rețeaua de troleibuz a STB drbm

De acord cu voi, dar ofer șansa ca Comisia (sic!) să fi avut o tresărire de premoniție privind viitoarea blocare a  pieței Gării de Nord între Omv și corpul de clădire al gării cu casele de bilete... Știți, M4 și PLS... cred că își fac deja griji să nu cheltuiască bănuți publici unde se va reinvesti oricum :D.
Zic și eu...

 


Re: Discuții despre rețeaua de troleibuz a STB cris_m

Nu cred ca exista asa ceva, pur si simplu e comoditate si multa incompetenta la mijloc.

 


Re: Discuții despre rețeaua de troleibuz a STB linia 69

Reteaua de troleibuz de la Gara de Nord ... canva cand se putea !
Gara de Nord (3).jpg (628.64 KB; downloaded 3374 times)


Poza nu imi apartine, este luata de pe internet.
Dar iata ce putea face un troleibuz articulat .... la Gara de Nord !
Chiar daca configuratia pietei Garii de Nord era altfel si reteaua era ... si se putea!  
In poza se vede clar si directia retelei care merge/vine spre Bd. Garii de Nord (spre "coloane", cum imi place mie sa-i zic).
Acum nu se poate ?  ca nu se vrea !

 


Re: Discuții despre rețeaua de troleibuz a STB ByOnu

Asociația Metrou Ușor a ieșit cu o postare pe Facebook prin care aduce în vederea publicului varianta optimă și logică prin care trebuie realizată rețeaua lipsă în Piața Gării de Nord.

Evident, imaginea de mai jos nu este la nivel tehnic de detaliu al rețelisticii (macazuri, zone cu rețea paralelă, firul dezafectat stanga Griviței -> Gh. Duca, șamd) și nici nu își propune să fie. Este adresată publicului larg.

gdn propunere.png (1.99 MB; downloaded 3145 times)


Fie că vorbim despre veriga lipsă de tramvai din Piața Unirii, sau de faptul că troleibuzul din Berceni este complet izolat de restul rețelei, o particularitate a sistemelor electrice de transport din București este lipsa unor tronsoane de legătură absolut necesare, strategice. Deși sunt prevăzute în Planul de Mobilitate de ani de zile, aceste proiecte nu au intrat până acum pe agenda primăriei.

Aducem în discuție unul dintre cele mai evidente și mai simplu de realizat tronsoane lipsă din sistemul de troleibuz al capitalei: Piața Gării de Nord. Puțini știu că la Gară avem două rețele distincte de troleibuz: ramura spre Bucureștii-Noi (care circulă pe Calea Griviței) și axa principală est-vest (care trece pe la Universitate și întoarce la Gară "la coloane"). Deși cele două axe de troleibuz trec la 150m una de cealaltă la Gara de Nord, acestea nu sunt conectate. Rețelele se întâlnesc abia în cealaltă parte a orașului, la peste 4km distanță, la Foișorul de Foc.

Avantajele instalării rețelei în Piața Gării de Nord sunt multiple, mai ales din punct de vedere comercial, prin diversificarea rutelor STB de troleibuz în nord-vestul orașului. Una dintre variantele analizate de Asociația „Metrou Ușor” este prelungirea liniei 96 pe Calea Griviței. Noua rețea ar permite și o flexibilitate mai mare în caz de accidente, avarii, evenimente care presupun închiderea circulației, dar și pentru accesul și retragerea spre depouri. Introducerea troleibuzului prin Piața Gării nu este o idee nouă, rețeaua existând în trecut


Aș vrea să vă întreb pe toți, voi cum ați vedea utilizată comercial noua legătură? Noi ne gândeam la oportunitatea comasării a două trasee (unul care azi întoarce la Sfinții Voievozi și unul care înoarce la Gară la coloane).

Și presupunând ca vine troleibuzul pe lângă Minister, intră în Piața Gării și face stânga pe Grivița, unde ar trebui să fie stația / stațiile în toată povestea aceasta? Personal, stațiile de pe Grivița de azi nu îmi plac deloc, sunt foarte departe de Gară și de intersecție, așa, să nu deranjeze transportul public taximetriștii. Este aproape inuman. Dar mă repet, am vorbit deja despre asta pe pagina precedentă. Trebuie mutate spre intersecție. Dar e suficentă o singură stație pentru gară?

 


Re: Discuții despre rețeaua de troleibuz a STB BGP2597

În forma actuală stațiile de pe Griviței sunt aproape ca și inexistente. Dacă îi spui cuiva să se ducă la troleu pe Griviței, nu cred că le găsește. Totuși, dacă ar fi mutate mai aproape de intersecție, ar avea un avantaj considerabil față de cea de la coloane - ar fi mult mai aproape de casele de bilete.

Venind dinspre Minister, singurul loc posibil pentru stație în configurația actuală a pieței îl văd după intersecția cu Griviței. Ideal ar fi înainte, comun cu 133, 182 și 205, dar nu se poate din cauza virajului la stânga . Aici ar fi interesant un "peron de troleibuz" pe banda 4, adică o stație insulară ca la tramvaie. Se poate fura loc pentru el din spațiul median al pieței care din ce văd este asfaltat și delimitat cu garduri, deci complet irosit.

Venind dispre Griviței, clar cea mai bună soluție este în piață unde au capăt 182 și 205, imediat cum ar face troleibuzul dreapta de pe Griviței.

Cât despre traseu, din liniile de la Sfinții Voievozi, pe una din ele aș duce-o la Romană sau aș comasa-o cu 79 care și el e pus foarte departe de gară, iar pe cealaltă aș aduce-o în piață și aș comasa-o cu oricare din liniile care vin din vest (62, 93, 96) - preferabil cu cea care are frecvență mai apropiată.

 


Re: Discuții despre rețeaua de troleibuz a STB andrei11

65 ar trebui desființat, unit cu 86.  
97 dus la Romană sau să întoarcă la fântâna  din fața caselor de bilete.
Gara+de+Nord+(3).jpg (30.97 KB; downloaded 3061 times)

Rețeaua cu galben realizată și ținută pentru accesuri / retrageri / situații neprevăzute.

 


Re: Discuții despre rețeaua de troleibuz a STB bgd70

Propunerea mea este de a comasa 65 cu 96. Legat de statii, intre statiile actuale  “Ministerul Transporturilor” si “Gara de Nord” de pe Calea Grivitei, sensul spre Dridu, nu vad unde ar mai putea sa fie infintata una suplimentar. Dupa ce intra in Piata Garii de Nord, e clar ca reteaua trebuie sa fie deasupra benzii a 2-a si sa continue spre a 3-a banda pana la intersectia cu Calea Grivitei, pentru a vira usor si legal la stanga.

Pe sensul de mers spre Depoul Alexandria, ramane statia existenta de pe Calea Grivitei iar urmatoarea sa fie la statia de la coloane. Nu vad rostul sa faca statie si in cea comuna cu 182, 205 si 282.

Initial ma gandisem la comasarea linilor 65 si 93, dar avand in vedere idiotenia cu 96 tinuta de Vatra Luminoasa, atunci ar fi mai bine sa ramana 96 pentru a putea fi preluata mai usor de Bucurestii Noi.

 


Re: Discuții despre rețeaua de troleibuz a STB cris_m

Plus daca unesti 93 cu 65 obtii un 105 usor deviat... Eu ma gandeam la 96 pentru ca zona Drumul Sarii/Alexandriei nu are inca o legatura directa cu zona Bucurestii Noi si eviti situatia cu 105 2.0. Totodata, daca intr-adevar preia BN turele din 96 ele ar veni clandestin pana la gara, momentan neputand sa lucreze pe o linie si apoi sa intre pe alta comuna la un moment dat. Legat de statii, spre BN propun sa fie dupa virajul la stanga, cu conditia ca statia sa fie mutata mai aproape de trecerea de pietoni de pe Grivitei. In sens invers, statia ar trebui fie la coloane, fie comuna cu 182 si 205. Apropo, de ce pentru aceste linii nu se poate comasa statia de urcare cu cea de coborare, similar cu cea din Piata Rosetti a lui 311 si 667?

 


Re: Discuții despre rețeaua de troleibuz a STB barbuandrei

Nu mai faceti planuri, deoarece nu se vor face modificari, din pacate. 96 va trece la BN o data cu montarea rețelei pentru acces si retragere, 90 se va intoarce la Vatra Luminoasa, iar in viitorul nu foarte indepartat, liniile 62 si 93 vor trece la BN, iar Vatra va avea toate turele din 86.

 


Re: Discuții despre rețeaua de troleibuz a STB Stefan28

Adica bye-bye troleibuzelor la Bujoreni...  :cry:

 


Go to page:  1 2 3 4 5
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Prezentarea rețelei de troleibuz din București  • 
Choose destination

Since our 2304 forum members have written 422775 posts in 5266 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use