Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăAspecte diverse din transporturi şi infrastructură

 

Topic: Totul despre infrastructura pietonală

47 posts, 7116 views
 
Go to page:  1 2 3 4
 
 

📖 Pagination options
Totul despre infrastructura pietonală ByOnu

Incep cu un clip:



 



Re: Totul despre infrastructura pietonală ByOnu

KAZAKH OFFICIAL AND CONTRACTOR CHECK THE “ACCESSIBILITY” OF THE ENVIRONMENT IN THE CITY
https://thestoriest.com/world/35384.html

A video with the mayor of the Kazakh city of Taldykorgan has gone viral on the Web. He, along with a contractor responsible for a recent road repair, tested how the resulting “environment” was accessible to people with disabilities.

Kazakh official and contractor check the “accessibility” of the environment in the city

Activists of the city of Taldykorgan (Kazakhstan) agreed with the administration that the mayor and the contractor would ride along the newly renovated streets and try to climb the ramps. It turned out conceived in men is not always.

For example, in some parts of the road, the mayor and the contractor had to move with their feet, getting up from the wheelchair every now and then to go further. With the ramp turned out to be a curiosity – in an attempt to get up, the mayor of Taldykorgan fell on his back.

Recall that last winter the scandal around the ramp flared up in the Khabarovsk Territory. At the school in the village of Bichevaya, the ramp was covered with barbed wire.










Video: https://vk.com/wall-105035379_1939526?lang=en

 


Re: Totul despre infrastructura pietonală subway guru

Si la noi primarii ar trebui pusi sa faca acelasi exercitiu si obligati sa circule doar cu transportul in comun!
 :lol:  :x  :lol:

 



Re: Totul despre infrastructura pietonală ByOnu

A must see. Dar NU va apucati de el daca stiti ca n-aveti 30 min disponibile, deoarece sunt prea multe detalii pentru a da cu skip prin video.

Poate unora va va schimba putin perceptia asupra mai multor aspecte, mai ales in ceea ce priveste "necesitatea" pasarelelor/pasajelor pietonale samd.



 


Re: Totul despre infrastructura pietonală andrei11

Acolo unde sunt necesare, sunt pentru pasajele sub / supraterane, cu lift, acoperite, şi toate cele.
Apropo, de ce nu militezi pentru desfiinţarea Pasajului Latin, al celui de la Universitate, mai e unul la PPL, al celor de acces la tramvaiul 41 de la Grant, s-ar putea să mai fie dar îmi scapă acum mie.
Completare:
Cel de la lacuri de sub Şoseaua Bucureşti - Ploieşti.

 


Re: Totul despre infrastructura pietonală ByOnu

Man, am mai vorbit despre asta, mereu ma iei cu pasajul de la Universitate, ignorand parca mișelește niste aspecte foarte importante care fac din acesta un exemplu de ASA DA:
- are scari late si culoare late (prin natura lui este un open space, luminos), ceea ce confera nu doar un spatiu urban calitativ, <uman> si frecventabil, dar si siguranta ca nu sunt colturi in care ai putea fi talharit sau in care s-ar putea produce evenimente antisociale, indiferent daca esti singur singurel in pasaj la 2 dimineata.
- toate gurile de acces sunt dotate cu scari rulante duble (mentenanta este alt subiect).
- acces direct la metrou din toate colturile intersectiei.
- faciliteaza traversarea pe diagonala, mult mai rapida pentru pietoni.
- are facilitati utile pietonilor precum toalete si spatii comerciale potrivite (presa, sandvisuri, cafea, farmacie si suveniruri, la pachet cu un centru de informare turistica).
- este curat, iluminat, pazit si supravegheat video.
- singura si cea mai mare problema este lipsa accesibilitatii pentru persoanele cu dizabilitati sau obiecte grele (cred ca singura sansa e sa chemi paznicii care vin si iau pe sus scaunul cu rotile, cu tot cu persoana - am asistat de cateva ori la asta).

Pasajul Universitatii este ceva ce Bucurestiul nu va mai fi vreodata capabil sa construiasca, pentru ca mentalul nostru nu (mai) este acolo. Costa mai mult, este mai greu de executat, teoretic dureaza mai mult santierul, etc... iar acestea sunt sacrificii pe care municipalitatea nu le-ar mai face pentru saracii care merg pe jos si cu autobuzul.


Hai sa comparam cu pasajele pietonale de la Sudului:
- inguste, periculoase si predispuse vandalismului si evenimentelor antisociale.
- jegoase (toaleta ad-hoc, nu degeaba a fost eveniment national cand l-a spalat PS4 cu detergent).
- nu toate gurile au scari rulante, iar cele care au sunt solo, doar in sens unic.
- nu sunt spatii umane, dezirabile, ci sunt canale pentru sobolani, infecte, in care pietonul trebuie sa isi cunoasca locul de saracie si cetatean de mana a 2-a, din care abia astepti sa iesi (sau sa le eviti traversant neregulamentar < nu ilegal, haha > pe strada).
- nu sunt pazite.

In esenta: ASA NU. Dar daca pentru a "fluidiza traficul" faceam la Sudului un pasaj a-la-Universitate? Sub toata intersectia, accesibil din toate colturile, open space, intrari largi, scari fixe si rulante duble, lifturi, si, cireasa de pe tort - acces direct in M)? Pasajul actual este o porcarie scumpa, fara beneficii nici macar pentru soferi, deseori fiind cozi bara la bara in pasaj. Iar de transportul public nu mai zic, autobuzele si troleibuzele spre centru cel putin prind vreo 3 semafoare pana trec.


In fine, din partea ta, daca ma mai intrebi de pasajul de la Universitate, Andrei, o voi considera jignire. De prea multe ori ti-am repetat argumentele de mai sus, noteaza-ti linkul acestei postari si citeste-o ori de cate ori vrei sa ma intrebi de el. :) Pierdem timp ambii, iar daca nu-ti raspund iar si iar, zic colegii ca n-am argumente, ceea ce ar fi fals.

Cat despre pasarele, sigur, ce e mai misto decat sa urci doua etaje in zig zag pe scari sau pe o rampa foarte inclinata (practic sa mergi vreo 30m stand pe loc, inmultit cu 2). Ghinion pe tine sa mai fie si fenomene meteo sau sa ai dizabilitati locomotorii.


Discutia e simpla: pietonul trebuie sa fie daca nu pe primul loc, cel putin unul dintre cei mai importanti <clienti> in etapa de proiectare a oricarei lucrari de infrastructura. Suntem in anii 2020, Europa tinde spre accent, comoditate si grija pentru pietoni. Vrem accent si prioritate pentru masini, avem SUA, Rusia sau China - no thanks!


In incheiere, vezi clipul si vorbim dupa pe baza lui. O seara va doresc!

 


Re: Totul despre infrastructura pietonală Hawkuletz

Scuze de mesajul laconic, dar @ByOnu  :bere:
Foarte bine argumentat!

 


Re: Totul despre infrastructura pietonală ByOnu

Extra:
- pasajul pietonal Grant este peste CF (despre ce vorbim?!), este util si obligatoriu chiar. Nu putem compara o pasarela peste CF cu un pasaj peste o sosea, cu atat mai mult una in oras - asta daca vrem sa purtam o discutie serioasa.
- pasajele pietonale de pe 41 de la Crangasi si Parc DT faciliteaza transbordarea metrou-tramvai, sunt foarte utile si ar trebui facute cam peste tot pe unde avem statiile m-tw suprapuse.

 


Re: Totul despre infrastructura pietonală andrei11

Destule neadevăruri în intervenţia ta, ByOnu ! O să le iau pe rând şi în mai multe episoade pentru că sunt prea multe şi durează până să le explic.
1)
Extra:
- pasajul pietonal Grant este peste CF (despre ce vorbim?!), este util si obligatoriu chiar. Nu putem compara o pasarela peste CF cu un pasaj peste o sosea, cu atat mai mult una in oras - asta daca vrem sa purtam o discutie serioasa.

Nu la acel pasaj m-am referit, ci  la  încă 4 ( patru ) pasaje subterane care subtraversează bulevarde ( străzi ) în zonă, başca au legătură şi cu staţiile de tramvai.
În ordine,
1) Pasajul subteran + legătură cu staţia de tramvai de sub Calea Crângaşi ( a nu se confunda cu cel de la staţia de metrou Crângaşi ).
2) Pasajul subteran + legătură cu staţia de tramvai de sub Strada Turda
3) Pasajul subteran de sub Calea Griviţei.
4) Pasajul subteran + legătură cu staţia de tramvai de sub Calea Giuleşti
___________________
În următorul  capitol vom discuta ( relua discuţia ) despe   trecerile criminale la nivel de pe  Şoseaua Odăi. Ce propui ? Şoseaua Odăi este o stradă din Municipiul Bucureşti / Sector 1, ataşez dovada ca să nu existe discuţii contradictorii.
Între Podul Otopeni şi Podul Mogoşoaia nu mai avem DNCB / Judeţul Ilfov avem Şoseaua Odăi / Municipiul Bucureşti / Sector 1
1.jpg (267.62 KB; downloaded 1881 times)
2.jpg (186.62 KB; downloaded 1881 times)
3.jpg (290.06 KB; downloaded 1881 times)
4.jpg (163.41 KB; downloaded 1881 times)
2022-09-13_12-41-37.jpg (40.41 KB; downloaded 1881 times)

PS: Vom  relua comentariile   în inervenţiile viitoare şi despre pasajele subterane de la BIG Berceni şi despre Pasajul Latin pe care văd că l-ai trecut cu vederea.  Şi o să-ţi arăt unde greşeşti cu raţionamentul.

 


Re: Totul despre infrastructura pietonală andrei11

Pe bune ? Lasă-ţi tu copilul în clasa a VI -a  să traverseze singur Şos Odăi, sau chiar tu, om matur, să mai fie şi iarnă, pe la ora 7 pm, întuneric beznă.
Sunt  semne de circulaţie care cică te obligă cu 30 km / h în zonă, dar îţi spun eu că sub 120 nu se deplasează nimeni...
Ce-mi place când propuneţi soluţii din pix, ba chiar le şi promovaţi !
Va urma
În foto Şos Odăi, sector 1, Bukarest,  Romania.
Şos Odăi..jpg (452.1 KB; downloaded 1828 times)

 


Re: Totul despre infrastructura pietonală reiny2000

@andrei11 pasajele 1, 3 și 4 din postarea ta sunt acompaniate de treceri de pietoni la nivel. Întrucât municipalitatea nu este în stare să accesibilizeze pasajul de la stația Turda, consider că și acolo sunt necesare treceri de pietoni la nivel. Există semafoare cu buton, astfel încât șoferii nu ar trebui să stea la semafor degeaba.

La stațiile Piața Crângași și Soseaua Crângași/Pasaj Grant majoritatea pietonilor folosesc trecerile de pietoni, nu pasajele subterane. Și la Opera comică și Calea Griviței am observat același fenomen. Oare toți acești oameni preferă să traverseze pe la suprafață doar ca să-i facă pe șoferi să aștepte, sau pentru că traversarea prin subteran este mai dezavantajoasă din APROAPE toate punctele de vedere?

Hai să facem o comparație: o localitate se hotărăște că are nevoie de o șosea ocolitoare. Din lipsă de fonduri și voință se ajunge ca soseaua ocolitoare să fie un drum de pământ prin câmp: fără asfalt și fără iluminat. Inevitabil se vor crea gropi și șanțuri adânci.

Avantaje: este mai sigur pentru șoferi. Lipsa intersecțiilor și starea proastă a drumului care obligă șoferii să meargă cu viteză redusă va face aproape imposibil orice accident cu victime.

Dezavantaje:
1. Mașinile cu garda la sol prea mică nu vor putea circula pe acest drum, din cauza gropilor și a șanțurilor.
2. Când plouă, unele mașini ar putea rămâne blocate din cauza noroiului și a bălților adânci.
3. Ocolirea va fi mai lentă decât traversarea localității pe drumul principal, direct prin centru.

Deci, drumul ocolitor va fi mai prost decât drumul direct din aproape toate punctele de vedere cu excepția siguranței, cam cum sunt și multe pasaje subterane pietonale față de traversările la nivel. Dacă pasajele subterane sunt suficient de bune pentru pietoni atunci și drumurile de pământ sunt suficient de bune pentru mașini, deci am găsit o soluție ieftină și ușor de implementat pentru toate satele traversate de DN-uri unde se produc sute sau mii de accidente cu victime.

 


Re: Totul despre infrastructura pietonală andrei11

Deci soluţia de pe Şoseaua Odăi este cea perferată ? Te invit şi pe tine să-ţi laşi copilul de 13 - 14 ani să traverseze pe acolo, sau chiar tu.
Sau această traversare din Comuna Afumaţi. Se circulă cu 100 km/ h, îţi spun sigur că merg deseori pe acolo ca şofer. Ca pieton nu-mi dau seama cu cât se circulă, dar repede.  
2022-09-13_19-51-24.jpg (219.72 KB; downloaded 1810 times)
Pe aceasta ( din Comuna Afumaţi )  am fost nevoit să o folosesc de câteva ori. Îţi trebuie atenţie imensă şi tupeu la maxim ca să traversezi singur pe acolo. Dacă ar fi mai multe persoane ar fi mai uşor dar să văd eu singur un copil / adolescent traversând pe acolo în siguranţă.
Sorry, din comparaţia ta cu drumurile de pământ şi restul n-am înţeles nimic. Mie răspunde-mi concret, cum travesezi în siguranţă ca unic pieton care vrea să traverseze Şoseaua Odăi sau DN 2 din Afumaţi. Eu din Cls a V a m-am dus singur la şcoală. Dar stăteam în Piaţa Iancului. Traversează tu copil de 11 -12 ani ca unic pieton care vrea să traverseze Şos Odăi sau DN 2 din Afumaţi.
_____________________
Nici cu traversarea de la Fântâna Mioriţa nu mi-e ruşine !  :headbash:

 


 
Go to page:  1 2 3 4
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Aspecte diverse din transporturi şi infrastructură  • 
Choose destination

Since our 2298 forum members have written 422415 posts in 5262 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use