Transportul feroviar în RomâniaIstoria transportului feroviar din România

 

Topic: Căi ferate abandonate sau desființate

48 posts, 10857 views
 
Go to page:  1 2 3 4
 
 

📖 Pagination options
  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Căi ferate abandonate sau desființate Utilizator anonim 2

Poti sa faci print screen cu harta care te intereseaza si apoi sa o importi ca imagine in Google Earth (Add Image Overlay), o scalezi si o repozitinezi corect in functie de repere cunoscute. Ai si posibilitatea de a regla transparenta imaginii.
Poti sa desenezi traseul tot in Google Earth cu "Add Path". Il salvezi drept *.kml si il poti importa pe urma pe un GPS in format *.gpx (dupa o conversie prealabila *.kml ->  *.gpx, online, sint situri gratis).
Poti sa mergi dupa aia chiar orbeste cu GPS-ul pe teren, te duce la marele fix :) Totul depinde de precizia suprapunerii imaginii.

 


Re: Căi ferate abandonate sau desființate andrei11

Poţi, uite aici   o variantă de-a mea care deocamdată e abandonată. Cartierul Evreiesc.
Cartierul+Evreiesc.jpg (498.43 KB; downloaded 2747 times)

 


Re: Căi ferate abandonate sau desființate messe

Alte linii CF desfiintate sunt cele din zona Orhideelor - Giulesti - Grozavesti datorita constructiei centrului comercial din zona plus acea linie aflata pe Splai si care traversa Sos. Grozavesti si intra in incinta fabricii de paine (Spicul), apoi, nu departe departe de aceasta zona, tot pe Orhideelor insa intre Giulesti si Gara Basarab se afla o alta linie care traversa Sos. Orhideelor dinspre fabrica de bere trecand pe langa actualul IDM pe vremuri o hala a turnatoriei apartinand IMA Semanatoarea (cum se numea pe atunci) si mai exista o linie CF care traversa actualul Iuliu Maniu cam in zona unde se afla acum benzinaria MOL venind dinspre fostul ILF Militari si ajungea in zona unde se afla intrarea in subteran a caii ferate langa Semanatoarea, trecand prin spatele scolii generale de pe Str. Fabricii si traversand aceasta strada in apropierea intersectiei din prezent dintre Fabricii si strada care da in Virtutii ( imediat dupa blocul cu Mega de la parter aflat vis-a-vis de scoala).

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Căi ferate abandonate sau desființate Utilizator anonim 2

Ehe, imi amintesc o vreme cind zacea un vagon verde de cereale Uagps pe linia aceea de la Spicul, intre coltul intersectiei si intrarea in Carrefour. In locul acela inca au ramas vreo doi plopi canadieni ce erau plantati de-a lungul caii ferate. Acum e un mic spatiu verde.

Linia ce traversa Iuliu Maniu pe linga benzinarie a iesit din uz odata cu deschiderea pasajului Lujerului cind au construit linia paralela catre Semanatoarea, prin acel tunei actualmente abandonat si plin de mizerie.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Căi ferate abandonate sau desființate ADK

Ar fi interesant dacă s-ar putea vedea niște capturi stradale, mai ales dacă mai găsiți și ceva urme de linie...

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Căi ferate abandonate sau desființate Utilizator anonim 2

Cam complicat. Modificarile de care vorbesc au fost facute inainte de orice urma de Google street view sau chiar Google - simplu motor de cautare.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Căi ferate abandonate sau desființate ADK

M-ar ajuta și ceva desene cu vechile trasee de pe hartă, cum am încercat să fac cu vechea legătură între Bd. Basarabia și Gara de Est/Baicului. Cred că ce spuneți s-au desființat prin aceeași perioadă sau ceva mai târziu.

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Căi ferate abandonate sau desființate Utilizator anonim 2

Daca stiam ca va deveni subiect interesant de discutie, poate faceam niste poze cind trebuia :) Erau cam scumpe filmele dar macar aveam ce privi acum.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Căi ferate abandonate sau desființate ADK

Mi se pare un subiect interesant de când exista și la noi mai multă industrie, transporturile feroviare erau și ele mai întâlnite față de cele rutiere și în cazul unora - trenul trecea aproape de casele lor și în general prin inima orașelor, iar astăzi trebuie să bați un pic de drum dacă vrei să mai vrei vreo linie industrială și aia doar la periferie și desființată.

Sunt de părere că Gara Republica/Titan Sud (? nu am fost vreun premiant la geografie, dar cardinal vorbind mai corect mi se părea Titan Est, Titan ”Sud” e defapt pe la Sălăjan), ar fi meritat o prelungire până la liniile care se mai găseau până prin 2009 în dreptul capătului lui 70/79 de la Bd. Basarabia, aia să fi fost Gara Titan oficială. Doar că nu știu dacă a existat propunerea asta vreodată sau nu s-a dorit, și așa s-au bucurat și unii de terenurile rămase care și-au deschis ce au vrut fiecare...

 


Re: Căi ferate abandonate sau desființate messe

Alta linie desfiintata este cea care venea dinspe Barbu Vacarescu pe langa liceu, traversa Bd. Lacul Tei la Luigi Galvani si apoi continua pe langa parc, traversa str. Pargarilor trecea pe langa URAC si traversa Lizeanu in vecinatatea intrarii in URAC continuindu-se catre Obor.

 


Re: Căi ferate abandonate sau desființate PTMZ

Da, avea traseul Gara Băneasa - Gara Herăstrău -
URAC - Gara Obor - Titan Sud (fostă 23 August). A fost desființată undeva la mijlocul spre sfârșitul anilor '80 ('85 sau '87, nu sunt sigur). În cartierul Tei încă mai există cele 4 cantoane ale acesteia (pe străzile Județului, Șoltuzului, Pârgarilor și Lizeanu).

 


Re: Căi ferate abandonate sau desființate messe

Harta cailor ferate Romane.jpg (170.39 KB; downloaded 2552 times)
ADK wrote here:
M-ar ajuta și ceva desene cu vechile trasee de pe hartă, cum am încercat să fac cu vechea legătură între Bd. Basarabia și Gara de Est/Baicului. Cred că ce spuneți s-au desființat prin aceeași perioadă sau ceva mai târziu.


Poate te ajuta aceasta harta preluata de aici: https://romania594.blogspot.com/2018/09/ ... -la.html

Vei gasi pe blog intreaga istorie a cailor ferate din Bucuresti si Ilfov. Sper sa-ti fie de folos, ADK si nu numai tie.

 


Re: Căi ferate abandonate sau desființate messe

PTMZ wrote here:
Da, avea traseul Gara Băneasa - Gara Herăstrău -
URAC - Gara Obor - Titan Sud (fostă 23 August). A fost desființată undeva la mijlocul spre sfârșitul anilor '80 ('85 sau '87, nu sunt sigur). În cartierul Tei încă mai există cele 4 cantoane ale acesteia (pe străzile Județului, Șoltuzului, Pârgarilor și Lizeanu).


:bere:

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Căi ferate abandonate sau desființate ADK

messe wrote here:
Alta linie desfiintata este cea care venea dinspe Barbu Vacarescu pe langa liceu, traversa Bd. Lacul Tei la Luigi Galvani si apoi continua pe langa parc, traversa str. Pargarilor trecea pe langa URAC si traversa Lizeanu in vecinatatea intrarii in URAC continuindu-se catre Obor.

Cum de am uitat această linie... treceam deseori prin 2005-6 peste ea pe Pârgarilor, când încă mai era ceva de ea. Atunci credeam că se ducea la URAC.

Harta îmi este foarte utilă, messe, precum și blogul de care chiar nu știam. Îți mulțumesc pentru timpul acordat acestui subiect.

 


Go to page:  1 2 3 4
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului feroviar din România  • 
Choose destination

Since our 2305 forum members have written 422817 posts in 5267 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use