Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăAspecte diverse din transporturi şi infrastructură

 

Topic: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ

503 posts, 57367 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 36
 
 

📖 Pagination options
Re: Generalități despre parcări andrei11

Evident că nu-mi convine să mai dau 200 - 300 de lei în plus pe lună. Ce, vrei să spui că dacă se aplică măsura banii se duc în infrastructura bucureşteană ?
Mai simplu era să se recalculeze impozitul pe automobil la nivelul de 4000 - 5000 lei / an pentru Bucureşti / IF şi ieşea cu mai puţină biocraţie. Şi mai simplu era ca Poliţia Rutieră să-şi facă treaba şi să dea amenzi pentru Parcare Neregulametară.
Şi eu subvenţionez STB - ul / Metroul / CFR - ul, etc şi nu mă folosesc de facilităţile respectivelor companii !
Hai să ne certăm acum cine pe cine subvenţionează ! Să vedem ce iese !

 


Re: Generalități despre parcări aztec

Si ajungem iarasi la cine e de vina...sau oul sau gaina.
Statul nu a prevazut dupa normative locuri de parcare.
Si nu me intoarcem la 1900 cand erau cai...ci statul de dupa inventia autoturismui...si producerea autohtona a lui. Ma refer la anii 70-80 unde erau 6 locuri la 130 apartamente.
Ok...nu faci 130 locuri...dar construiesti aerisit, prevezi "future development"...
Apoi tot statul au inchis ochii, din diverse motive, la incalcarea normativelor, si alea proaste, ce prevedeau x locuri la y birouri/mp/angajati/apartamente/persoane.
Si asta...atunci cand se stia ca este si va fi o mare problema in viitor.

Acum statul vine si iti ia o taxa zi/luna/anuala ce incepe sa se apropie cu pretul de cumparare  respectivilor metri patrati ocupati.
Ca doar...de ce sa vinzi cand poti sa inchiriezi...

Toate astea erau oarecum perimate daca se respectau legi, normative, bunul simt in constructii...

 


Re: Generalități despre parcări Valentin

^ Din păcate suntem acum in punctul t = 1 adică în fața faptului împlinit, iar soluția nu este sa facem parcări pe fiecare mp posibil.

Andrei, un pieton nu poate să se oprească brusc din respirat, cum poți să oprești mașină din poluat, un pieton nu poate să meargă cu 50+ km/h și să lovească oameni/mașini/alte elemente. Un pieton ocupa in pat sa zicem 2mp, pat pe care poate sa doarmă majoritatea oamenilor de aici. (Iar ca sa nu deviem, da, exista oameni ai străzii, dar raportat la numărul de mașini lăsate pe strada e infim)
De altfel, sunt 100% sigur că atunci când cobori din mașină devii, incredibil, pieton! Wow, ce idee revoluționară!

In rest, de acord, putea sa fie introdusă în impozit, dar asta ar fi însemnat pentru toată lumea și cel mai probabil exista încă oameni care parchează din spatiu privat în spațiu privat, deci ar fi fost puși să plătească mai mult aiurea.

 


Re: Generalități despre parcări ByOnu

World Economic Forum: Paris va elimina 70.000 locuri de parcare de pe strada pentru a mari suprafetele pietonale, velo, si spatiile verzi pana in 2025. In Paris, autoturismele ocupa 50% din domeniul public, dar calatoriile cu autoturismele reprezinta doar 13% din total.

https://weforum.org/videos/paris-is-remo ... r-people

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Generalități despre parcări Utilizator anonim 2

Pai normal; i-au sicanat pina acum pe soferi in asemenea hal incit au ajuns la doar 13% calatorii. Cea mai recenta gaselnita, limita permaneta de viteza de 30km/h in tot Parisul. Ce sa mai faci in conditiile astea cu masina?! Ala e un oras condus de o vinitura neomarxista, cel mai extrem si idiot exemplu de “bune practici”. Nici nu e de mirare ca anuntul vine din partea celebrului Forum Economic Mondial. Scopul nu e sa asigure parizienilor aer curat si spatiu de plimbat pe jos ci sa-i lipseasca de libertate.  O sa ramina in oras numai imigrantii rupti in fund. Francezii normali la cap o sa se mute in alta parte si sa vedem cine o sa mai plateasca taxele. Mai avem exemple de progresism reusit pe la Chicago, Portland si in alte orase nord americane.

 


Re: Generalități despre parcări subway guru

Mai semnificativa ar fi o analiza pe urmatoarele aspecte:
In ce masura se descongestioneaza traficul? (Asta se rezolva cu brigada rutiera nu cu dungi albastre)
In ce masura descurajezi utilizarea autoturismelor taxand la sange stationarea lor? (Asta se rezolva cu taxare usturatoare la pompa)
In ce masura incurajezi utilizarea transportului public? (Asta se rezolva prin benzi dedicate. La fel si cu trotineto-biciclistii care pe trotuar sunt pericol public pentru pietoni)
Ar mai fi si altele dar va las pe voi.
:bere:

 


Re: Generalități despre parcări Valentin

Guru, e relativ simplu:

Exista in orasul asta mai multe categorii de familii/oameni:

Familia nr.1 - are o singura masina pentru toata familia;
Familia nr.2 - are doua masini pentru familie (el/ea);
Familia nr.3 - are mai mult de doua masini - aici se pot incadra si samsarii care parcheaza si ocupa domeniul public inutil;

Pentru familia nr.1 exista doua variante - au loc de parcare ADP / n-au loc de parcare ADP - in al doilea caz faptul ca se "maresc" atentie, "oficial" numarul de parcari care odinioara era gratis ofera familiei nr.1 posibilitatea de achizitionare a unui abonament pentru rezidenti;

Pentru familia nr.2 exista doua variante - au un singur loc ADP , iar cealalta masina se parcheaza pe locurile "moka"  / nu au niciun loc ADP - ambele masini parcheaza "moka" - ei bine, de aici in sus ar trebui intervenit drastic, avand in vedere oferta mica, ar trebui create masuri care sa scada si cererea. Cred ca toata lumea realizeaza ca doua masini care sa plateasca abonamente rezidentiale (functie de rang-ul zonei evident) poate insemna un cost muuult prea mare pentru a intretine doua masini - deci indirect se umbla la cerere prin cresterea taxarii parcarilor.

Pentru familia nr.3 ar trebui sa se introduca noi legi, care sa limiteze "samsareala" sau macar parcarea cazanelor pe spatiul public (acum evident ca si aici e o discutie, ca domnu' samsar cu siguranta nu o sa plateasca pentru un abonament - asa ca o va parca pe trotuar - rezulta ca ar trebui acolo unde se infiinteaza noi locuri de parcare sa se aplice drastic amenzi).

Revenind la esenta:

- daca parcarile odata "moka" devin cu plata si chiar mai scump (fata de ADP) natural o parte din oameni o sa se gandeasca mai bine unde o parcheaza - aici evident ca intra in calcul si educatia fiecaruia - ca pot parca pe trotuar sau spatii nemarcate cu bidineaua albastra, dar asta o sa se tot modifice odata ce se introduc din ce in ce mai multe parcari in "sistem". La un moment dat, odata ce intr-un mod ipotetic s-ar marca toate parcarile de tipul acesta, cetateanul turm.... plin de drepturi va fi obligat indirect fie sa renunte la cazan/cazane fie sa cotizeze financiar. D.p.m.d.v. am observat si inca vad o gramada de masini cu numere din alte judete care parcheaza pe trotuar "neregulamentar" , iar intr-o discutie cu un coleg din alt judet proaspat mutat la Bucuresti (si care are un apartament cumparat - ca sa diferentiem de celalalt caz) nu si-ar schimba provenienta, prefera sa plateasca taxe si impozite pe masina in celalalt judet (costuri mai mici). Evident, a "negociat" cu nea Gigi de la 2 sa parcheze el pe locul lui (acum, cel putin in S6 odata cu codul QR si regulile noi o sa se reduca/chiar sa dispara fenomenul).

Astfel, e nevoie de intrat in forta pe toate aspectele ce tin de domeniul parcarii in Bucuresti - parcarile ADP ar trebui si ele sa creasca la nivelul celor care vor fi / sunt astazi "albastrite" de PMB - ar trebui in continuare sa creasca nr. parcarilor PMB "albastre" - ar trebui incurajate abonamentele pentru rezidenti - in mod special pentru cei care au o SINGURA masina - iar de la doua masini pretul sa creasca proportional cu un coeficient (sa-i zicem coeficient de utilizare sau cum vreti voi) - in tot acest timp banii primiti ar trebui investiti in modernizarea de urgenta a infrastructurii de tramvai / achizitionarea de tramvaie + obligatoriu extinsa reteaua spre DNCB cu realizarea unor P&R la absolut fiecare iesire/intrare din Bucuresti pe arterele cele mai importante - apoi dupa ce avem DNCB, A0, Inel de P&R gata putem trece la etapa 2, anume pietonalizarea centrului orasului - convertirea asfaltului in parcuri etc.

- Traficul se va descongestiona de la sine odata ce taxele vor fi suficient de bine stabilite, astfel incat sa-i faca pe cei cu 2 masini + sa renunte la una, ambele (daca n-au nevoie), dar asta cum am spus mai devreme, e nevoie de masuri coordonate la fiecare nivel - atat la PMB cat si la ADP S1,2,3,4,5,6 pentru ca daca parcarile pe care PMB le "albastreste" vor fi mai scumpe ca cele de la ADP, oamenii vor urla ca de ce sa plateasca mai scump la PMB, daca la ADP e mai ieftin?

- Odata ce masurile vor avea efecte cat de cat masurabile se pot implementa pe rand benzi unice de transport (dpmdv NU inteleg de ce nu se realizeaza benzi BUS pentru fiecare radiala din Bucuresti - okay, acolo unde e tramvai n-are sens, dar sunt multe intrari/iesiri in diverse DN-uri, E-uri in care masina merge cot la cot cu autobuzul).

- Evident, toata chestiunea asta a parcarilor ar trebui coordonata si cu modernizarea/extinderea retelei STB + extinderea retelei Metrorex in interiorul orasului. Din pacate coordonarea asta s-a dovedit in timp ca nu prea exista, iar mentalitatea de la conducerea sectoarelor/ PMB de-a lungul timpului a fost mereu PRO rutier si transportul public un fel de second hand.

 


Re: Generalități despre parcări subway guru

Partial de acord.
Intrebare suplimentara:
Locuiesc intr-un bloc cu 36apartamente. Conform teoriei tale sunt necesare tot atatea locuri de parcare ADP pentru rezidenti (proprietari sau chiriasi) dar disponibile sunt doar 12. Cu restul cum procedam?
Realitatea cruda asta este in capitala, sunt de trei ori mai multe autovehicule decat parcari.  Treburile astea nu se rezolva cu heirupisme fanteziste…
:bere:

 


Re: Generalități despre parcări Valentin

Raspunsul la intrebarea ta sta in ce am zis mai devreme, anume coordonarea intre  PMB, ADP si STB & Metrorex. In cazul descris de tine, este greu de dat un raspuns, pentru ca trebuie ales un timp la care facem referire, daca vorbim de ziua de maine, cu siguranta nu exista un raspuns, dar daca vorbim de un timp de peste 5 ani de efort comun, atunci situatia ar fi alta, anume ca nu ar exista 36 de masini pentru blocul tau, probabil nici 12 cate locuri sunt, dar cu siguranta mai putin de 36, iar raspunsul sta in costul parcarii, in renuntarea treptata a oamenilor la masina (in ipoteza unui transport public mai eficient, modern, extins si al restrictionarii treptate a autoturismelor in zona 0).

Daca oamenii ar avea la un pas (a se citi max. 1-2km) o linie de transport in comun eficienta, cu frecventa buna si modern cu care ar ajunge in 30min unde au nevoie vs. 60+ cu masina cu siguranta ca pentru o parte dintre noi, raspunsul ar fi vindem masina. Intr-un oras in care daca ai o alta parere vizavi de parcare esti transat si dat la pesti, rezolvarea trebuie implementata atat treptat, drastic cat si coordonat, alt raspuns nu exista, iar oricare alta varianta inseamna doar invartirea in jurul cozii sau chiar esec.

Eu personal am auzit toate scuzele posibile, cand a venit vorba de necesitatea masinii, iar de fiecare data argumentele au fost demontate extrem de usor, dar din pacate mentalitatea nu e pregatita ca pentru acele "situatii speciale" (a se intelege odata pe an maxim) in care ai "nevoie de masina" sa faci un calcul si sa optezi pentru alternative, precum bolt, uber, STB, Mrex, inchiriat auto etc.

Oricum, noi ne racim gura de pomana, atata timp cat de la nivelul de cetatean al orasului cu drept de vot nu vin alte idei decat "sa faca parcari domne'" sau "sa faca transportul public mai intai" si alte idei crețe si demontabile, ce asteptari poti sa ai la nivel decizional?

 


Re: Generalități despre parcări andrei11

Şi ai mai neglijat un aspect. De fapt mai multe.  Noaptea toate maşinile stau undeva, presupun că pe lângă casele proprietarilor. Ziua câte din ele circulă şi pe ce trasee ? Gândirea voastră ( limitată ) văd în Bucureşti doar 4 acivităţi automobilistice, clădire de birouri, dus copil la grădiniţă / şcoală, Mall / Centrul Vechi.  Aceasta este o gândire foarte limitată.
Aşadar ziua cât la sută din maşinile parcate <<ies>> pe traseu şi unde  ajung, pentru că ele nu circulă ca nebunele fără obiectiv în Bucureşti.
Că te iei de maşinile înmatriculate în alte judeţe trădează neputinţă în gândire, asta trădează. Oricum eu văd extrem de puţine numere străine de Bucureşti în circulaţie prin oraş.
___________________
Problema este şi mai simplă, s-a introdus o nouă taxă în Bucureşti, plata parcării la bordură. Cine-şi pemite va plăti, cine nu  vinde maşina / maşinile. Ambele categorii vor ştii cu cine să voteze la următoarele alegeri. Vor trebui impuse noi taxe, taxa de trotuar pentru cetăţenii pietoni ( practic pentru toată lumea ), taxa de vopsea << Zebre >>, taxa pe uitat la televizor, taxa de mâncat îngheţată, taxa pe respirat, habar n-ai cât bioxid de carbon eliberăm în natură prin respiraţia noastră, etc. Hai că pot abera pe o mulţime de lucruri taxabile.

 


Re: Generalități despre parcări Valentin

Andrei duci discutia in derizoriu, hai sa o luam la pas:

- te rog, enumera mai mult de 2 activitati, pe care nu le poti face fara masina ta personala (ATENTIE, te rog scoate din treaba asta masinile de curierat, de transport bunuri si altele, masini de firma etc - vorbim doar despre cele personale), o sa incerc sa-ti gasesc solutii;
- nu prea am inteles treaba cu cat la suta din masinile parcate circula - argumentul ca daca circula se misca economia e fals (daca la asta te-ai referit);
- nu ma iau de niciun numar din alt judet,  scopul a ceea ce am vrut sa spun este ca exista MASINI care ocupa domeniul public pe "moka" si nici macar nu contribuie financiar la taxe si impozitele din acest oras, ceea ce mi se pare profund gresit, mai ales intr-un oras aglomerat;
- in esenta, da, ESTE nevoie sa eliminam parcarile MOKA daca vrem sa reducem numarul de masini, dar SI sa readucem trotuarele celor care au nevoie de ele. Nu vad mai departe logica ta de taxare, inteleg ca se pot inventa o sumedenie de taxe, dar logica este sa TAXAM ocuparea spatiului public de fieratanii, in SPECIAL acolo unde este doar un lux/moft/ NU o necesitate reala. NU vorbim aici despre "disparitia" totala a masinilor, ci doar readucerea unui echilibru dintre om-masina, momentan balanta e MULT prea grea pe partea auto.

 


Re: Generalități despre parcări andrei11

1.
1) Ştii câţi  preoţi sunt în Bucureşti şi ce trasee au ei zilnic prin oraş fără să punem la socoteală traseul domiciliu -biserică ?  - se deplasează cu  maşina personală
2) Ştii căţi medici sunt în Bucureşti şi au trasee nestandard, asta pentru că dacă ai apela la medici pe linie oficială mori în casă binemersi ?  - se deplasează cu  maşina personală
3) Ştii câţi oameni mor zilnic în Bucureşti ? Ai nevoie de un medic care să confirme decesul, - se deplasează cu  maşina personală
4) Ştii câte ţevi se sparg în apartamente în Bucureşti ? - se deplasează cu  maşina personală. Valabil şi pentru zugrăveli, tot cu maşina personală se deplasează.
5) Avocaţi care evident se deplasează cu  maşina personală.
6) ETC
________________________
2.
Există două posibilităţi extreme, o să mă refer doar la una. Interzicerea deplasării cu maşina. Pur şi simplu, lege dată. Întrebare: Crezi că transportul în comun ar face faţă ?
___________________________
3.
Asta e discriminare pe faţă. Ce, bucureştenii  care ambuteiază Valea Prahovei, Moldova, Litoralul plătesc taxe la mare, la munte, sucevenilor ? Şi maşina pe care o am în dotare circulă deseori prin judeţele limitrofe Bucureştiului, ce, eu plătesc taxe celor din Buftea ? Ce, interjudeţean circulă numai  maşini înscise pe firmă ? Nu circulă şi maşini proprietate personală ?
_____________________________
4. Exact acest lucru am spus şi eu, s-a introdus o nouă taxă.
________________________________
Hai să mai spun eu chestii
- Gândirea voastră ( limitată ) văd în Bucureşti doar 4 acivităţi automobilistice, clădire de birouri, dus copil la grădiniţă / şcoală, / Mall / Centrul Vechi.  Aceasta este o gândire foarte limitată.
- Deci toate maşinile care circulă prin Bucureşti au ca punct terminus aceste 4 locuri, clădire de birouri,  grădiniţă / şcoală  / Mall / Centrul Vechi.
- Când un om n-are argumente e contra.  Fraza asta că duc discuţia în derizoriu mi s-a mai servit. Nu eşti ultimul. Poţi să o repeţi, nu mă supăr, nu mă simt jignit, nu mă simt ofensat.
- Ţi se par  propunerile   cu taxa de trotuar şi pe dioxidul de carbon expirat absurde ?  Dacă făceam pariu cu tine acum 5 ani că în 2022 vom avea război în Europa mi-ai fi spus acelaşi lucru, că duc discuţia în derizoriu.

 


Re: Generalități despre parcări Valentin

1.
1) eu ii inteleg pe preotii care stau in mediul rural si trebuie sa mearga de la un sat la altul, dar in Bucuresti? Mi se pare absurd, exista STB, Mrex, Uber, Bolt etc. Nu ar fi nici primul nici ultimul preot vazut de mine in trasportul public;
2) daca ma intrebi pe mine as putea intelege, dar in acelasi timp e absurd sa vina cu masina personala si nu masina institutiei (nu prea-mi dau seama la ce te referi exact);
3) asta iar e o scuza, vrei sa-mi spui ca e mai ieftin sa folosesti masina, sa platesti benzina, mentenanta, parcare decat sa te folosesti de alternative mai ieftine? Nu m-am intalnit cu situatia asta (si nici nu-mi doresc), dar tot e o problema de logica, de ce medicul trebuie sa foloseasca masina personala si nu masina institutiei? (care teoretic ar trebui sa fie parcata acolo)?
4) okay, de acord, dar am specificat mai devreme ca nu vorbim de masini de "serviciu", evident ca un meserias are nevoie de asa ceva, DAR cati MESERIASI exista in Bucuresti raportat la numarul total de cetateni? 1%? 2%?
5) asta iar suna a scuza, din cate stiu daca ai nevoie de un avocat, in functie de unde te duci, poti sa discuti la telefon, dar daca e nevoie de mai mult te prezinti tu la el la sediu. Okay, din nou, la cate sali de judecata trebuie sa ajunga zilnic? Chiar fiecare sala de judecata e in alt sector? Ma indoiesc profund ca nu se poate ajuta de bolt, uber pentru chestia asta, dar e mai "altfel" cand vine avocatul "serios" si parcheaza masina, nu?

2. Am auzit extrem de des scuza asta, e ABSOLUT imposibil sa faci peste noapte asta,  nimeni nu cere sa se faca peste noapte, evident ca acum, T0 = 17.08.2022 transportul public NU face fata, dar daca iei masuri treptat, moment in care faci si investitiile necesare + NU e de parca absolut TOATA lumea se muta la transportul public, vor exista in continuare cativa dispusi sa-si asume costurile cu parcarea, mentenanta la masinile personale + CEI care au nevoie justificat de masina (n.r. persoane cu nevoi speciale, ambulanta, pompieri etc.).

3. Nu e nicio descriminare, eu nu fac referire la cei veniti "in vacanta" si nu te face ca nu intelegi la ce ma refer, stii foarte bine ca ma refer la cei care locuiesc aici 300/365 de zile si care ocupa spatiul public (dar care fie nu au un contract legal de inchiriere, fie au, dar prefera sa nu se complice cu legistlatia, fie au cumparat apartament, dar in continuare nu contribuie efectiv cu sume pentru parcare, dar urla ca nu gasesc loc) , nu vorbim de cei care vin (cum fac si Bucurestenii) sa stea cateva zile si se cazeaza. Turistii, pentru care exista parcarile acestea "la bordura" cu tarif orar nu sunt discriminati in niciun fel. Ce, eu nu am platit parcarea la Mamaia cand am fost? Am platit, dar nu m-am mutat acolo.

4. Legat de ultima parte, eu cand ma refer la "necesitatea" unei masini nu ma raportez doar la cele 4 activitati pe care le expui, desi sunt, sa zicem agresiv impotriva masinilor, eu la randul meu sunt sofer (asta ca sa eliminam orice discutie), si eu conduc si parchez in Bucuresti, dar culmea, cand ma dau jos din ea sunt tot pieton, tot om!

 


Re: Generalități despre parcări ByOnu

Am remarcat o propunere conform careia mai bine ar creste accizele pe combustibil sau impozitul pe masina, decat taxarea parcarii.

Depinde ce problema vrei sa rezolvi. In prezent, scopul acestor implementari este eliberarea domeniului public, a trotuarelor si < educarea > soferilor in ceea ce priveste parcatul. Iar pentru asta, taxarea parcarii este masura potrivita.

De ce sa-i taxezi in plus pe TOTI (prin cresterea impozitului sau a accizelor), inclusiv pe cei care au loc de parcare privat, sau care in centru si nu numai parcheaza pe terenuri private, cat timp scopul este civilizarea soferilor si eliberarea trotuarelor? Cum ai face ordine in parcatul aiurea daca doar ai mari random taxarea?

In fine, masura este BUNA. Hai sa dam putin credit si administratiei si sa vedem rezultatele inainte de a deveni avocatii poporului.

Asa s-a urlat si cand s-au instalat garduri la tramvai samd. Unde am fi fost daca s-ar fi luat mereu doar masuri populiste?

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7  ... 36
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Aspecte diverse din transporturi şi infrastructură  • 
Choose destination

Since our 2298 forum members have written 422416 posts in 5262 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use