Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăAspecte diverse din transporturi şi infrastructură

 

Topic: Cu mașina personală în centrul orașelor - despre parcare, congestie și poluare versus transport public și alternativ

503 posts, 57782 views
 
Go to page:  1  ... 4 5 6 7 8 9 10  ... 36
 
 

📖 Pagination options
Re: Generalități despre parcări subway guru

INS a comunicat azi ca in Bucuresti sunt un milion de salariati la care se adauga liber profesionistii. Acestia sunt in marea lor majoritate persoane de varsta medie, cu familie si responsabilitati sociale si formeaza partea activa a populatiei, duc dimineata copiii la cresa/gradinita/scoala (e o lipsa acuta de locuri in proximitatea blocurilor de locuinte), alearga apoi la job, duc copiii inapoi acasa si fac si cumparaturile zilnice/saptamanale plus alte obligatii.
As vrea sa te vad cum faci toate astea calare pe trotineta!
:rofl:
P.S.
Salariul mediu net al angajatilor bucuresteni este de 5000lei/luna, taxele si impozitele locale trebuie calibrate pentru aceasta cifra.

 


Re: Generalități despre parcări reiny2000

Există biciclete care au un fel de roabă în care poți să transporți copii sau cumpărături. Poate fi acoperită cu un plastic și echipată cu centuri de siguranță. Văd că olandezii se descurcă foarte bine. De la o anumită vârstă copiii pot merge singuri pe bicicletă.
slide010.jpg (511.56 KB; downloaded 2722 times)

Unda roșie poate să transforme un drum de 10 minute cu mașina într-unul de 30 de minute (deci se adaugă timp pierdut și carburant consumat). Asta îi poate determina pe oameni să caute alternative: mersul pe jos sau cu bicicleta (mai ales dacă sunt mai rapide), optimizarea traseului (mai multe opriri în drum, abateri mai puține și mai scurte ca distanță) sau alegerea unui loc mai apropiat de casă unde omul/copilul își desfășoară activitatea profesională/educațională/recreativă etc. (renunțarea la ideea că copilul poate învăța carte la o singură școală din oraș, chiar dacă aceasta se afla la 10 km distanță).

 


Re: Generalități despre parcări Valentin

Guru, uite caz concret la mine in firma, am o colega care isi duce copiii cu STB la scoala/liceu si ajunge apoi la munca tot cu STB, ea cum poate? Chiar vrei sa-mi spui ca toti cei 1 milion de angajati NU au solutii de transport in apropiere? (Metrou in special, ca nu poti sa zici ca pierzi timp in trafic)

Eu inteleg cazul urmator: ai doi+ copii mici, nu exista servicii pentru asa ceva (adica sa poti sa pui doua scaune de copil intr-un uber de ex. poti sa soliciti unul), dar pentru un singur copil exista solutii. Nu stiu cum se face, ca exista atatea familii care se pot descurca fara masina si fara sa se planga... Eu stiu si am vazut adolescenti de 15 ani+ care inca merg cu masina la scoala/liceu, despre ce vorbim?

Deci sa inteleg, din salariul ala de 5000 lei, sa nu cumva sa crestem taxele, dar in acelasi timp a renunta la masina inseamna a renunta la costul cu asigurarea, costul cu mentenanta, costul cu combustibilul, dar doamne fereste sa renuntam si sa facem abonament la transportul public (care e mult mai ieftin pe luna decat oricare varianta), sa dormi mai linistit.

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Generalități despre parcări Utilizator anonim 2

Impozitul corespunzator enormei sume de 5.000 de lei salariu net se duce deja in bugetul localitatii unde are sediul firma angajatoare, in speta, al Bucurestiului.

Bineinteles ca o masina presupune cheltuieli mari, numai ca fiecare are dreptul sa dispuna dupa cum vrea de banii si munca lui. Cine a creeat situatia asta inacceptabila in care oamenii din cartierele dormitor trebuie sa isi duca copiii la scoli din alte cartiere? Nu tot primaria care a dat autorizatii aiurea pentru mii de apartamente fara scoli in apropiere? Urbanismul presupune o gindire unitara, fiecare zona cu toate cele necesare vietii pe o raza potrivita deplasarii pe jos. Asa au fost construite cartierele noi pina in anii ‘70 de urbanisti scoliti in interbelic, pina sa se amestece “genialul cirmaci”  cu indicatiile lui pretioase pentru densificare, proces continuat cu sirguinta de impostorii ce l-au succedat.

Alta chestiune: nu toate scolile sint la fel de bune. Oamenii cauta cea mai buna educatie pentru copiii lor si de asta prefera putinele scoli de calitate. Cine le administreaza? Primaria si ministerul invatamintului, adica tot statul.

 


Re: Generalități despre parcări ByOnu

Guru, nu toti sunt in situatia descrisa de tine.

Cu ce sunt romanii mai diferiti de italieni, croati si altii in ceea ce priveste nevoia de mobilitate?

Pot vorbi cel putin despre studenti si cei cu joburi de birou 9-17 (deci locatie fixa, predictibila). N-au toti copii, nu cara toti baxuri de BCA-uri samd.

Dramatizati extraordinar de mult nevoile de mobilitate ale bucurestenilor, de parca numai noi am trai intr-un oras de genul. Nici macar n-avem coline ca altii.

Chiar nu au toti nevoie stringenta de masini.

Pe langa asta, ignorati total, dar TOTAL toate imbunatatile TP-ului din ultimii ani: modernizarea flotei de autobuze, cresterea nr. vehicule cu AC, externalizarea curateniei la STB, realizarea culoarelor unice TRAM+BUS, eficientizarea tarifarii (bilet orar, abonamente M+suprafata, abonamente semestriale si anuale), introducerea TP pe artere care n-au avut (ex. Bd. Mircea Voda cu 312 si 323), etc.

Desigur, mai e mult de facut (benzi bus in special, sa scapam de alveolele autobuzelor care doar atrag masini parcate si ingreuneaza accesibilitatea, etc).
Niciodata nu va fi perfect.

Dar sunt oameni care n-au mai pasit intr-un autobuz de 10 ani si tot ce stiu sa faca este sa comenteze de cat de rau este transportul public. Da, nu e un secret, niciodata scaunul unui autobuz nu se va compara cu cel al autoturismului personal si niciodata nu te va lasa mura-n gura. Si nici n-ar trebui!

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Generalități despre parcări Utilizator anonim 2

Romanii sint diferiti de italieni, croati, etc. prin faptul ca au fost batjocoriti si saraci de multe generatii, fortati si in vremea comunismului sa foloseasca numai transportul in comun. Pentru cei mai tineri, puteti gasi chiar aici pe forum fotografii cu conditiile minunate de calatorie pe scara din vremurile acelea. Nu veti putea intelege atita timp cit nu ati experimentat pe propria piele asa ca ingaduiti-le altora sa se bucure de luxul de a sta in masina proprie chiar si blocata in trafic, la 9lei benzina. Dupa ce o generatie o sa isi vindece complexele, poate mai discutam de transportul in comun cu copiii lor.

Ca sa fie clar, eu nu am fost atins de acest complex. Familia mea a avut masina si in vremea comunismului si nu am simtit nevoia sa imi cumpar alta pentru mine. Cind conduc, conduc rar masina de serviciu si numai in afara orasului pentru ca in interior nu am ce face cu ea si nici nu vreau sa ma enervez  cautind loc de parcare sau sa platesc aiurea. Nu prea am treaba in centru si cind am merg cu metroul sau pe jos. Marturisesc ca detest STB-ul, mai precis fauna neplatitoare din el. Din cauza asta pe tronsoanele fara metrou ma deplasez pe jos. Asta pentru cei care ar fi tentati sa creada ca sint un automobilist egoist sigur la volan care le fura sanatatea si spatiul ;)

Din comunism am ramas insa cu o aversiune neimpacata contra dirijismului, contra unora care pretind ca imi pot face binele cu forta.

 


Re: Generalități despre parcări andrei11

De ce Poliţia nu aplică amenzi la ora actuală pentru  Parcarea Interzisă ?  :headbash:
Credeţi că va dispune de personal pentru sutele de mii de amenzi care vor trebui să fie date zilnic de când se vor înalbăstri parcările la bordură ?  :rofl:
ByOnu, tot nu intuieasc care e raţionamentl tău. Metroul pe când circula <<normal>> era full la  ore de vârf. Dacă brusc cele  un milion de persoane care sunt în plus pe drumurile publice îşi vând maşinile şi  vor vrea să circule cu metroul pe unde scoţi cămaşa ?
Sau cu 1, sau cu 104 sau cu 335 sau cu ce vrei tu. STB . ul şi Metrorex NU sunt pregătite logistic să absoarbă milionul de persoane care se deplasează acum prin Bucureşti cu autoturismul personal.
Mai gândiţi când propuneţi soluţii <<revoluţionare>>
De ce Poliţia NU aplică amenzi pentru sutele de maşini care circulă pe interzis acum pe Dacia, Dorobanţi, Elisabeta sau pe culoarele unice ?

 


Re: Generalități despre parcări ByOnu

Ce sa discuti cu copiii lor cand multi au carnet si primesc masina inainte de a fi luat bacalaureatul?

Inteleg complexarea la care te referi, cu privarea detinerii unui autoturism in comunism, insa in anii in care la noi se mergea pe scara, altii invatau pe pielea lor reversul autoturismelor. Occidentalii investesc acum, predominant, in altceva decat in instructura pentru autoturisme. Investesc in alternative, transport public, si taxeaza masiv autoturismele (parcare, taxe de congestie, etc).

DE CE trageti atat de tare sa pierdem si noi cei 50 de ani si banii pe care i-au investit ei intr-un mod dovedit nesustenabil de mobilitate URBANA?

De ce se opune atat de puternic generatia voastra pentru modul in care sa traiasca generatiile viitoare?

 


Re: Generalități despre parcări andrei11

ByOnu, de ce nu răspunzi - ca reprezentant al generaţiei progresiste - la patru întrebări simple:
1) Deşi s-a mărit aşa de mult preţul combustibilului fosil de unde are lumea bani să şi-l procure în continuare ?
2) De ce nu aplică Poliţia amenzi la ora actuală  pentru încălcarea legii cu privire la parcările neregulamentare ?
3) Ce te faci cu STB - ul / Metroul dacă toată populaţia bucureştiului, cu un înalt simţ civic, renunţă la automobil şi se îndreaptă spre STB / Metrou ?
4) De ce sunt diferenţe aşa de mari între tarifele practicate de primăriile de sector şi primăria generală ? Sunt mai multe Bucureştiuri ? Îmi scapă ceva ?

 


Re: Generalități despre parcări subway guru

Natiile alea de care vorbiti nu-si duc copiii cu scuterul (e si interzis), au scoala in apropiere sau school bus
Cati copii mici ati numarat voi astia becheri in metrou, tramvai sau autobuzele TP???
Doar adolescenti liceeni sau studenti, astia da, e plin.
Inversunati imi pareti voi astia care vreti sa ne aruncam toti cu capul in zid ca asa vi s-a nazarit voua…
Ce ma deranjeaza cel mai tare e ca in loc sa discutam calm cu argumente veniti imediat cu acuzatii complet nefondate.
:bleah:

 


Re: Generalități despre parcări essco

Valentin wrote here:
Guru, uite caz concret la mine in firma, am o colega care isi duce copiii cu STB la scoala/liceu si ajunge apoi la munca tot cu STB, ea cum poate? ...

Raspund eu: scoala este in drumul spre serviciu + statia de la scoala este foarte aproape de scoala + statia de langa serviciu este chiar langa servicu. Norocul ei.
Valentin, intodeauna se gasesc cazuri particulare de succes  :lol:

 


Re: Generalități despre parcări andrei11

Cristi N wrote here:
Parcarile din zona Iancului infiintate de ADP in mandatul trecut au aviz de la CTC si BPR, daca nu ma crezi poti face solicitare pe legea 544.

În  acest moment ( 19 August 2022 ) parcările pe trotuar sunt ilegale / în afara legii în Bucureşti.
Ce face Primăria de Sector nr 2 prin vocea primarului USR --> RADU-NICOLAE MIHAIU,  care printre altele a fost cică şi  Coordonator IT Comisia de Tăiat Hârtii 2, Bucharest (Romania)  :rofl:  pentru desfiinţarea parcărilor ilegale de pe trotuar din zona Piaţa Iancului ? ( Aşa, mai larg, între Ferdinand şi Piaţa Hurmuzachi ).
_______________
PS: M-am făcut că nu observ treaba cu schimbatul becurilor la  scara blocului.  :bere:

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Generalități despre parcări Utilizator anonim 2

A propos de autobuze scolare: am auzit ca la Cluj primaria a introdus acest serviciu pentru a-i scoate din trafic pe parintii care isi transportau fiecare cu masinile odraslele. Mi s-a parut o idee foarte buna. Daca au fost capabili sa distruga orasul in acelasi stil cu Bucurestiul, cu tot cu modelul de favele periurbane tip Chiajna (in Floresti), ca o minima reparatie au infiintat acest serviciu foarte util. Pe cind si la noi…? Aici nu se sufla o vorbulita despre asa ceva, stim doar sa dam omului in cap cu taxa.

 


Re: Generalități despre parcări reiny2000

Au existat și în București, vezi topicul de aici. Rezumat: se ardea motorină degeaba, autobuzele cărând aer, părinții rămânând tot la mașina personală.

@subway guru repet, olandezii nu au probleme cu copiii pe bicicletă, pot să meargă și singuri, nu neapărat însoțiți de părinte. În Japonia vezi copii din clasele primare la metrou, singuri. Poate ar trebui să vedem de ce prin alte părți copiii merg pe jos sau cu transportul public neînsoțiți, și la noi nu. Autobuzele școlare sunt o soluție pentru cătune blocate în timp, subdezvoltate, fără unități de învățământ sau transport public. Am așteptări mai mari de la un oraș precum Bucureștiul.

 


Go to page:  1  ... 4 5 6 7 8 9 10  ... 36
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Aspecte diverse din transporturi şi infrastructură  • 
Choose destination

Since our 2302 forum members have written 422713 posts in 5266 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use