MetrouTrenurile de metrou din București

 

Topic: Achiziții de trenuri noi pentru Metrorex (M2 și M5)

1182 posts, 339233 views
 
Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9  ... 85
 
 

📖 Pagination options
Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex subway guru

lucianxx9o wrote:
Sunt mai frumoase Bombardier  :cry: ...au un design exterior tipic american.

Hai lasa-ne, ca n-ai habar ce zici...
'Bombardierele' noastre sunt AdTranz si au un design tipic...suedez...mai citeste si tu inainte de a...'decreta' ineptii... :oops:

 


Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex Dominatrix

Compania spaniolă Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) va livra pentru Metrorex 16 noi trenuri în valoare totală de 107,2 milioane de euro.
Sursa: Click.ro
Aberatii marca Click... pretul oferit de CAF este de 97 milioane. 107,2 milioane era costul ESTIMAT de Metrorex al achizitiei...

 


Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex subway guru

Nu sunt aberatzii marca Click!, sunt aberatzii marca neAdevarul!
16 trenuri noi de metrou, ca în Bruxelles, îi vor duce pe bucureşteni la serviciu
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 44551.html
17 septembrie 2011, 15:00 |  Autor: Andreea Archip
'Fazanii' de la Click! au dat 'copy & paste' pe 'nemestecate' la zece minute diferentza:
16 trenuri noi de metrou, ca în Bruxelles, îi vor duce pe bucureşteni la serviciu
http://www.click.ro/news/bucuresti/Uite ... 74936.html
Sâmbătă 17 Septembrie 2011 - 15:10

 


Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex bekxy

Puteţi vedea aici cam ce au produs cei de la CAF până acum.

Cred că cele mai apropiate de Bombardierele noastre sunt garniturile produse pentru Bruxelles.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex Utilizator anonim

Desi ar fi fost mai bine sa fie tot BM este foarte bine ca s-a atribuit mai repede contractul si nu au mai stat pentru o eventual anulare ca sa reia ca poate castiga BM. Acum asteptam primele trenuri ca sa se termine cu IVA pe M3.  8-)

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex Dr2005

lucianxx90 wrote:
Sper sa aiba un design frumos si nu patratoase.

Tot pătrăţoase trebuie să fie. Altfel nu pot împinge aerul din tunel şi creşte consumul de energie. Dacă pui un tren aerodinamic prin tunelele de metrou, o să consumi cât un tanc, pentru că o să dai aerul în sus spre plafon şi o să te freci de el.[/quote]

George wrote:
Cat priveste argumentul cu parcul pestrit, acesta este rizibil.

Rizibil sau nu, au fost multe voci care au cerut negociere directă cu Bombardier (chiar şi Udrişte, deşi nu o mai recunoaşte). Motivul, pe lângă unificarea parcului, a ţinut şi de motivul financiar şi de anumite comisioane ce ies din unele componente produse de firme de partid, din schimbat toată noaptea şine şi macaze ş.a.. Nu e exclus să anuleze licitaţia şi să cumpere tot BM, pentru că le scapă din mână un comision baban.
Pe de altă parte, Electroputere Craiova e în curs de demolare, deci nu mai poate asambla BM, iar Astra Arad lucrează cu concurenţa. Aşa că singura soluţie ar fi ca trenurile să fie asamblate undeva în UE, ceea ce ar creşte preţul cu şi mai mult peste cel al CAF (să nu uităm că recesiunea este puternică în Spania, aşa că au nevoie de contracte de ca de aer, de aia şi lasă la preţ).
Caietul de sarcini a fost aproape copy-paste după cartea BM-urilor (inclusiv lăţimea în mm de fix xx mm a burdufului, scaune neapărat în console de câte 6 locuri ş.a.m.d.), dar uite că nu le-a mai ieşit :)

subway guru wrote:
Nu sunt aberatzii marca Click!, sunt aberatzii marca neAdevarul!

Click = Adevărul... e acelaşi trust, ba chiar sunt şi ,,ziarişti" care scriu la ambele publicaţii. Normal că drepturile de autor le are trustul, aşa că se copiază în draci ,,ştirile" din Adevărul în Click şi (mai rar) viceversa.

Ca fapt divers, designul BM-urile nu e deloc american. E drept, carcasa din oţel inoxidabil nevopsit (credă că) e invenţie americană, dar preluată de mai mulţi producători încă din anii '60 (vezi ramele Z6100/6300 franţuzeşti, acum la CFR Călători, ramele RIB/RIO de la Regiotrans, o gam largă de vagoane înmatriculate de căile ferate portugheze ş.a.m.d.). Tot ca fapt divers, s-a construit cel puţin un prototip în anii '60 de vagon de călători (din seria ce avea să devină 20-40, apoi 20-57), din care un vagon a ajuns pentru uzul administraţiei şi mai există încă.

 


Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex ByOnu

Dar nu pricep de ce n-au depus participarea la licitatie SIEMENS si mai ales ALSTOM...
Ma bucur ca a castigat CAF, sper ca ei sa le faca pana la urma. Preabine, si mai mult ma bucuram daca fudulii din conducere acceptau modernizarea parcului de IVA.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex Utilizator anonim

ByOnu wrote:
Dar nu pricep de ce n-au depus participarea la licitatie SIEMENS si mai ales ALSTOM...


Probabil nu s-au mai agitat avand in vedere ca era aproape sigur ca va castiga Bombardier. Oricum pentru mine faptul ca au castigat CAF nu este o surpriza, era de asteptat ca o companie dintr-o tara lovita de criza sa vina cu o oferta cu un pret mic, poate chiar prea mic ca sa asigure un profit bun companiei.
Ca o paranteza, CAF a intrat pe piata ca o firma obscura, la inceput erau doar o uzina de reparatii material rulant, investitiile masive in dezvoltare si forta de munca pentru partea de proiectare au adus CAF in top 6 producatori de material rulant din lume.

 


Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex George

Paranteza e interesanta - asta arata ca "outsideri" de genul Uzina de Reparatii Atelierele Centrale, ori Softronic, daca sunt lasati si nu faultati - aviz amatorilor care vor comisioane si dezvoltari imobiliare... - au sanse reale daca au un pic de creier, ceva investitii si pun osul la treaba.
Noi trebuie sa scapam de fatalismul mioritic - nu e adevarat ca cineva ne-a "randuit" sa fim o piata de lumea a III-a, depinde de noi sa revenim, inclusiv in industria mijloacelor de transport...

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex Dr2005

Utilizator anonim wrote:
CAF a intrat pe piata ca o firma obscura, la inceput erau doar o uzina de reparatii material rulant, investitiile masive in dezvoltare si forta de munca pentru partea de proiectare au adus CAF in top 6 producatori de material rulant din lume.

Nu e deloc o firmă obscură, e un fel de Astra Arad spaniolă, pardon, bască (că altfel mă trezesc cu o bombă). A fost fondată în 1860, iar în 1892 s-a apucat de reparat vagoane. În 1917 a trecut la producţia de vagoane de marfă, iar în 1954 a cumpărat un producător spaniol de metrouri, tramvaie şi automotoare. Deci, experineţa CAF în domeniul transportului urban e mult mai vastă.

 


Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex Dominatrix

George wrote:
"outsideri" de genul Uzina de Reparatii Atelierele Centrale, ori Softronic, daca sunt lasati si nu faultati
URAC'ul nu a fost in stare nici in cele mai prospere timpuri din ultimii 40-50 de ani (adica pana prin 1985) sa faca fata nici macar cererii de transport din Bucuresti prin productie proprie.
George wrote:
Noi trebuie sa scapam de fatalismul mioritic - nu e adevarat ca cineva ne-a "randuit" sa fim o piata de lumea a III-a, depinde de noi sa revenim, inclusiv in industria mijloacelor de transport...
Din pacate, "pigmeii" trebuie sa joace dupa cum le canta altii - vezi cel mai recent exemplu cu parteneriatul Astra Arad - Siemens, desi aradenii initial vroiau sa demareze proiect in regie proprie. La modul general, ne putem uita la asa-zisa "concurenta" mondiala in materie de productie de material rulant, adica 3-4 producatori mai mari, si cativa "la remorca". Acesta e viitorul (din pacate sau din fericire, depinde cum privesti lucrurile).

 


Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex George

@Dominatrix: trebuie sa joace cum le canta altii daca ei insisi nu sunt in stare sa-si depaseasca conditia de pigmei! Lumea de afara e dura, nimeni nu o sa stea sa mangaie pe crestet un potential concurent. Dar noi in Romania am ingropat in ultimii 20 de ani o groaza de industrie care de bine, de rau, exista (Roman, ARO, Electroputere, ROCAR etc. etc.) in loc sa privatizam aceste fabrici la timpul potrivit, in asociere cu cei care ar fi putut sa le dea un viitor (MAN, Siemens, Nissan sau cine vreti voi, Mercedes etc.) in locul snapanilor care au furat tara, zicand ca nu o vand.

Asta este, nici eu nu vad ca URAC are viitor fara un investitor serios, dar macar varianta asta sa se petreaca...(mutatis mutandis acelasi lucru e valabil si pentru Softronic, de exemplu).

 


Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex ByOnu

De curiozitate, cand ar trebui sa apara primele prezentari foto cu trenurile, desigur, prezentari 3D sau schite. Inca o intrebare si mai buna, la momentul cand au fost depuse actele pentru participarea la licitatie, ei aveau deja planurile trenurilor facute, .. adica ei au depus planurile mai exact? Sau URMEAZA sa le proiecteze?

 


Re: Achizitia de trenuri noi pentru Metrorex bercenicity

Mai degraba au o platforma pe care o personalizeaza fiecarei comenzi (in cazul nostru cerintele din caietul de sarcini): gabarit, numar vagoane, felul vagonului (motor/remorca), numar usi, vantilatie, etc...

Oricum, nu cred ca scapam de cutia trapeziodala  ;)

 


Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9  ... 85
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Trenurile de metrou din București  • 
Choose destination

Since our 2298 forum members have written 422415 posts in 5262 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use