Zona metropolitană BucureștiTraseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov

 

Topic: Discuții despre transportul local din București (partea I)

6215 posts, 1310210 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 16 17 18 19 20 21 22  ... 444
 
 

📖 Pagination options
  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Utilizator anonim

Si se pare ca se reuseste in continuare performanta de a tine oprita circulatia la Piata Gemeni din cauza lucrarilor interminabile de acolo, oare cat pentru ~500m de linie ?????????????????  :evil:

 


Re: Stiri, noutati, perspective Victor92

Utilizator anonim wrote:
Si se pare ca se reuseste in continuare performanta de a tine oprita circulatia la Piata Gemeni din cauza lucrarilor interminabile de acolo, oare cat pentru ~500m de linie ?????????????????  :evil:


Poate ni se pragateste o surpriza de 1 decembrie  :lol:

 


Re: Stiri, noutati, perspective Chev Celios

lucianho wrote:
In zilele de 23 si 24.11.2010, linia 5 va fi suspendata, iar din data de 25.11.2010, va avea un traseu modificat
Luni, 22 Noiembrie 2010

In vederea demararii lucrarilor de modernizare a Bd. Aerogarii, tronsonul cuprins intre DN1 si Str. Nicolae Caramfil, in zilele de 23 si 24.11.2010, in zona Podului Baneasa, se va construi un terminal pentru intoarcerea tramvaielor de pe linia 5.
Din aceasta cauza, in zilele de 23 si 24.11.2010, linia 5 va fi suspendata.

Pentru preluarea calatorilor se infiinteaza linia naveta de autobuze 605, care va functiona intre Aeroportul Baneasa si Bucur Obor, pe urmatorul traseu: Bd. Aerogarii, Pasajul Aviatiei, Str. Av. Alexandru Serbanescu, Str. Barbu Vacarescu, Sos. Stefan cel Mare, Str. Lizeanu, Str. Reinvierii, Sos. Colentina, cu intoarcere prin Sos. Colentina, Sos. Stefan cel Mare, Str. Barbu Vacarescu, Str. Aviator Alexandru Serbanescu, Pasajul Aviatiei si Bd. Aerogarii.

Abonamentele eliberate pe linia 5 vor fi valabile si pe linia naveta 605.

De asemenea, incepand cu data de 25.11.2010, tramvaiele liniei 5 vor intoarce la Podul Baneasa, apoi vor circula pe traseul actual pana la Bucur Obor.

Sursa:  http://www.ratb.ro


Linia 605 va fi deservita de catre autobaza Floreasca cu MB Citaro.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Dr2005

Nu sunt tramvaie suficiente pentru tot 5ul... probabil se aşteaptă şi începerea lucrărilor prin alte zone (Liviu Rebreanu, Basarabia, Pantelimon?) pentru a se lua vagoane de acolo.€

 


Re: Stiri, noutati, perspective andrei11

Pe "5" nu pot merge decat siameze. Cu siguranta pe forum sunt pasionati ale tramvaielor care stiu de cate siameze dispune RATB - ul la ora actuala. Apropo, mai exista vreun siamez  "V2A" ?

 


Re: Stiri, noutati, perspective Dominatrix

andrei11 wrote:
Apropo, mai exista vreun siamez  "V2A" ?
Mai exista 2, dar nu vor mai circula vreodata, fiindca "modernizarile" lor mai lungi sunt gata.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Dominatrix

lucianho wrote:
Din data de 25.11.2010, linia 5 va functiona intre Pasajul Baneasa si Piata Sf. Gheorghe

Intrebare de bun-simt: pe langa faptul ca acum "o intorc ca la Ploiesti" si prelungesc linia 5 pana la Sf. Gheorghe, in loc sa se opreasca la Bucur Obor asa cum ziceau acum 2 zile, nu inteleg de ce o plimba atat pe la Bucur Obor la ducere si prin Reinvierii - Lizeanu la intoarcere? Nu ar fi fost mai simplu sa mearga pe sensul spre centru pe Stefan cel Mare, dreapta pe Viitorului si apoi comun cu 16? La fel si la intoarcere.Traseu direct si mult mai scurt, mai ales pe sensul spre Baneasa.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Dr2005

Faza frumoasă e că utilizatorii liniei 5 s-au obişnuit cu traseul pe la Obor. După cum ne-a demonstrat istoria, orice legătură utilă a RATB e doar provizorie, deci 5 va reveni prin Str. Tunari la anul sau nd o fi gata curba de la P-ţa. Gemeni. Nu înţeleg de ce au lungit atât traseul, în condiţiile în care numărul de tramvaie e limitat. Poate nu vroiau să apară altă linie de tramvai în afară de 41, 32, 21, 8 şi 34 cu interval de succedare sub 10 minute?

Până în anul 2008, conform statisticicilor oficiale, numărul de călători transportaţi cu autobuzele (inclusiv liniile preorăşeneşti şi expres) era mai mic decât numărul de călători transportaţi cu tramvaiele, în ciuda numărului mic de tramvaie. Odată cu casarea utlimelor 23 de Rathgeber-uri şi cu începerea supraturării artificiale a unor linii (ceea ce nu a dus şi la creşterea numărului de călători... era logic, călătorii care încăpeau în 30 de tramvaie se împart acum între 40 de tramvaie) şi a lungirii ca elasticul de chiloţi a timpilor de parcurs (de ex. 65 de minute pe linia 21, faţă de 30 înainte de modernizare), numărul călătorilor ce au folosit tramvaiele în anul 2009 a scăzut sub cel al călătorilor ce folosesc autobuzele. Sunt convins că în 2010 el va scădea şi mai mult, deoarece tramvaiul nu mai este dorit... nu se doreşte o reorganizare a traseelor, se merge pe trasee de acum 30 de ani, care nu mai corespund deloc fluxurilor de călători.€

 


Re: Stiri, noutati, perspective Dominatrix

Nu e nimic de mirare ce spui. Englezii au o vorba: "Death by a thousand cuts" . Perfect aplicabila in cazul de fata. Cum spuneam si in alt topic, pacat ca tramvaiul nu merge cu motorina. Ar fi fost singura sansa de dezvoltarea a lui pe termen lung. Probabil ca dupa ce mananca Mazare, unora li se pare ca teava de esapament scoate aerul din Varful Alpilor...

 


Re: Stiri, noutati, perspective Lohengrin

Cu 14 V3A-2S-93, linia 5 sta excelent la capitolul parc. Eu chiar as zice sa se aloce numai 10 vagoane, iar restul de 4 sa ramana pentru 20. Ocolul pe la Bucur Obor tine de ajutorul dat liniei 21 pe tronsonul Mosilor mai degraba decat lui 16 intre Lizeanu si Sf. Gheorghe.

 Sunt direct interesat sa aflu cu ce algoritm se calculeaza timpii de semicursa pe o linie RATB. Care timpi depind de lungimea traseului, dar si de incarcarea traficului, tipul de vehicul, intervalul orar, tipul zilei (de lucru/weekend/sarbatoare), separarea sau nu de trafic etc. Dispune RATB de o "harta de trafic" cu  timpii medii intre statia N si statia (N+1) a fiecarei linii in functie de intervalul orar ? Eu unul ma indoiesc pana si de faptul ca si-ar dori o astfel de informatie.
 Care sunt deci normele de viteza pentru autobuze in conditii normale de trafic ? Dar in aglomeratie ? Cum sta treaba cu tramvaiele - inclusiv cu linia 41 ? De ce timpii de semicursa nu difera aproape deloc intre orele de aglomeratie mare si cele cu trafic normal ?

 Cateva calcule personale au dus la valori de 11.7 - 13.5 km/h pentru linii de tramvai precum 20, 27 si 32, in jur de 16.5 km/h pentru 8 si 25 si 23 km/h pentru 41. Regula este ca nu se poate insa stabili nimic cu precizie. Exista unele zile lucratoare in care sunt ambuteiaje la Podul Marasesti si e mai bine sa mergi pana la "Budapesta" pe jos pe Str. Bucur si altele in care se ajunge decent cu 23 sau 27.

 


Re: Stiri, noutati, perspective andrei11

Vitezele medii sunt extrem de bine calculate dupa formule precise si care tin seama de mult mai multi parametri decat ai spus tu aici. Nu stiu formula dar stiu ca ea exista si nu de 20 de ani, ci de mai multi. Mult mai multi.
Pe unde circula linia 20 ? - ca are nevoie de siameze ?

 


Re: Stiri, noutati, perspective Lohengrin

andrei11 wrote:
Nu stiu formula dar stiu ca ea exista si nu de 20 de ani, ci de mai multi. Mult mai multi.
Pe unde circula linia 20 ? - ca are nevoie de siameze ?


 Tocmai ca aceeasi formula este de prea multi ani inadecvat folosita, chiar daca volumul traficului a crescut de peste 10 ori. Este inadmisibil ca diferenta dintre timpul de semicursa calculat pentru "peak hour" si  cel pentru ore cu trafic normal sa fie numai de 2 minute pentru o linie ca 133.

 Linia 20 ar avea nevoie de tramvaie de capacitate redusa, iar V3A-2S-93 sunt din aceasta categorie. Eu unul as fi dotat de multi ani liniile de pe Bd. Mihalache cu Tatre single, poate exceptand linia 45. Iar V3A-urilor eliberate le-ar fi prins bine pe 25.

 


Re: Stiri, noutati, perspective andrei11

Formula e buna dar nu se poate aplica din diferite motive, de exemplu putine mijloace de transport care sunt in circulatie fata de necesitatile zilnice. Sau a blatistilor. Blatistii reprezinta o categorie de calatori care - daca vrei - nu sunt prinsi in statisticile RATB - ului, cu alte cuvinte NU EXISTA. Mai apoi formula poate sa-ti dea  si diferentele pe care le inrgistrezi intre un transport ideal si transportul pe care-l oferi.
V3A-2S-93 nu sunt tramvaiele V3A cu 2 capete ? Au capacitate mai mare decat V3A - urile clasice.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Dr2005

N-a mai plătit A&D Pharma  
Apropo de V3A-2S-93, ele au aceeaşi capacitate cu V3A-93-urile, nu ştiu de ce tot vorbiţi de capacitate redusă. Problema e că au mai puţine uşi, de unde apare senzaţia asta.€

 


Go to page:  1  ... 16 17 18 19 20 21 22  ... 444
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2266 forum members have written 419427 posts in 5230 topics and 511 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use