Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovIstoria rețelei de troleibuz din București

 

Topic: Evoluția istorică a rețelei de troleibuze din București

98 posts, 38171 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 
 

📖 Pagination options
Re: Evoluția istorică a rețelei de troleibuze din București ByOnu

1975, Piața Scînteii.

casa-scanteii-house-of-the-spark-bucharest-1975-2J8G81D.jpg (178.24 KB; downloaded 2818 times)


Sursa: Alamy ( link: https://alamy.com/casa-scanteii-house-of ... 729.html )

 


Re: Evolutia istorica a retelei de troleibuze din Bucuresti ByOnu

ByOnu wrote here:




Mai exista cativa stalpi si din reteaua care ocolea Palatul Victoria. *Important de precizat ca desi troleibuzul era marele <dar> sovietic, acesta era inca de pe atunci ascuns prin spatele cladirilor emblematice (Casa Presei, Palatul Victoria, ulterior si Muzeul Taranului) pentru a nu strica privelistea cu infrastructura aeriana. Alte timpuri, aceleasi metehne obosite.

...


Revin cu niste capturi cu reteaua de troleibuz care ocolea Palatul Victoria. Imaginile sunt surprinse in intersectia dintre actualele Bd. Iancu de Hunedoara si Bd. Lascar Catargiu.

retea troleibuz piata victoriei 1971.jpg (164.12 KB; downloaded 2390 times)


retea troleibuz piata victoriei 1971 c.jpg (166.92 KB; downloaded 2390 times)


retea troleibuz piata victoriei 1971 b.jpg (157.95 KB; downloaded 2390 times)


1971 indicator rutier directii piata victoriei.jpg (219.22 KB; downloaded 2390 times)




Sursa: https://youtube.com/watch?v=mj-0kgBWS-A

 


Re: Evoluția istorică a rețelei de troleibuze din București ByOnu

Din Arhivele AZOPAN (sursa: https://www.ujelet.ro/ )

Datata eronat 1960. Remarcati reteaua de troleibuz in dublu sens de pe actuala str. Soveja. Elemente din defuncta retea mai exista si astăzi pe stalpii din beton (care au fost ai troleibuzului).
azopan_00019623.jpg (448.48 KB; downloaded 1450 times)
azopan_00019623 detaliu.jpg (213.5 KB; downloaded 1443 times)

 


Re: Evoluția istorică a rețelei de troleibuze din București rosetti61

Reteaua a fost instalata pe str.Soveja si pe sub podul Constanta in 1964; troleibuzele circula numai pana la Depoul Bucurestii Noi, in Pajura linia se prelungeste in 1965

 


Re: Evoluția istorică a rețelei de troleibuze din București Gabi23

Cum se circula în zona Străzii Soveja, care era planul aproximativ al rețelei?

 


Re: Evoluția istorică a rețelei de troleibuze din București shoppy

Parca era pe Soveja spre Grivita si pe Dornei spre Aviator Popisteanu.

 


Re: Evoluția istorică a rețelei de troleibuze din București ByOnu

In fotografie se vede clar reteaua in dublu sens pe Str. Soveja. Daca ulterior unul dintre sensuri a fost mutat pe alta strada, nu stiu. Dar fotografia nu minte. :)

 


Re: Evoluția istorică a rețelei de troleibuze din București rosetti61

Reteaua a fost folosita foarte putin dupa inaugurare, pana in 1965 apoi a ramas in conservare pana la resuscitarea din 1990 cand a reaparut linia de troleibuz 81 intre P-ta Sf. Voievozi si Piata Presei (A circulat pana in vara lui 1993, cand a fost scoasa si reteaua definitiv). Pe Dornei nu puteau circula troleibuzele din cauza tramvaiului de pe portiunea dintre Popisteanu si Putul lui Craciun. Era posibil? https://www.google.com/maps/@44.4735788, ... Aw%3D%3D

 


Re: Evoluția istorică a rețelei de troleibuze din București shoppy

Se poate sa-mi amintesc gresit de pe vremea cand circulam pe acolo in 90-93 dar daca se intalneau doua DAC-uri pe Soveja aveau loc sa treaca unul pe langa celalalt?

 


Re: Evoluția istorică a rețelei de troleibuze din București rosetti61

Doar troleibuzele circulau in ambele sensuri, autobuzul 105 care mergea pe acolo pana in anii 90 la dus o lua pe Clabucet iar la intoarcere prin Soveja.

 


Re: Evoluția istorică a rețelei de troleibuze din București ByOnu

1957, Piața Scînteii. Detaliu cu rețeaua de troleibuz ce ieşea de pe Bd. Poligrafiei.

Fotografie istorică expusă la Palatul Suțu. Dacă o are cineva în format digital la calitate bună, rog să o încarce.

20250124_162907.jpg (1.62 MB; downloaded 514 times)


20250124_162918.jpg (1.68 MB; downloaded 514 times)


20250124_162931.jpg (1.95 MB; downloaded 514 times)

 


Re: Evoluția istorică a rețelei de troleibuze din București ByOnu

Intrucat istoria inaugurarii troleibuzului bucurestean este strans legata de troleibuzele sovietice MTB-82D, am postat in topicul respectiv o serie de articole istorice foarte relevante construirii si evolutiei incipente a retelei: https://forum.metrouusor.com/ViewTopic?p ... ByPostId

Insa, pentru aspecte ce tin propriu-zis de retea, aici este locul potrivit pentru discutii. Acolo discutam doar despre vehiculele in cauza.

 


Re: AC-ITB #4009 pe șasiu Renault (1955-196x) 1689

ByOnu wrote here:
Troleibuzul #4009 fotografiat din spate, în timpul probelor pe noul traseu între Piața Victoriei și Gara de Nord. Recunoasteti cumva intersectia?

Sursa este precizata in denumirea imaginii.


Trebuie sa fie undeva pe Lascar Catargiu (/Ana Ipatescu)… Posibil intersectia cu Grigore Alexandrescu …?

Zona a suferit schimbari majore in anii ‘80, dar intrebarea este ce cauta troleibuzul acolo, cind traseul ar fi trebuit sa fie Piata Victoriei - Hipodrom…

Conform informatiilor disponibile, bucla de intoarcere a primului traseu de troleibuz era undeva in jurul cladirii Muzeului Taranului Roman (/Muzeul PCR), de unde intra pe Bd. Aviatorilor.

Ar fi interesant sa aflam cum/cind s-a extins reteaua de troleibuz in Bucuresti - in mod special pe axa Nord - Sud.

 


Re: Evoluția istorică a rețelei de troleibuze din București rosetti61

in imagine este intersectia dintre Titulescu si Felix.

Evolutia troleibuzului pe axa nord-sud
Capetele primului tronson de troleibuz se aflau la Piata Scanteii (pe platoul din fata intrarii la Hipodrom) si la Piata Victoriei cu intoarcere prin fata Muzeului Antipa - Titulescu - Mihalache - Monetariei.
in 1952  traseul se prelungeste pana la Aeroportul Baneasa. In 1958 ia fiinta o noua linie de troleibuz intre Podul Herastrau (Bordei) si centrul orasului (Piata de Flori), cu nr. 83 traseul ei era bd.Aviatorilor - Aleea Garajelor - str Duiliu Zamfirescu - str. Louis Blanc (la intors intra prin str. Paris) - bd. I. Pintilie - bd. Ana Ipatescu - bd. Magheru - bd. N. Balcescu - bd. 1848. Cu aceasta ocazie se realizeaza o retea de serviciu cale dubla pe str. Arh. Ion Mincu intre sos. Kiseleff si bd. Aviatorilor pentru retragerea troleibuzelor la garajul de la Hipodrom. La Kiseleff exista racord dublu numai spre Hipodrom iar la statuia Aviatorilor racord dublu spre oras si unul simplu dinspre piata Aviatorilor. Linia se foloseste pentru acces depou pana la darea in folosinta a depourilor Nordului si Vatra Luminoasa in 1960. Dupa aceasta data nu a mai folosit pentru nimic, a fost pastrata in conservare, cu racordurile izolate.

in 1960 linia troleibuzului se prelungeste mai departe pe sos. Nordului pana la intrarea in parcul Herastrau, reteaua continuand cale dubla pana in sos. Bucuresti-Ploiesti unindu-se cu cea existenta si circulata de troleibuzul 81 (racorduri duble catre aeroport si unul simplu dinspre Piata Scanteii). Reteaua se racordeaza si pe Bd. Ficusului si str. Capriorului pana in depoul Nordului (cale dubla).

Aeroportul Baneasa este legat de centrul orasului prin linia 82 infiintata in 1960, tronson nou construit pe Aleea Trandafirilor, actual Prezan, restul traseului fiind comun cu 83 pana la Piata de Flori/

La sfarsitul lui 1964 are loc prelungirea troleibuzului spre sud, prin Piata Unirii si mai departe pe splai pana la Podul Marasesti (liniile 82, 83 si 87)
In a doua parte a anului 1965 se realizeaza extensia pe Magistrala Nord-Sud si cal. Serban Voda pana la Sura Mare (87 si linia de ranforsare 91 care mergea pana la Gara de Nord)
O perioada scurta nu se mai circula pana la Podul Marasesti. insa in 1967 se realizeaza legatura cu cartierul Berceni prin splaiul Unirii - cal. Vacaresti - str. Nitu Vasile - Bd. Brancoveanu/Bd Metalurgiei - Berceni Sud.  Pentru ca nu era terminat depoul Nitu Vasile si substatia electrica, liniile de troleibuze circula numai pana la podul Serban Voda: 94 pod Serban Voda - Berceni si 95 Pod Serban Voda - bd. Brancoveanu.  La inceputul lui 1968  intra in functiune si linia de pe str. Spitalelor (actual Emil Racovita) si str. Barsanesti (fosta Dtru Petrescu actual Tr. Magurele) circulata de linia 96 intre cartier si podul Serban Voda. Dupa terminarea depoului si a substatiei, linia 83 se prelungeste in Berceni prin comasare cu linia 96 iar linia 94 se prelungeste la Gara de nord.

In acest moment la Sura Mare intorc 82 si 87 iar in Berceni 83, 94 si 95.

Din cauza lucrarilor la metrou de pe splai, se inchide circulatia pe malul drept iar troleibuzele circula spre cartierul Berceni prin bd. D. Cantemir  - prelungirea Cantemir (din 1980 Pionierilor actual Tineretului) - str. Livada cu Duzi; celalalt sens nu se modifica. Nu stiu daca de la inceput a fost retea simpla sau dubla. Dupa cum am mai spus, in 1977 i se modifica traseul troleibuzului 94 prin sos. Oltenitei si cal, Serban Voda, dar nu stiu daca reteaua a fost instalata dinainte si folosita doar de serviciu, iar in cartierul Berceni se prelungeste reteaua lui 95 pana la Piata Resita (initial s-a numit Piata Primavara), Dupa cutremur se sisteaza circulatia spre centru prin calea Vacaresti - podul Timpuri Noi - splai iar troleibuzele sunt directionate initial prin Livada cu Duzi dar pentru ca strada nu suporta traficul din ce in ce mai mare sensul spre centru se muta prin Bd.Abatorului si mai departe prin Prel. Cantemir. Lucrarle de sistematizare din zona muta traficul in ambele sensuri prin bd. Abatorului, iar din 1981 noua strapungere dintre Abatorului si Cal. Vacaresti devine circulabila.

Declinul retelei pe relatia nord-sud incepe odata cu demararea lucrarilor pentru tronsonul 2 al M2 - in zona Aviatorilor incepand cu 1985 troleibuzele se deviaza in ambele sensuri prin str. Paris - str. Tirana -  str. Modrogan.

Masacrarea retelei are loc in anul 1986
mai - liniile 73, 74 si 76 intorc la podul Mihai Bravu (la scoala), 83 si 94 circula la Sura Mare, se desfiinteaza 95
iunie - incep marile lucrari de metrou de pe Magheru astfel ca liniile 87 si 97 se limiteaza la Piata Sf. Voievozi iar 79 si 86 intorc la Piata Romana; se desfiinteaza 82, 83 si 94
iulie - lucrarile din Piata Victoriei pun capac liniei 81 care se desfiinteaza.

De la sos. Nordului si pana la Universitate reteaua este demontata, o vreme mai este folosita reteaua spre Berceni in scop tehnic, pentru acces in depou (nu stiu care se folosea cea de pe Tineretului - Vacaresti sau cea de pe Serban Voda - Oltenitei), cateva luni fara sa mai apuce sfarsitul lui 1986. Reteaua ramasa pe Kiseleff si sos Bucuresti-Ploiesti este demontata de abia in 1987 (in unele secvente de la vizita lui Gorbaciov la  Bucuresti se mai vad firele pe stalpi la Casa Scanteii) si odata cu ea dispare si reteaua de serviciu de pe str. Ion Mincu, ramasa in conservare.

Din mareata retea de troleibuze pe directia nord-sud a mai ramas doar un ciot izoiat in cartierul Berceni.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6 7
 
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria rețelei de troleibuz din București  • 
Choose destination

Since our 2463 forum members have written 437516 posts in 5464 topics and 522 subforums.

 

© 2009 - 2025 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use