Topic: Vederi vechi din istoria transportului în București
473 posts, 184780 views
📖 Pagination options
-
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Poze STB-ITB
Dominatrix
Vagoanele Festival nu aveau initial prize de cuplare a remorcii. La fel au fost livrate si primele EP'uri de la Craiova.
Vagoanele Festival nu aveau initial prize de cuplare a remorcii. La fel au fost livrate si primele EP'uri de la Craiova.
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: Poze STB-ITB
nokia2110
Titobuze M.TB. 82D (aveam o imagine xeroxată cu unul pe Şos. Kiseleff, între Monetăriei şi Arcul de Triumf, dar nu ştiu dacă am imaginea scanată şi copia xerox nu o mai găsesc - dacă o găsesc, o pun). Prima imagine e preluată de pe site-ul R.A.T.B + a 2-a din "Muncitorul I.T.B.". Restul de 2 au fost puse de userul Brassovia pe transira.
Date tehnice despre ele:
http://villamosok.hu/troli/mtb/mtb82_en.html
Şi ex-diesel-electrobuze "Z.I.S. (Z.I.L.)"-154 transformate în troleibuze
http://forum.transira.ro/files/4013_486.jpg
http://forum.transira.ro/files/bul_gh_duca_793.jpg
Date tehnice: http://www.autogallery.org.ru/zis154.htm
Unu "Z.I.S."-155 original
Titobuze M.TB. 82D (aveam o imagine xeroxată cu unul pe Şos. Kiseleff, între Monetăriei şi Arcul de Triumf, dar nu ştiu dacă am imaginea scanată şi copia xerox nu o mai găsesc - dacă o găsesc, o pun). Prima imagine e preluată de pe site-ul R.A.T.B + a 2-a din "Muncitorul I.T.B.". Restul de 2 au fost puse de userul Brassovia pe transira.
M.T.B. 82D pe lina 81 pe Sos. G-ral P.D. Kiseleff 1954_833.jpg (364.48 KB; downloaded 8628 times)
91. Troleibuz M.TB. 82D 1949-1950.JPG (138.98 KB; downloaded 8623 times)
0_soskiseleff_iarna_106 vedre de la Arcul de Triumf spre Casa Scinteii (Presei Libere).jpg (132.36 KB; downloaded 8618 times)
Oare pe ce linie era M.TB.-ul la P-ta Kogalniceanu
mtb_82_piata_kogalniceanu_784.jpg (151.5 KB; downloaded 8624 times)
Date tehnice despre ele:
http://villamosok.hu/troli/mtb/mtb82_en.html
Şi ex-diesel-electrobuze "Z.I.S. (Z.I.L.)"-154 transformate în troleibuze
http://forum.transira.ro/files/4013_486.jpg
http://forum.transira.ro/files/bul_gh_duca_793.jpg
Date tehnice: http://www.autogallery.org.ru/zis154.htm
Unu "Z.I.S."-155 original
61 Diesel electrobuz ZIS (ZIL)-154.JPG (144.77 KB; downloaded 8621 times)
-
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Poze STB-ITB
Dominatrix
Da, asa am auzit si eu ca se numeau popular, fiindca "erau rosii, dar nu mergeau pe linie".
Troleibuze MTB: 4001 - 4008
Troleibuze (electrobuze) ZIS: 4009 - 4020
nokia2110 wrote:
Titobuze M.TB. 82D




Troleibuze MTB: 4001 - 4008
Troleibuze (electrobuze) ZIS: 4009 - 4020
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: Poze STB-ITB
nokia2110
Îşi dă seama cineva pe unde pe Kisleff e făcută acea poză din 1954?
M.TB.-82D şi "Z.IS. (Z.I.L.)" * -154 par mari în poză, dar sunt mai scurte de 10 m. Eu credeam că aveau 11,5-12 m.
la vremea producerii lor uzinele se numeau "Z.I.S.". Dar vreau ca lumea să ştie că "Z.I.L." a produs şi vehicule (a produs şi biciclete între 1951 şi 1959), nu numai frigidere
Îşi dă seama cineva pe unde pe Kisleff e făcută acea poză din 1954?
M.TB.-82D şi "Z.IS. (Z.I.L.)" * -154 par mari în poză, dar sunt mai scurte de 10 m. Eu credeam că aveau 11,5-12 m.
la vremea producerii lor uzinele se numeau "Z.I.S.". Dar vreau ca lumea să ştie că "Z.I.L." a produs şi vehicule (a produs şi biciclete între 1951 şi 1959), nu numai frigidere

- Tom
-
Posted:
-
Re: Poze STB-ITB
Tom
Nu e intersectia cu Arhitect Mincu? In dreapta departe se vede muzeul partidului, actualmente (o mai fi?) al taranului roman.
Nu e intersectia cu Arhitect Mincu? In dreapta departe se vede muzeul partidului, actualmente (o mai fi?) al taranului roman.
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: Poze STB-ITB
nokia2110
Acolo cred că e (că parcă e şi rondul unde o dată întorcea tramvaiul 20!), dar mi se pare mie sau strada nu se continuă în stânga? (ori e doar o iluzie optică?
)
Chestie: la troleibuzele MT.B. 82D captele de linie şi numărul liniei erau scrise cu alb pe font negru, nu cu negru pe font alb, aşa cum era obiceiul la S.T.B./I.T.B./R.A.T.B.
Acolo cred că e (că parcă e şi rondul unde o dată întorcea tramvaiul 20!), dar mi se pare mie sau strada nu se continuă în stânga? (ori e doar o iluzie optică?

Chestie: la troleibuzele MT.B. 82D captele de linie şi numărul liniei erau scrise cu alb pe font negru, nu cu negru pe font alb, aşa cum era obiceiul la S.T.B./I.T.B./R.A.T.B.
- Tom
-
Posted:
-
Re: Poze STB-ITB
Tom
In partea stanga se vede un stalp de iluminat si inca unul pe partea cealalta a rondului, deci acolo pare sa fie trotuarul celalalt. Strada din stanga cred ca exista, pentru ca e veche si iese la Monumentul Aviatorilor. S'ar putea insa ca trecerea de pietoni sa fi fost atunci pe unde trece poporul sau poate ca pe popor il durea si atunci in dos de regulile de circulatie, doar nu murisera degeaba in lupta contra fascismului, umar la umar cu armata eliberatoare sovietica, de unde venisera si troleibuzele alea
In partea stanga se vede un stalp de iluminat si inca unul pe partea cealalta a rondului, deci acolo pare sa fie trotuarul celalalt. Strada din stanga cred ca exista, pentru ca e veche si iese la Monumentul Aviatorilor. S'ar putea insa ca trecerea de pietoni sa fi fost atunci pe unde trece poporul sau poate ca pe popor il durea si atunci in dos de regulile de circulatie, doar nu murisera degeaba in lupta contra fascismului, umar la umar cu armata eliberatoare sovietica, de unde venisera si troleibuzele alea

-
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Poze STB-ITB
Dominatrix
Intr-adevar, pare sa fie intersectia cu strada Ion Mincu. Daca fotografia este din 1954, se explica si de ce inca nu apare reteaua de serviciu care a existat pe aceasta strada intre Kiseleff si Sos. Aviatorilor (Monumentul Eroilor Aerului) pana in anii '80.
Intr-adevar, pare sa fie intersectia cu strada Ion Mincu. Daca fotografia este din 1954, se explica si de ce inca nu apare reteaua de serviciu care a existat pe aceasta strada intre Kiseleff si Sos. Aviatorilor (Monumentul Eroilor Aerului) pana in anii '80.
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: Poze STB-ITB
nokia2110
Dacă poza e făcută la intersecţia cu Ion Mincu (până la urmă se pare că acolo e făcută) nu are cum să fie din 1954, pentru că tramvaiul 20 a întors acolo până la 1 nov. 1959 (conform monografiei lui Alexandru Cebuc).
Fază: una din staţiile de pe linia 81 era Arh. Ion Mincu. Pe directorul Serviciului de Transport Bucureşti/I.T.B. din perioada introducerii primei linii de troleibuze (81) şi a extinderii parţiale a acesteia îl chema... Ion Mincu (în 1998 mai trăia - mai trăieşte sau a murit?).
Şi acum ceva imagini (tot din "Muncitorul I.T.B.")
Dacă poza e făcută la intersecţia cu Ion Mincu (până la urmă se pare că acolo e făcută) nu are cum să fie din 1954, pentru că tramvaiul 20 a întors acolo până la 1 nov. 1959 (conform monografiei lui Alexandru Cebuc).
Fază: una din staţiile de pe linia 81 era Arh. Ion Mincu. Pe directorul Serviciului de Transport Bucureşti/I.T.B. din perioada introducerii primei linii de troleibuze (81) şi a extinderii parţiale a acesteia îl chema... Ion Mincu (în 1998 mai trăia - mai trăieşte sau a murit?).
Şi acum ceva imagini (tot din "Muncitorul I.T.B.")
71. Autobuz Skoda 706 R.T.O. + Taxiuri I.T.B. .rar
71. Autobuz Skoda 706 R.T.O. + Taxiuri I.T.B. .rar (217.77 KB; downloaded 458 times)
11 Autoturn cu actionare hidraulica.rar
11 Autoturn cu actionare hidraulica.rar (322.94 KB; downloaded 446 times)
12.Autoturn cu actionare hidraulica.JPG (166.05 KB; downloaded 8527 times)
21. Vagon basculant.JPG (178.36 KB; downloaded 8522 times)
31. Vagoane polizoare.JPG (258.08 KB; downloaded 8530 times)
- mihai_t
-
Posted:
-
Re: Poze STB-ITB
mihai_t
Am gasit si eu cateva poze cu Bucurestiul de la inceputul anilor '60 intr-o carticica de prezentare a Capitalei aparuta in limba maghiara, la editura Meridiane, in 1962, cu text de Demostene Botez (nu ca as intelege o boaba din ce scrie, dar pozele sunt interesante
) . Am scanat cateva din imagini in care apareau vehicule ITB:
Urmatoarea poza e din zona cart. Floreasca, cel mai probabil de pe actuala strada Mihail Glinka (cam asa arata azi pe Google Street View)
Urmatoarea poza e din zona actualului blvd. I.C. Bratianu colt cu Ion Ghica, in fata Bisericii Coltea.
Piata Universitatii vazuta dinspre actualul Minister al Agriculturii.
Bulevardul Eroilor, proaspat trasat la acea vreme.
Si nu un ultimul rand, OT si fara legatura cu topicul dar poate cat de cat potrivit acum, inainte de Craciun, copii jucandu-se cu lopatelele in nisip in cartierul Ferentari:
Am gasit si eu cateva poze cu Bucurestiul de la inceputul anilor '60 intr-o carticica de prezentare a Capitalei aparuta in limba maghiara, la editura Meridiane, in 1962, cu text de Demostene Botez (nu ca as intelege o boaba din ce scrie, dar pozele sunt interesante

Bulevardul Kiseleff, intre Casa Scanteii si Arcul de Triumf
casa_scanteii_arcul_de_triumf1.jpg (373.89 KB; downloaded 8510 times)
Urmatoarea poza e din zona cart. Floreasca, cel mai probabil de pe actuala strada Mihail Glinka (cam asa arata azi pe Google Street View)
Cartierul Floreasca, strada Mihail Glinka
cart_floreasca1.jpg (277.7 KB; downloaded 8509 times)
Urmatoarea poza e din zona actualului blvd. I.C. Bratianu colt cu Ion Ghica, in fata Bisericii Coltea.
Blvd. I.C. Bratianu (fostul Blvd. 1848 ?!)
blvd_balcescu_ion_ghica.jpg (718.62 KB; downloaded 8507 times)
Piata Universitatii vazuta dinspre actualul Minister al Agriculturii.
Piata Universitatii
piata_universitatii.jpg (729.88 KB; downloaded 8508 times)
Bulevardul Eroilor, proaspat trasat la acea vreme.
Bulevardul Eroilor
casa_armatei.jpg (626.95 KB; downloaded 8508 times)
Si nu un ultimul rand, OT si fara legatura cu topicul dar poate cat de cat potrivit acum, inainte de Craciun, copii jucandu-se cu lopatelele in nisip in cartierul Ferentari:
Copii in Ferentari
copii_ferentari1.jpg (283.66 KB; downloaded 8507 times)
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: Poze STB-ITB
nokia2110
Am şi eu acel album, dar numai că în română şi apărut în 1961. Oricum, unele poze pot fi şi din 1960.
Şi da, acea stradă este Mihail Ivanovic Glinka. În acea perioadă autobuzul 35 avea capătul în Cart. Floreasca. Intra pe Str. Glinka, apoi pe Str. Barbu Văcărescu şi revenea în Cal. Floreasca prin Str. Pitor Ilici Ceaicovski.
Pentru detalii vezi topicul cu "Întrebări şi răspunsuri" (pagina 21).
Am şi eu acel album, dar numai că în română şi apărut în 1961. Oricum, unele poze pot fi şi din 1960.
Şi da, acea stradă este Mihail Ivanovic Glinka. În acea perioadă autobuzul 35 avea capătul în Cart. Floreasca. Intra pe Str. Glinka, apoi pe Str. Barbu Văcărescu şi revenea în Cal. Floreasca prin Str. Pitor Ilici Ceaicovski.
Pentru detalii vezi topicul cu "Întrebări şi răspunsuri" (pagina 21).
- nokia2110
-
Posted:
-
Re: Poze STB-ITB
nokia2110
De la japonezi
oct. 1998 http://www.shugotram.jp/trampage/tpagero/tpagrobc1.html
apr. 2003 http://www.shugotram.jp/trampage/tpagero/tpagrobc2.html


oct. 1998 http://www.shugotram.jp/trampage/tpagero/tpagrobc1.html
apr. 2003 http://www.shugotram.jp/trampage/tpagero/tpagrobc2.html
-
- mitzu21
-
Posted:
-
Re: Vederi din anii '70 - '80
mitzu21
Oricum.........e "priceless" videoclipul.
Din punctul meu de vedere mi se pare fascinant transportul in comun in anii trecuti.
Oricum.........e "priceless" videoclipul.

-
- Dominatrix
-
Posted:
-
Re: Vederi din anii '70 - '80
Dominatrix
Daca ai fi trait vremurile respective, nu cred ca ti s-ar parea nimic fascinant. Faptul ca au existat vremuri in care transportul public bucurestea era cu mult mai dezvoltat decat acum nu inseamna ca si conditiile de calatorie ar fi fost mai bune ca in prezent. Dimpotriva. Cererea de transport era imensa si chiar daca numarul de vehicule in traseu era foarte mare, cu greu reuseai sa te urci in vreunul, si daca totusi te urcai nu aveai nici o placere. Dar a existat o vreme, pana prin 1980, si din nou din 1990 pana prin 2000, cand se vedea o permanenta imbunatatire, chiar daca cu pasi marunti.
Daca ai fi trait vremurile respective, nu cred ca ti s-ar parea nimic fascinant. Faptul ca au existat vremuri in care transportul public bucurestea era cu mult mai dezvoltat decat acum nu inseamna ca si conditiile de calatorie ar fi fost mai bune ca in prezent. Dimpotriva. Cererea de transport era imensa si chiar daca numarul de vehicule in traseu era foarte mare, cu greu reuseai sa te urci in vreunul, si daca totusi te urcai nu aveai nici o placere. Dar a existat o vreme, pana prin 1980, si din nou din 1990 pana prin 2000, cand se vedea o permanenta imbunatatire, chiar daca cu pasi marunti.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Istoria transportului în comun din București şi Ilfov
•
Choose destination