Topic: Discuții despre istoria transportului public din Bucureşti
258 posts, 95337 views
📖 Pagination options
-
- 1689
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
1689
Suspensia la IK 4 nu era pe arcuri, ci pe foi de arc.
Intr-adevar, si eu am remarcat acel pufait prelungit, caracteristic DAC-urilor 117E si asta mai ales in stationare.
Probabil avea de-a face cu faptul ca - spre deosebire de autobuze- compresorul functiona permanent ?
Suspensia la IK 4 nu era pe arcuri, ci pe foi de arc.
Intr-adevar, si eu am remarcat acel pufait prelungit, caracteristic DAC-urilor 117E si asta mai ales in stationare.
Probabil avea de-a face cu faptul ca - spre deosebire de autobuze- compresorul functiona permanent ?
-
- Victor92
-
Posted:
-
Re: Liniile 641 / 642 / 643 lucrări în 2019
Victor92
Pe vremuri era 305-ul care mergea paralel cu linia 41 din Dr. Taberei pana la Ciurel.
Pe vremuri era 305-ul care mergea paralel cu linia 41 din Dr. Taberei pana la Ciurel.
-
- orex
-
Posted:
-
Re: Liniile 641 / 642 / 643 lucrări în 2019
orex
Linia 305 a circulat, din 1981 pana in 1989, intre V. Oltului - Piata Scanteii (actuala Piata Presei Libere), pe actualul traseu al lui 41, de la Tricodava incolo, cam ca un ”642”, din prezent, dar cu capat la PPL.
Linia 305 a circulat, din 1981 pana in 1989, intre V. Oltului - Piata Scanteii (actuala Piata Presei Libere), pe actualul traseu al lui 41, de la Tricodava incolo, cam ca un ”642”, din prezent, dar cu capat la PPL.
-
- Victor92
-
Posted:
-
Re: Liniile 641 / 642 / 643 lucrări în 2019
Victor92
A circulat intr-o perioada parca pana la Gara de Nord - Via Linia 41, Dambovita (Semanatoarea).
A circulat intr-o perioada parca pana la Gara de Nord - Via Linia 41, Dambovita (Semanatoarea).
- rosetti61
-
Posted:
-
Re: Liniile 641 / 642 / 643 lucrări în 2019
rosetti61
Linia 305 a circulat peste podul Grant pana in noiembrie 1986 cand este desfiintata din cauza lucrarilor la Pasajul Lujerului. Apare pe noul traseul Platforma Ghencea-Gara de Nord via Ho si Min in 1989, mutata apoi dupa 1990 prin Virtutii. Desfiintata dupa 2000.
Linia 305 a circulat peste podul Grant pana in noiembrie 1986 cand este desfiintata din cauza lucrarilor la Pasajul Lujerului. Apare pe noul traseul Platforma Ghencea-Gara de Nord via Ho si Min in 1989, mutata apoi dupa 1990 prin Virtutii. Desfiintata dupa 2000.
- messe
-
Posted:
-
Re: Liniile 641 / 642 / 643 lucrări în 2019
messe
Si dupa desfiintarea liniei 305 a ramas linia 306, intre Apusului si Piata Scinteii(am folosit scrierea din vremea respectiva) pana la darea in folosinta a liniei 41 pe traseul actual.
Si dupa desfiintarea liniei 305 a ramas linia 306, intre Apusului si Piata Scinteii(am folosit scrierea din vremea respectiva) pana la darea in folosinta a liniei 41 pe traseul actual.
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Sisteme de informare in statii
andrei11
În București s-a taxat pe distanță. E vorba de tramvaie, trolee, autobuze. Nu de metrou.
N-am amintit anomalia de la Unirii de la metrou, a durat destul de puțin, vreo 3 luni, nu mai mult. Aia nu se pune.
În București s-a taxat pe distanță. E vorba de tramvaie, trolee, autobuze. Nu de metrou.

N-am amintit anomalia de la Unirii de la metrou, a durat destul de puțin, vreo 3 luni, nu mai mult. Aia nu se pune.
-
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Sisteme de informare in statii
subway guru
Pe distanta nu s-a taxat niciodata niciunde in capitala, n-o mai intoarce ca la Ploiesti...
Si nici nu vad ce mari probleme ar fi sa-I spui bucurestenului <te costa doar atat per km spre deosebire de pirat-taxi>...
Pe distanta nu s-a taxat niciodata niciunde in capitala, n-o mai intoarce ca la Ploiesti...
Si nici nu vad ce mari probleme ar fi sa-I spui bucurestenului <te costa doar atat per km spre deosebire de pirat-taxi>...
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Sisteme de informare in statii
andrei11
La tramvaie era 30 / 40 bani la clasa I și 25 / 35 bani la clasa a II a, funcție de distanță.
La trolee și autobuze nu mai știu, dar erau pe 3 lungimi diferite.
tramvaiul era cel mai ieftin apoi troleul și cel mai scump era autobuzul.
Mă mir că nu le mai știi, le-am prins eu, tu ești mai în vârstă decât mine...
La tramvaie era 30 / 40 bani la clasa I și 25 / 35 bani la clasa a II a, funcție de distanță.
La trolee și autobuze nu mai știu, dar erau pe 3 lungimi diferite.
tramvaiul era cel mai ieftin apoi troleul și cel mai scump era autobuzul.
Mă mir că nu le mai știi, le-am prins eu, tu ești mai în vârstă decât mine...
-
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Sisteme de informare in statii
subway guru
Erau pe linii si pe clasa unu-doi nu pe distanta efectiva, exact cum e si acum la STB, doar ca au disparut clasele...mai tanar ca mine fiind ma si mir cum de te-a lasat memoria atat de timpuriu...
Erau pe linii si pe clasa unu-doi nu pe distanta efectiva, exact cum e si acum la STB, doar ca au disparut clasele...mai tanar ca mine fiind ma si mir cum de te-a lasat memoria atat de timpuriu...
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Sisteme de informare in statii
andrei11
Te înșeli, pe distanța Dorobanți - Iancului tramvaiul era 30 respectiv 25 de bani.
Dacă te duceai Dorobanți - Vatra Luminoasă era 40 respectiv 35 de bani. Noi stăteam la Iancului, bunicii la Dorobanți colț cu Ștefan cel Mare.
______________
Cred că excepție făcea tramvaiul 26 ( circular ) și autobuzul 33 ( tot circular ) care aveau tarife unice.
La trolee / autobuze era fix la fel, dar nu mai țin bine minte tarifele. Dar erau pe 3 distanțe.
Clasele la tramvaie s-au desființat odată cu introducerea V3A - urilor.
Troleul (84) de la Școala Iancului la Universitate avea un tarif, de la Școala Iancului la Valea Ialomiței avea alt tarif. La Valea Ialomiței aveam meditații la română pe vremea aceea.
Poate ne ajută rosetti.
Reperul e Iancului că pe aici am stat practic toată viața.
Te înșeli, pe distanța Dorobanți - Iancului tramvaiul era 30 respectiv 25 de bani.
Dacă te duceai Dorobanți - Vatra Luminoasă era 40 respectiv 35 de bani. Noi stăteam la Iancului, bunicii la Dorobanți colț cu Ștefan cel Mare.
______________
Cred că excepție făcea tramvaiul 26 ( circular ) și autobuzul 33 ( tot circular ) care aveau tarife unice.
La trolee / autobuze era fix la fel, dar nu mai țin bine minte tarifele. Dar erau pe 3 distanțe.
Clasele la tramvaie s-au desființat odată cu introducerea V3A - urilor.
Troleul (84) de la Școala Iancului la Universitate avea un tarif, de la Școala Iancului la Valea Ialomiței avea alt tarif. La Valea Ialomiței aveam meditații la română pe vremea aceea.
Poate ne ajută rosetti.
Reperul e Iancului că pe aici am stat practic toată viața.



-
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Sisteme de informare in statii
subway guru
Copil fiind mergeam cu autobuzul 31 pe probabil cea mai lunga linie a acelei vremi, aproape cap-cap si avea tarif unic <normal>...50bani sau cam asa ceva, chiar si daca luai Chaussonul si nu Tatrele comuniste (sau Skode, tot un dreaq).
Iar in materie de tramvai am stat ani si ani de zile pe Bonaparte Pintile de Hunedoara si toate liniile aveau acelasi tarif, diferentiat cu zece bani intre intaia si a doua, 25-35bani calatoria inclusiv la 26.
Dar eu vorbeam aici despre sisteme de taxare high-tech si tu ma/ne tarasti inapoi in preistorie...si nu-i a buna!
Copil fiind mergeam cu autobuzul 31 pe probabil cea mai lunga linie a acelei vremi, aproape cap-cap si avea tarif unic <normal>...50bani sau cam asa ceva, chiar si daca luai Chaussonul si nu Tatrele comuniste (sau Skode, tot un dreaq).
Iar in materie de tramvai am stat ani si ani de zile pe Bonaparte Pintile de Hunedoara si toate liniile aveau acelasi tarif, diferentiat cu zece bani intre intaia si a doua, 25-35bani calatoria inclusiv la 26.
Dar eu vorbeam aici despre sisteme de taxare high-tech si tu ma/ne tarasti inapoi in preistorie...si nu-i a buna!
- TibiV
-
Posted:
-
Re: Sisteme de informare in statii
TibiV
In anii '70: 50 de bani, 65 de bani si 1 leu
andrei11 wrote:
La trolee / autobuze era fix la fel, dar nu mai țin bine minte tarifele. Dar erau pe 3 distanțe.
In anii '70: 50 de bani, 65 de bani si 1 leu
-
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Discutii diverse
andrei11
Mulțumesc TibiV. Tariful troleului era între tramvai și autobuz și era tot pe trei categorii de distanță.
Și biletele aveau culoare diferită, biletele la tramvai erau roșii, la troleu verzi și la autobuzealbastre.
Mulțumesc TibiV. Tariful troleului era între tramvai și autobuz și era tot pe trei categorii de distanță.
Și biletele aveau culoare diferită, biletele la tramvai erau roșii, la troleu verzi și la autobuzealbastre.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Istoria transportului în comun din București şi Ilfov
•
Choose destination