Discuții despre traseele locale ale STB (din București)

Traseele, fluxurile de calatori si evoluția mobilității în București și împrejurimi

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB

Mesajde Dr2005 » Mie, 04 Mai 2011, 23:51

Până prin 2000 se montau / schimbau macaze într-o singură noapte, cel mult un week-end pentru macazele mai cu pretenţii gen macaze automate.
Dr2005
 

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB

Mesajde Dominatrix » Joi, 05 Mai 2011, 06:22

...si se stricau in noaptea urmatoare :twisted: Acum serios vorbind, macazele care se montau pe vreme aceea de Sectia Linii erau pe traverse de balast si cu limba mobila care se uza destul de repede, iar dupa cativa ani, linia era numai "valuri". In plus, spre deosebire de incrucisarile noi, la care am vazut ca au inimile de incrucisare incadrate intr-un bloc solid de metal, cele vechi erau "fabricate" romaneste: adica pur si simplu se sudau sinele pe o directie in linie dreapta, iar pe directia divergenta se suda sina pana ce se "pupa" cu cea in linie drepta, si apoi se taia din ciuperca pe locul inimii de incrucisare. "Calitatea deosebita" a lucrarilor de acest gen o puteti vedea in mai multe locuri, de exemplu:

1. linia pe Camil Ressu si Theodor Pallady intre Fizicienilor si Ozana, inlocuita gradual intre 2003 si 2008.
2. schimbatorul dublu de la intersectia Camil Ressu/Liviu Rebreanu inlocuit intr-un weekend in 2000.
3. schimbatorul dublu de la intersectia Basarabia/Chisinau inlocuite intr-un weekend in 2001.
4. schimbatoarele si incrucisarile de la intersectia Pantelimon/Chisinau, idem.
5. incrucisarile de la Piata Muncii, idem.
6. toate incrucisarile de la intersectia Colentina/Ziduri Mosi/Turmelor, inlocuite in 2001 (refacute din nou, dar la standardele noi in 2007)
Si probabil mai sunt si altele...
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5721
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB

Mesajde Aron » Joi, 05 Mai 2011, 07:19

Foarte buna ideea unui macaz de pe Brasov pe Timisoara, iar daca acest lucru se va intampla si o sa intoarca o linie de tramvai la Ghencea, o sa trebuiasca sa scoata vreo 4 ture la 41 deoarece stiti si voi cum e capatul in unele ore de ajungi sa cobori la acel teren sintetic de langa stadion. Daca tot se face supralargirea Prel. Ghencea - Domnesti, poate o sa fie si un proiect pentru linia de tramvai pana la Valea Oltului, si asa mai scapa si 385 de calatori deoarece e cam singurul care face legatura cu Ghencea - 13 Septembrie, si mai e si 122 care vin din an in Paste, iar cu ocazi liniei de tramvai chiar ar putea sa readuca 385 la traseul stravechi cand intorcea la T. Vladimirescu si sa intoarca la Ghencea.
:477: :CR: :CR: :CR:
Avatar utilizator
Aron
Membru Silver
 
Mesaje: 929
Membru din: Mar, 05 Apr 2011, 21:12
Localitate: Bucuresti, Sector 6, Prelungirea Ghencea

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB

Mesajde Gabi23 » Joi, 05 Mai 2011, 08:32

Sincer mie mi se pare foarte proasta ideea de macaze pe linia 41, unde ziceti voi la Brasov - Timisoara si Mihalache-Turda. De ce? Simplu o linie foarte buna, de viteza relativ mare avem si noi in Bucuresti si hai sa o stricam, sa putem sa mai bagam si alte linii printre ea sa se incurce :roll:. Hai sa-l deviem pe 8 prin str. Brasov (cum era pe timpuri), hai sa-l aducem pe 24 la Cet Vest via Crangasi s.a. Iar in caz de blocari ce se spune ca ar merge 41 deviat, iar o chestie aiurea ca tot iese haos chiar mai mare decat daca sunt vagoanele blocate. Asa omu' deja daca nu vine 10-15 min tramvaiul se uita dupa 641... L-as felicita personal pe cel care a avut ideea desfintarii macazelor si ideea de a separa si prin garduri.

P.S. Din pacate linia va fi stricata in urmatorii ani din ce se pare cu montarea unui macaz la Plaza, pentru a ajunge la Ghencea via Razoare, pentru ca se va lucra la M5.
Avatar utilizator
Gabi23
Site Admin
 
Mesaje: 11055
Membru din: Lun, 28 Dec 2009, 01:47
Localitate: Bucureşti, Sector 6 - Crângaşi

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB

Mesajde SprinterXP » Joi, 05 Mai 2011, 18:15

Atunci o sa vedem noi in perioada urmatoare trenulet de tramvaie la Razoare: 8, 25, 47 si ciresile de pe tort, 34 si 41. :twisted:
Cainele moare de drum lung si prostii de grija altuia!
SprinterXP
 
Mesaje: 979
Membru din: Joi, 23 Dec 2010, 17:05

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB

Mesajde alch3mist » Joi, 05 Mai 2011, 18:31

Iata mai jos ce le-am scris celor de la RATB. Astept raspuns (sper eu unul favorabil) :evil:

"Buna ziua,

Ma numesc George David, am 28 de ani si locuiesc in sectorul 4 pe sos. Giurgiului.

Imi permit sa fac o sesizare pe aceasta cale cu privire la orele inadecvate la care pleaca de la capatele de linie (Unirii si Militari) catre CFR Progresul ultimele semicurse ale liniilor 7 si 25.

Asadar, in zilele lucratoare ultimul vagon al liniei 7 ar trebui sa plece de la Unirii la 22:40 (in practica, marti, 3 mai, vagonul cu nr. 145 a plecat din statia Unirii la 22:35). Este prea devreme si nu acopera nevoia de transport catre zona Giurgiului la ore mai inaintate. Ultimul tur al liniei 32, de exemplu, pleaca din Unirii catre Rahova la 23:20.

Linia 25 are ca ora de plecare 22:25 pentru ultima semicursa dinspre Militari catre Giurgiului. In practica, functie de trafic sau functie de cat de grabit este vatmanul, vagonul ajunge in zona Eroii Revolutiei candva intre 23:00 si 23:05.

Am rugamintea sa luati in considerare posibilitatea de a adauga 1-2 ture in linia 7, dupa ora 22:40 si/sau sa adaugati 1-2 ture in linia 25, astfel incat calatorii sa aiba acces la transport in comun si la ore mai inaintate. Un ultim tramvai la Eroii Revolutiei catre Progresul la ora 23:05 este insuficient. Ideal ar fi ca programul uneia din liniile 7 sau 25 sa fie "sincronizat" cu ultimul metrou care trece prin statia Eroii Revolutiei in jurul orei 23:37.

Va rog sa nu imi oferiti ca si contraargument situatia in care se afla in prezent depoul Giurgiului, cu vagoanele mutate la Alexandria, deoarece calatorii trebuiesc deserviti la ore decente chiar si in aceste conditii. In ceea ce priveste acest aspect, exista o data estimativa pentru redeschiderea acestui depou ? Asta ar rezolva problema transportului pe sos. Giurgiului la ore inaintate.

Cu respect,
George David"
Avatar utilizator
alch3mist
Membru Silver
 
Mesaje: 735
Membru din: Joi, 27 Ian 2011, 02:50
Localitate: Bucuresti 5 - Calea Ferentari

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB

Mesajde Dominatrix » Joi, 05 Mai 2011, 19:50

dj_exemplar scrie: poate o sa fie si un proiect pentru linia de tramvai pana la Valea Oltului, si asa mai scapa si 385 de calatori deoarece e cam singurul care face legatura cu Ghencea - 13 Septembrie, si mai e si 122 care vin din an in Paste, iar cu ocazi liniei de tramvai chiar ar putea sa readuca 385 la traseul stravechi cand intorcea la T. Vladimirescu si sa intoarca la Ghencea.
Nu se face nici un tramvai spre Valea Oltului. Nu mai "fantazati" inutil. Odata cu deschiderea M5 e de asteptat ca fluxurile de trafic sa se modifice radical iar multi care folosesc 385 pentru legatura cu centrul se vor "re-orienta" spre M5. Ar trebui reorganizata reteaua de autobuze din cartier (inclusiv 122 dinspre Cartierul Latin) pentru legaturi rapide cu noile statii de metrou de pe M5.
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5721
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB

Mesajde Dominatrix » Joi, 05 Mai 2011, 19:51

Gabi23 scrie:Sincer mie mi se pare foarte proasta ideea de macaze pe linia 41, unde ziceti voi la Brasov - Timisoara si Mihalache-Turda. De ce? Simplu o linie foarte buna, de viteza relativ mare avem si noi in Bucuresti si hai sa o stricam, sa putem sa mai bagam si alte linii printre ea sa se incurce . Hai sa-l deviem pe 8 prin str. Brasov (cum era pe timpuri), hai sa-l aducem pe 24 la Cet Vest via Crangasi s.a. Iar in caz de blocari ce se spune ca ar merge 41 deviat, iar o chestie aiurea ca tot iese haos chiar mai mare decat daca sunt vagoanele blocate. Asa omu' deja daca nu vine 10-15 min tramvaiul se uita dupa 641... L-as felicita personal pe cel care a avut ideea desfintarii macazelor si ideea de a separa si prin garduri.
Nu m-ai inteles, sau poate nu m-am exprimat eu bine. Nu a spus nimeni ca 41 sa se suprapuna partial cu alte trasee (8, 47 etc.). Macazele Brasov - Timisoara si Mihalache-Turda daca ar fi ramas, nu ar fi fost folosite in mod curent de alte trasee, ci doar in cazuri speciale, in caz de accidente, devieri speciale etc. Nu e normal ca un traseu precum 41, cu incarcare mare aproape in fiecare zi, sa fie suspendat un weekend de exemplu fiindca se inlocuieste nu stiu ce intr-un punct de pe traseu (au mai fost cazuri, la Casin de exemplu).

In caz de accident sau blocaje, poate e adevarat ca poporul ar fi mai bulversat fiindca n-ar sti pe unde circula vagonul (desi nu am inteles niciodata de ce in alte parti, sistemele de acest gen functioneaza iar poporul stie sa se orienteze, si la Bucuresti nu), dar din punct de vedere al dispecerizarii si al reglarii orarelor dupa reluarea circulatiei normale, treaba ar fi infinit mai simpla. Reglarea s-ar face mai rapid si nu ar mai fi nevoie ca primele vagoane "eliberate" din blocaj sa circule goale cu viteza maxima pana la capat pentru a prelua din calatorii de pe traseu sau din sens opus.

Problema lipsei macazelor a iesit si mai acut in evidenta in anii trecuti cand din cauza diferitelor lucrari de modernizare din oras, linia 41 era singura cale de acces intre URAC si diferite depouri, iar din cauza lipsei macazelor toti magarii si transporturile speciale trebuiau sa faca niste ocoluri aiuristice, cu un consumurile aferente de timp si energie electrica. Ba a existat o perioada cand si accesul pe linia 20 se facea pe linia 41, pe un traseu de acces/retragere intre Depoul Militari si Laromet de ...25 km :!: (da, ati citit bine), tot din cauza lipsei unor macaze amarate.

De fapt, nu stiu daca stiti ca ideea asta cu desfiintarea macazelor a aparut pe vremea cand pentru 41 era in discutie modernizarea fara bucle de intoarcere la capete, si era luata in calcul folosirea de vagoane V2ST cuplate cate 2. Pe traseu ar fi fost prevazute din loc in loc macaze "foarfeca" pentru a permite intoarcerea in rebrusment in caz de nevoie, deci chiar daca ar fi fost blocari, s-ar fi pastrat cat de cat o circulatie normala macar pe o portiune de traseu. Din motivele pe care le stim, ideea a picat, pe 41 circula tramvaie normale, dar macazele din pacate tot s-au desfiintat.
Avatar utilizator
Dominatrix
Membru Silver
 
Mesaje: 5721
Membru din: Dum, 07 Mar 2010, 05:10

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB

Mesajde autob368 » Joi, 05 Mai 2011, 20:11

Cred ca discutia a luat o turnura gresita... si nu se va mai termina niciodata.
Un lucru este clar, linia 41 trebuie sa ramana exact asa cum este acum, fara alte macaze, cu un numar de 40-41 ture, interval de succedare intre 1.5 - 5 minute, iar durata semicursei sa fie de maxim 32-34 minute cu tot cu stationari. Nu este nevoie de alte macaze, iar eventual sa se pastreze, daca este posibil, impartirea intre cele 2 depouri de acum.
Sper ca odata cu inceperea lucrarilor la M5 sa nu se suspende linia 41 sau sa nu intre alte trasee gen 8, 47, etc pe traseul acesta (a se vedea ce s-a scris mai sus).
Avatar utilizator
autob368
Membru Gold
 
Mesaje: 955
Membru din: Joi, 18 Mar 2010, 21:39
Localitate: Bucuresti / Galati

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB

Mesajde Marian Andrei » Mar, 10 Mai 2011, 13:29

Linia 282 o sa revina in scurt timp la traseu normal prin Titulescu/Grivitei. Deja au fost facute pregatirile si "semnalistica".

IMG_5016.JPG
IMG_5016.JPG (227.76 KiB) Vizualizat de 3299 ori
Avatar utilizator
Marian Andrei
Fondator Forum
 
Mesaje: 18476
Membru din: Vin, 25 Dec 2009, 18:37
Localitate: Bucuresti / Predeal

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB

Mesajde Dr2005 » Vin, 13 Mai 2011, 01:22

Iată cum se circulă pe 601:
IMG_8045.jpg
IMG_8045.jpg (119.69 KiB) Vizualizat de 3173 ori


Totdeauna se întâmplă aşa. Minim 20 de minute în staţie, după care te trezeşti cu 2-3 autobuze. Evident, la Semănătoarea mai stai 10 minute (şi mai plăteşti un bilet), că mereu maşina din faţă pleacă până să deschidă uşile cea care soseşte.
Dr2005
 

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB

Mesajde Gabi23 » Vin, 13 Mai 2011, 05:46

Eu am vazut ca de cele mai mule ori masina care trebuie sa plece pleca la 2-3 minute dupa ce au coborat calatorii la Semanatoarea. Si aceste "gauri"pe care le vezi tu mereu nu le contest, dar nu stiu cum de mie nu imi vin niciodata asa pe linia 601. SI le vad zilnic la Crangasi-Ciurel... Probabil ca din cauza traficului extrem de incarcat din centru se intampla asta.
Avatar utilizator
Gabi23
Site Admin
 
Mesaje: 11055
Membru din: Lun, 28 Dec 2009, 01:47
Localitate: Bucureşti, Sector 6 - Crângaşi

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB

Mesajde Citelis5396 » Lun, 16 Mai 2011, 19:53

Stie cineva ce masini au fost sambata la noaptea muzeelor? Eu am vazut pe 4697 si 4882. Dar nu cred ca erau doar 2.
Citelis5396
 
Mesaje: 85
Membru din: Dum, 26 Dec 2010, 21:52
Localitate: Bucuresti

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB

Mesajde alch3mist » Lun, 06 Iun 2011, 17:37

alch3mist scrie:Iata mai jos ce le-am scris celor de la RATB. Astept raspuns (sper eu unul favorabil) :evil:

"Buna ziua,

Ma numesc George David, am 28 de ani si locuiesc in sectorul 4 pe sos. Giurgiului.

Imi permit sa fac o sesizare pe aceasta cale cu privire la orele inadecvate la care pleaca de la capatele de linie (Unirii si Militari) catre CFR Progresul ultimele semicurse ale liniilor 7 si 25.

Asadar, in zilele lucratoare ultimul vagon al liniei 7 ar trebui sa plece de la Unirii la 22:40 (in practica, marti, 3 mai, vagonul cu nr. 145 a plecat din statia Unirii la 22:35). Este prea devreme si nu acopera nevoia de transport catre zona Giurgiului la ore mai inaintate. Ultimul tur al liniei 32, de exemplu, pleaca din Unirii catre Rahova la 23:20.

Linia 25 are ca ora de plecare 22:25 pentru ultima semicursa dinspre Militari catre Giurgiului. In practica, functie de trafic sau functie de cat de grabit este vatmanul, vagonul ajunge in zona Eroii Revolutiei candva intre 23:00 si 23:05.

Am rugamintea sa luati in considerare posibilitatea de a adauga 1-2 ture in linia 7, dupa ora 22:40 si/sau sa adaugati 1-2 ture in linia 25, astfel incat calatorii sa aiba acces la transport in comun si la ore mai inaintate. Un ultim tramvai la Eroii Revolutiei catre Progresul la ora 23:05 este insuficient. Ideal ar fi ca programul uneia din liniile 7 sau 25 sa fie "sincronizat" cu ultimul metrou care trece prin statia Eroii Revolutiei in jurul orei 23:37.

Va rog sa nu imi oferiti ca si contraargument situatia in care se afla in prezent depoul Giurgiului, cu vagoanele mutate la Alexandria, deoarece calatorii trebuiesc deserviti la ore decente chiar si in aceste conditii. In ceea ce priveste acest aspect, exista o data estimativa pentru redeschiderea acestui depou ? Asta ar rezolva problema transportului pe sos. Giurgiului la ore inaintate.

Cu respect,
George David"



Iata mai jos si raspunsul celor de la RATB. Doamna nu imi raspunde practic la nicio intrebare. Totusi, eu stiam ca transportul de noapte este considerat cel de dupa miezul noptii, desi am mentionat clar orele 22:35 pentru linia 7 si 22:25 pentru linia 25.
Remarc de asemenea ca au taiat ultimul tur de Alexandria din weekend de pe linia 25, care pleca in jur de 22:50 din Militari, ajungand la Eroii Revolutiei pe la 23:30.

"RATB
Serviciul Relatii Publice

Nr.inreg :30852/18.05.2011

Buna ziua,

Referitor la solicitarea dumneavostra transmisa prin e-mail, va comunicam urmatoarele:

RATB a realizat un sondaj in vederea identificarii oportunitatii privind functionarea unor linii de transport public de noapte. Din analiza a rezultat ca cererea pe timp de noapte este insuficient conturata, iar transportul de noapte este ineficient prin exploatarea vehiculelor de mare capacitate, cum sunt cele cu care opereaza RATB.

Pentru a veni in sprijinul publicului calator care doreste asemenea servicii, Regia intentioneaza sa achizitioneze vehicule de dimensiuni mai mici. Aceasta initiativa necesita aprobarea din partea Consiliului General al Municipiului Bucuresti si speram sa poata fi implementata in curand.

In ceea ce priveste redeschiderea depoului Giurgiului, acest lucru se va intampla dupa finalizarea lucrarilor de reparatii derulate in prezent.

Va multumim pentru intelegere si ramanem receptivi la orice sugestii din partea publicului calator, care pot contribui la cresterea calitatii serviciilor de transport public oferite.

Cu respect,



Brindusa Raeceanu
Sef Serviciu Relatii Publice"
Avatar utilizator
alch3mist
Membru Silver
 
Mesaje: 735
Membru din: Joi, 27 Ian 2011, 02:50
Localitate: Bucuresti 5 - Calea Ferentari

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 5 vizitatori