Zona metropolitană BucureștiTraseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov

 

Topic: Discuții despre transportul local din București (partea I)

6215 posts, 1331012 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 13 14 15 16 17 18 19  ... 444
 
 

📖 Pagination options
Re: Linia 223 - CET Sud - Glina DeSimon

Una din solutiile astea ar fi perfecta, insa nu prea cred ca ii pasa lu' nimeni ca liniile astea sunt "zbumucite". Si RATB-ul cred ca prefera situtia actuala, cu 2 linii, 2 autobaze diferite, si RDS vs Citaro. Iar 124 si 223 mai atrag cativa calatori trecand prin Calea Vitan.

 


Re: Stiri, noutati, perspective DeSimon

Gabi23 wrote:
Şoferii „încurcă trafic“ de la RATB

Bucureşteni se plâng că autobuzele şi troleibuzele, deşi au alveole speciale în staţii, tot în mijlocul străzii opresc pentru a-i lua pe călători. Conducătorii auto de la RATB susţin că atunci când intră în alveole cu greu mai sunt lăsaţi să iasă, iar ceilalţi spun că blochează circulaţia.

Problemele din traficul bucureştean par să se ivească din orice. Ba nu sunt locuri de parcare, ba nu merg semafoarele, ba gropile din asfalt distrug maşinile şoferilor. La toate acestea se adaugă şi nerespectarea regulilor de circulaţie.
Pe lângă toate aceste nereguli, conducătorii auto bucureşteni se plâng că nici măcar şoferii de pe mijloacele de transport în comun nu respectă aceste reguli. Spre exemplu, chiar dacă în anumite staţii RATB sunt amenajate alveole în care aceştia ar trebui să oprească pentru a urca pietonii, şoferii autobuzelor şi troleibuzelor tot pe banda de circulaţie opresc. Astfel de situaţii se întâlnesc în aproape toate zonele şi staţiile în care sunt amenajate astfel de spaţii, precum Şoseaua Colentina, Nicolae Grigorescu, pe Calea Moşilor sau pe Mihai Bravu.

„Stăm şi după RATB“
Şoferii care circulă zilnic prin Capitală cu propriul autoturism sunt cei mai revoltaţi pe situaţie, chiar dacă dreptatea, susţin cei de pe RATB nu este chiar întotdeauna de partea lor. „După ce că se circulă greu, stăm şi după autobuz. Au spaţiile alea în care pot opri, dar nu intră acolo. Nu ştiu de ce“, spune Marius, un şofer din Bucureşti, care circulă zilnic pe Şoseaua Colentina.
Şoferii autobuzelor şi troleibuzelor susţin însă că de multe ori alveolele sunt ocupate de maşinile parcate chiar pe acele spaţii. Călătorii însă, nu ar să fie deranjaţi de situaţie. „Important este să circule mai des. Pe mine nu ma interesează unde opresc“, mai spune un bucureştean.
„Şoferii RATB au obligaţia să oprească în alveole. Problema este însă ca la circa 4.000 de conducatori este greu să monitorizezi situaţia. Se efectuează controale printre ei, se iau măsuri. Noi nu aceptăm aşa ceva şi suntem de partea călătorului“, a declarat Adrian Criţ, directorul Regiei Autonome de Transport Bucureşti.

La mall Vitan, taxiurile fac legea
O altă situaţie în care şoferii RATB opresc în staţii chiar în stradă este în faţa Mallului din zona Vitan. Aici, alveola pentru autobuze este aproape tot timpul ocupată de taximetriştii care îşi aşteaptă clienţii din mall.
Problema din această zonă este cunoscută de poliţiştii bucureşteni, însă după fiecare razie şi după ce zeci de şoferi sunt amendaţi situaţia se repetă.

Sursa: Adevarul.ro
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti ... 63824.html


Pai da, transportul in comun e de vina ! Tramvaiul a fost deja destul de criticat, hai acum sa vorbim de autobuze si troleibuze !  :evil:  Cu acesta mentalitate, ce naiba se mai poate face ? Daca aveam cai de rulare separate de trafic pentru tramvaie, autobuze si trolee in majoritatea orasului, ca la altii, ce mai spuneau soferii ? Pe curand poate chiar o sa vorbeasca de metroul ca incurca si el mult trotuarele unde sunt statii  :lol:   Oare dece soferii RATB nu pot opri in statiile lor ? Din cauza masinilor parcate aiurea si din cauza taxiurile. Chiar nu se poate face nimic pentru ca politia sa intervina putin ?

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Dr2005

Linia pe Bd. Camil Ressu e ,,parfum" pe lângă cea de pe Bd. Basarabia şi Bd. Chişinău. Desigur, a avut norocul perioadelor lungi de inactivitate (de ex. porţiunea dintre Fizicienilor şi Liviu Rebreanu a fost ani de zile deservită doar de 30, care avea un interval jenant), dar este şi separată de trafic, deci nu a fost avariată de traficul auto.€

 


Re: Stiri, noutati, perspective Dominatrix

lucianho wrote:
Inseamna ca anu asta nu se mai modernizeaza nimic...doar Camil Ressu ...adio anu asta Liviu Rebreanu ,Pantelimon  si Aerogarii.Modernizarea va avea loc de la Camil Ressu pana la Fizicienilor.Adevarul ca linia aia e rupta rau...cand merg tramvaiele mai au un pic si se rup...
Ba se modernizeaza. Aerogarii, Pantelimon si Liviu Rebreanu sunt "antamate", deci de refacut se refac.

In articol se vorbeste numai de proiectele viitoare, inca nelicitate, dar mi se pare destul de ciudat ca vor sa reabiliteze linia pe Gloriei. O fi o greseala in articol? intreb fiindca la inceputul anului, in cadrul RATB se aprobase modernizarea a 3 portiuni:

1) Camil Ressu intre Ramnicu Valcea si Fizicienilor
2) Bd. Lacul Tei
3) Str. Nicolae Teclu

Poate ca in articol s-a incurcat Lacul Tei cu Gloriei...

achizitia a 300 autobuze, 150 troleibuze si construirea a 16 tramvaie Bucur LF.
Dpdv al transportului cu tramvaiul, asta e foarte trist, nu-i asa? Daca se vor cumpara 150 de troleibuze si se taie Ikarusurile din seria 51XX, nu m-ar mira ca restul de 50 sa fie folosite pentru inlocuirea unor trasee de tramvai...

Off-topic: Camil Ressu a fost "modernizat" cu dale Otelu Rosu in 1987 sau 1988, iar Bd. Muncii/Basarabia cu cativa ani inainte. Linia de pe str. Socului/Chisinau n-a prins nici o refactie din 1984, cand a fost construita, numai niste dale schimbate pe ici-colo.

 


Re: Stiri, noutati, perspective rosetti61

336 si 601 nici nu mai opresc in alveola la Universitate - soferii de "buburuze" i-au invatat prost, au bagat frica in ei, ca nu mai ies de acolo. E cu dus si intors pentru ca restul lumii e nervoasa ca RATB ii tine pe loc. Pai de ce? Pai tocmai din motivul de mai sus. Sau, daca apuca sa intre in alveola si are are banda libera, opreste oblic la indicator, sa fie sigur ca intra pe banda 1. Ma tot intrebam ce au de nu intra, ca alveola era libera ("galbenii" stau mai incolo spre Academiei si nu incurca).

 


Re: Stiri, noutati, perspective Gabi23

Da, deci de maine revine 163 pe traseu de acum cativa ani ("prin sat" pana la capatul Caii Giulesti). Problema e alta acum: S-au reparat si strazile Rasadnitzei si Sculptorilor (pe unde circula deviat acum cateva luni), dar s-a facut tandari Drumul Sabareni, fiind un cosmar circulatia din cauza lucrarilor la retelele de canalizare. E jale sa mergi pe acolo acum si de aceea cred ca linia 162 ar trebui suspendata... pana la finalizarea asfaltarii Drumului Sabareni intre Cart. 16 Feb si Magaziile 16 Feb.
Poate ca seful de zona al RATB ar trebui sa mai ajunga sa vada in ce conditii circula autobuzele regiei pe aceasta portiune!

 


Re: Stiri, noutati, perspective Dominatrix

lucianho wrote:
S-a precizat ca se are in vedere extinderea infrastructurii retelei de tramvai .Care vor fi acestea? Ce cartiere urmeaza sa aiba linii de tramvai ??!?!?! Ce linii vor fi prelungite?!?!?!
Ce prelungiri sa faci cu 16 Bucur LF si 116 Tatre vechi de 35 de ani care nu o mai duc mult? Pe scurt: gargara!!! Nu mai crede toate prostiile.

M-as mira mult daca in urmatorii ani nu se va incepe si renuntarea la o parte din infrastrucutura, mai ales daca vin 150 de troleibuze, din care numai 100 vor fi folosite pentru inlocuirea celor existente, asa cum se zvoneste.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Costin

Usoooor.... Tocmai ce ai aflat ca nu sunt bani, deci acum vorbim vorbe. Cat despre extindere - sa fim seriosi, numai pentru legatura Titulescu - Orhideelor peste pasajul Basarab (deci, practic, doar cateva sute de metri de linie noua care dau nastere unor trasee mult mai lungi) nu sunt tramvaie suficiente. Eu ma astept la o scadere masiva a frecventei unor linii de tramvai adiacente Pasajului, in special cele care nu il vor traversa.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Dr2005

Liniile 4, 24, 42, 47 sunt ,,neimportante" pentru ca vin greu, ca altfel ar avea ceva clienti, avand in vedere ca trec prin zone ne-deservite de altceva.

Problema cu pasajul o sa fie rezolvata romaneste:
- 19 si 23 o sa vina iar o data la 30 de minute
- 11 si 35 o sa mearga in Giulesti, cu parcul injumatatit, pentru ca e musai sa re-apara si un 12
- pe 41 o sa mai intre 2 ture de pe 32, ca o sa revina #280, iar #285 primeste pantograf Schunk.
- o sa se inchida pentru lucrari ori Pantelimonul, ori Bd. Basarabia

 


Re: Stiri, noutati, perspective DeSimon

Pai e foarte bine sa mai vina troleibuze noi  :)  Si ele sunt tot transport electric, doar mult mai putin rapide si capacitare decat tramvaiele. Sa vina 150 de troleibuze noi ar fi perfect, insa nu se stie cand vor veni, asta de vreo 2 ani se tot aude. Situatia la troleibuze este si asa critica acum, iata la linii precum 61, 91 care acum nu fac fata nici pe departe (au chiar linii de autobuze care le dubleaza pentru ca nu fac fata : 336 si 268). Mai sunt inca multe linii unde cateva troleibuze in plus n-ar fi rau. Iar nu inteleg cum se vor retrage 100 de troleibuze cand vor veni astea. Adica 100 de Ikarus 415T ? Au fost fabricate intre 1998 si 2002, iar majoritatea din ele merg inca perfect ! De fapt fac mult mai bine fata la traficului din Bucuresti decat Citelis care sunt organizate foarte prost in interior. Din Ikarus 415T ar trebui taiate doar vreo 25-30, intr-un an sau doi. Sper sa nu se cumpere inca Citelis, nu prea sunt specialist la troleibuzele fabricate acum dar sper sa se aduca ceva mai bun decat Citelis, aceste find chiar dezastruoase, la toate niveluri, inclusiv designul.

Cat despre tramvaiele, cred ca ar trebui sa incepem sa ne gandim sa modificam serios traseele actuale. Stim ca tramvaie vor fi din ce in ce mai putine, deci trebuie sa uitam multe linii fantomatice sau semi-fantomatice, gen 24, 42, 47... Ar trebui sa optimizam parcul circuland, adica sa nu mai trimitem tramvaie pe linii prea chinuite , gen 23, 25 unde tramvaiele circula ful pe o anumita portiune si goale pe alta portiune. Vezi de exemplu 25 : plin pana la refuz pe portiunile Dep. Militari - Razoare si Eroii Revolutiei - CFR Progresul (sau Luica), si cam gol intre Razoare si Eroii Revolutiei. Linia ar trebui pastrata (e foarte utila ) insa scoase multe ture si trimise pe 4 si viitorul 35, unde stim ca vor fi ful. De fapt RATB-ul tot tine aceleasi linii de zeci de ani, liniile au o valoare istorica dar la utilitatea lor nu se gandeste nimeni. Asta este valabil pentru autobuze, troleibuze si tramvaie, traseele ar trebui sa fie refacute cu totul !

 


Re: Stiri, noutati, perspective Dominatrix

DeSimon wrote:
Iar nu inteleg cum se vor retrage 100 de troleibuze cand vor veni astea. Adica 100 de Ikarus 415T ? Au fost fabricate intre 1998 si 2002, iar majoritatea din ele merg inca perfect !
Cele mai vechi de la Vatra nu arata prea bine (fizic, nu stiu daca si tehnic). Oricum, durata medie de viata a unui troleibuz la RATB s-a vazut ca este cam 15 ani, deci cel putin cele de la Vatra si-au cam "trait traiul".
DeSimon wrote:
Sper sa nu se cumpere inca Citelis, nu prea sunt specialist la troleibuzele fabricate acum dar sper sa se aduca ceva mai bun decat Citelis, aceste find chiar dezastruoase, la toate niveluri, inclusiv designul.
Problema cu Citelis este ca sunt cu motor de CC cu chopper, o tehnologie depasita in Europa. Dupa stiinta mea, Astra Arad este singurul producator european (excludem de aici CSI) care mai fabrica asa ceva. Vad ca la Cluj au cumparat troleibuze in CA, deci s-au reprofilat si cei de la Astra. Asta e bine.

DeSimon wrote:
Ar trebui sa optimizam parcul circulant...
Prima tinta: supra-turarea artificiala si complet ilogica a liniei 41, a 2'a tinta: eliminat sistemul cu vatmani titulari pe vagon, si implementat sistemul cu titulari "pe tur" combinat cu "preluarea stafetei" (adica a vagonului) la capat de linie de un alt vatman, scazand astfel la maximum stationarile la cap de linie pe motiv de odihna a vatmanilor sau pauzelor de masa. In acest mod s-ar asigura si repartizarile vatmanilor si s-ar optimiza si folosirea parcului circulant, fiindca ar fi nevoie de mai putine vagoane pe traseu cu pastrarea aceluiasi interval de succedare.

Intrebare de baraj: are cineva curajul sa ia taurul de coarne? Nu prea cred...

@lucianho: Renuntarea la "liniile de tot rasul" nu va rezolva problema, fiindca prea putine vagoane sunt folosite pe aceste linii. Si daca respectivele vagoane se vor introduce pentru "suplimentarea:" liniei 41, chiar n-am rezolvat nimic...

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Dr2005

Dominatrix wrote:
Intrebare de baraj: are cineva curajul sa ia taurul de coarne?


Nu, ca nu vrea sindicatu'. Si daca sindicatu' nu vrea, face ca pe 1 aprilie.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Dominatrix

Am vazut ocazia sa discut personal cu cativa "sefi" din RATB. Parerea mea este ca in regie sunt multi oameni de treaba, dedicati meseriei lor si bine-intentionati. Sigur ca si ei ar putea face imbunatati lucrurile (ex. vezi ce a scris Dr2005 in legatura cu sindicatele), dar problemele mari nu se pot rezolva de "sefi" bine-intentionati, fiindca cheia rezolvarii lor este "mai sus". Deasupra "sefilor" e primaria, iar deasupra primariei e politica. Din pacate, asta e situatia.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Dominatrix

Nu te mai "ambala" atat... :lol:  :lol: Si Bucurestii Noi tot intra in modernizare de vreo 2 ani... pe hartie, bineinteles. Cum am aratat in alt topic, parcul circulant de tramvaie s-a redus in ultimii 20 de ani cu echivalentul a circa 200 tramvaie V3A, in conditiile in care depourile sunt aceleasi. Concluzia este ca depourile au capacitate cu muuuult excedentara fata de parcul circulant. Problema mutatului vagoanelor si unde fac loc pentru ele ar trebui sa fie ultima noastra grija....

 


Go to page:  1  ... 13 14 15 16 17 18 19  ... 444
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2279 forum members have written 420769 posts in 5243 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use