Zona metropolitană BucureștiTotul despre București

 

Topic: Idei și propuneri pentru bulevardul Unirii

79 posts, 31523 views
 
Go to page:  1 2 3 4 5 6
 
 

📖 Pagination options
Re: Idei si propuneri pentru bulevardul Unirii andrei11

Lutyk wrote:
Din ce stiu eu si tribunele mai exista in interior. a fost turnat beton la nivelul gazonului si apoi facute etaje de parcare fara a fi dezafectate tribunele care si ele erau din beton.

Niet. Eu m-am exprimat bine, stadoinul de fotbal / atletism nu mai exista de mult, exista numai peretii tribunei a II - a si peluzelor. Nu mai este nici urma de tribune acolo, a ramas doar peretele.
Lutyk wrote:
Pe la inceputul anilor '90 noctura stadionului era inca in picioare la locul ei si cu becurile pe ea.

Niet, nocturna a fost demontata cu mult inaintea anului 1990.

 


Re: Idei si propuneri pentru bulevardul Unirii ViitorulPrimar

Legat de zona Unirii.Chiar nu se pot face niste pasaje pietonale pe acolo?Fluxul de pietoni este destul de consistent.

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Idei si propuneri pentru bulevardul Unirii Mircea G

ViitorulPrimar wrote:
Legat de zona Unirii.Chiar nu se pot face niste pasaje pietonale pe acolo?Fluxul de pietoni este destul de consistent.

Pasajele nu reprezinta o optiune pt bucuresteni . Nu pot fi convinsi decit daca singura modalitate de traversare este pasajul , iar in rest ziduri !!! Adica o gaura in zid ! Doar asa inteleg . In rest nimic nu le sta in cale ...trafic , spatii verzi , garduri ...turma trece prin tot , doar zidul rezolva ceva ...pina il rezolva si pe acela .
Toata piata necesita sistematizarea traficului , capatul lui 32 trebuie sa dispara ...sint multe probleme acolo si din pacate nimeni care sa le rezolve .

 


Re: Idei si propuneri pentru bulevardul Unirii ViitorulPrimar

Exista vreun plan pe internet cu ce s-ar putea face la Piata Unirii?
Ma refer la fluidizarea traficului,modificarea rutelor de circulatie etc.

 


Re: Idei si propuneri pentru bulevardul Unirii Dominatrix

In proiectul de buget pe anul in curs erau prevazuti ceva bani pentru servicii de consultanta pentru reamenjarea Pietei Unirii, dupa cum se poate vedea in documentele pe care le-am pus la topicul potrivit. Dupa amendamente, acestui proiect i s-a alocat suma de 0 (zero) RON! :twisted:

 


Re: Idei si propuneri pentru bulevardul Unirii ViitorulPrimar

nu stiu care este topicul respectiv

 


Re: Idei si propuneri pentru bulevardul Unirii Dominatrix

ViitorulPrimar wrote:
nu stiu care este topicul respectiv
Era si greu de gasit... viewtopic.php?f=24&t=1619&start=56

 


Re: Idei si propuneri pentru bulevardul Unirii ViitorulPrimar

Multumesc,
Eu aveam urmatoarele propuneri.





Uploaded with ImageShack.us
Cu verde sunt liniile de tramvai.Se extinde linia pana la maidanul de la Unirii.Acolo ar putea intoarce 14 si 16 sau 5 si 56.Motivul este ca linia se bifurca spre Colentina si Pantelimon respectiv.
Avantajele sunt urmatoarele :
-nu se mai prelungeste linia 32 pana la Sf. Vineri
-linia fiind mai scurta vor dispare intarzierile(Alexandria -Unirii in loc de Alexandria-Colentina)
-nu mai este necesara traversarea a doua strazi aglomerate(Bd Unirii)
-Nu este necesara prelungirea timpului de stat la semafor deoarece se traverseaza o singura strada cu sens unic.
-Ar mai elibera capatul de la Sf Vineri de tramvaie care este subdimensionat fata de nevoile locului.
Cu rosu ar putea fi posibilele pasaje subterane.Ele au rolul de a micsora timpul de asteptare la semafor.

Cu albastru deschis sunt cele 2 alei care micsoreaza timpul de traversare al maidanului de la Unirii.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Idei si propuneri pentru bulevardul Unirii Dr2005

,,Maidanul" ăla e un părculeţ destul de bun pentru o zonă atât de poluată precum Piaţa Unirii. O soluţie ar fi ca linia de tramvai să fie treacă prin mijloc (să fie redusă o bandă auto acolo, oricum nu e traficul foarte mare prin mijloc), iar apoi să se renunţe la o bandă auto pe Bd. I.C. Brătianu (cea de lângă Unirea, unde era înainte parcare).

Întrebare de baraj: tramvaiele pot urca rampa de pe Bd. Corneliu Coposu? Sau pot opri în pantă pe sensul celălalt? Că PPCuri care să nu poată urca panta de pe Şincai, ba chiar să o ia la vale înapoi, s-au mai văzut (#4033), la fel cum majoritatea V3A-93-urilor stau în 2-3 federe din 4.

 


Re: Idei si propuneri pentru bulevardul Unirii Dominatrix

ViitorulPrimar wrote:
Multumesc,
Eu aveam urmatoarele propuneri.

Cu verde sunt liniile de tramvai.Se extinde linia pana la maidanul de la Unirii.Acolo ar putea intoarce 14 si 16 sau 5 si 56.Motivul este ca linia se bifurca spre Colentina si Pantelimon respectiv.
Avantajele sunt urmatoarele :
-nu se mai prelungeste linia 32 pana la Sf. Vineri
Sper ca nu v-au spalat creierii RATB si PMB cu aceasta prostie. Neprelungirea liniei 32 spre Sf. Vineri (sau cu alte cuvinte nerefacerea legaturii de tramvai Est - vest prin Piata Unirii) nu e nicidecum un avantaj, ci un DEZAVANTAJ MAJOR, fiindca se mentine tembelismul facut in anii '80 prin fragmentarea legaturilor de transport in centru. Acest lucru nu e parerea mea personala, deci sa nu spuneti ca am eu vise erotice si fantasme BDSM cu tramvaie prin Piata Unirii pentru chinuirea soferilor bucuresteni care si asa sunt destul de chinuiti, saracii de ei.

Refacerea acestei legaturi a fost considerata o prioritate si in studiul de trafic JICA, precum si in Noul MasterPlan de Transport Urban aprobat de PMB. De altfel, e usor de observat ca in nici un oras european cu retea dezvoltata de tramvai, traseele nu sunt ciumpavite in centru asa cum sunt la Bucuresti, ba din contra sunt adevarate magistrale care traverseaza orasul dintr-o parte in alta. Aceste aspecte s-au discutat pe larg in acest topic: viewtopic.php?f=14&t=43&start=322
ViitorulPrimar wrote:
-linia fiind mai scurta vor dispare intarzierile(Alexandria -Unirii in loc de Alexandria-Colentina)
Treaba asta s-ar putea rezolva partial prin implementarea conceptului de pre-metrou pentru acest traseu (adica traseu subteran pentru traversarea Pietei Unirii, eventual prelungirea traseului subteran pe o portiune mai lunga), care a fost aprobat in principiu de PMB si despre care s-a discutat aici si aici.Din pacate, vad ca inca nu s-a rezolvat problema fisierelor atasate, care nu mai sunt vizibile dupa mutarea pe hostul nou, dar sper ca "echipa tehnica" sa dea de cap si acestei probleme.

ViitorulPrimar wrote:
-nu mai este necesara traversarea a doua strazi aglomerate(Bd Unirii)
Mobilitatea generala a populatiei (optimizata printr-un sistem de transport public eficient) intr-un oras aglomerat este prioritara fata mobilitatea individuala oferita de autoturismul personal. Din pacate, in orasul bananier numit Bucuresti, putini factori de decizie inteleg acest lucru elementar.

 


Re: Idei si propuneri pentru bulevardul Unirii Dominatrix

ViitorulPrimar wrote:
-Nu este necesara prelungirea timpului de stat la semafor deoarece se traverseaza o singura strada cu sens unic.
De acord, cu precizarea ca timpii semaforici ar trebui ajustati in functie de intervalele de succedare pe traseele de tramvai, ceea ce e destul de dificil.

ViitorulPrimar wrote:
-Ar mai elibera capatul de la Sf Vineri de tramvaie care este subdimensionat fata de nevoile locului.
Constructia terminalului Sf. Vineri a fost o imbecilitate imensa, poate dovada cea mai buna a incompetentei asa-zisilor specialisti carora le-a traznit prin cap o asemenea dobitocie.Terminalul ala nu a rezolvat nimic, ba din contra a fragmentat si mai mult traseele de transport public din zona. S-a explicat asta pe larg mai de mult in acest topic: viewtopic.php?f=20&t=890&start=48  deci nu cred ca e cazul sa reluam.

Dr2005 wrote:
Întrebare de baraj: tramvaiele pot urca rampa de pe Bd. Corneliu Coposu? Sau pot opri în pantă pe sensul celălalt? Că PPCuri care să nu poată urca panta de pe Şincai, ba chiar să o ia la vale înapoi, s-au mai văzut (#4033), la fel cum majoritatea V3A-93-urilor stau în 2-3 federe din 4.
Avand in vedere ca V3A'urile au urcat dealul acela 16 ani (1971 - 1986), asta ca sa nu mai pomenim si de tramvaiele mai vechi care l-au urcat zeci de ani la rand,  nu vad de ce nu ar putea sa faca acest lucru si acum, in epoca chopperelor si invertoarelor.

 


Re: Idei si propuneri pentru bulevardul Unirii ViitorulPrimar

Raspunsul este bine argumentat.
Eu am propus o solutie oarecum disperata de legare a 32 cu 16 sau 21 fara a tulbura prea mult transportul auto.
Este evident insa ca transportul in comun ar trebui sa aiba prioritate.
Cum ai vedea reorganizarea stradala in zona Unirii? Cum s-a putea modifica fizic traseele pentru a fi cat mai eficiente?

 


Re: Idei si propuneri pentru bulevardul Unirii Dominatrix

Problema asta e destul de complicata pentru ca pe de o parte o traversare la suprafata pentru tramvaie va afecta traficul rutier (si asa congestionat), iar pe de alta o solutie subterana inseamna subtraversarea Dimbovitei si a doua magistrale de metrou suprapuse cu un tunel rutier. Pentru a asigura panta acceptabila noul pasaj ar trebui sa aiba o lungime care probabil ar creste destul de mult costurile. De-a lungul anilor au fost in discutie mai multe variante. Cea mai veche e cea din studiul JICA, se poate vedea despre ce e vorba in sumarul studiului pus pe forum aici: viewtopic.php?f=20&t=1436
Ceva asemanator era luat in calcul si la RATB prin 2006 - 2007. Am vazut acolo o schita de proiect de traversare a Pietei Unirii care din ce imi amintesc arata cum am schitat mai jos.
unirii.jpg (166.04 KB; downloaded 5610 times)


Dupa cum se observa, traseul propus este aproape identic cu cel vechi desfiintat in toamna anului 1986. Pe locul fostei Hale Unirii (acum parc) s-ar fi amenajat o statie intermodala de tramvai cu legatura directa (prin pasaj) la metrou.

 


Re: Idei si propuneri pentru bulevardul Unirii Dominatrix

O alta varianta, dar mult mai problematica e varianta subterana ("pre-metrou"), luata in calcul mai recent si aprobata in principiu de PMB.

premetro_unirii.jpg (173.91 KB; downloaded 6277 times)
Planul asa cum apare in imaginea de mai sus mi se pare fantezie, fiindca in primul rand rampele trebuie sa aiba o declivitate suficient de redusa ca sa permita circulatia tramvaielor, iar la suprafata nu prea vad cum s-ar putea executa rampe mai ales in capatul dinspre Regina Maria. In plus, Metrorex'ul are in plan M7 care din ce am inteles, ar urma sa se "strecoare" printre M1 si M2 la Unirii, si asta complica si mai mult problema tramvaiului subteran pe acolo. E adevarat ca tehnologiile de constructie de azi sunt atat de dezvoltate incat, virtual, nu exista imposibil, dar mai e si problema costurilor, fiindca pana la urma totul se rezuma la raportul cost-beneficii.

Mai mult, multe dintre constructiile existente in Piata Unirii s-au facut sub presiunea entuziasmului heirupist al lui Ceausescu. Specialistii au fost fortati sa recurga la solutii-limita deci adaugarea a inca unui tunel pe acolo nu cred ca e treaba usoara. Si daca nu ma insel (aici Subway Guru ar putea sa vina cu precizari) apa Dambovitei a inundat de doua ori metroul la Unirii: prima data magistrala M2 in timpul constructiei pe la inceputul anului 1986 si a 2'a oara magistrala M1 in luna mai 1988. Deci problema e ca nu prea putem avea o discutie pertinenta despre cum s-ar putea face asa ceva fara a avea in fata  profilul desenat al zonei subterane, care sa contina toate sectiunile existente.

Poate o solutie mai buna, si mai viabila financiar in conditiile de fata ar fi ca in loc de M7 care ar bulversa circulatia pe toata relatia Colentina - Alexandria ani de zile (si care e oricum cu un mare semn de intrebare, stiut fiind cat "succes" au avut in Romania proiectele de amploare mare de tip PPP) sa se execute un tunel de tramvai pe toata distanta Piata Chirigiu - Mosilor, dupa tiparul liniilor de Stadtbahn din Germania. Si astfel s-ar asigura o capacitate de transport mult superioara unui tramvai clasic (fiindca de fapt ar fi vorba de un metrou intre Chirigiu si Mosilor), dar la costuri mult mai mici decat o magistrala de metrou adevarata nou-nouta. Dar asta nici nu cred ca e luat in calcul de cineva.

 


Go to page:  1 2 3 4 5 6
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Totul despre București  • 
Choose destination

Since our 2284 forum members have written 420985 posts in 5244 topics and 513 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use