Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructuriiLucrări finalizate începând cu anul 2006Pasajul Suprateran Basarab (INAUGURAT 18.06.2011)

 

Topic: Știri și articole din presă

490 posts, 160429 views
 
Go to page:  1  ... 7 8 9 10 11 12 13  ... 35
 
 

📖 Pagination options
Re: Presa despre Pasajul Basarab Dominatrix

danielstan wrote:
- lucrarile efective au inceput in octombrie 2006
Atunci s-a dat ordinul de incepere. Lucrarile au inceput pe 17 noiembrie 2006. Atunci a avut loc inaugurarea, cu mare tam-tam (in prezenta multor "oficialitati", inclusiv Popeye).
danielstan wrote:
- costul (marea problema) este cu 70% mai mare decat cel cu care s-a castigat licitatia, incluzand scumpirile despagubirilor obtinute in justitie
Nu e asa. Nu comparati mere cu pere, adica nu amestecati diferitele "categorii de cheltuieli". Daca nu "frecati" zilnic treburile astea, e usor sa ajungeti la concluzii gresite. Daca vreti sa faceti comparatii logice, comparati costurile constructie-montaj "inainte" si "dupa" de exemplu. In plus, trebuie sa delimitam alte categorii de cheltuieli, care nu tin de constructor, ca de exemplu: costurile de eliberari de amplasament, exproprierile, taxa pe valoare adaugata (daca a crescut TVA, normal ca a crescut costul total, dar numai in sensul ca o suma de bani a fost transferata din bugetul local in bugetul general etc.

danielstan wrote:
- 1 an a stat blocat de justitie, dar sa nu se inteleaga ca fara motv -> lipseau niste hotarari de guvern care s-au dat pana la urma ->
cine se face vinovat ca nu au fost facute toate demersurile legale la timp? As incerca eu un raspuns, dar prefer sa nu.
Hai sa "descalcim" putin subiectul fiindca vad ca se amesteca niste lucruri intre ele. In primul rand, de vina a fost legea exproprierilor care a creat posibilitatea multor proprietari sa ceara in justitie despagubiri aberante. In al 2'lea rand, in luna februarie 2009 Instanta a declarat ilegala Sedinta de Consiliu General prin care pasajul a fost declarat de utilitate publica. Implicit, toate hotararile sedintei respective si toate actele decurse din acele hotarari au fost anulate. Adica pasajul a fost blocat pe motive de procedura, nu de fond.

Vina apartine numai Primariei si Consiliului General de pe vremea lui Videanu. Asta pentru ca pe toti ii doare fix in pix de reguli, legi si hotarari. De la aprobari de PUZ-uri care incalca PUG-ul, la autorizatii de constructie date fara toate avizele necesare, toate sunt motive care in oricare tara ar duce la oprirea imediata a oricarui santier.Iar asta se intampla pentru ca "baietii destepti" sunt preocupati de spagi pana in ziua cand isi dau seama ca trebuie sa si faca ceva din functia pe care o ocupa. Si atunci ii apuca "hei-rupismul" si "lasa-o, ba, asa, ca nu conteaza". Aberatii care au dus la blocarea lucrarilor la pasaj si, implicit, la intarzieri de executie.  De aceea a fost nevoie de ordonanta de guvern, pentru deblocarea lucrarilor.

In alta ordine de idei, au fost probleme mari cu planurile de utilitati subterane, care trebuiau sa fie evidentiate pe masterplanul Pasajului Basarab de fiecare detinator de retele, astfel incat proiectantul pasajului sa poata tine seama de ele. Problema a fost ca detinatorii de utilitati nu doar ca au evidentiat traseele "cam pe unde credeau ei ca s-ar afla", dar nici macar nu le-au trecut pe plan pe toate. Asa s-a ajuns in situatia in care aceste utilitati au fost descoperite in cu totul alte locuri decat cele mentionate de detinatorii legali si evidentiate de proiectant pe planul de lucrari. Cel mai elocvent exemplu: canalul colector din zona Podului Grozavesti care a trebuit mutat.
danielstan wrote:
- acest forum are ca moderatori oameni ce reprezinta interesele constructorilor - se vede ca anumite poze sunt facute din zone interzise unui simplu muritor (de exemplu: poze facute din varful turnurilor pasajului)
Acest forum are ca admin pe cineva care a inceput sa faca aceste poze din pasiune. Si pentru ca a intrat pe santier "prin fata" ca sa faca poze, nu stand cocotat pe blocuri, tocmai pentru ca o parte din membrii acestui forum sa poata avea aproape zilnic orgasme infrastructuristice, nu va puteti astepta sa "injure" (metaforic vorbind) constructorul, care l-a "invitat" in curtea lui, sau sa il vorbeasca de rau.
danielstan wrote:
Un proiect de acest fel se realizeaza in alte tari "on budget, on time"
La noi a fost "on budget + 70%" si "on time + 1 an si ceva luni".
O lucrare de genul pasajului Basarab, nu prea se realizeaza nicaieri si "on budget" si "on time". Poate "on time". Dar "on budget" nu prea cred. Dar iti dau dreptate ca nu e normala nici cresterea de pret, si nici aproape dublarea termenului de executie. Dar asta e Romania. Daca vine cineva de la Discovery pentru un documentar, seria "Shocking Asia" va fi ca filmul mut pe langa Star Trek.

 


Re: Presa despre Pasajul Basarab misterr

Dominatrix wrote:
In alta ordine de idei, au fost probleme mari cu planurile de utilitati subterane, care trebuiau sa fie evidentiate pe masterplanul Pasajului Basarab de fiecare detinator de retele, astfel incat proiectantul pasajului sa poata tine seama de ele. Problema a fost ca detinatorii de utilitati nu doar ca au evidentiat traseele "cam pe unde credeau ei ca s-ar afla", dar nici macar nu le-au trecut pe plan pe toate. Asa s-a ajuns in situatia in care aceste utilitati au fost descoperite in cu totul alte locuri decat cele mentionate de detinatorii legali si evidentiate de proiectant pe planul de lucrari. Cel mai elocvent exemplu: canalul colector din zona Podului Grozavesti care a trebuit mutat.

Bun, dar dacă deținătorii de rețele, prin faptul că nu au transmis corect și complet planurile de situație cu amplasarea rețelelor pe care le dețin, au produs întîrzieri și costuri suplimentare, atunci nu ar fi normal să plătească ei pentru asta pînă se usucă (costurile cu reproiectarea (la pasaj) și cu relocarea utilităților - pe care deocamdată le plătim noi, prin buget, despăgubirile pentru întîrziere (pentru constructor) și pagube indirecte (pentru bucureșteni) etc.)? Și poate data viitoare cînd li se vor cere niște planuri vor fi mult mai atenți cum le dau, și în loc să riște niște cheltuieli uriașe, vor face ei întîi localizarea rețelelor și se vor asigura că planurile pe care le dau sînt corecte? Știu, un director o să spună: am dat planurile pe care le-am avut, n-au fost făcute pe vremea mea, așa le-am moștenit și eu, ce puteam să fac? Dar aici e vorba de răspunderea instituției, nu a persoanei care azi e în postul ăla, mîne nu e, și dacă e vorba de bani și de răspundere, se schimbă treaba!
Știu, deocamdată nu există bază legală explicită pentru asta, și singura cale ar fi în justiție, adică primăria să dea în judecată firma de utilități care de fapt e tot a lor (sau pe mînă cu ei), deci un nonsens... Și iar ajungem la concluzia că am avut ghinion că ne-am născut aici!

 


Re: Presa despre Pasajul Basarab ANTENA

Pasajul Basarab va fi deschis cel mai târziu în 3 iunie28 mai 2011, 15:29 |
REALITATEA TV Pasajul Basarab va fi inaugurat cel târziu în 3 iunie, după ce în următoarele zile vor fi făcute ultimele teste de rezistenţă, susţin constructorii.

Reprezentanţii firmei cosntructoare Astaldi anunţă că pasajul va fi deschis cel târziu pe 3 iunie. Cu toate acestea primarul Capitalei, Sorin Oprescu se fereşte să mai dea o dată precisă după două alarme false, în lunile martie şi aprilie.

"Nu mai anunţ nici un fel de dată! Vă anunţ cu 24 de ore inainte. Gata, au terminat mârlanii, îi dăm drumul să circule bucureştenii, că de-aia a fost facut, nu ca să-l ţin în vitrină", a declarat primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu.

 


Re: Presa despre Pasajul Basarab Goldmund

Chiar asa a spus Primarul Capitalei ?!
"Nu mai anunţ nici un fel de dată! Vă anunţ cu 24 de ore inainte. Gata, au terminat mârlanii, îi dăm drumul să circule bucureştenii, că de-aia a fost facut, nu ca să-l ţin în vitrină", a declarat primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu....."

si nu am inteles cine sunt "marlanii", ca doar nu constructorii

 


Re: Presa despre Pasajul Basarab Dominatrix

Goldmund wrote:
si nu am inteles cine sunt "marlanii", ca doar nu constructorii
Constat ca iar i-a sarit proteza zburatoare din gura lui Dr. Oetker. Nu are rost sa comentam fiindca nu e la prima abatere. Marlanie de mahala tipica mistocarului numit sorin oprescu. Sa-i scriu numele cu majuscula? Egiptenii antici stergeau numele unor asemenea indivizi de pe morminte si scriau "Acest nume nu merita rostit".

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Presa despre Pasajul Basarab Dr2005

Tot oprică apărea acum aproximativ un an într-un material filmat cu camera ascunsă (de fapt, o cameră pe care operatorul uitase să o oprească atunci când strângea echipamentele după o conferinţă de presă a doctoraşului) în care discuta cu patronii filmelor de asfaltări, cerându-şi scuze că i-a vorbit de rău: ,,Lumea vrea să vadă că mă răstesc la asfaltatori, că lor le e frică de mine... voi faceţi ca şi până acum." (sau ceva de genu', nu îmi mai amintesc exact, dar materialul cred că se mai găseşte pe net).

LE: http://www.hotnews.ro/stiri-esential-69 ... oastre.htm Aici sunt înregistrări audio.

 


Re: Presa despre Pasajul Basarab Dandy

Rezistenţa podului Basarab va fi testată luni cu 13 tramvaie şi 26 de camioane, care totalizează o încărcătură de aproximativ 1.500 de tone, informează PMB.

Primarul general Sorin Oprescu va participa la primele teste cu încărcare maximă ale podului hobanat din cadrul Pasajului superior denivelat Basarab.

În cadrul acestor teste, se încarcă podul cu sarcini secvenţial, în situaţii diferite, şi se fac măsurători privind deplasările în plan vertical şi orizontal ale elementelor structurii de rezistenţă.

Măsurătorile au rolul de a confirma datele prevăzute în proiect, astfel încât să se asigure nivelul prevăzut de siguranţă al pasajului.

http://www.realitatea.net/13-tramvaie-s ... 39550.html

 


Re: Presa despre Pasajul Basarab Goldmund

http://www.capital.ro/detalii-articole/ ... 47815.html
Il cunoasteti pe autorul fotografiilor?(si cred ca si 'sursa' datelor tehnice

 


Re: Presa despre Pasajul Basarab Cata MCMLXXXVII

Goldmund wrote:
http://www.capital.ro/detalii-articole/s ... 815.html
Il cunoasteti pe autorul fotografiilor?(si cred ca si 'sursa' datelor tehnice


Felicitari autorului!!

 


Re: Presa despre Pasajul Basarab ByOnu

Ca fapt divers, ce tramvaie vor fi folosite 'oare' pentru proba? Parerea mea este ca ar trebui folosite niste Tatre pentru polizatul (sper ca n-am folosit termenul gresit) sinelor. :ugeek:

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Presa despre Pasajul Basarab Utilizator anonim

La probe vor fi exclusiv V3A avand in vedere ca Tatra pe pod nu vor circula.

 


Re: Presa despre Pasajul Basarab andrei11

:?:  :lol:  Presupun ca la probele de gabarit - ar trebui sa treaca orice tip de tramvai care ( mai ) circula prin Bucuresti. Despre probele de rezistenta nu cred ca trebuie sa reamintesc, sunt niste calcule care se fac, pot face proba si cu elefanti, pitici ( din Alba ca zapada....) sau laptopuri. Nu prea conteaza cu ce, numai sa corespunda ca si greutate pentru sectiunea respectiva care trebuie testata.

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Presa despre Pasajul Basarab Utilizator anonim

Pe pasaj tehnic poate circula orice tip de tramvai.

 


Re: Presa despre Pasajul Basarab subway guru

danielstan wrote:
Da, asa e presa:
prezinta realitatea din unghiuri nasoale ca sa iasa stirea.

Totusi, acum ca se apropie de final pasajul mai caut si eu pe google istoria lui:
- lucrarile efective au inceput in octombrie 2006
- 1 an a stat blocat de justitie, dar sa nu se inteleaga ca fara motv -> lipseau niste hotarari de guvern care s-au dat pana la urma ->
cine se face vinovat ca nu au fost facute toate demersurile legale la timp? As incerca eu un raspuns, dar prefer sa nu.
- se inaugureaza pe 1 iulie - termen contractual (prelungit prin contracte aditionale, sa nu se inteleaga ca asa a fost de la inceput)
- asadar un colt de Bucuresti a stat cu traficul blocat timp de circa 4 ani si jumatate - (estimarea initiala era pentru 2009) - e mult, e putin?
- dupa inaugurare aproape sigur se va inchide podul Grant pentru reparatii capitale generate de traficul mai intens -> alte blocaje in trafic
- costul (marea problema) este cu 70% mai mare decat cel cu care s-a castigat licitatia, incluzand scumpirile despagubirilor obtinute in justitie

Pana aici am zis de rau, dar nu am exagerat nimic.

- in rest este impresionanta lucrarea si cred in calitatea buna a ei, din ce am citit si vazut pe forum
- acest forum are ca moderatori oameni ce reprezinta interesele constructorilor - se vede ca anumite poze sunt facute din zone interzise unui simplu muritor (de exemplu: poze facute din varful turnurilor pasajului)

Un proiect de acest fel se realizeaza in alte tari "on budget, on time"
La noi a fost "on budget + 70%" si "on time + 1 an si ceva luni".

Ete scartz!
Daca faci poze 'inside' esti 'pe blat'! :o
De unde si pana unde?
N-am vazut nici o poza de-a ta pe forum, d-asta de 'alba ca zapada'... :(

 


Go to page:  1  ... 7 8 9 10 11 12 13  ... 35
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Pasajul Suprateran Basarab (INAUGURAT 18.06.2011)  • 
Choose destination

Since our 2307 forum members have written 423128 posts in 5269 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use