Zona metropolitană BucureștiTotul despre București

 

Topic: Vinieta de București și taxa de centru

376 posts, 93287 views
 
Go to page:  1  ... 8 9 10 11 12 13 14  ... 27
 
 

📖 Pagination options
Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. subway guru

Am mari indoieli ca va fi aprobat in forma propusa chiar daca a fost <revizuita>. O abordare mai <comestibila> ar fi fost <taxa de centru>, centru pe care sa-l extinzi in etape succesive an de an pana ce impingi atat rablele cat si <bampoarele nesimtite> catre periferie pana la limita administrativa... :love:...dar n-ai cu cine...  :bleah:
Pe de alta parte, daca e taxa de poluare, sa fie bazata pe emisiile de noxe <masurate> de RAR nu pe anul de fabricatie, pentru ca depind in mod esential de starea tehnica a <rablei>, si atunci alta varianta ar fi sa mergi frumos acolo o data pe an si-ti da certificatul de poluare pe care-l transmite electronic la circa financiara ca sa te taxeze!...valabil pe toata raza administrativa, ba chiar si pe Ilfov...dar e mai complicat cu <extracomunitarii>...ca sa-i aduci <in linie> cu localnicii fara <discriminare>...
Oricum, daca pe vremuri era valabila zicala <nu-ti convine? ia-ti masina mica> acum trebuie intoarsa in <nu-ti convine? ia tramvaiul!>
:lol:  :lol:  :lol:

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. essco

Ce nu inteleg: cum se verifica? Pentru ca daca se face prin sondaj, adica pe care vrea nenea militianul sa il verifice, mi se pare o prostie. Ar fi ca masinile alea pe care le vad pe strada ca scot fum cat un vapor, si de care nu se ia nimeni - cum iau alea RAR-ul?
Corect ar fi cu automate care sa faca fotografii.
In plus: "Aplicarea sancțiunilor va fi făcută atât de polițiști și polițiști locali, cât și de ”împuterniciți ai primarului general”." Cum? Ca, in afara de politia rutiera, nu au voie sa te opreasca in trafic.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. 1689

Eu zic c-o sa treaca.
Dar nu cumva sa-si imagineze cineva ca asta se va intimpla din considerente ecologice !

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. subway guru

In toata povestea asta solutia reala e o reglementare unitara la nivel national...dar cu cine??? :headbash:
In an/ani electorali nu trece nimic ce nu aduce voturi in stil populist desantat, iar aici e vorba sa-ti ostilizezi cel putin jumatate din familiile detinatoare de automobile si anume cele detinatoare de rable second hand, nu va risca nimeni asa ceva deci...nu va trece!. Se vor inventa tot felul de chichite contra asa ca mai discutam in...2021! (Vad ca Nicusor Dan deja a luat-o pe calea asta pe principiul mai binele e dusmanul binelui)
:lol:
In rest e doar o miscare de PiAr, sa ne arate cat de mult ii framanta dragostea si grija de noi...s-o creada Mutu!...si sa <acopere> incompetenta si impotenta in <managementul traficului auto> si lipsa de solutii alternative eficiente...
:oops:
Si o ultima intrebare <demolatoare>: taxa asta o va plati si STB???

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. misterr

Capitala devine un lux pentru proprietarii de maşini vechi. De când se aplică noua vinietă

Click pe imagine pentru video:





Staţi în Capitală sau aveţi treabă pe aici, dar circulaţi cu o maşină mai veche? Pregătiţi-vă să plătiţi chiar dacă autoturismul este înmatriculat în Bucureşti sau în orice alt oraş.

Primăria Capitalei nu lasă loc de negocieri în privinţa viitoarei taxe pentru autoturisme.

O vor plăti toţi şoferii, cu excepţia celor care au vehicule puţin poluante ori conduc maşinile instituţiilor publice. Autoturismele vechi, încadrate până la Euro 2, nu mai au voie în centru. Iar proprietarii, celor cu euro 3 sau 4, trebuie să achite viitoare taxă pentru a putea circula în tot oraşul. Cea mai scumpă vinietă este de 1900 de lei pe an.

Maşinile cu normele de poluare Non Euro, Euro 1 şi Euro 2, în jur de 300.000 în Bucureşti şi Ilfov nu vor mai avea voie să circule în zona centrală. În restul oraşului vor avea acces doar dacă proprietarii lor vor plăti vinieta Oxigen.

Maşinile euro 3 şi euro 4, adică acele autoturisme a căror producţie a început din 2000 şi s-a terminat prin 2009, vor avea voie peste tot cu plata taxei.

Zona centrală, numită Zona de Acţiune pentru Calitatea Aerului, a fost stabilită de la Piaţa Victoriei la Nerva Traian şi din Cotroceni, până la splaiul Independenţei şi Buzești.

Propunerea Primăriei Capitalei presupune şi un program pentru toate aceste restricţii. Măsurile se aplică de luni până vineri, între orele 7 şi 22, cu excepţia sărbătorilor legale. În afara acestui program, circulaţi gratuit prin toate zonele Bucureştiului, indiferent de norma de poluare.

Nu plătesc vinieta Oxigen şi nu au restricţii de circulaţie maşinile euro 5, euro 6, cele hibride şi cele electrice.

Există excepţii şi pentru o serie de autoturisme şi vehicule fără să conteze vechimea sau norma de poluare. Este vorba despre motociclete, maşinile persoanelor cu dizabilităţi, cele care efectuează transmisiuni radio şi tv, dar şi cele ale instituţiilor statului: pompieri, MApN, SRI, STS, ANAF.

Norma de poluare o aflaţi din cartea maşinii sau de la RAR. Taxa o plătiţi doar dacă veţi folosi maşina, adică nu este introdusă automat la impozite.

Astfel au fost stabilite şi tarifele pentru o zi, o lună, 6 luni sau pentru un an. O vinietă de o zi costă 15 lei pentru maşinile cu normă de poluare până la euro 2. Euro 3 şi euro 4 plătesc 5 lei pe zi.

Vinieta Oxigen pe un an începe de la 500 de lei în cazul euro 4 şi ajunge la 1900 de lei pentru non euro.

Cei care nu respectă restricţiile şi vor circula fără viniete vor plăti amenzi de până la 2000 de lei. Toate aceste modificări ar trebui adoptate de Consiliul General şi abia după asta vor intra în vigoare chiar din prima zi a anului viitor.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. andreiiul

essco wrote:
Ce nu inteleg: cum se verifica? Pentru ca daca se face prin sondaj, adica pe care vrea nenea militianul sa il verifice, mi se pare o prostie. Ar fi ca masinile alea pe care le vad pe strada ca scot fum cat un vapor, si de care nu se ia nimeni - cum iau alea RAR-ul?
Corect ar fi cu automate care sa faca fotografii.
In plus: "Aplicarea sancțiunilor va fi făcută atât de polițiști și polițiști locali, cât și de ”împuterniciți ai primarului general”." Cum? Ca, in afara de politia rutiera, nu au voie sa te opreasca in trafic.

RAR-ul stim toti cum il iau astfel de afumatori pe roti. Tocmai de asta nu mi se pare ok sa se utilizeze doar informatiile din CIV. Sunt destui cu E5 care au scos/oprit filtrul de particule si polueaza mai mult ca un E3. Daca ITP-ul s-ar face pe bune, inclusiv la noxe atunci am vedea mai des masini care coboara cel putin o norma de poluare.
Din ce au prezentat ei, se vor monta camere pt a putea aplica sanctiuni (probabil pe model rovigneta).
Imputernicitii primarului general sunt acei functionari care vor aplica sanciuni pe baza imaginilor surprinse de camere (exact ca la rovigneta)

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. aztec

Tot nu vrea sa se inteleaga ca problema e suprapopularea. De acolo vine poluarea.
Taxa asta e pishu in vant .
Rezolvare temporara .
Ok..isi da omul Non-euro pe euro 6...
Asta inseamna ca apare brusc strada noua doar pt el si se tripleaza capacitatea de circulatie, cand ei aproba zeci de grajduri pt oameni stivuiti ca in custile de gainidin avicole?
Tot ce se poate face acum e interzicerea de constructii mai mari de P+2..asta ar limita cresterea densitatii populatiei prea vertiginos.
Apoi tot felul de alte masuri printre care si metrou, transport rapid suprafata..apoi limitarea circulatiei.
Dar ei vor rapid...pana la alegeri sa vada omul ca"ia uite...se circula mai bine.."

Pana la urma unde se duc banii astia, in panselute si iarba verde intre sine de tramvai?

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. andrei11

Dacă faci P + 2 în loc de P + 20 o să mărești spațiul de  locuit de 10 ori, NU o să limitezi numărul de mașini... ;)

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. Cristi N

Daca scazi inaltimea maxima automat scazi densitatea de locuit. Asta e o chestie misto pe de-o parte ca orasul va fi mai aerisit si cu o calitate a spatiilor de locuit mai mare. Pe de alta parte vine cu cateva dezavantaje: pret mai mare al locuintelor, transport in comun mai scump/ineficient, necesitatea construirii unei infrastructuri mult mai extinse.
Eu unul nu cred ca suntem atat de saraci incat sa nu ne permitem o astfel de masura, Bucurestiul a ajuns sa aiba densitatea asta din cauza obsesiei unora de a nu ocupa terenul agricol si de a face economii maxime pana in '90 si acum din cauza lipsei de reglementare la nivelul primariei.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. andrei11

N-ai înțeles. Dacă ai același număr de persoane  repartizate în 3 blocuri de 20 etaje sau în 100 de case ( am pus aiurea 100 de case ), rezultatul la numărul de autoturisme va fi același. Aici e vorba de numărul de autoturisme, nu de altceva.
Cristi N wrote:
Bucurestiul a ajuns sa aiba densitatea asta din cauza obsesiei unora de a nu ocupa terenul agricol si de a face economii maxime pana in '90 ...

O densitate mai mică nu înseamnă un număr mai mic de autoturisme. Înseamnă folosirea ineficientă a suprafeței terenului.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. survola

Sper sa nu se aprobe, e o taxă care nu face decât să ia bani de la oamenii mai puțin bogați, dar nu rezolvă cauzele traficului infernal spre și dinspre locurile de muncă din nord (de exemplu).
Întâi trebuie făcute park-and-ride, și liniile de transport separate de trafic pe direcțiile principale, spre locurile de muncă.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. Cristi N

@andrei11:
Ba cred ca am inteles, ideea e ca daca reduci numarul de etaje scazi densitatea de locuinte/oameni/autoturisme. Noi nu avem o problema la nivel national cu poluarea, pe noi ne omoara aerul din orase. Ca sa fortez putin nota, daca emitem aceeasi cantitate de fum dar pe o suprafata mai mare atunci calitatea aerului va creste.
Ok, in termeni pur pragmatici folosim terenul mai ineficient dar nu cred ca avem o problema de spatiu. Bucurestiul nu are bariere naturale, in jurul lui e doar camp si ceva balti/rauri. De ce sa ne inghesuim intr-o suprafata mica?

@survola:
Cred ca e vorba de a bifa electoral o masura pentru reducerea poluarii si in al doilea rand de a mai face rost de niste bani. Sunt si eu de parere ca s-ar fi putut obtine un efect mai bun prin investitii in transportul public si nu neaparat inainte de masura asta ci macar simultan cu ea. Eu unul ca posesor de E4 diesel nu ma simt motivat sa fac upgrade la masina. 110 de E pe an in plus la costurile masinii sunt nimic pe langa costul de a cumpara o masina mai noua cu norma E5 sau E6.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. andrei11

E relativ raționamentul tău...Într-adevăr, poluarea în cartier va descrește de la prima casă la a suta casă  pentru că fiecare mașină se oprește la casa ei,  dar de la prima casă spre punctul de interes poluarea va fi  fix aceeași  ca și în cazul celor 3 blocuri pentru că de la prima casă spre punctul de interes se vor întâlni autoturismele celor 100 de case...sau celor 3 blocuri cu  20  etaje.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. subway guru

Nu scade nimic, numarul de masini ramane acelasi dar pe o suprafata mai extinsa ce va fi poluata, distantele de parcurs cresc si proportional creste si poluarea si pierderea de timp ce ar putea fi folosit altfel pentru ca time is money, iar distrugerea e maxima pentru ca ocupi terenul cu strazi si case ce nu produc nici macar un miligram de oxigen. Ma opresc aici si nu mai bag in ecuatie costuri pentru infrastructura de utilitati sau alte costuri ale <imprastierii rahatului> pe campiile patriei...gen carburanti irositi ori costuri de mentenanta pentru vehicolxkm ori km de strada...inutili...bre colegi...mai indrazniti sa si ganditi inainte de a deschide <pliscul>

 


Go to page:  1  ... 8 9 10 11 12 13 14  ... 27
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Totul despre București  • 
Choose destination

Since our 2313 forum members have written 423835 posts in 5275 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use