Topic: Reabilitare Pasaj Unirii (FINALIZAT septembrie 2022)
380 posts, 54613 views
📖 Pagination options
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Reabilitare Pasaj Unirii (FINALIZAT septembrie 2022)
ByOnu
Live.
Live.
616EC907-38FD-48E1-8B37-40A82B3111BB.jpeg (923.76 KB; downloaded 1558 times)
- Mircea G
-
Posted:
-
Re: Reabilitare Pasaj Unirii (FINALIZAT septembrie 2022)
Mircea G
In 2022 cind povestea teroristilor este in plina voga , exista tot felul de sisteme de oprire a vehiculelor agresoare ce se pot indrepta spre un obiectiv strategic. Adevarat opresc vehiculul dar il si fac praf , il lichideaza .
In cazul nostru nu trebuie procedat asa deoarece nu este de protejat nimic stragic sau un obiectiv ce " atins " poate deveni el un pericol iminent . Bariera aia protejaza niste lampi led si faimoasa inutila instalatie de scos gazele din pasaj , adica fix pix . Asta inseamna ca nu trebuie luate masuri disproportionate .
Exista sisteme de bariere deformabile ce DOAR lovesc masina ...nu se prabusesc , nu agata ..
Exista sisteme electronice de masura a inaltimii ...
Exista marcaje clare ....
Astia au ales o solutie din 1900 spre toamna .....
https://www.mdpi.com/2412-3811/6/6/91
https://www.adengineering.com.au/product ... -system/
https://www.rjcox.com.au/product/2124/19 ... ght-bar/
https://shop.barsec.com.au/product/3811- ... yId=1718
si dedicatie , o imagine ....
shoppy wrote here:
Daca gasesti tu in codul rutier sau normele de constructii specificatii pentru numar si diametru minim pentru buloanele de la poarta gabaritica, mult succes, sa postezi si link-ul. Cel mult o sa gasesti ca trebuie sa opreasca un vehicul care il loveste cu cel mult viteza legala de pe acel drum si ca trebuie sa se deformeze ca sa atenueze impactul, ceea ce a si facut.
..........
In 2022 cind povestea teroristilor este in plina voga , exista tot felul de sisteme de oprire a vehiculelor agresoare ce se pot indrepta spre un obiectiv strategic. Adevarat opresc vehiculul dar il si fac praf , il lichideaza .
In cazul nostru nu trebuie procedat asa deoarece nu este de protejat nimic stragic sau un obiectiv ce " atins " poate deveni el un pericol iminent . Bariera aia protejaza niste lampi led si faimoasa inutila instalatie de scos gazele din pasaj , adica fix pix . Asta inseamna ca nu trebuie luate masuri disproportionate .
Exista sisteme de bariere deformabile ce DOAR lovesc masina ...nu se prabusesc , nu agata ..
Exista sisteme electronice de masura a inaltimii ...
Exista marcaje clare ....
Astia au ales o solutie din 1900 spre toamna .....
https://www.mdpi.com/2412-3811/6/6/91
https://www.adengineering.com.au/product ... -system/
https://www.rjcox.com.au/product/2124/19 ... ght-bar/
https://shop.barsec.com.au/product/3811- ... yId=1718
si dedicatie , o imagine ....
eyJidWNrZXQiOiJ3ZWItbmluamEtaW1hZ2VzIiwia2V5IjoiYmFycmllcmdyb3VwXC9pbWFnZXNcL3Byb2RpbWdcLzM4MTFfMS5qcGciLCJlZGl0cyI6eyJyZXNpemUiOnsid2lkdGgiOjQ4MCwiaGVpZ2h0Ijo0ODAsImZpdCI6Imluc2lkZSIsIndpdGhvdXRFbmxhcmdlbWVudCI6dHJ1ZX19LCJ2Z.webp (2.43 KB; downloaded 1511 times)
- ByOnu
-
Posted:
-
Re: Reabilitare Pasaj Unirii (FINALIZAT septembrie 2022)
ByOnu
Spune-le asta celor 5(?) soferi profesionisti (dpdv legal) care nu au vazut indicatoarele si au cauzat accidente mai mici sau mai mari in ultimele luni. Cred ca in traficul nebun din Bucuresti, in care respectul față de marcaje si indicatoare este zero si fiecare face fix ce vrea, pana si profesionistii trebuie sa se adapteze, concentrandu-se pe traficul imprevizibil, ci nu pe niste table pe care oricum le ignora toti.
Marcajul cu rezonanță face soferii atenti la indicatoare in momentul respectiv.
CEVA trebuie facut. Altfel doar vom asista cu sadism la alte si alte accidente asemanatoare.
andrei11 wrote here:
Exagerare, totuşi suntem în oraş, nu pe autostradă ! Adică vrei să spui că NU vezi ditamai limitatorul cu indicatorul respectiv 3,5 m ?
Spune-le asta celor 5(?) soferi profesionisti (dpdv legal) care nu au vazut indicatoarele si au cauzat accidente mai mici sau mai mari in ultimele luni. Cred ca in traficul nebun din Bucuresti, in care respectul față de marcaje si indicatoare este zero si fiecare face fix ce vrea, pana si profesionistii trebuie sa se adapteze, concentrandu-se pe traficul imprevizibil, ci nu pe niste table pe care oricum le ignora toti.
Marcajul cu rezonanță face soferii atenti la indicatoare in momentul respectiv.
CEVA trebuie facut. Altfel doar vom asista cu sadism la alte si alte accidente asemanatoare.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Reabilitare Pasaj Unirii (FINALIZAT septembrie 2022)
subway guru
Hai sa discutam si un pic de inginerie. O forta aplicata la partea superioara a portalului naste inevitabil un moment incovoietor la baza M=Fxh.
Solutia ca sa nu se smulga cadrul este sa-i pui cate doi craci inclinati in locul stalpilor verticali si in felul asta maresti suficient bratul de parghie pentru ca buloanele de ancorare sa poata rezista fara sa se smulga sau rupe.
Hai sa discutam si un pic de inginerie. O forta aplicata la partea superioara a portalului naste inevitabil un moment incovoietor la baza M=Fxh.
Solutia ca sa nu se smulga cadrul este sa-i pui cate doi craci inclinati in locul stalpilor verticali si in felul asta maresti suficient bratul de parghie pentru ca buloanele de ancorare sa poata rezista fara sa se smulga sau rupe.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Reabilitare Pasaj Unirii (FINALIZAT septembrie 2022)
shoppy
Cati teroristi incearca se se buseasca cu masini agabaritice in tavanul pasajului de la Unirii?
Evident ca exista sisteme de blocare a teroristilor, doar ca acolo nu prea iti pasa de viata teroristilor, noi aici nu avem teroristi ci oameni nevinovati pe care incercam sa-i protejam de propria greseala.
Evident ca se poate construi ceva nedeformabil, doar ca ceva nedeformabil opreste masina si omoara ocupantii. Vechea poarta nedeformabila nu avea nici o noima, betonul pasajului deja este nedeformabil deci poarta nedeformabila nu aducea nimic nou, blocarea traficului si daunele masinii ar fi fost fix lafel daca masina se busea de poarta nedeformabila sau de betonul pasajului.
Ca unii cred ca poarta deformabila s-a montat ca sa fie ieftina sau ca sa protejeze finisajele pasajului, nu stiu cum functioneaza asigurarile, reparatiile se platesc din asigurarea berbecului, deci nu conteaza cat costa.
Ca unii cred ca in acest caz special / la limita o poarta nedeformabila ar fi barbierit AC-ul de pe acoperis si nu ar fi ranit pe nimeni, acestia habar nu au ce este in acel AC, cat de bine este prins de plafon acel AC si cred ca fizica functioneaza ca in desenele animate.
Si oricum, poarta se proiecteaza pentru situatia cea mai probabila, adica atunci cand loveste in plin structura autocarului sau camionului, nu pentru cazul special in care avem un autocar, autocarul are AC si botul autocarului incape dar poarta loveste AC-ul.
Si daca s-ar fi barbierit AC-ul ca in desenele animate, atunci autocarul ar fi mers mai departe, si s-ar fi busit in finisajele pasajului, ca doar soferul era carpit de somn si oricum stia el ca trece.
Este corect ca initial s-a montat o poarta deformabila si apoi a fost inlocuita tot cu una deformabila.
Cati teroristi incearca se se buseasca cu masini agabaritice in tavanul pasajului de la Unirii?
Evident ca exista sisteme de blocare a teroristilor, doar ca acolo nu prea iti pasa de viata teroristilor, noi aici nu avem teroristi ci oameni nevinovati pe care incercam sa-i protejam de propria greseala.
Evident ca se poate construi ceva nedeformabil, doar ca ceva nedeformabil opreste masina si omoara ocupantii. Vechea poarta nedeformabila nu avea nici o noima, betonul pasajului deja este nedeformabil deci poarta nedeformabila nu aducea nimic nou, blocarea traficului si daunele masinii ar fi fost fix lafel daca masina se busea de poarta nedeformabila sau de betonul pasajului.
Ca unii cred ca poarta deformabila s-a montat ca sa fie ieftina sau ca sa protejeze finisajele pasajului, nu stiu cum functioneaza asigurarile, reparatiile se platesc din asigurarea berbecului, deci nu conteaza cat costa.
Ca unii cred ca in acest caz special / la limita o poarta nedeformabila ar fi barbierit AC-ul de pe acoperis si nu ar fi ranit pe nimeni, acestia habar nu au ce este in acel AC, cat de bine este prins de plafon acel AC si cred ca fizica functioneaza ca in desenele animate.
Si oricum, poarta se proiecteaza pentru situatia cea mai probabila, adica atunci cand loveste in plin structura autocarului sau camionului, nu pentru cazul special in care avem un autocar, autocarul are AC si botul autocarului incape dar poarta loveste AC-ul.
Si daca s-ar fi barbierit AC-ul ca in desenele animate, atunci autocarul ar fi mers mai departe, si s-ar fi busit in finisajele pasajului, ca doar soferul era carpit de somn si oricum stia el ca trece.
Este corect ca initial s-a montat o poarta deformabila si apoi a fost inlocuita tot cu una deformabila.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Reabilitare Pasaj Unirii (FINALIZAT septembrie 2022)
subway guru
Deformabila e poarta de preavertizare.
Din ratiuni de siguranta vehiculele sunt cele care au caroserie deformabila ca nu sunt transportoare blindate.
Vad ca nimeni nu se intreaba de ce e amplasat AC-ul la mijloc si nu in partea din spate ca sa nu riste sa cada in capul pasagerilor.
Deformabila e poarta de preavertizare.
Din ratiuni de siguranta vehiculele sunt cele care au caroserie deformabila ca nu sunt transportoare blindate.
Vad ca nimeni nu se intreaba de ce e amplasat AC-ul la mijloc si nu in partea din spate ca sa nu riste sa cada in capul pasagerilor.
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Reabilitare Pasaj Unirii (FINALIZAT septembrie 2022)
subway guru
Am stat si m-am mai gandit la problemele acestui pasaj.
In orice tara civilizata ar fi suficiente aceste masuri fata de ceea ce exista acum pe teren:
- Intre poarta cu lanturi si cea fixa o linie dubla intre banda 2 si banda 3, continua pentru a interzice trecerea de la dreapta la stanga cum a facut grecul si intrerupta spre banda 3 pentru cei ce s-au incadrat gresit si a le permite iesirea spre banda 2;
- intre intersectia de la Budapesta si pasaj benzile 3 si 4 tapetate pe asfalt cu semnele de de gabarit limitat pe inaltime pe toata lungimea pana la poarta fixa.
Daca si in aceste conditii exista unii ce se ambitioneaza sa treaca un vehicul de 3,63m inaltime printr-o borta de 3,5m ei nu dovedesc decat ca sunt complet cretini si merita ca prima masura anularea permisului de conducere pe viata.
Ce parere aveti?
Am stat si m-am mai gandit la problemele acestui pasaj.
In orice tara civilizata ar fi suficiente aceste masuri fata de ceea ce exista acum pe teren:
- Intre poarta cu lanturi si cea fixa o linie dubla intre banda 2 si banda 3, continua pentru a interzice trecerea de la dreapta la stanga cum a facut grecul si intrerupta spre banda 3 pentru cei ce s-au incadrat gresit si a le permite iesirea spre banda 2;
- intre intersectia de la Budapesta si pasaj benzile 3 si 4 tapetate pe asfalt cu semnele de de gabarit limitat pe inaltime pe toata lungimea pana la poarta fixa.
Daca si in aceste conditii exista unii ce se ambitioneaza sa treaca un vehicul de 3,63m inaltime printr-o borta de 3,5m ei nu dovedesc decat ca sunt complet cretini si merita ca prima masura anularea permisului de conducere pe viata.
Ce parere aveti?
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Reabilitare Pasaj Unirii (FINALIZAT septembrie 2022)
shoppy
Lanturile sunt deformabile dar sunt doar o atentionare pasiva, berbecul paote trece incet pe sub lanturi chiar daca le loveste si apoi sa dea blana ca stie el ca trece.
Daca e corect sa fie caroseria deformabila ca sa salveze calatorii atunci e corect ca si poarta sa fie deformabila ca sa salveze calatorii.
Poarta nedeformabila deja exista, este insusi pasajul, este inutil sa ai doua porti nedeformabile.
Rolul portii nu este de a proteja finisajele pasajului sau de a pedepsii berbecii, rolul este sa protejeze berbecii si nevinovatii de propria prostie in niste limite rezonabile de protectie / pret.
O poarta asemanatoare exista pe DN1 la Predeal(presemnalizare pentru pasajul CF din Timisul de Sus si redirectionare trafic inalt pe Paraul Rece), este acolo de foarte multi ani si nu a sarit nimeni ca este ilegala sau MT hot / incompetent, deci este normal sa fie asa.
https://www.google.ro/maps/@45.487739,25 ... 4!8i8192
Lanturile sunt deformabile dar sunt doar o atentionare pasiva, berbecul paote trece incet pe sub lanturi chiar daca le loveste si apoi sa dea blana ca stie el ca trece.
Daca e corect sa fie caroseria deformabila ca sa salveze calatorii atunci e corect ca si poarta sa fie deformabila ca sa salveze calatorii.
Poarta nedeformabila deja exista, este insusi pasajul, este inutil sa ai doua porti nedeformabile.
Rolul portii nu este de a proteja finisajele pasajului sau de a pedepsii berbecii, rolul este sa protejeze berbecii si nevinovatii de propria prostie in niste limite rezonabile de protectie / pret.
O poarta asemanatoare exista pe DN1 la Predeal(presemnalizare pentru pasajul CF din Timisul de Sus si redirectionare trafic inalt pe Paraul Rece), este acolo de foarte multi ani si nu a sarit nimeni ca este ilegala sau MT hot / incompetent, deci este normal sa fie asa.
https://www.google.ro/maps/@45.487739,25 ... 4!8i8192
- subway guru
-
Posted:
-
Re: Reabilitare Pasaj Unirii (FINALIZAT septembrie 2022)
subway guru
Poarta de gabarit e pentru a proteja structura de rezistenta a pasajului nu a autocarului.
Am nenumarate exemple ilustrative in acest sens.
Planseul acestui pasaj e din fasii prefabricate pretensionate ce nu ar rezista la un impact frontal puternic (nu vorbesc aici de briz-brizurile adaugate la tavan de PS3)
Daca pui poarta lipita de portalul de intrare nu stiu ce mare branza de protectie ar fi si nici cui ar folosi.
P.S.
N-ai vrea totusi sa comentezi si propunerea mea de imbunatatire a sigurantei circulatiei?
Poarta de gabarit e pentru a proteja structura de rezistenta a pasajului nu a autocarului.
Am nenumarate exemple ilustrative in acest sens.
Planseul acestui pasaj e din fasii prefabricate pretensionate ce nu ar rezista la un impact frontal puternic (nu vorbesc aici de briz-brizurile adaugate la tavan de PS3)
Daca pui poarta lipita de portalul de intrare nu stiu ce mare branza de protectie ar fi si nici cui ar folosi.
P.S.
N-ai vrea totusi sa comentezi si propunerea mea de imbunatatire a sigurantei circulatiei?
- andrei11
-
Posted:
-
Re: Reabilitare Pasaj Unirii (FINALIZAT septembrie 2022)
andrei11
În acest caz şoferul este un idiot care n-are ce căuta la volan cât timp o mai trăi !
shoppy wrote here:
Lanturile sunt deformabile dar sunt doar o atentionare pasiva, berbecul poate trece incet pe sub lanturi chiar daca le loveste si apoi sa dea blana ca stie el ca trece.
În acest caz şoferul este un idiot care n-are ce căuta la volan cât timp o mai trăi !
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Reabilitare Pasaj Unirii (FINALIZAT septembrie 2022)
shoppy
Daca exemplele sunt ramase din comunism atunci nu se pun, pe vremea aceia oamenii nu plateau asigurari si erau mai ieftini decat betoanele, acum se protejeaza oamenii si betoanele se repara pe asigurarea oamenilor.
Si la PPL este acelasi tip de poarta, deci nu poate fi legal pentru PMB si ilegal pentru PS4: https://www.google.ro/maps/@44.4803235,2 ... 4!8i8192
Pana la urma a fost bine pentru toti, e bine si ca a protejat structura ca doar autocarul s-a oprit in poarta, si e bine si ca s-a deformat deci impactul asupra autocarului a fost mai mic iar reparatia o plateste asigurara berbecului.
Cat despre semne, da, intre benzi ar trebui sa fie o linie continua si una discontinua, ca sa poti sa iesi de pe banda daca ai lovit lanturile si sa nu poti sa intrii daca ai ocolit lanturile, dar pana la urma la berbec poti sa-i pui oricate semne, daca incalca 3 semne o sa-l incalce si pe al 4-lea.
Daca exemplele sunt ramase din comunism atunci nu se pun, pe vremea aceia oamenii nu plateau asigurari si erau mai ieftini decat betoanele, acum se protejeaza oamenii si betoanele se repara pe asigurarea oamenilor.
Si la PPL este acelasi tip de poarta, deci nu poate fi legal pentru PMB si ilegal pentru PS4: https://www.google.ro/maps/@44.4803235,2 ... 4!8i8192
Pana la urma a fost bine pentru toti, e bine si ca a protejat structura ca doar autocarul s-a oprit in poarta, si e bine si ca s-a deformat deci impactul asupra autocarului a fost mai mic iar reparatia o plateste asigurara berbecului.
Cat despre semne, da, intre benzi ar trebui sa fie o linie continua si una discontinua, ca sa poti sa iesi de pe banda daca ai lovit lanturile si sa nu poti sa intrii daca ai ocolit lanturile, dar pana la urma la berbec poti sa-i pui oricate semne, daca incalca 3 semne o sa-l incalce si pe al 4-lea.
- Mircea G
-
Posted:
-
Re: Reabilitare Pasaj Unirii (FINALIZAT septembrie 2022)
Mircea G
Poarta aia este si mai ilegala , este un ostacol nemarcat .
Nu se specifica inaltimea / din inaltime , este redus cu alte panouri , nu este vopsita in culorile recomandate , nu are semnalizare si presemnalizare ....
...este un simplu suport pt semafoare si indicatoare rutiere , nu limitator .
Poarta aia este si mai ilegala , este un ostacol nemarcat .
Nu se specifica inaltimea / din inaltime , este redus cu alte panouri , nu este vopsita in culorile recomandate , nu are semnalizare si presemnalizare ....
...este un simplu suport pt semafoare si indicatoare rutiere , nu limitator .
- andreiiul
-
Posted:
-
Re: Reabilitare Pasaj Unirii (FINALIZAT septembrie 2022)
andreiiul
Aici are dreptate Mircea. Acel portal de la Pta Presei este doar un suport pt panourile de informare.
M-am uitat acum pe maps si de la DNCB pana la Pta Presei nu vad vreum indicator cu limita de inaltime, in conditiile in care ai 2 pasarele pietonale, 2 pasaje rutiere subterane si un pasaj feroviar.
Asta cred ca e mai grav decat faptul ca la Unirii ai doar 3.5 m limita de inaltime, semnalizati cat de cat ok. Chiar daca inaltimea tuturor pasajelor si pasarelelor de pe DN1 este permisiva pt 99% din vehicule, asta nu inseamna ca nu trebuie sa existe o semnalizare a inaltimii maxim admisa.
La Unirii pe directia Cantemir-Universitate, singura varianta de a rezolva ocolirea presemnalizarii cu lanturi este replicarea solutiei de pe directia Universitate - Cantemir. Da, nu este cea mai fericita varianta, dar probabil este cea mai eficienta.
Aici are dreptate Mircea. Acel portal de la Pta Presei este doar un suport pt panourile de informare.
M-am uitat acum pe maps si de la DNCB pana la Pta Presei nu vad vreum indicator cu limita de inaltime, in conditiile in care ai 2 pasarele pietonale, 2 pasaje rutiere subterane si un pasaj feroviar.
Asta cred ca e mai grav decat faptul ca la Unirii ai doar 3.5 m limita de inaltime, semnalizati cat de cat ok. Chiar daca inaltimea tuturor pasajelor si pasarelelor de pe DN1 este permisiva pt 99% din vehicule, asta nu inseamna ca nu trebuie sa existe o semnalizare a inaltimii maxim admisa.
La Unirii pe directia Cantemir-Universitate, singura varianta de a rezolva ocolirea presemnalizarii cu lanturi este replicarea solutiei de pe directia Universitate - Cantemir. Da, nu este cea mai fericita varianta, dar probabil este cea mai eficienta.
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Reabilitare Pasaj Unirii (FINALIZAT septembrie 2022)
shoppy
Pai dati-le un mail, si eu asi fi curios de raspuns.
Inaltimea minima este marcata mai inainte: https://www.google.ro/maps/@44.4830818,2 ... 4!8i8192
Si la Predeal este lafel, intai marcajul si dupaia poarta deformabila: https://www.google.ro/maps/@45.4874981,2 ... 4!8i8192
Pai dati-le un mail, si eu asi fi curios de raspuns.
Inaltimea minima este marcata mai inainte: https://www.google.ro/maps/@44.4830818,2 ... 4!8i8192
Si la Predeal este lafel, intai marcajul si dupaia poarta deformabila: https://www.google.ro/maps/@45.4874981,2 ... 4!8i8192
📖 Pagination options