Zona metropolitană BucureștiTotul despre BucureștiInfrastructura, utilitățile și serviciile publice din București

 

Topic: Infrastructura pentru biciclete

597 posts, 161718 views
 
Go to page:  1  ... 37 38 39 40 41 42 43
 
 

📖 Pagination options
Re: Infrastructura pentru biciclete bgd70

Subscriu la ce ai zis. Nici mie nu mi-ar placea sa urc si sa cobor la fiecare curte chiar daca pantele sunt foarte mici comparativ cu ce avem in Bucuresti.

 


Re: Infrastructura pentru biciclete Vasile52

Pe drumul Osiei au apărut benzi pentru biciclete pe ambele sensuri in stilul celor de pe calea Floreasca. Din pacate nu am reușit sa fac o poza.

 


Re: Infrastructura pentru biciclete Zetterberg

Salutare tuturor, aş vrea să vă cer părerea legat de ceva ce mi-a atras atenția și să vă întreb dacă și în ce măsură este aplicabil acest lucru și la noi:
Mai multe oraşe din Germania, cel puțin din landul Renania de Nord-Westfalia au ales să configureze străzile astfel încât banda unică de autobuz să le servească cetăţenilor şi turiştilor drept pistă de biciclete în acelaşi timp. Țin să menționez că inițial eram mai degrabă sceptic atunci când le vedeam, dar, după un timp, fiind şi nevoit să le folosesc, m-am obișnuit cu ideea. Din moment ce în oraş limita de viteză este de 50 km/h, nu am văzut situații în care un autobuz să fi fost încetinit de un biciclist (sau invers). Acest sistem se poate găsi în oraşele Bielefeld, Paderborn, Hagen, Wuppertal, dar şi în orașe semnificativ mai mari precum Düsseldorf. Acolo, pe alocuri, pista de biciclete este chiar împărțită cu şina de tramvai, dar asta cred că asta îşi merită o discuţie separată.

Ce credeţi?

Aici ilustrativ o poză din orașul Hagen:
230264522_1598447611_v16_9_1600.webp (614.66 KB; downloaded 898 times)

 


Re: Infrastructura pentru biciclete matey24

Eu sunt de parere ca ideea e foarte buna si ca in Bucuresti ar fi foarte utila pentru ca avem multe bulevarde care necesita si benzi pentru autobuze dar si piste pentru biciclete insa de cele mai multe ori nu cred ca ar avea spatiu 2 benzi pe sens cu cea de autobuze, plus pista. Iar daca vrem sa avem si parcarea clasica la bordura, amenajata desigur, un spatiu verde si un trotuar decent nu vad unde ar putea incapea. Cat despre benzile de autobuz facute recent, am vazut ca au separatoare deci ca si biciclist m as simti mult mai in siguranta stiind ca merg pe banda doar cu autobuze care oricum nu sunt sub nicio forma atat de multe ca masinile, plus ca n as mai face slalom printre masini la semafor, riscand sa intru intr o usa deschisa.

 


Re: Infrastructura pentru biciclete Zetterberg

De-acord. Sincer eu așa aș fi configurat bulevardul Buzești/Berzei, și aș aplica ideea asta și în zona Unirii, în spațiul din fața magazinului, unde se află și parcul, și acea fântână imensă de acolo, și eventual de-a lungul Dâmboviței, atunci când PMB se va apleca serios asupra acelui proiect de a face acel traseu ceva mai prietenos cu pietonii și cu mijloacele alternative. Resistematizarea de pe Radu Beller și Calea Floreasca ar fi putut beneficia de conceptul aceasta la fel.

 


Re: Infrastructura pentru biciclete ByOnu

Zetterberg wrote here:
De-acord. Sincer eu așa aș fi configurat bulevardul Buzești/Berzei,


De ce, cat timp avem linie de tramvai ce poate servi drept culoar unic TRAM+BUS?

 


Re: Infrastructura pentru biciclete mirceade

Mi se pare o soluție nefericită, ceva ce prin Olanda se practică doar în zona gărilor cel mult unde n-ai altă soluție.

 


Re: Infrastructura pentru biciclete Zetterberg

Unul din avantajele unei benzi comune autobuz/bicicletă este că, pe lângă că salvează spațiu, este și ceva mai confortabilă circulația pentru biciclist, pentru că nu mai ești așa înghesuit și te simți ceva mai în siguranță atunci când ai ceva mai mult spațiu între tine și mașinile care circulă în stânga și trotuarul pe dreapta. Olanda nu este un exemplu chiar atât de "fair", fiind țara în care autoritățile au ales abordarea cea mai radicală în favoarea bicicletelor, atribuindu-le cel mai mult spațiu pe șosele în detrimentul autoturismelor.

 


Re: Infrastructura pentru biciclete mirceade

Nu e nimic confortabil în a avea un mastodont de zece tone în spate ca și biciclist. E o soluție aleasă în Germania fiindcă și acolo ca și la noi își iubesc mașinile mai mult decât copiii și imaginea lor despre un ciclist e "bărbat la 25 de ani pe cursieră".

 


Re: Infrastructura pentru biciclete Zetterberg

Nu am decât să îți spun că locuiesc în Germania de peste zece ani și ce ai scris este complet fals de la cap la coadă. Dacă te urci singur în mașină ca să mergi la job sau la un Lidl la o distanță mai mică de 5-10km lumea se uită la tine în cel mai bun caz cu ceva milă, că poate ai un handicap fizic. Parcările de biciclete sunt pline, nu contează despre ce punct de interes al orașului am vorbi. La fel cum nu contează nici ora, nici ziua, nici anotimpul - bicicleta este cel puțin la fel de mult un mijloc de transport, cât este unul de recreație, dacă nu și mai mult.

Și nu, autobuzul în spatele meu nu m-a deranjat niciodată, nu numai pentru că el oricum oprește în stații și are astfel o viteză medie similară sau mai scăzută cu cea a bicicliștilor, ci mai ales pentru că între șoferi ce bicicliști există ceva ce pe meleagurile patriei noastre lipsește cu desăvârșire: respectul reciproc. Când se întâmplă să mai circul prin cartierul unde am crescut și încerc să folosesc o bicicletă sau, Doamne ferește, o trotinetă pe Floreasca sau pe Barbu Văcărescu, trebuie să fiu pregătit psihic pentru înjurături, posibile accidente, lovituri, căzături și tot felul de alte daruri.

Într-adevăr, în Germania nu se îngrădește traficul rutier atât de mult ca în Olanda, dar există de ceva timp implementarea sistemului de "Fahrradstraßen" sau așa-numitele "bicycle boulevards", unde bicicletelor nu li se acordă un segment separat al străzii pe care să circule, dar în schimb beneficiază de prioritate absolută, au voie să circule unul lângă celălalt, iar mașina trebuie să conducă cu atenție, în fața sau în spatele lor. Un alt sistem care ar merge aplicat pe majoritatea "străduțelor" din inelul central al Bucureștiului, unde la ora actuală gonesc nebunește toți grăbiții ca să "o ia pe scurtătură să evite traficul".

 


Re: Infrastructura pentru biciclete mirceade

Ok, pune un copil de 7 ani pe minunata pistă combinată și anunță-mă cât de fals e tot ce zic. Sau dacă nu ai la îndemână, un copil, merge și un bătrânel de 65 de ani.
Cu "bulevardele de biciclete" sunt de acord. Funcționează și în Olanda și în Germania. Cu niște condiții: pavaj rutier, intersecții și treceri de pietoni înălțate sănătos.

 


Re: Infrastructura pentru biciclete ByOnu

Realitatea este, dupa cum bine spune Mircea cu << "bărbat la 25 de ani pe cursieră" >>, ca multi se uita strict la ei, la curajul lor, la puterea lor si extrapoleaza la nivelul tuturor. Observ asta inclusiv la asociatii de profil de biciclisti pe care le apreciez foarte mult din Romania si este o pozitie cu care nu sunt de acord. Cu atat mai mult ma deranjeaza biciclistii care militeaza pentru infrastructura minimalista pentru biciclete: eg. sharrows.

Infrastructura pentru biciclete trebuie sa fie sigura pentru toate categoriile de utilizatori: copii, varstnici, oameni care se tem sa circule in trafic-trafic, samd. Prea multi vad ciclismul doar prin ochii unor barbati in putere.

Nu stiu cati si-ar lasa copiii sa mearga pe bicicleta singuri spre scoala stiind ca trebuie sa imparta banda cu autobuzele si ca un banal capac de canal neadus la nivel poate provoca o tragedie.

 


Re: Infrastructura pentru biciclete Zetterberg

mirceade wrote here:
Ok, pune un copil de 7 ani pe minunata pistă combinată și anunță-mă cât de fals e tot ce zic.
No offense, dar îți recomand să mai călătorești prin orașele menționate de mine mai sus, în timpul anului școlar. Să vezi și tu cum arată o dimineață pe șoselele din jurul școlilor și liceelor și atunci o să îți dai tu singur seama cât de fals este ce spui.

Și ideea cu 25 de ani pe cursieră știu că este foarte reală în țară. Dar nu trebuie "extrapolată" și la nivelul tuturor țărilor din străinătate. În afara României situația este diferită - o anumită ierarhie pe șosea unde bicicliștii se află foarte sus, aproape de pietoni. Și, repet, respectul reciproc creează siguranță pentru toate categoriile de vârstă și toți participanții la trafic.

Dar, da. Din ce am citit aici, probabil este încă în exemplu pentru ceva ce nu se poate implementa la noi.

 


Re: Infrastructura pentru biciclete ByOnu

Eu nu spun ca este ceva ce NU se poate implementa la noi. BA DA, se poate implementa la noi. Eu zic ca nu si-ar atinge scopul dorit: nu ar atrage toate categoriile demografice care ar putea fi, altfel, incurajate sa utilizeze bicicleta in mediul urban.

 


Go to page:  1  ... 37 38 39 40 41 42 43
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Infrastructura, utilitățile și serviciile publice din București  • 
Choose destination

Since our 2319 forum members have written 423964 posts in 5277 topics and 516 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use