Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructuriiModernizare și lărgire Centura București (DNCB)

 

Topic: Stiri si articole din presa

120 posts, 59466 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri si articole din presa misterr

Cat s-a lucrat in ultimul an la Centura Capitalei si cum arata autostrada care ar urma sa inconjoare orasul





A trecut aproape un an de la momentul in care Ziare.com va relata ca modernizarea Centurii Capitalei se face cu viteza melcului.

Atat de incet mergeau lucrarile, incat era greu de spus daca ele vor mai fi vreodata finalizate. Ce s-a intamplat intre timp? Nu mare lucru! Pe ici, pe colo s-au mai semnalat cateva progrese.

Dar nici pe departe suficiente pentru a-i imbunatati viata bucuresteanului. Si nici perspectivele nu sunt tocmai imbucuratoare, din pacate.

Din cauza ca avea o singura banda pe sens, Drumul National de Centura al Bucurestiului (DNCB) - lung de circa 70 de kilometri - a devenit tot mai aglomerat, inca de la inceputul anilor '90. In mod normal, statul ar fi trebuit sa inceapa inca de atunci sa modernizeze soseaua. Dar n-a facut-o.

Motiveaza-ti angajatii cu mixul perfect de beneficii extrasalariale! Alege cardul de masa Up Dejun cu cost 0 si ai abonamente medicale Regina Maria de la 3 EUR/angajat. Afla mai multe AICI!

Abia pe la inceputul anilor 2000 s-a stabilit ca centura trebuia largita de la 2 la 4 benzi. Pe atunci, Centura era in grija autoritarilor locale, care au intocmit documentatii si s-au apucat lucru. Dar s-a muncit haotic, fara vreo strategie pentru intreaga sosea. Autoritatile au reabilitat doar portiuni mici, intr-o maniera paguboasa, mai mult ca sa le arate bucurestenilor cu drept de vot ca se lucreaza la Soseaua de Centura.

Pana la urma, Centura a ajuns de la Primaria Capitalei in grija Ministerului Transporturilor. S-au refacut documentatii si s-au semnat contracte. Din pacate, in anii care au urmat, statul n-a dat bani pentru lucrari. Asa ca, rand pe rand, contractele s-au reziliat. Iar mai tarziu s-au incheiat altele, in loc.




Impartirea Centurii Capitalei in semicercul de nord (cu rosu pe harta) si cel de sud (cu albastru pe harta) - Foto: Document BEI


Una peste alta, la Centura s-a lucrat mereu pe bucati. Si la fel se face si astazi. Asta, cand intr-adevar se mai si lucreaza.

Cat s-a lucrat in ultimul an pe fiecare portiune din Centura Capitalei

Centura Capitalei e impartita in doua. Exista o parte de nord (cuprinsa intre intersectia din est cu autostrada A1 si intersectia din vest, cu Autostrada A2) si una de sud (care, in completare, inconjoara partea de jos a orasului).

La randul lor, fiecare dintre cele doua semicercuri ale Centurii sunt impartite in segmente.




Segmentele Centurii Capitalei - Foto: Document BEI


Iar cele mai multe dintre segmente au nevoie de modernizare urgenta, care insa continua sa se lase asteptata.

Spre exemplu, pe segmentul de 9 kilometri dintre A1 si DN7, statul a contractat lucrari inca din 2011. Santierul s-a deschis, insa, abia in 2013, iar in 2017 ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, a inaugurat circulatia, desi ultimul strat de asfalt nu fusese inca asternut pe sosea.

Intre timp, Cuc a fost demis, numit din nou ministru si apoi demis inca o data. Dar soseaua a ramas tot fara stratul final de asfalt. Si mai rau e ca intre timp contractul cu constructorul s-a reziliat si inca nu s-a selectat o alta societate care sa termine treaba acolo. Asa ca nimeni n-ar putea spune acum cand se va asfalta respetiva portiune de Centura asa cum ar trebui.

Segmentul vecin - lung de aproape 10 kilometri, dintre intersectia cu DN 7 si DN2 - a fost deja modernizat. Dar si aici lipseste un pasaj. Acesta ar trebui sa se construiasca in zona Mogosoaia. Dar - asa cum v-am relatat si anul trecut - proiectul a inceput cu o amanare.

Potrivit Asociatiei Pro Infrastructura, in cateva luni urmeaza sa se finalizeze intreaga documentatie pentru pasaj. Si abia apoi vom putea vorbi despre inceperea lucrarilor, fara sa stim cu siguranta cat vor dura.

In continuare vine portiunea de Centura de 11,5 kilometri, dintre DN2 si A2. Pana zilele trecute, nici pentru acest segment de drum nu exista constructor. Intre timp, insa, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) i-a selectat pe italienii de la Tirenna Scavi, care au 15 luni sa largeasca soseaua. Ramane sa vedem daca se vor incadra in termen.

Din pacate, pe partea de sud a Centurii Capitalei se pregatesc modernizari doar din loc in loc. Mai exact, soseaua se va largi doar acolo unde urmeaza sa se construiasca pasaje. Si nici pe portiunile respective n-o sa vedem vreo schimbare peste noapte.

Potrivit directorului executiv al Asociatiei Pro Infrastructura (API), Ionut Ciurea, pana acum nu s-a lucrat nimic in teren nici la pasajul Berceni si nici la cel de la Oltenita. Si la ambele obiective mai sunt, inca, de rezolvat probleme birocratice. Asa ca e greu de spus acum cand se vor finaliza lucrarile care nici macar n-au inceput.

Singurul pasaj la care se lucreaza, cat de cat, este cel de la Domnesti. Dar si acolo lucrurile se misca foarte greu din cauza ca Straco (societatea care trebuie sa faca pasajul -n.red.) este in insolventa si are probleme cu banii.

Pentru restul Centurii de sud a Capitalei nu exista nici macar planuri concrete de modernizare. De fapt - dupa cum CNAIR a transmis pentru Ziare.com inca de acum un an - soseaua nici macar nu mai prezinta prea mult interes pentru Companie si pentru Guvern. Exista chiar posibilitatea ca, dupa finalizarea lucrarilor incepute, Centura sa fie transferata de la Ministerul Transporturilor si CNAIR inapoi la Primaria Capitalei.

Si asta pentru ca de acum incolo CNAIR vrea sa se concentreze pe constructia Autostrazii A0, care ar urma sa inconjoare Bucurestiul, jucand tot un fel de rol de centura ocolitoare a orasului.

In ce stadiu se afla Autostrada A0, care va inconjura Bucurestiul?

Autostrada A0 ar urma sa aiba aproximativ 100 de kilometri. Ca si DNCB, A0 va fi impartita in doua sectoare: unul de nord si altul de sud.




Autostrada A0, asa cum arata ea pe hartie- Foto: Forum PeUndeMerg.ro


Partea de nord a autostrazii A0 are 4 loturi. Toate au fost scoase la licitatie de CNAIR. Dar procedurile sunt inca in curs (licitatia pentru lotul 4 s-a lansat abia marti, pe 4 martie -n.red.), asa ca pentru niciunul dintre loturi nu s-a finalizat inca alegerea unor proiectanti si a unor constructori.

In schimb, pentru toate cele 3 loturi de pe partea de sud a autostrazii s-au ales deja constructori si s-au semnat contracte. Mai exact, primele doua loturi urmeaza sa fie realizate de turcii de la Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS, iar al treilea ar urma sa fie construit de Aktor si Euroconstruct.

In mod normal, toate aceste societati ar trebui sa finalizeze proiectarea si executia partii de sud a A0 in urmatorii 3 ani.

 


Re: Stiri si articole din presa URANUS

https://www.agendaconstructiilor.ro/fil ... talei.html

CNAIR: Autorizatie de construire pentru Pasajul Mogosoaia de pe Centura Capitalei


Ministerul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor a emis Autorizatia de Construire pentru proiectarea si executia Pasajului de la Mogosoaia. Antreprenorul care realizeaza proiectarea si executia Pasajului de la Mogosoaia este compania Strabag SRL. Contractul pentru constructia Pasajului de la Mogosoaia este in valoare de 32.259.665 lei fara TVA.

Obiectivul de investitii "Pasaj Mogosoaia pe Centura Bucuresti peste DN 1A" este situat pe Centura Bucuresti, intre km 66+540 - km 67+340 include rampa de urcare (km 66+580 - km 66+810) si rampa de coborare km (66+920 - km 67+150), pasajul superior peste DN 1A, precum si breteaua de acces 7 (km 66+870 - km 67+340) si breteaua de acces 8 (km 66+870 km 67+280).

In conformitate cu prevederile contractuale, durata de realizare a acestui contract este de 30 luni, din care 6 luni pentru activitatea de proiectare si 24 luni pentru executia lucrarilor. Mentionam ca Antreprenorul a ofertat o perioada de garantie a lucrarilor de 10 ani.

 


Re: Stiri si articole din presa TibiV

Autorizatia de construire pentru pasajul Mogosoaia....






 


Re: Stiri si articole din presa mihai_atanasiu

Au 12 luni sa se gandesca daca vor sa inceapa treaba...

 


Re: Stiri si articole din presa PTMZ

Secretarul de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioșteanu a anunțat miercuri că au fost forați 251 de piloți din cei 372 necesari pasajului Olteniței - Popești Leordeni de pe Centura București. Potrivit acestuia, toate cele cinci pasaje de pe șoseaua ocolitoare a Capitalei ar trebui finalizate până anul viitor, inclusiv.

„Se lucrează în continuare la armarea și cofrarea radierelor, pilelor și culeelor la rampa de coborâre spre Glina și la rampa de urcare dinspre Berceni. A început cofrarea și turnarea pilelor aferente inelului central. Se lucrează la lărgirea Centurii Bucureștiului dinspre Berceni pentru devierea locală a traficului, în vederea realizării radierelor rampei de coborâre spre Berceni”, a detaliat stadiul lucrărilor secretarul de stat care vizitează săptămânal șantierele din jurul Capitalei.

Potrivit lui, la acest pasaj continuă relocarea utilităților pe toate zonele. „Se lucrează la canalizarea pluvială pentru preluarea apelor din zona pasajului, spre Popești Leordeni. Au fost aduse în șantier conductele din pafsin (un material compozit, poliester armat cu fibră de sticlă și inserție de nisip) cu diametre de 1200 mm și 1400 de mm, necesare canalului colector”, a adăugat Scrioșteanu.

El a mai spus că a avut o discuție cu antreprenorul general și cu sub-antreprenorii pentru a fi sigur că toate firmele românești sub-contractate pentru execuția lucrărilor sunt la zi cu încasările, având în vedere că și CNAIR este cu plățile la zi către antreprenorul general.

Ministerul Transporturilor e emis pe 29 iulie 2020 autorizația de construire pentru Pasajul Olteniței, ultimul proiect de pasaj de pe Centura Capitalei care mai aștepta undă verde pentru a fi pornit.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat în iunie 2019 contractul de Proiectare și execuție „Lărgire la 4 benzi a centurii rutiere a Municipiului Bucureşti Sud între A2 (km 23+600) și A1 (km 55+520), Lot 1 – Amenajare nod rutier Centura București – DN4 (Oltenița), km 29+500 – km 33+190„ . Oferta desemnată câştigătoare a fost cea depusa de ITINERA SPA. Valoarea de semnare a contractului este de 169.508.442,60 lei fără T.V.A.

Durata contractului este de 150 de luni începand de la data atribuirii contractului, din care: 6 luni proiectare, 24 de luni execuție, 120 de luni perioada de notificare a defecţiunilor (garanţie conform duratei ofertate în cadrul factorului de evaluare).

Amenajarea nodului este denivelată și presupune construcția unui sens giratoriu suspendat, care va rezolva toate fluxurile de trafic, inclusiv traficul feroviar din zonă. Traseul amenajării nodului rutier începe la km 29+500 și se termina la km 33+190 pe centura existent și include și sensul gratoriu de la km 35+450. Nodul rutier va avea o lungime de aproximativ 800 m care se termină cu un sens giratoriu (pe directia București) și aproximativ 650 m care se termină cu un sens giratoriu (pe direcția Oltenița).

Sursa: Economica

 


Re: Stiri si articole din presa subway guru

Vestea proasta e ca la pasaj la Mogosoaia grinzile alea minunate sunt asezate doar provizoriu pe chituci, totul e doar de poza pentru fraieri, nu se pot face monolitizarile si nici continua lucrarile definitive pe pasaj...

 


Re: Stiri si articole din presa aztec

Plecare din DT spre Buftea...distanta plecare intre mașini 5 min.
Prima mașină traseu spre autostrada, apoi ieșire pe la Joita....spre Buftea 50 min până la destinație.
Mașină 2 spre autostrada, coborât pe centura până la Mogoșoaia-Buftea. 1h50. Deci cele 5 min s-au transformat în 1 ora la destinație.
Avem centura.

 


Re: Stiri si articole din presa andrei11

Asta în fiecare zi sau a fost o situație particulară ?
Hai să facem experimentul în 1 Ianuarie, plecare din DT la ora 5:00. Te bagi ?

 


Re: Stiri si articole din presa aztec

Ieri...
Nu ma bag...că și traseul DT Pipera îl fac in 12-15 min noaptea pe carantina, sau 30 min dimineață la 6 ..sau 1 h și ceva pe aglomerație.
Și 30-50 min cu trotineta sau 50 min cu transportul la comun.

 


Re: Stiri si articole din presa aztec

PS.
Am testat Bucuresti-Deva în noaptea de revelion.
Bine...între 11 și 1  a fost cu pauza in Sibiu de n Piata Mare...
20-30 de mașini pe toată Valea Oltului...preț de 100km...
Bine, asta era acum ceva ani....
Dar nu mă refer la cazurile excepționale...ziua, cu trafic, timpii pot fi diferiți în funcție de traseul ales.

 


Re: Stiri si articole din presa orex

Centura Bucureşti : CNAIR anunţă constructorii pentru modernizarea tronsonului dintre A 1 şi DN 5. Durata de proiectare şi execuţie este de 3 ani
Opt constructori au depus oferte pentru modernizarea Centurii Bucureşti Sud, tronsonul cuprins între Autostrada A 1 Bucureşti – Piteşti şi DN 5 Bucureşti- Giurgiu.

Pentru primul Lot, Lărgire la 4 benzi a centurii rutiere a Municipiului Bucureşti Sud între Al km 55 și km 54 inclusiv parcarea de lungă durată de la km 54,  contract cuprins între 31 şi 37 milioane de lei, au depus oferte S.C. MARISTAR COM S.R.L şi ASOCIEREA SC IBB-HIB ROMANIA S.R.L. – IBB-HAUS-UND INDUSTRIEBAU GMBH  (Turcia) în timp ce pentru lotul 2 de 14 kilometri şi o valoare a contractului cuprinsă între 638 şi 758 milioane lei au depus oferte constructorii :
– Asocierea: STRACO HOLDING S.R.L (lider) – TANCRAD S.R.L – COSEDIL SPA
– Asocierea DRUM ASFALT S.R.L. (lider) – S.C. OPR ASFALT S.R.L. (asociat 1) – OBRAS PUBLICAS Y RAGADIOS S.A. (asociat 2) – ILGAZ INSAAT TICARET A.S. (asociat 3)
– Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret A.S (Turcia)
– Asocierea DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. – ELECTROGRUP S.A.
- Asocierea RIZZANI DE ECCHER S.p.a. (lider) – S.C. MAVGO HOLDING S.R.L. (asociat)-
-Trace Group Hold, a anunţat astăzi, CNAIR.
(n.r Straco este antreprenor general la Pasajul Domneşti, constructor cu o situaţie financiară complicată, aproape de faliment şi cu risc de certificat negativ după rezilierea contractului pentru lotul Cheţani – Câmpia Turzii de pe A 3 –Transilvania).
Ministrul Cătălin Drulă, a explicat, într-o postare pe pagina sa de Facebook că, acest proiect este inclus în pachetul ,,Orbitalele Bucureştiului” : Este încă unul dintre proiectele din pachetul mare de 1,7 mld euro (“Orbitalele Bucureștiului”) la a cărui finanțare am lucrat încă din anul 2016. Proiectul are o valoare estimată de aprox. 700 de milioane de lei și cuprinde denivelarea intersecțiilor de la DN6 (Bragadiru), DN5 (Giurgiu), DC18 (Măgurele). ” a scis ministrul Drulă.
Termenele pentru modernizarea celor aprox. 14 kilometri (cuprinşi în Lotul 2) sunt 12 luni pentru proiectare respectiv 24 de luni pentru execuţie iar garanţia va fi de 5 ani. Lăţimea platformei drumului trebuie să fie de 18 metri din care 3,5 metri pentru fiecare dintre cele patru benzi de circulaţie şi o zonă mediană de 1,5 metri.

 


Re: Stiri si articole din presa orex

Centura Bucureşti: Ministerul Transporturilor face exproprieri pentru construirea unei bretele la intersecţia cu DN 6 de la Bragadiru. Contractul este semnat din mai, iar la toamnă încep lucrările
Ministerul Transporturilor începe exproprierile pentru modernizarea centurii Bucureşti Sud, proiect nou care cuprinde lărgirea la patru benzi între Autostrăzile A1 şi A2, amenajarea unui sens giratoriu în Militari, la intersecţia cu A1 şi construirea unei bretele de legătură între DN 6 şi Centură, la Bragadiru în Ilfov. Sunt proiecte care vor contribui la fluidizarea circulaţiei pe aceste sectoare foarte aglomerate cel puţin până la deschiderea tronsoanelor din viitoarea Autostradă de Centură a Capitalei A0. Contractul pentru proiectarea şi execuţia bretelei de la Bragadiru a fost semnat pe 17 mai cu termen de realizare 6 luni, din care primele trei pentru proiectare.
Potrivit proiectului de Hotărâre de Guvern, exproprierile pentru amenajarea bretelei de legătură de la Bragadiru costă 2,3 milioane lei şi se referă la 38 de imobile cu o suprafaţă de peste 12.000 mp. „Se aprobă declanșarea procedurii de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național „Lărgire la patru benzi a centurii rutiere a Municipiului București Sud între A2 km 23+600 și A1 km 55+520 și amenajare punct de întoarcere în soluție giratorie pe CB în zona autostrăzii A1 – Amenajare Bretea de legătură DN 6 – DN CB la Pasaj pe DN 6 km 10+678”, pe raza localității Bragadiru, din județul Ilfov, expropriator fiind statul român, reprezentat de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, prin CNAIR- S.A.”, arată proiectul de Hotărâre de Guvern.
Intersecţia Centurii Bucureşti cu DN 6 la Bragadiru este amenajată cu pasaj suprateran, dar podul nu are şi breteaua de pe partea stângă a drumului care să asigure relaţia Centură – DN 6, cu viraj la dreapta, iar şoferii care vin de pe Centură spre Bucureşti trebuie să „taie” cele două benzi de pe contrasens, anunţa la semnarea contractului secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioşteanu.
„A fost semnat contractul de proiectare și execuție pentru obiectivul „Amenajare bretea de legătură DN6 – DNCB, la pasaj pe DN 6, km 10+678”.Este vorba despre realizarea unei bretele de legătură între DN 6 și actuala Centură a Bucureștiului pe partea dreaptă în sensul de mers Bragadiru-București, cu impact major în creșterea siguranței rutiere și descongestionarea traficului pe DN 6 – zona Bragadiru. Breteaua de legătură va avea 2 benzi de circulație, câte una pentru fiecare sens.Valoarea contractului este de 3,8 milioane de lei”, spunea Ionel Scrioşteanu, secretar de stat.
O altă zonă cu mari probleme de trafic pe DN 6 la Bragadiru este la intersecţia cu strada Cristalului, amenajată cu sens giratoriu. Artera secundară asigură legătura cu Cartierul latin şi Prelungirea Ghencea.
Pe centura Bucureşti Sud se lucrează la cele trei sensuri giratorii suspendate de la Domneşti, Berceni şi Popeşti – Leordeni. Pe sectorul nordic, sunt şantiere pentru pasajele de la Mogoşoaia şi Cernica, podul de la Mogoşoaia ar urma să fie deschis la 1 octombrie, iar pentru cel de la Cernica (contract modernizare DN 2 – A 2) noul termen este finalul anului 2022.

 


Re: Stiri si articole din presa orex

Centura Capitalei va fi modernizată şi va deveni arteră urbană. Ce soluţii au drumarii pentru fluidizarea circulaţiei şi conectarea cu Autostrada inelară – A0
Compania de Drumuri a primit două oferte la licitaţia pentru modernizarea Centurii Bucureşti, semi-inelul Nordic dintre A1 – DN 1 şi A2. Cele două firme sunt din România, Asocierea SPC Elite Consulting SRL – Specialist Smart Group SRL, respectiv Asocierea SC Grafic Tends SRL – SC SVL Proec SRL, iar câştigătorul va fi anunţat în cel mult două luni.
Licitaţia pentru documentaţia tehnică necesară îmbunătăţirii condiţiilor de circulaţie pe centură a fost lansată pe 13 august şi va da soluţiile tehnice pentru ca, în următorii ani, după finalizarea tronsoanelor de pe A0 (Inelul de Autostradă), actuala centură să treacă la Primăria Capitalei şi să devină arteră urbană, a anunţat pe pagina sa de Facebook secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioşteanu.
„Au fost depuse 2 oferte pentru proiectarea ultimei etape de modernizare a Centurii de Nord a Capitalei, între A1 – DN 1 şi A2
Prin această nouă fază de modernizare a Centurii se vor accentua:
– elementele de creștere a siguranței traficului
– tendințele de „urbanizare” a Centurii Capitalei, ținând cont de dezvoltarea urbanistică extrem de accentuată în proximitatea ei precum și de faptul că a început construirea Autostrăzii Bucureștiului – A0, care va prelua o parte din traficul de transit. Această nouă etapă de modernizare trebuie să țină cont și de dezvoltarea noilor sisteme de transport în comun, fie că e vorba despre tren metropolitan, tramvai sau trasee cu autobuzul. Se vor studia și propune soluții pentru intersecțiile Centurii de Nord a Capitalei cu drumurile județene în localitățile: Chiajna, Dragomirești Vale, Tunari, Ștefănești și Moara Domnească – Găneasa, precum și cu drumurile naționale DN3, DN1 și DN7. Măsurile vizează fluidizarea traficului pe Centura Bucureștiului, în perspectiva integrării viitoare a acesteia în structura bulevardelor Capitalei și în perspectiva interconectării acesteia cu A0, prin drumurile radiale, dar și facilitarea accesului în zona orbitală a Municipiului București”, a anunţat secretarul de stat.Documentaţia tehnică durează 10 luni de la semnarea contractului şi costă până la 7 milioane lei. Vor fi realizate drumuri colectoare în vederea reducerii numărului de intrări şi ieșiri directe în şi din Centura Bucureștiului, realizarea de pasarele pietonale, trotuare, parcări, stații de autobuz, reamenajarea intersecțiilor cu drumurile clasificate în vederea creșterii capacității de transport pe sectorul de nord, panouri fonoabsorbante și alte lucrări care pot fi implementate în vederea creșterii siguranței auto și pietonale.

 


Re: Stiri si articole din presa subway guru

Şeful CNAIR cere măsuri, după inspecţia inopinată pe şantierul pasajului de la Cernica
https://www.rador.ro/2021/10/09/seful-cn ... cernica/

Șeful Companiei de Drumuri cere măsuri după ce la prima inspecție inopinată pe șantierele din zona capitalei nu a găsit muncitori la pasajul Cernica, cel mai întârziat șantier de pe centura București. Inginerul Cristian Pistol a verificat astăzi șantierele de la Domnești, Berceni, Popești-Leordeni și Cernica, intersecții de pe centura capitalei unde se construiesc pasaje supraterane. Potrivit reporterului RRA Alexandru Lancuzov, în timp ce la primele trei poduri se lucra chiar dacă este zi de weekend, la podul Cernica, unde stadiul fizic de executare este de doar 10% deși lucrările ar fi trebuit să fie deja gata, astăzi nu era nici un muncitor pe șantier.(RADIO ROMÂNIA ACTUALITĂŢI – 9 octombrie)/dstanes

 


Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Modernizare și lărgire Centura București (DNCB)  • 
Choose destination

Since our 2308 forum members have written 423196 posts in 5270 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use