Zona metropolitană BucureștiLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii

 

Topic: Controverse privind lucrarile de infrastructura

274 posts, 106809 views
 
Go to page:  1  ... 5 6 7 8 9 10 11  ... 20
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului mircea45

andrei11 wrote:
Incep sa obosesc cu problema asta a pietonilor, ba e pasajul pietonal, ba nu e. Ce, nu mai ai de unde sa-ti iei o merdenea in trecere pe acolo ?
Serios vorbind, sunt 2 lucruri de semnalat :
1) Noi inca nu avem o schita reala a pasajului. Vorbum numai "din surse".
2) Pietonii pot beneficia in continuare sau nu de pasaj pietonal. Hai ca aici am spus un adevar de necontestat, nu aveti cum sa nu-mi dati dreptate.
Observatie: Avand in vedere ca pasajul ar putea sa fie "dublu sens" pana la urma, proiectantul a realizat o treaba desteapta : in loc sa "bage" pietonii in pamant ca sa-si poata lua merdeneaua la subsol, a "bagat" autoturismele, deci conflictul auto - pieton a fost eliminat - ma rog, nu chiar in totalitate. Cat priveste merdeneaua pierduta de unii sunt convins ca se va deschide un butic de profil la sol, in parculetul ce da in terminalul lui 41.

1. Ai dreptate se vorbește numai din”surse”

2. Despre chioșcurile de merdenele am citit tot în tema proiectului ,că ar tebui să fie și ele în proiect ,la fel ca și pista de biciclete.€

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului mircea45

Bună seara domnilor .

Am crezut că la această adunare importantă (= forum conf.DEX) ,ve-ți mai participa .

Dar se pare că atunci  când v-am sugerat să participa-ți la o abordare mai complexă a unui proiect urbanistic ,foarte costisitor,
a-ți stat cam mult la semaforul de intrare în București la Piața Presei,

și

”uitați” complet că orice proiect public de o asemenea anvergură BĂNEASCĂ, trebuie dezbătut totuși după TOATE ,foarte multele aspecte ,pe care le presupune.

Sau poate am intrat la secțiunea ,

”am prins lucrarea ,am măsurat traficul -ne-am luat banii,
am prins lucrarea, am făcut proiectul infailibil,am creat culoarul de semaforizare ne-am luat banii”.

Acum ce mai contează dacă facem pentru o lucrare mai mare ,un pic de lobby, forumistic discutând, pentru că,
am prins (voi prinde ) lucrarea sâc, voi lua .....

sau FIECARE spune :

NU ȘTIU, NU Știuuu eu d-astea,
-cu banii ,
-cu oportunitatea,
-cu cât de bun este proiectul,
-cum se va fi respectată tema sau condițiile obligatorii ale proiectului,
-ce valoare de returnare  de fonduri către primărie  ( lucrarea este finanțată din bugetul local ) , aduce ,cel căruia i se încredințează proiectul (mai ales în criza asta) ,
-ce distruge proiectul ,
-ce mijloace fixe din inventarul primăriei dispar cu această ocazie,
-ce cheltuieli /venituri dispar/apar de la/ la primărie cu această ocazie
-ce locuri de muncă pentru comunitatea locală creează/distruge
-ce contracte ale primăriei sunt modificate ,în valoare de...?,și cine este beneficiarul eventualelor despagubiri sau ”scutiri” de lucrări prevăzute în contracte anterioare ?,care ce valoare au ...?
-cât de bine este reliefată/integrată  lucrarea cu următoarele investiții ale municipalității (vezi breteaua spre Mărăști),investiții ale primăriei care par a fi zero în viitorul pe termen scurt sau mediu, mai degrabă par a fi private, și de ce ar trebui ele susținute cu acest proiect ?
-au fost contactați eventualii dezvoltatori privați ai zonei (Mărăști) pentru participarea lor activă la acest proiect (mai ales materială) ? și dacă Da ce s-a negociat în interesul bucureșteanului pentru că nu putem să credem că pot exista interese spre alte direcții sau persoane
-s-au luat în calcul alte necesități ale urbei decât timpul de așteptare la semafor ,pe care se presupune că se va reduce prin acest proiect ?
-cu cât crește viteza de deplasare auto și pietonală, după execuția acestui proiect ?

-CINE plătește și CUM și CÂT dacă scopul nu este atins ?

-dacă pun problema mai ”verde,ecologist”,după norme ,etc....,nici nu s-a luat în calcul nivelul nou de poluare din zonă după o așa zisă mărire a capacității pieței cu giratoriu de la 5000 auto ,care trec greu (cât am citit pe forum că e proiectată) la cele zeci de mii auto(??? !!!) care vor tranzita zona foarte ușor
-de ce se menține interesul edililor pentru asemenea lucrare rapidă ,când după o iarnă ca aceasta  subvenția la căldură pentru sute de mii de bucureșteni a fost plătită cu greu ,cu înârziere (este cam valoarea proiectului această valoare a subvenției, subvenție care la sfârșitul anului va dispare-deh poate și pentru că s-a făcut un tunel-)

ETC.....

M-am plictisit;
1.    Să vă pun teme de dezbatere reale materiale, bănești ( cred că vă cheltuiți banii mai ușor decât îi câștigați )
- versus cât de lat e culoarul auto sau ce compoziţie are betonul înclinat la 4% (de ce nu la 2% ? ),asta oricum o stabilesc pentru voi alții fără să crâcniți -e o constatare a mea .
2.    Să-mi răspunde-ți evident dojenitor la unele probleme tehnico-tehnologice care pentru mine un novice  tehnic sunt =0,
 sau
3.    Să nu puteți să vă da-ți cu părerea bărbătește (s-ar putea de frică),că un proiect public ce a fost sugerat ( de către unii cu interese ) ca util ,să fie eventual un semi-fiasco pe multe alte planuri decât cel tehnologic-betonistic vorbind
sau
4.    Nu aveți cunoștințe economice ,juridice,de administrare a unor bani ai comunității în care trăiți ,nu-i nimic e de înțeles (ca scuză unii dintre voi pot fi din comunități mai mici gen Cluj sau altele transilvănene)
5.   Poate și voi plannerii și lobbiștii din acest forum trebuie să vă face-ți jobul iar eu ,unul din cei mulți respect și apreciez.
6.   Poate trebuia să creez un topic pe teme economice.
7. ETC........

Mulțumesc celor care au citit acest post stufos !€

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului subway guru

@jailor & @mircea45:
am senzatia ca e un pic cam 'simplista' viziunea pe care o creionati despre participantii la forum...
'grupuletele' si 'tematicile' pe care l-ati enumerat sunt 'evidente' si as mai putea adauga si eu la listele voastre...dar interpretarea pe care o dati nu mi se pare a fi conforma cu ceea ce se intampla pe forum...
Din ceea ce am constatat eu, persoanele cele mai 'active' si mai 'interesate' intr-o zona sau alta sunt tocmai cei care nu activeaza in zona respectiva dar au 'curiozitatea' de a-si clarifica niste lucruri...
Daca au 'norocul' sa dea peste cineva 'in tema' (persoane dintr-astea sunt insa 'rara avis') care e dispus sa dea lamuririle necesare, discutia devine 'vioaie & interesanta', daca nu, discutia 'lancezeste' si tematica devine 'frustranta'...
Singura solutie adevarata e ca fiecare sa participe cu chestiuni 'pertinente' acolo unde e 'bazat' si sa incurajeze 'novicii' in domeniu sa puna intrebarile ce-i framanta, nu sa-i 'besteleasca' sau sa-i 'puna pe coji de nuca' pe simplul motiv ca 'nu au habar'...
Fiecare trebuie tratat cu 'condescendenta' si 'colegialitatea' necesare, atata timp cat dovedeste ca e 'bine intentionat'...
O seara buna tuturor!

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului Dominatrix

@Mircea45 si @Jailor: La ce a zis Guru, indraznesc sa adaug, apropo de pasajul de la PPL, ca nu putem discuta OBIECTIV cu privire la aceasta investitie, pe teme de fonduri, beneficii, dezavantaje, oportunitati etc. dintr-un motiv foarte simplu: licitatia de proiectare si executie nu a fost inca adjudecata. Singurele documente oficiale sunt Studiul de fezabilitate si hotararea CGMB in care s-au aprobat indicatorii tehnico-economici ai investitiei. Restul abia urmeaza dupa adjudecarea licitatiei. Deci cum am putea sa discutam pe felie daca nu avem "materialul clientului"? Si ce rost ar avea sa ne dam cu parerea "aiurea-n tramvai" daca nu avem un fundament pe care sa discutam?

Cat priveste "spaga" care se trage la orice lucrare de infrastructura, eu zic sa privim lucrurile realist si sa recunoastem ca la orice contract de acest gen se sifoneaza niste bani publici. Acest lucru se intampla peste tot in lume, e imposibil de evitat. "Spaga", pardon comisioanele, se scurg prin de zeci de firme de consultanta si de subcontractori, implicand si firme in care cel care ia efectiv spaga este un "pion" minor. Desigur ca cineva isi poate inchipui ca "intr-o lume ideala" aceste lucruri nu se intampla, si totul la un proiect de infrastructura publica este "perfect transparent". Cei care chiar "freaca" treburile astea prin meseriile pe care le practica, va doresc sa "visati frumos" in continuare :twisted:

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului subway guru

@jailor & mircea45:
Si inca o precizare:
'Mai ales' cei care vin cu informatii 'proaspete' din teren referitor la macaze, sine, piloni (pardon, 'pile'), gropi de radier si alte 'gropane' asemenea, fire de contact, devieri, bretele, demolari, santuri, stagnari, incidente, s.a.m.d., NU SUNT 'specialistii' in domeniu, sunt 'corespondentii voluntari', simpli cetateni ai Bucurestilor, care au bunavointa ca sa ia cate o imagine cu 'mobilul', 'din fuga calului' sau de la serviciu ori de acasa, doar ca sa ne tina la curent cu 'desfasurarea evenimentelor', acestia sunt la 'baza' forumului si cred ca degeaba tot ii banuiti de 'intentii necurate' in loc sa le apreciati efortul...
Sunt cei 'afectati direct' intr-un fel sau altul de ceea ce se intampla prin 'meandrele concretului bucurestean'... ;)
Si vor sa afle de la cineva mai 'avizat'...'DE CE?' si 'PENTRU CE?' si 'PANA CAND?' si mai ales 'SI IN FINAL VA FI MAI BINE PENTRU NOI TOTI?'... :?:
Daca 'autoritatile' tot nu comunica mai nimic si nu se consulta cu mai nimeni, forumul ramane unul din putinele locuri unde se pot consulta si unde pot comunica...ceea ce dealtfel cred ca vreti si voi...

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului Goldmund

@Dominatrix scrie:
"Ba exista! Legat de acel semafor, pune nu se desfiinteaza trecerea aceea de pietoni sau macar sa fie mutata, semaforul nu are cum sa fie desfiintat. In plus, in perspectiva realizarii pasajului subteran Sos. Nordului - str. Elena Vacarescu, care apare in proiectul de buget, dar deocamdata e in stand-by, acel semafor va deveni absolut necesar.
@all: Deja suntem off-topic, propun continuarea discutiei in topicul "Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului"."

Pai, Domi, asta este o alta poveste si explicatie, care mi se pare logica: trecerea de pietoni si axa care taie Buc.-Ploiesti(care intr-adevar, poate fi rezolvata doar printr-un pasaj subteran.Nu e facut, degeaba celalalte pasaje?!?-si cat ar costa? - 2,3 milioane euro...DAR ar fi o treaba dusa pana la capat :!:
Reactia mea a fost la explicatia "imblanzirii" celor care intra in Bucuresti(ei se afla in Bucuresti de cel putzin 5 km.!)printr-un semafor...asta a fost provocarea...

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului mircea45

Utilizator anonim wrote:
In aceasta toamna incep si aici, azi o echipa de topometristi masurau si marcau toata piata si zonele adiacente, i-am intrebat daca pentru pasaj si au zis ca este in etapa de proiectare finala si elaborarea solutiei de lucru. Nu stiau sigur cand incepe santierul dar au zis ca pana in iarna oricum.

Stimate domn ,
N-am mai intervenit de ceva multă vreme pe forum dar cred că întâlnirea ta cu topometriștii, așa oarecare și întâmplătoatoare prin București când tocmai aveau și ei două zile de lucru la măsurătorile pentru pasaj și precum și crearea acestui topic,
- au un pic de iz de influență neîntâmplătoare dar favorabilă proiectului unei părți ,
- de direcționare a opiniei participanților la forum spre interesele private ale unora, și a crea o opinie favorabilă cheltuirii banilor Bucureștenilor către o investiție fără nici un rezultat practic pentru 99% dintre cei ce plătesc taxe la bugetul local (posibil o sumă echivalentă cu subvenția la căldură pe care unii nu o vor mai primi)
- cînd spun rezultat practic zero pentru unii dintre Bucureșteni spun pentru cei din Pantelimon,Balta Albă,Berceni,Rahova ,Ferentari,Tineretului,Drumul Taberei,Militari,Crângași,etc.. ai înțeles....
     Ce spui dacă ești așa de informat,despre faptul că în zonă ar putea exista unele facilități subterane de urgență națională (nu stiu ceva gen tunele ,adaposturi, construcții pentru situatii de urgentă ce ar fi afectate de proiectul din topic ?),le  radem asa fară noimă ca multe altele și după aceea le reconstruim cu alți bani și altă distracție ?
    Ce spui despre faptul că există o comisie pentru construcții cu o anumită vechime, ce trebuiesc incadrate ca patrimoniu national, și se pare că în acest caz nu să-a făcut auzită de nici un fel ?
    După cum promovezi discutiile pe forum se pare că ai toate detaliile proiectului și constructiei și te rog arată-ni-le și nouă pentru că este un proiect al municipalității

Cred că am redeschis apetitul către discuții. Mulțumesc pentru liberul acces la topic,și pentru cazul că se vor manifesta păreri pro sau contra mulțumesc ,și închei SOMNUL R(N)AȚIUNII naște monștri!!

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului Dominatrix

mircea45 wrote:
Ce spui dacă ești așa de informat,despre faptul că în zonă ar putea exista unele facilități subterane de urgență națională (nu stiu ceva gen tunele ,adaposturi, construcții pentru situatii de urgentă ce ar fi afectate de proiectul din topic ?),le  radem asa fară noimă ca multe altele și după aceea le reconstruim cu alți bani și altă distracție ?
Pe ce te bazezi?

   
mircea45 wrote:
După cum promovezi discutiile pe forum se pare că ai toate detaliile proiectului și constructiei și te rog arată-ni-le și nouă pentru că este un proiect al municipalității
Vi le-am pus eu in topicul cu documentatia tehnica. Va mai pun acum ceva interesant.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului mihai_atanasiu

mircea45,

locuitorii din cartierele Pantelimon,Balta Albă,Berceni,Rahova ,Ferentari,Tineretului,Drumul Taberei,Militari,Crângași,etc, cind merg spre nord - Mall Baneasa, Ploiesti, valea Prahovei pe unde trec ?
toti locuitorii capitalei sunt beneficiarii tuturor lucrarilor de fluidizare;

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului danielstan

N-are de-a face una cu cealalta.

Daca facem un efort si, de dragul discutiei, schimbam putin gandirea si spunem:
- debransare 100% = subventii la gigacalorii 0%,
ne punem intrebarea retorica:
- cate lucrari de infrastructura nu s-ar fi putut face in ultimii 20 de ani cu banii alocati pe gigacalorii?

In alta ordine de idei, observam cu totii, cred, ca in ultimii ani (cam dupa 2000) nordul Bucurestiului (in special zona Baneasa), a fost in mod clar avantajat la investitii in infrastructura, in detrimentul cartierelor defavorizate, gen Drumul Taberei care asteapta metrou de vreo 20 de ani (cartier fara metrou inseamna preturi mai mici la vanzarea/cumpararea apartamentelor).

Acest fapt face parte din fata ascunsa a economiei de piata, in care afacerile de succes nu sunt datorate 100% spiritului de intreprinzator, ci in mare masura investitiilor publice directionate.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului DanCld

In Bucuresti trebuia totusi definit un pol de dezvoltare - bine, nu in detrimentul restului orasului sau cu costul abandonarii de facto a unor zone urbane intregi (gen sectorul 5). In cladirile de birouri din nord se platesc salarii mult peste media nationala insa banii ajung sa se cheltuiasca de fapt prin tot orasul.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului mircea45

aztec wrote:
Probabil acelasi proiect, la rezolutie mare
http://www.pmb.ro/servicii/urbanism/pro ... entari.jpg

Stimați domni forumiști,
Revin pe forum,sugerându-vă să vă recitiți postările publice din ultimii ani ,cu desene și termene,vedeți banii încasați sau nu până acum de unii ,și să vă delimitați clar interesele materiale individuale în promovarea acestui proiect,

-care va costa ,intr-o perioadă de gravă criză economică ,,o sumă probabil foarte mare în comparație cu cele câteva secunde la semafor câștigate de nonbucureștenii ce așteaptă să ajungă în capitală -să ocupe locurile de muncă ale bucureștenilor-,altfel decât pe autostrada Ploiești-București,deci mai păcălind un pic câteva taxe  normale

(dar cum poți să spui că nu e bine
-o anumită firmă câștigă lucrarea ,
-bucurestenii  o plătesc ,
-ce-i ce fac promovare proiectului de tunel. demnă de trofeul "calitatii proiectului" continua să ne sugereze că noi bucureștenii trebuie să plătim pentru un proiect care nu ne va aduce nici un ban nici unuia dintre noi cei care-l plătim )

și mă opresc să mai comentez deocamdată cu cineva care insistă în cheltuirea banilor locuitorilor capitalei fără a le demonstra ce echivalent lei RON/zi sau lună, va avea un bucureștean dacă acest proiect se va realiza ,
Nu mai am chef să vă spun nimic momentan.

PA!

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului shoppy

Aha, deci asta se predica pe la 0TV, pai sa iasa pensionarii cu bata la intrarea in Bucuresti (daca au habar unde e) sa verifice buletine, ce atatia nebucuresteni care se plimba aiurea prin capitala beneficiind de lucrarile noastre.

Cred ca asta cu autostrada se si asteapta, sa vada cum se comporta traficul dupa deschiderea autostrazii.

 


Re: Discutii pe baza lucrarilor si a proiectului mircea45

shoppy wrote:
Aha, deci asta se predica pe la 0TV, pai sa iasa pensionarii cu bata la intrarea in Bucuresti (daca au habar unde e) sa verifice buletine, ce atatia nebucuresteni care se plimba aiurea prin capitala beneficiind de lucrarile noastre.

Cred ca asta cu autostrada se si asteapta, sa vada cum se comporta traficul dupa deschiderea autostrazii.

Se pare că ai început să înțelegi.

De ce să plătim noi BUCUREȘTENII prin taxe și impozite (care pot fi reduse sau cheltuite altfel),
o lucrare
- ce  „ poate„ va scădea cu cîteva secunde timpii de așteptare ai provincialilor la intrarea în Capitala mult visată,
 și vor păcăli taxa de autostradă
- executată de firme non Bucureștene,cu lucrători non contribuabili la bugetul orașului nostru,
 firme ce plătesc taxe și impozite către alte administrații
- lucrare care poate va modifica negativ imaginea celui mai frumos bulevard ,chiar comparabil cu cele din alte capitale mondiale
- lucrare care costă acum cât costă din banii Bucureșteanului,dar care va avea ulterior si muuulte cheltuieli de întreținere plătite tot de același       BUCUREȘTEAN pentru „ poate „  , confortul de intrare în oraș al cui ?

Se pare că este bine că se așteaptă noile valori de trafic după deschiderea autostrăzii .
Se pare că va fi mai bine pentru BUCUREȘTENI dacă banii s-ar duce spre lucrări din interiorul orașului ,  MULT mai UTILE comunității care le plătește.

Pentru azi PA !

 


Go to page:  1  ... 5 6 7 8 9 10 11  ... 20
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Lucrări de modernizare și extindere a infrastructurii  • 
Choose destination

Since our 2305 forum members have written 423090 posts in 5269 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use