Totul despre transporturi şi infrastructura adiacentăTransport rutierAutobuze, autocare, microbuzeROCAR (Tudor Vladimirescu/Autobuzul)

 

Topic: Vehicule produse la Rocar (Tudor Vladimirescu/Autobuzul)

117 posts, 48603 views
 
Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9
 
 

📖 Pagination options
Re: Vehicule produse la Rocar (Tudor Vladimirescu/Autobuzul) ByOnu

Din cufarul cu comori! :love:

Sper sa ne poata ajuta Dl. Bucsan sa intelegem la ce ne uitam mai precis.



 



Re: Vehicule produse la Rocar (Tudor Vladimirescu/Autobuzul) Dristorul Nr.3

Designeri la  uzina ,,Autobuzul'' Bucuresti, dupa plecarea lui Adrian Visan in Franta in anul 1972:
RĂGUŞILĂ, EMIL (n. 1957). Designer, absolvent al Secţiei de Forme Industriale/Design
a Institutului de Artă „N. Grigorescu” din Bucureşti (1983). Până în 1988 (?), activitate
la Uzina de Autoturisme Piteşti şi Întreprinderea Autobuzul din Bucureşti. Înfiinţează
în 1993 firma EMD (Emil Răguşilă Design) dedicată în special creaţiei de mobilier şi
amenajări interioare. La sfârşitul anului 1999 se stabileşte în Canada, unde înfiinţează
biroul Emil Design Studio din Toronto. Cadru didactic asociat, Secţia Design, în cadrul
specializării Design de produs (1991–1993).

(extras din https://editura.unarte.org/wp-content/up ... arte.pdf )

Si Asztalos Géza, despre care nu am gasit prea multe detalii cu exceptia:
http://www.transira.ro/bb3/viewtopic.php?t=6447
Designer-ul caroseriei asa-zis "modernizate" (aka DAC) s-a numit Asztalos Géza si era absolvent al facultatii de design industrial din cadrul Institutului de Arte Plastice Bucuresti (probabil printre primele serii de absolventi cu aceasta specializare, daca nu chiar prima). Caroseria a primit premiul Uniunii Artistilor Plastici (nu mai stiu din ce an, perioada 1976-79), sectiunea design, si acest fapt este consemnat intr-unul din numerele revistei "Arta" (inclusiv cu fotografii ale machetei). Privind discutia despre originalitatea ideii, la vremea respectiva existau doua actiuni prin care Statul Roman isi procura tehnologie: prin licente (vezi caroseria MAN) si prin activitate foarte intensa de spionaj economic, mai ales pe produsele unde exista o miza mare de export.

Si extrasul acesta dintr-o carte a designerilor romani aparuta prin 2020:



Din pacate poza este prea pixelata, dar ceea ce pot sa observ este : Asztalos Géza, Autobuz DAC / UAP Sectia Design - ?????????
Din pacate la aceasta poza nu am sursa...Am primit-o de la cineva care mi-a spus ca este tot dintr-o carte dedicata designului romanesc si lansata undeva prin 2020.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Vehicule produse la Rocar (Tudor Vladimirescu/Autobuzul) ADK

TV20R-ul ieșean încă nereabilitat:
IMG_20230610_131444173_HDR_copy_1440x1080.jpg (455.68 KB; downloaded 1881 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Vehicule produse la Rocar (Tudor Vladimirescu/Autobuzul) ADK

În vechia autogară din Mediaș, jud. Sibiu, probabil în jurul anului 1970. Cel puțin cel roșu mi se pare un submodel mai diferit față de supraviețuitorul ieșean:
Sursa: Transira
290628844_456470092758715_8020204209021241097_n.jpg (113.5 KB; downloaded 1828 times)

 


Re: Vehicule produse la Rocar (Tudor Vladimirescu/Autobuzul) valy

Cel roșu nu e un TV2, predecesorul celui din Iași (TV20)?

 



Re: Vehicule produse la Rocar (Tudor Vladimirescu/Autobuzul) WT_fan06

Mai exact, după ușile pliante ne dăm seama că este un TV 2 U (U = urban).

Iași are un TV 20 R (R = rutier).

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Vehicule produse la Rocar (Tudor Vladimirescu/Autobuzul) ADK

BR 90 GMP (dezafectat) al SC Gimap Com SRL, fotografiat pe 29 mai 2023 în autogara din Brăila de către ChrisGBNL:
1216525.jpg (317.24 KB; downloaded 1297 times)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Vehicule produse la Rocar (Tudor Vladimirescu/Autobuzul) ADK

Un TV20R, fotografiat acum 30 de ani "în partea nordică al capitalei, spre IPRS-Microelectronica".
Foto: Cristian Malide
azopan_00009516.jpg (574.86 KB; downloaded 1165 times)

 



Re: DAC/ROCAR 112 UDM valy

ADK wrote here:
Exceptând prototipurile... Ar fi, în opinia mea, cam următoarele:

1. 1978/9-1987, înalte, cu semnalizările față așezate pe colțuri, stopuri verticale identice cu cele montate pe Roman și mecanismul de acționare al ușilor la podea.

2. 1987-1990, scunde, cu noile tipuri de dispersoare dreptunghiulare, iar mecanismul ușilor a fost mutat sus.

3. 1990-1993, înalte, se păstrează noul tip de dispersoare și altele, însă este ultima serie cu scaune din lemn și cu emblema "DAC".

4. 1993-1995, în mare parte la fel, însă scaunele sunt din plastic tip stadion, albastre, și noul brend se numește "ROCAR".

5. 1996-2000, scaunele devin gri și dispar plăcuțele VIN.

E posibil să mai existe mici erori.


7335, eventual alături de 217E din seria 0 pentru Kiev și Chavdar din Bulgaria ar putea fi încadrate în vreo serie? Acestea par a avea caracteristici atât de prima cât și de a doua generație. Eventual au mai fost și alte vehicule de tranziție?

 



  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Vehicule produse la Rocar (Tudor Vladimirescu/Autobuzul) ADK

7335, eventual alături de 217E din seria 0 pentru Kiev și Chavdar din Bulgaria ar putea fi încadrate în vreo serie? Acestea par a avea caracteristici atât de prima cât și de a doua generație. Eventual au mai fost și alte vehicule de tranziție?

Nu mă prea pricep la troleibuze, adică la electric, doar diesel, și nici aici pe deplin.

Știu că 217E a existat dinainte de '90, dar la prototipuri habar n-am. Cel (sau cele, nu știu dacă au fost mai multe) din Bulgaria e în colaborare cu Chavdar, care nu sunt foarte sigur ce au adaptat la el (partea electronică cred).

E păcat dacă au fost în București troleibuze cu echipamente la fel de bune sau mai bune decât cele montate pe 415T-uri, că nu au fost omise de la casările prostești din 2006-8 (cred că au fost numărul 1 ca capitală europeană la numărul de risipă creată, ca lucru bun aruncat la gunoi, perioadă când alții nu aveau ce avea Bucureștiul la aruncat).

 


Go to page:  1  ... 3 4 5 6 7 8 9
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: ROCAR (Tudor Vladimirescu/Autobuzul)  • 
Choose destination

Since our 2320 forum members have written 424028 posts in 5278 topics and 516 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use