Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi IlfovVehicule din trecut aparținând STB / ITB / RATB / STB S.AAutobuze

 

Topic: IK4

195 posts, 74533 views
 
Go to page:  1  ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
 
 

📖 Pagination options
Re: Autobuze IK4 1689

Un IK 4 surprins aparent recent (2015 ?) in Skopje:

IK-4-Skopje-unknown-year-Kim_Lovenskjold-reduced.jpg (146.75 KB; downloaded 4596 times)




IK-4-Skopje-unknown-year-Kim_Lovenskjold-reduced-2.jpg (180.64 KB; downloaded 4640 times)



Sursa: Kim Lovenskjold on flickr

 


Re: Autobuze IK4 PaulIP

Inca imi vine greu sa cred ca nu mai exista IK4 nici macar in tara lor natala - nici macar, sa zicem, exemplarul din pozele de mai sus.

 


Re: Autobuze IK4 1689

In Serbia am umblat destul de mult si am intrebat destul de multi localnici - mi s-a spus ca doar, poate, printr-un colt uitat de lume sa mai existe asa ceva (sa nu uitam ca au fost autobuze urbane - deci gen DAC 112 - nu interurbane) si ca sansele de a gasi vreunul functional sint ca si nule.
La fabrica la Zemun nu mai exista nici un exemplar.
Am, insa, citiva cunoscuti in Macedonia - am sa-i intreb daca e posibil ca sa mai fi circulat IK 4 in 2014.

 


Re: Autobuze IK4 PaulIP

Exista vreo sansa sa se gaseasca vreun manual de intretinere?

 


Re: Autobuze IK4 1689

Cineva a postat pe forumul Transira, acum mai bine de 10 ani, primele pagini din “Instructii de exploatare si intretinere”.

Am incercat sa iau legatura cu persoana respectiva pentru a intra in posesia intregului document, dar din pacate nu am primit nici un raspuns.

 


Re: Autobuze IK4 1689

Interesant insa ca, in 2016 manualul respectiv a aparut de vinzare pe OLX. Imi pare extrem de rau ca n-am vazut anuntul la vremea respectiva...

 


Re: Autobuze IK4 1689

1689 wrote:
PaulIP wrote:
- tot pe Tramclub mentionati o bara in forma de U, culisanta, prin care se facea accesul in postul de conducere. Era cumva o portiță de lemn "inramata" de acea bara? Incerc sa mi imaginez cum ar fi aratat mecanismul de culisare, dar tot la o usa clasica, in balamale, ma duc cu gandul (gen Leyland Merkavim).

Nu, bara in forma de U era montata orizontal ("culcat") cu cele doua capete prinse de stilpul de sustinere care delimita cabina iar capatul rotund atingind aproape chederul de cauciuc al usii. Bara era imbracata intr-un plastic gros, flexibil.
Caut daca gasesc undeva o imagine pentru a ilustra... Cum mai spuneam, au incercat si cei de la Autobuzul ceva similar la primele 117E, dar au renuntat repede din cauza fiabilitatii.


Din intimplare am reusit sa surprind in acel reportaj cu traficul bucurestean o imagine cu acea bara culisanta.

IK-4-detaliu-bara-culisanta-2.jpg (52.03 KB; downloaded 4277 times)

 


Re: Autobuze IK4 PaulIP

Interesant... e mai mica de inaltime decat imi imaginam, si la cum arata pare mai degraba telescopica.
Gasisem anuntul pe OLX, dar abia ieri. Nu eram nici eu pe faza atunci, si intrebarile mele de pe diversele grupuri de pasionati de pe FB au ramas fara raspuns...

 


Re: Autobuze IK4 PaulIP

Am gasit aceasta poza pe Facebook. Asa arata 1604?
91451845_2878502432196766_2303570894204698624_n.jpg (59.56 KB; downloaded 4139 times)

 


Re: Autobuze IK4 Chev Celios

Parca ar avea caroserie asemanatoare cu " De Simon". :D  :lol:

 


Re: Autobuze IK4 1689

Da, exact asa arata 1604.

Inclusiv culoarea, farurile de ceata cu huse de protectie (ceea ce mi s-a parit o anomalie la vremea respectiva) si volanul alb, mare, cu trei spite.

Pacat ca nu exista si o poza cu partea din spate.

Cit despre asemanarea cu DeSimon, tot ce e posibil, tinind cont ca IK 105 si Inbus-ul U210 au fost oarecum contemporane (1604 avea seria 070 si era produs in 1980 iar U210 a fost lansat in 1979).
Sasiul IK 105 insa era acelasi ca la IK 4 (V017) , deci eventualele asemanari se limitau la design.

 


Re: Autobuze IK4 1689

O poza pe care nu am mai vazut-o pina acum din colectia Dlui. Serban Lacriteanu, cu un IK 4 din primul lot. De remarcat pozitia semnalizatoarelor.
IK-4-1975-Pta_Unirii_linia_31.jpg (927.04 KB; downloaded 3713 times)

De altfel, e interesant de ce autobuzul de pe linia 31 face stinga (aparent pe Calarasi)...

Sursa: Bucurestiulmeudrag - colectia Serban Lacriteanu

 


Re: Autobuze IK4 rosetti61

Vrea sa se incadreze pe benzile din centru (si probabil a incercat sa depaseasca ceva ce a fost initial in fata lui), Bd. 1848 nu e perfect drept intre podul Serban Voda si Universitate, are un traseu frant, cu inflexiuni la Sf. Ghoerghe si intersectia cu Calarasi.

 


Re: Autobuze IK4 ByOnu

Chev Celios wrote:
Parca ar avea caroserie asemanatoare cu " De Simon". :D  


Mai curand cu Jelcz / Berlinet / Renault PR100.
Sursa: Wikipedia - Jelcz PR100
Muzeum_techniki_sn_(35).jpg (535.15 KB; downloaded 3592 times)

 


Go to page:  1  ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Autobuze  • 
Choose destination

Since our 2318 forum members have written 423885 posts in 5275 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use