MetrouȘtiri, noutăți și discuții despre metrou

 

Topic: Titluri de călătorie și sisteme de acces

1828 posts, 413224 views
 
Go to page:  1  ... 6 7 8 9 10 11 12  ... 131
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri si articole din presa aztec

Elevi-studenti-donatori cu reducere ?

 


Re: Stiri si articole din presa Florinds

Da... sigur ce e dincolo de 35-40% + 2-3% sunt elevi si donatori. :)

Pe bune acum, daca nu ne bazam pe  ceva real, degeaba discutam si avansam procente, pret mediu pe calatorie.
Mai punem si doua zecimale ca sa se vada cat de rigurosi suntem, cand nici macar prima cifra nu cred ca e OK. Astia sunt oamenii care conduc in tara asta.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Stiri si articole din presa sab

Florinds wrote:
70 lei : 1.25 lei / calatorie =56 calatorii, adica 2 drumuri dus-intors pe zi timp de 28 zile.

Pentru a echilibra pe cei cu cartele de 2 si 10 calatorii trebuie efectuate mult mai multe calatorii de cei cu abonamente.

20 calatorii pe saptamana, sab? adica faci 3 drumuri pe zi, inclusiv in weekend, un fel de triunghi sau 4 drumuri pe zi de luni pana vineri?
Eu fac maximum 12 calatorii pe luna... Cam 3 pe saptamana.

Da, mai duc copilul la gradinita, ma mai duc la un supermarket asta de luni pana vineri. In week-end mai fac minim 2 calatorii/ zi. Poate fac chiar mai mult de 20 pe saptamana.De aceea imi fac abonament lunar..:). Nu oi fi singurul nebun care face astfel,  daca le-a iesit un asa pret mediu...In viata reala nu faci numai drumul acasa-serviciu/scoala si retur...Si prefer sa merg cat mai putin cu masina personala.
Nu trebuie sa ne cramponam de pretul asta mediu, eventual facem o adresa sa ne explice cum l-au calculat :). Dar nu cred ca este aici locul unde sa dezbatem acest subiect. Si parca am mai dezbatut undeva...Stii cum este si cu rata inflatiei...se spune ca preturile au crrscut cu x%. Si tu, in magazin, vezi altceva....

 


Re: Stiri si articole din presa Florinds

Vezi si tu la casa, de cele mai multe ori se cumpara cartelele de 10. ;)  De ce se luau inainte doar 2-3% abonamente fara limita? Pentru ca era suficient nr. de calatorii incluse. ;) Chiar cei care aveau astfel de abonamente imparteau calatorii in grup. Cateva detalii importante care imi spun ca pretul incasat de la calatori este aprox. 2 lei / calatorie.
Apoi s-au mai discutat si subventiile astea de pana la 4 lei calatoria, tot banii nostri sunt indirect, asa ca tot acolo suntem.
Cum in viata totul e relativ, conteaza la cine te raportezi si ce vrei sa faci din metrou, o necesitate sau un lux...
Cei cu salariul minim vor spune ca e prea scump, cei cu salariul mediu si peste ca e OK si vor sa dea mai multi bani pentru ceva in plus. Ne mutam la discutii?

 


Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing mcosmin

Sunt multe variabile pe care nu le luati in calcul. In fine. Ideea e ca abonamentul de 62 de calatorii era o practica de marketing foarte proasta si nesustenabila. Degeaba o cautati cu scuzele, ca nu merge.

Metrorex a luat decizia corecta din punct de vedere al sustenabilitatii economice. Pana la urma nu este vina lor ca politicienii se asteapta sa traim cu 2 lei pe luna.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing sab

Normal ca ca era o practica nesustenabila.
Hai sa facem putina "istorie". Aceasta cartela fost introdusa ca o masura "electorala" de guvernul Boc prin 2010. Pana in acel moment nu exista. De ce au introdus-o ? S-a pus problema scumpirii calatoriei cu metroul. Si pentru ca le-a fost frica de o scumpire prea mare a abonamentului nelimitat (singurul existent in acel moment), au introdus aceasta struto-camila, o cartela de 62 calatorii, pe care au denumit-o pompos "abonament" si pentru care au pastrat pretul existent pana in acel moment la abonamentul nelimitat. Deci au pastrat pretul, dar au limitat numarul de calatorii la 62/luna.
Insa nu s-au gandit la efectele "adverse", ca romanul este inventiv  ;)  , au mers pe ipotezele de dinainte, ale abonamentului nelimitat.

Ce se intampla pana la introducerea cartelei de 62 calatorii
a)In cazul in care mergeai ocazional cu familia si tu aveai abonament (repet, nelimitat, ca altul nu exista), automat ceilalti trebuiau sa cumpere cartele de 2/10 calatorii ca sa mearga cu tine, ca nu se putea intra dupa tine decat la 15 min. Deci erau incasari mai mari/calatorie pentru Metrorex  (2 lei pe calatorie sau 1.5 lei pe calatorie).
b)Daca mergeaizilnic cu prietena la facultate ( alt exemplu), trebuia sa aiba fiecare abonamentul lui, chiar daca nu mergeau in fiecare zi la cursuri.
c)In mod normal, mergand pe ipoteza lui Florinds, daca omul statea acasa in week-end si facea doar 2 calatorii/zi, atunci se consumau cam 40-44 calatorii/luna/abonament.

Ce s-a intamplat dupa introducerea cartelei de 62 de calatorii
a)Oamenii nu au mai cumparat abonamente nelimitate decat in numar mic. Se introducea aceeasi cartela si pentru insotitori, pana la epuizarea celor 62 calatorii, nu mai cumpara alta.  Pe principiul "daca platesc sa consum tot ce se poate". Metrorex s-a trezit ca in loc sa incaseze 1.5/2 lei pe calatorie, incasa numai 0.8 lei/calatorie.
b)Daca mergeai cu prietena la facultate, acum cumparai un singur abonament si pe al doilea abia cand se epuizau cele 62 calatorii de pe primul. Idem cu cel de-al doilea, il consumai pana la epuizare.
c )Daca inainte se consumau 40-44 calatorii (sa zicem) pe un abonament  nelimitat,  acum se consumau toate cele 62 calatorii.

Deci paguba pe mai multe planuri. Normal ca Metrorex s-a trezit si a spus "pas".

 


Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing Florinds

Daca Mrex nu a dat faliment cand erau 10 calatorii 10 lei, nu cred ca dadea nici cand au a ajuns la 15 lei. Dar la 20 lei?

Sa inteleg ca si acum e prea ieftin, dupa ce scumpirea e cu 100% in 3 ani.

Cu atat v-au crescut si voua salariile? Hai sa mai reducem si cheltuielile daca suntem pe pierdere, nu marim pretul pentru ca avem monopol.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing sab

Asta cu salariile este o discutie " grea". Normal ca nu au crescut, insa nici lor nu le-au mai crescut prea mult. Pentru ca oricum le aveau imense. Pentru Romania.
Si am mai spus. La Viena este 2 euro o calatorie. Si nu au cartele de 62 calatorii. Nici macar de 10 calatorii.

 


Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing aztec

Vrajela...
Hai sa o luam altfel...
Daca socotim pe una bucata abonament  ANUAL
Viena - 365 euro abonament anual COMUN metrou-suprafata -1633 lei
Praga - Anual comun: 4,750 CZK - 175 euro-785 lei
Bucuresti 70+50=120 lei luna x 12=1440 pt un an abonamente metrou + ratb. Pt ca nu exista optiunea anuala.
Budapesta,...din cate inteleg 3149.66 pe metrou-suprafata-vapoare-tren-interurban. aici trebuie sa spuna cine stie mai bine
Sofia - anual comun.- 255 euro- 1140 lei
Bratislava 264,20 € - 1100 lei

Mai cautati si sa vedem unde si cat costa...Bucurestiul asta ieftin.....
PS. Bucurestiul este singurul din astea ce nu ofera optiunea anual si integrat

 


Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing mcosmin

Dar Bucuresti are si acoperirea mai mare la metrou, nu-i asa? Deci implicit costuri mai mari de intretinere.

 


Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing aztec

Ori esti ironic,   :lol:  ori ma insel eu.
Daca as avea timp as face comparatie si cu numarul calatorilor, km linii, areal...
Daca vrei, esti invitatul meu.

Si cum mai spuneam, la metrou conteaza numarul calatorilor transportati. Cu cati mai multi cu atat mai "rentabil".

 


Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing Florinds

Cred ca a fost ironic (sper) :)...

RATB: acoperire aproape 100% - 50 lei abonamentul, 1.3 lei calatoria (adevarat, esti obligat sa platesti de fiecare data cand schimbi);
MRex: acoperire abia inel central, din 3 in 3 statii RATB + 4-5 bulevarde - 70 lei, 2.5 calatoria.
Este imposibil sa nu ai nevoie de RATB daca nu ai masina personala sau bicicleta/trotineta etc.
Si cu toate astea, ministerul lui peste prajit care reuseste sa iasa pe minus la nr. de km de autostrada construita decide ca nevoia mai mica e mai scumpa decat nevoia mai mare. Mai trimite si un destept apoi ca sa ne convinga cat de ieftin e. :)) Mai amuzant e ca initial au spus ca s-a desfiintat abonamentul de 62 calatorii la cererea calatorilor, va mai amintiti? De parca daca eram nemultumiti nu puteam pur si simplu sa nu il cumparam.

Martie 2015, raspuns oficial:

"Având în vedere numeroasele petiţii înregistrate la S.C. Metrorex S.A. în ultimii trei ani cu privire la Abonamentul lunar cu 62 de călătorii, precum şi petiţiile primite prin Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului, prin care călătorii îşi exprimau nemulţumirile în ceea ce priveşte efectuarea numărului de călătorii în perioada de valabilitate a abonamentului (fie efectuarea integrală a numărului de călătorii înainte de expirarea perioadei de valabilitate de o lună a abonamentului, fie neefectuarea celor 62 de călătorii caz ce conduce la nemulţumirea călătorilor în ceea ce priveşte plata călătoriilor neutilizate), S.C. Metrorex S.A. a analizat petiţiile şi propune eliminarea acestui titlu de călătorie, astfel călătorii fideli se pot orienta către alte titluri din portofoliul S.C. Metrorex S.A., în principal către abonamentul lunar cu număr nelimitat de călătorii."

februarie 2016, declaratie:

Marin Aldea: "Aici sunt teorii și teorii (o multime, nu se pot numara, chiar si teoreme, n.r.). Este adevărat că acest titlu de călătorie era foarte utilizat și benefic pentru călători și am analizat mult până să luăm decizia de a scoate din portofoliu cartela de 62 de călătorii. Decizia a fost pur economică."

Cine plateste pentru bataia de joc la adresa cumparatorului, unde este acum ANPC acum? Sunt totusi declaratii oficiale ambele, prima este evident mincinoasa. Macar Aldea mai spune si adevarul din cand in cand, respect pentru asta.

 


Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing mcosmin

Amandoi vorbiti pe langa. Puteti sa faceti cate cereri la ANPC vreti voi. Adevarul e ca abonamentul de 62 nu era ok dpdv economic si gata.

 


Re: Eliberarea titlurilor de calatorie (sisteme de ticketing aztec

Gresit.
La ei cheltuielile sunt fixe.
Se trage cu pixul o linie si spun ca le trebuie atatia bani, si aici intervine problema.
Scot banii doar din scumpire si nu prin alte mijloace.
Care, rapid, ar fi minim-minimorum 2.
Cresterea numarului de calatori.
Scaderea cheltuielilor.
Abia apoi cresterea pretului calatoriei...ce poate duce, paradoxal, chiar la scaderea veniturilor prin scaderea numarului de calatori.

 


Go to page:  1  ... 6 7 8 9 10 11 12  ... 131
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Choose destination

Since our 2313 forum members have written 423813 posts in 5275 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use