Zona metropolitană BucureștiTraseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov

 

Topic: Discuții despre transportul local din București (partea I)

6215 posts, 1340391 views
⚠  Forum Rules
 
Go to page:  1  ... 10 11 12 13 14 15 16  ... 444
 
 

📖 Pagination options
Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB Dominatrix

rosetti61 wrote:
Daca ar face racordarile la Gara de Nord s-ar realiza legaturi mai facile cu troleibuzul intre anumite zone: Pajura-Rosetti (65), Straulesti-Alexandria (96/97, depinde), Dr. Taberei-Pajura (?), Pajura/Gara de Nord- Piata Romana-Fundeni (67 - e fezabila o astfel de linie? doar trebuie niste racorduri la Eminescu/Mosilor).
Ideile nu sunt rele, dar ati auzit voi macar de o intentie de a se realiza asa ceva? Plus ca mai este si problema parcului circulant de troleibuze. Situatia nu e asa de grava ca la tramvaie, ci mai degraba e de vina lipsa de personal suficient, mai ales la Buc. Noi. 67 pe traseul propus nu cred ca e o idee buna. Metroul pana la Bucur Obor si de acolo cu tramvaiul sau troleibuzul spre Colentina mi se pare o varianta mult mai scurta. Racorduri la Eminescu/Mosilor ar fi binevenite mai mult pentru acces/retragere de la Vatra Luminoasa spre Spitalul Fundeni.
rosetti61 wrote:
Cand vor incepe lucrarile la Muncii, 34 cu parcul actual nu va putea suferi o "deviatie" prin Iancului-Chisinau-Basarabia-1 Decembrie-L. Rebreanu-Camil Ressu cu reintrare in Mihai Bravu? Asa se evita ciuntirile.
S-ar evita ciuntirile, dar nu cred ca prea multi vor calatori cu tramvaiul pe acest traseu foarte ocolit. Plus ca se pune problema parcului disponibil pentru asa o linie lunga.

 


Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB Dominatrix

Lohengrin wrote:
Cit priveste viitorul liniilor de tramvai, hai sa ne amintim ca in urma cu 10-12 ani erau 6 linii cu capatul Alexandria/Piata Rahova: 2, 15, 18 (inlocuit de 4), 30, 32 si 37. Acum a ramas doar una. Concluzia e ca mai trebuie urgent inca una, fie ea 15 (nu toate drumurile duc la Ghencea, ca doar nu e Roma) sau 23 (in locul ei, ar ramane Ferentarii doar cu 8 si 19, acesta din urma cand se va gasi o linie decenta cu capatul la Sura Mare - posibil unul din sensurile viitoarei linii circulare). Apropo de linia circulara, cele doua sensuri de parcurs ar trebui sa aiba indicative separate (1 si 2, de exemplu) si bucle de intoarcere cat mai diametral opuse pe inel - Sura Mare si Basarab, daca tot se incapataneaza sa refaca o bucla altfel inutila.
Teoria ne spune ca decat sa ai de exemplu 5 linii de tramvai fiecare cu interval de succedare de 15 minute, mai bine ai una cu interval de 3 minute, asta NUMAI in cazul in care validarea este valabila un anumit interval de timp (ex.2-3 ore), nu sa fie necesar ca acum sa validezi cardul sau sa perforezi bilet in fiecare vehicul in care te sui.

Daca ne uitam atent la modificarile facute in ultimii 15 ani, mai ales la traseele de tramvai, vom observa ca exact aceasta strategie s-a aplicat (adica s-a redus pe cat posibil numarul de linii de tramvai care circula comun pe un anumit tronson), dar nu cred ca s-a facut acest lucru pentru regularizarea intervalului de succedare, ci mai degraba datorita scaderii enorme a parcului de tramvaie in aceasta perioada. Un efect secundar (benefic pentru regie, dar nu pentru calatori) a fost si necesitatea de a valida/perfora bilet de mai multe ori datorita numarului mai mare de transbordari necesare (pentru cei care nu au abonament pe toate liniile).

Legat de posibila linie circulara 26, nu ai cum sa faci un capat de stationare pentru ea la Gara Basarab, fiindca bucla va fi sub pod, nu pe deasupra unde ar putea circula aceasta linie.
Lohengrin wrote:
In fine, primarul/consilierii care sa aprobe refacerea liniilor de tramvai prin Piata Unirii nu s-au nascut inca. Si nici parlamentarii care sa renunte la mandrete de terenuri de tenis de dragul populimii.
In ceea ce priveste linia de tramvai spre Piata Unirii, si eu mi-am pierdut orice speranta, desi acest proiect a fost indicat ca necesar atat in studiul JICA din anii '90, cat si in Masterplanul pentru Transport Urban aprobat cu surle si trambite de PMB acum cativa ani. Nu-i nimic, mai bine visam la magistrala de metrou Alexandria - Colentina, finalizata la Sfantul Asteapta. Cta despre strapungerea Uranus, eu totusi sper ca se vor trezi sa dezvolte transportul in comun de mare capacitate in zona, mai ales daca se va face in spatele Casei Poporului si Catedrala Mânuirii Banului.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB Tom

Linia 26 nu trebuie sa fie neaparat 100% circulara, poate sa aiba si un capat undeva, cum sunt liniile 1 si 13 la Iasi, adica au un capat, dupa care pleaca circular una intr'un sens si cealalta in celalalt sens, iar in final ajunge tot la capatul comun. Si nici nu ar trebui sa ramana cu indicativul 26, ar putea sa fie de exemplu 28 si 29 sau in extremis 26 si 29, adica 9 ca un 6 intors :lol:
Un exemplu posibil ar fi: Depoul Militari - Timisoara - si de aici ramificatie, una se duce spre Oltenitei - Mihai Bravu - Victoriei - Basarab - Grozavesti , iar celalalt invers. Ar fi insa un traseu foarte lung.
Exemplul mentionat ar putea fi numit 25/35, pentru ca tot se aseamana cu traseele in cauza.

 


Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB Lohengrin

Si totusi exista o varianta cu linia 2 circulara cu bucla de intoarcere la Basarab: Basarab - Dinicu Golescu - Buzesti - Mihalache - Dr. Felix -Titulescu, reintrare pe inel. Ce-i drept, extrem de nepractica. Ceea ce doream sa spun este ca daca se face linie circulara, cele doua bucle de intoarcere NU trebuie sa fie in acelasi loc, asa cum s-a intamplat cu 26. Eventual, se poate face o bucla unde este capatul actual al lui 133 la Podul Mihai Bravu, dar este prea apropiata de Sura Mare.

Si inca ceva: teoretic ar fi grozav ca 27, 15 sau cum se va numi linia din Balta Alba sa fie ceva mai lunga. Insa un 27 mai lung nu va face decat sa amplifice problemele pe care linia actuala le are deja intre Parcul Carol si Podul Marasesti, intre care poate face si 35 de minute (experienta proprie, noiembrie 2008). Iar parerea mea este ca pe Bd. Marasesti tramvaiele vor circula mai bine doar daca se va betona Dambovita, reluandu-se traficul auto intre Podul Marasesti si Piata Unirii pe malul nordic. Iar asta e SF.

 


Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB Bogdan Ciorascu

pana unde s-a prelungit traseul 630?
l-am zarit astazi pe toate placutele de pe bd Expozitiei traseul comun cu 105

 


Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB Gabi23

ciordescu wrote:
pana unde s-a prelungit traseul 630?
l-am zarit astazi pe toate placutele de pe bd Expozitiei traseul comun cu 105

Linia 630 s-a desfintat acum cateva luni. Autobuzele care circulau pe acolo s-au cam casat.. Numai ca cei care trebuiau sa stearga linia de pe placute au cam uitat. Ma intreb oare placuta din curtea Romexpo s-a obosit cineva sa o ia? Vreun colectionar poate  :lol:

 


Re: Stiri, noutati, perspective fider

Avand in vedere ca s-au tot mentionat aceste trasee "ecumenice", ma gandeam care este logica in avea asemenea trasee, cu tenta de agrement in zilele de lucru. Saptamanile acestea a fost usor de vazut cum la anumite ore autobuzul pleca aproape gol pe traseu de la terminalul Ghencea. Intr-una dintre dati, autobuzul a plecat gol complet spre Presei Libere (pe T2 daca nu ma insel) in cursul diminetii.

Care o fi rostul risipei cu aceste autobuze si marea justificare pentru mentinerea traseului pe timpul saptamanii? Chiar nici un alt traseu nu are nevoie de autobuze, sau traseul este facut doar din dorinta de a asigura o zi foarte linista unor soferi?

 


Re: Stiri, noutati, perspective Dominatrix

Rostul acestor curse "ecumenice" (ecumenice, my ass, oare cel care a propus aceasta denumire stie ce inseamna cuvantul "ecumenic"???) este ca tovarasa, pardon, doamna ministru Elena Suskracinskya vrea sa castige capital electoral in Bucuresti. Culmea este ca in continuare transportul navetistilor din Ilfov este o continua bataie de joc, dar cand e vorba de autobuze de placere se gasesc imediat si bani, si autobuze, si soferi. Asta tot fiindca vorbeam de influenta politicului in transportul public. Apropo, am mai intrebat asta pe forum, dar n-am primit nici un raspuns clar: cine subventioneaza aceste curse: Ministerul Turismului sau bucurestenii, care asteapta autobuzul si tramvaiul in statii doar ca sa constate ca nu mai au loc sa se suie, fiindca "nu sunt bani" pentru mai multe vehicule in traseu sau cumpararea altora noi, dar sunt bani pentru niste curse de placere?

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Tom

Haideti sa fim foarte rai (BAD, ca Michael Jackson): autobuzele "ecumenice" sunt clasificate RAR, au placute din acelea? Au rovineta si alte porcarii de iesit interurban? Daca nu, sa facem scandal.

 


Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB Fritz

Problema asta e veche cu placutele de pe Expozitiei. De exemplu cand a circulat 20u deviat pe aiciau trecut 2 luni pana au sters placutele si au trecut la loc 42u  :lol:
630u asta oricum nu i-am vazut nicio logica si nu cred ca era cineva care statea in statie dupa el. Nici dupa 105 nu prea se obisnuieste sa se stea in statie pe Expozitiei pana la PPL  :P

 


Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB Gabi23

Afisajele autobuzelor liniei 105, indica si faptul ca "Circula prin Sos. Orhideelor - Bd. Vaslie Milea", pentru reobisnuirea calatorilor cu traseul de baza.

 


Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB Gabi23

Din cauza protestelor din Piata Victoriei autobuzele care treceau pe acolo se descurca cum pot, de exemplu 300 era pe la Banu Manta, 122 pe Calea Grivitei etc. Iar in Pasajul Victoria linia 34 era aproape blocata complet de masinile intrate pe calea de rulare... Iesi afara javra ordindara!!!

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB Tom

Dupa ce am admirat pe la Lizeanu un accident (mai curand incident) cu niste masini de fitze si niste taxiuri (poate jumatate din ele venite ulterior, ca si alt rand de masini de fite plus politia), am ajuns pe la 1:00 (noaptea!) in zona Militari pe Iuliu Maniu unde am vazut un autobuz pe linia 852 care stationa in zona Gorjului. Pe Apusului am vazut insa un autobuz pe linia 821 care spre surprinderea mea a luat-o spre Chiajna. Foarte interesant ca ajunge si acolo un autobuz de noapte.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Discutii despre traseele si indicativele RATB Dr2005

Autobuze de noapte ajung peste tot pe unde trebuie duşi / luaţi angajaţi RATB, dar traseele se modifică în funcţie de programul anagajaţilor (adică dacă nea Ion din Chiajna e în concediu, se modifică traseul şi autobuzul nu mai ajunge pe la casa lui nea Ion).

Chiar nu înţeleg de ce nu se iau şi călători pe aceste trasee... de fiecare dată când am discutat pe tema asta cu diverşi angajaţi RATB, toţi au sărit în sus, că nu, că nu e bine, că nu ajung oamenii la muncă dimineaţa la timp, iar noaptea sunt obosiţi şi trebuie duşi acasă. De parcă numărul de călători ar fi ca pe 41 la ora de vârf. În cel mai fericit caz ar avea 2-3 călători în plus (pe lângă angajaţii RATB), deci nu ar fi necesare multe opriri. Nu mai zic că graficele sunt făcute pentru Citaro, deci 30 km/h maxim.€

 


Go to page:  1  ... 10 11 12 13 14 15 16  ... 444
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Traseele de transport public și evoluția mobilității în Bucuresti și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2293 forum members have written 421674 posts in 5254 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use