Zona metropolitană BucureștiTotul despre București

 

Topic: Aspecte negative în circulația bucureșteană

1395 posts, 302579 views
 
Go to page:  1  ... 94 95 96 97 98 99 100
 
 

📖 Pagination options

Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană cris_m

Foarte bine, astfel de actiuni ar trebui extinse, in conditiile in care accidentele cu pietoni sunt in top 3 accidente rutiere. Am asistat si eu acum mult timp la o astfel de actiune langa Coltea, la fel am considerat atunci ca e exagerat. Nu e deloc, statisticile spun totul...

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană Utilizator anonim 2

Cite dintre accidentele cu pietoni sint cauzate de traversarea pe rosu? Eu am dubii ca reprezinta un procent mare.

Multe semafoare sint reglate anapoda, cu timp mare de asteptare pentru pietoni si tentatia de a traversa pe rosu e mare, mai ales ca sint momente cind nu vine nici o masina.
Eu am o problema cu respectarea masinala a regulii: "e rosu, astepti verdele". Consider ca sint mai inteligent decit un semafor care stie sa schimbe doua culori o data la x secunde si pot lua decizia de a traversa atunci cind nu consider ca ma pun in pericol.

 



Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană cris_m

Cum vad ca sunteti sceptici, m-am uitat pe statistica accidentelor in 2021. Din cele aproape 27 000 de accidente (usoare si grave) prima a fost neadaptarea vitezei - 768 cazuri, a 2-a cauza a fost traversarea neregulamentara a pietonilor (pe rosu, prin loc nepermis, nu se face clar distinctia) - 645 cazuri, urmata de neacordarea de prioritate pietonilor - 470 de cazuri.

Cifrele vorbesc, din pacate, si spun foarte multe si despre noi ca popor in general. N-am sa inteleg niciodata unde se grabeste asa de tare toata lumea. Ca e noapte, ca e zi, ca avem 25 de ani sau 75, noi vesnic ne grabim undeva...

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană Utilizator anonim 2

Parerea mea e ca accidentele produse din vina pietonilor sint in mare parte la tara, pe drumurile noastre care trec prin localiltati in loc sa le ocoleasca. Oamenii traverseaza si ei cum pot si cind le vine. Daca mai e si noapte, sansele sa fie loviti sint foarte mari. Iluminatul public e cvasi-inexistent, adaugam si niste haine inchise la culoare, un pic de alcool si accidentul e sigur.

Chiar daca ar traversa prin loc permis, nici asa nu ar fi cu mult mai bine: 470 de cazuri stau marturie.

Nu stiu daca e neaparat graba ci incompetenta autoritatilor. Rareori vezi actiuni corecte pentru prevenirea accidentelor: centuri ocolitoare, iluminat public corespunzator, supra-iluminarea trecerilor de pietoni, semafoare corelate cu intensitatea traficului, masuri de separare si protectie a traficului auto de cel pietonal, etc. Din cind in cind cite o campanie  militieneasca punitiva.

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană Chev Celios

Clipul asta spune tot.


 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană ADK

Cotoroanța (dacă îmi permiteți să-i zic așa) are puterea prin prostia ei să scoată din sărite și-un înger la ce "declarație" a dat...

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană ByOnu

Si cand stai sa te gandesti ca femeia aia, cu toate ca nu vrea sa recunoasca ca a gresit si da vina pe soferul care i-a salvat viata, sigur merge cu sfintenie la biserica.

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană reiny2000

@cris_m două exemple unde eu și mulți alții traversăm pe roșu: intersecția Bd. Doina Cornea x Bd. Iuliu Maniu și intersecția Șoșeaua Virtuții/Strada Lujerului x Bd. Iuliu Maniu.
La prima intersecție să spunem că vin dinspre Afi și doresc să ajung la stația de autobuz ca să merg spre Militari. Pașii sunt următorii:
1. Mașinile de pe Bd. Doina Cornea și Bd. General Paul Teodorescu primesc verde. Traversez până la jumătatea străzii, după care mă opresc.
2. Mașinile de pe Bd. Iuliu Maniu sens Militari primesc verde. Eu aștept, iar dacă am ghinion mă uit la autobuz cum trece prin fața mea.
3. Mașinile de pe Bd. Iuliu Maniu sens Cotroceni primesc verde. Traversez și mă duc în stația de autobuz.
Și la a doua intersecție se întâmplă cam același lucru. Evident nu mă arunc în fața mașinilor ca baba din videoclip, aștept până nu mai vine nicio mașină sau până se blochează intersecția.

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană ByOnu

Mai am eu 2 motive:

- am invatat semafoarele pentru pietoni unde rosul se pune < foarte > inaintat, desi traficul care circula in paralel mai are verde inca vreo 20 secunde. Si efectiv sta si pietonul, stau si masinile, la rosu, in timp ce traficul inca are verde mult si bine.

Cazuri concrete: trecerea de pietoni care traverseaza Str. Coltei, la intersectia cu I.C. Bratianu. Alt caz identic este trecerea care traverseaza Str. Academiei, la intersectia cu Bd. Elisabeta - acolo e mai stupid, pentru ca strada are sens unic de iesire. Deci poti traversa LEJER pe rosu cat timp traficul de pe bulevard are verde. Rosul < degeaba > tine si < nesimtit > de mult.

- al doilea motiv sunt strazile cu putine benzi si sens unic / trafic local.

_______

Problema cu semafoarele degeaba se vede si de la ghidonul bicicletei. Pe Calea Victoriei sunt vreo 5 semafoare degeaba pentru biciclisti, ma refer la toate cele care nu intersecteaza NIMIC, nicio strada, nada. Alea trebuie sa fie intermitente. Din minte imi vin Moxa, Muzeul Colectiilor de Arta, Palatul Telefoanelor, Magazinul Victoria, Muzeul de Istorie -- nu stau niciodata degeaba la ele.

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană Costin

La urma urmei semaforul, in Romania, e doar un ajutor pentru politie sa aplice legea retroactiv (i.e. "mortul e de vina"). Ca daca la oricare dintre semafoarele astea idioate se infige un sofer chior de beat si de drogat, tu degeaba "le stii" ca fiind "idioate", ala nu stie nici cum il cheama, habar nu are ca Academiei e sens unic etc. Si cand vine politia, poti spera cel mult la o culpa comuna, daca nu te scoate pe tine 100% vinovat.

Decat o dezbatere sterila pe forum, ar fi mai util un demers pentru reglarea timpilor de semaforizare intr-un mod eficient pentru pietoni.

Si pana atunci, orice actiune a politiei de amendare a pietonilor e binevenita ca o reamintire ca tu, ca pieton, mori cu dreptatea in mana pe strazile din Romania. Desigur, o masura similara, preventiva, trebuie si in randul soferilor, dar pare ca in ultimii ani, soferii nu trebuie deranjati si nu trebuie sa se intalneasca cu politia decat daca moare cineva.

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană 1.cremsnit

Eu nu inteleg de ce inca discutam despre amendarea la sange a pietonilor care traverseaza neregulamentar in conditiile in care a traversa regulamentar devine din ce in ce mai dificil ?!?!
Nu inteleg de ce aplicam coercitia tot pe categoria vulnerabila ?!
Nu inteleg de ce Politia inca emite comunicate cu statistici despre accidente in care pietonii ocupa locul 3?! DE CE oare ocupa locul 3? Oare pentru ca mediul construit favorizeaza deplasarea auto?

Orasul asta pierde anual mai multe treceri ptr. pietoni decat capata; doar in sectorul 4, in zona Giurgiului, au disparut 5 (cinci) treceri pentru pietoni in ultimii 20 ani, segregand cele doua parti ale soselei ca printr-un canion: benzi din ce in ce mai late (care au decimat aliniamente de arbori in favoarea parcarilor in spic), garduri separatoare pe axul drumului, trotuare tot mai inguste, treceri tot mai rare si cu timpi de asteptare tot mai mari.

Cum putem avea pretentia ca un pieton sa poata circula regulamentar si in siguranta cand mediul devine tot mai ostil pentru el/ea/x?

Cum putem avea pretentia ca cineva sa iasa din casa de placere cand exteriorul e un cimitir de masini si un pericol permanent?

De copii nici nu-mi vine sa discut.. Nu stiu UNDE in orasul asta mai pot iesi copiii afara din casa in siguranta. De jucat pe strada.... exclus.. Iar parculetul blocului a devenit cimitir de masini..

 


Re: Aspecte negative în circulația bucureșteană messe

Vreau să menționez și eu unele aspecte negative și sper să nu fiu înțeles greșit :
1) activitatea de distribuție gen Glovo cu scutere, trotinete electrice și biciclete conduse de cetățeni asiatici; n-am nimic împotriva lor, este dreptul lor la dreptul la muncă și în a-și câștiga un venit însă acești distribuitori sunt un pericol în trafic. Majoritatea consideră regulile de circulație ca fiind opționale. Vrei tu, în calitate de cetățean din zona asiatică să conduci un scuter în România, dă un examen conform legislației rutiere din România pentru a obține acest drept iar scuterele să aibă obligatoriu RCA.
2) activitatea gen Bringo sau transportul alternativ (Uber, Bolt etc.) să fie efectuată pe raza municipiului București doar de autoturismele înmatriculate în București și Ilfov, astfel se reduce aglomerația din trafic. Știți câte autoturisme înmatriculate în alte județe efectuează în București activități de ride-sharing sau de distribuție gen Bringo sau Glovo? Și ne mai plângem de aglomerație în trafic. Vrei distribuție și ride-sharing în București cu mașina înmatriculată în alt județ? Plătești taxă de acces în București. Repet, nu vreau să fiu descriminator însă trebuie făcut ceva în a reduce aglomerația și mai ales poluarea de care ne plângem toți și această taxă să fie valabilă doar celor care efectuează servicii de transport și distribuție cu propriile autovehicule care nu sunt înmatriculate în București și Ilfov. Vrei să lucrezi la Bringo sau la transportul alternativ? Angajează-te la firma respectivă și să-ți ofere mașină înmatriculată în București sau Ilfov firma respectivă ca să-ți desfășori activitatea. (îmi prezint scuzele de rigoare pentru repetiție).

 


Go to page:  1  ... 94 95 96 97 98 99 100
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Totul despre București  • 
Choose destination

Since our 2297 forum members have written 422385 posts in 5262 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use