De toate pentru toțiComunitatea Metrou Ușor

 

Topic: Clubul "Flacara Rosiatica"

4357 posts, 900690 views
 
Go to page:  1  ... 6 7 8 9 10 11 12  ... 312
 
 

📖 Pagination options
  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Clubul "Flacara Rosiatica" sab

Sos Grozavesti are totusi doua benzi/sens, este adevarat cam inguste, dar sunt doua benzi. Si mai are si un spatiu verde pe mijloc . Insa spatiu sa o largesti exista destul.
Sos Grozavesti nu a fost "introdusa" in inel, pur si simplu pe aici trece inelul de circulatie care s-a dezvoltat de-a lungul anilor. Asa cum am spus, daca Vasile Milea nu s-ar fi infundat in Dr Taberei era o solutie de a inlocui sos Grozavesti, dar asa ramane doar un debuseu pentru Dr Taberei  care sa ocoleasca Razoare si atat.
Cladiri de birouri? In afara de fostul sediu Vodafone nu este nimic notabil. Si artera a fost croita tocmai prin curtea Politehnicii, i s-a luat "cu japca" ceva spatiu verde.
Este totusi interesant cum la noi se blocheaza proiecte care ar folosi orasului. De exemplu reintroducerea tramvaiului pe Panduri, in legatura cu sos Grozavesti. S-au opus cativa locatari si uite asa tramvaiul a ramas pe Progresu, deservind pe nimeni, o zona pustie, in loc sa treaca printr-o zona locuita...La fel, alti locuitori s-au opus vehement pasajului Basarab, pe aceleasi motive (zgomot, poluare, etc). Ce sa-i faci, daca traseul "natural" al traficului trecea pe acolo ? Ma mir ca nu au reusit blocarea proiectului..
Ramane o enigma si cum doua cartiere "paralele" Dr Taberei si Militari sunt legate prin asa putine artere. Si sa tinem cont ca legatura prin pasajul Lujerului nu este prea veche (in ciuda degradarilor marie pe care le are), el dateaza din ultima parte a regimului. Practic pana la croirea soselei Virtutii si a pasajului Lujerului cele doua mari cartiere comunicau prin strazi fara o prea mare importanta.
Cat despre Dr Taberei, el a fost construit gresit, fades s-a dezvotat destul de mult ramanea gatuit la Razoare. Cealalta ramura a buclei nu ducea nicaieri. Aici se vede lipsa unor oameni care sa se ocupe de planificarea urbana...

 


Re: Clubul "Flacara Rosiatica" DanCld

sab wrote:
tramvaiul a ramas pe Progresu, deserevind pe nimeni, o zona pustie

Deci eu = nimeni! Te-am pus la index!  :lol:

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Clubul "Flacara Rosiatica" sab

Reformulez, deservind periferic zona  :D , dar oricum mult mai prost decat daca ar fi trecut pe Panduri si Vladimirescu...Sunt lucruri care au fost stricate de vechiul regim, dar in 20 ani nu am facut nimic sa le reparam.

 


Re: Clubul "Flacara Rosiatica" Gabi23

Nu ca nu s-au reparat, in 20 de ani s-au stricat si mai rau  :roll:

 


Re: Clubul "Flacara Rosiatica" Dominatrix

Justificarea RATB'ului pentru reintroducerea tramvaiului pe Panduri a fost ca autobuzele din zona sunt aglomerate si nu fac fata fluxului de calatori. Evident, nimeni nu s-a prins ca autobuzele mergeau in centru, pe acand tramvaiele ar fi mers in alta parte, la 500 de m paralel cu Sos. Progresului (care progres?) Deci argumentatia a fost din start lipsita de logica. In al 2'lea rand, atunci s-a facut si o mica smecherie, fiindca in documentatia depusa la BEI se specifica modernizarea liniei pe Vladimirescu - Panduri, desi acest traseu, evident, nu exista.

sab wrote:
Ramane o enigma si cum doua cartiere "paralele" Dr Taberei si Militari sunt legate prin asa putine artere.
nu e nici o enigma, am mai explicat eu parca printr-un topic. Drumul Taberei este singurul cartier care a fost gandit dupa tiparul marilor cartiere din alte tari socialiste, prcum Polonia, Cehoslovacia, Germania de Est. Toata bucla bulevardului este o reflectare a principiului conform caruia un cartier rezidential nu trebuie sa fie "taiat" de artere de tranzit, ci sa fie o insula mai linistita intre acestea, fara a atrage traficul ce nu are legatura cu ea. Probabil din ratiuni de costuri, proiectul nu a fost realizat in intregime, intrucat initial acolo a fost prevazuta si construirea unui centru administrativ.  Daca s=ar fi facut acest lucru, Drumul Taberei ar arata si ar functiona mult mai bine decat acum.

 


Re: Clubul "Flacara Rosiatica" Dominatrix

sab wrote:
Este o propunere de revitalizare si reconstructie a zonei care prevedea , printre altele, refacerea acestui stadion, dar nu numai...A se vedea si terenurile virane dinspre Rondul Cosbuc, care in macheta respectiva sunt pline de constructii pe frontonul de pe Calea 13 Septembrie.
Si in parcul Izvor pare sa existe ceva, dar nu se observa bine acea zona. Stiu ca au existat niste propuneri cu cladiri inalte acolo, ca o contrapondere la "monstrul" numit Casa Poporului. Chiar ma mir ca acest "parc" (in mare parte un teren liber de constrctii, ca numai parc nu este...) a scapat de furiz retrocedarilor si a boom-ului imobiliar.
Refacerea stadionului Republicii? Imi vine greu sa cred ca ar mai fi posibil asa ceva in prezent. Retrocedari in zona nu aveau cum sa se faca, sunt prea mari interesele in "maidanele" alea. Altfel, nu inteleg de ce despagubirile primite ulterior (dupa revolutie) de fostii proprietari de acolo carora li s-au demolat casele au fost "praf in ochi". Cunosc 2 cazuri de acest gen. Cat despre cladiri inalte ca o contra-pondere la Casa Poporului, stati linistiti, ca acum ne tranteste PreaFericitul Om de Afaceri Daniel o Catedrala acolo cum n-a vazut Parisul... Ma rog, nu in Parcul Izvor, dar pe aproape...

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Clubul "Flacara Rosiatica" Mircea G

Dr2005 wrote:
De fapt, Şos. Grozăveşti este de o inutilitate generală, nu se află nimic pe ea.
V-ati nascut in Bucuresti ? Sos Grozavesti, din fericire nu are nimic care sa genereze trafic , este una din strazile vechi si face parte din fluxul normal de circulatie .
" Şos. Grozăveşti are, cel mult, rolul de a-i prelua pe cei care merg din Rahova spre Giuleşti." ce vreti sa spuneti cu asta , ca sint putini sau fara importanta ???
Sos Milea , este un avorton nascut din dorinta de a devia traficul de pe linga palatul Cotroceni , Iar daca ar fi sa judec ca dvs , acum , are cel mult rolul de a ajuta traficul spre cartierul nou al neavenitilor din Militari  :D .
Multe idei ciudate pe aici , unele hazlii , dar sa citesc ca sos Grozavesti este inutila ...prea mult . Ori sinteti din provincie ori rauvoitor .
Sos Grozavesti este o artera importanta de circulatie , va fi , ba mai mult , va fi modernizata .
Ma intreb daca dvs ati functiona normal cu carotida taiata , si eventual un furtun de bypas , in jurul gitului ....cam asta imaginea care o arati dvs cind spuneti ca Grozavestiul este inutil .
Si daca tot discutati peiorativ de Rahova  va anunta ca Rahova , Ferentari , Giurgiului , sint cartierele vechi ale orasului , iar Militari si Dr Taberii , silicoanele orasului ...adica par frumoase dar se sparg la presiune ....mai precis niste buboaie urbanistice  :lol:
Sos Cotroceni 1911.jpg (196.68 KB; downloaded 3672 times)

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Clubul "Flacara Rosiatica" Dr2005

Stimate domn, vă asigur că eu sunt mai masochist şi prefer silicoanele din Drumul Taberei (unde locuiesc de când am fost adus de la maternitate) şi nu condiţiile moderne de locuit (garsoniere confort 3) şi deplasat din Ferentari.
Vă doresc să veniţi din Drumul Taberei spre Podul Grozăveşti şi să o luaţi prin Bd. Timişoara - Răzoare - Bd. Geniului - Şos. Grozăveşti. Să îmi comunicaţi cât v-a luat drumul drum care, chiar şi ca lungime, este mult mai ocolit decât cel prin Bd. Vasile Milea.
Întrebare de baraj: dacă Bd. Vasile Milea nu ar fi existat, oare Şos. Grozăveşti ar fi făcut faţă traficului? Mă-ndoiesc.

 


Re: Clubul "Flacara Rosiatica" andrei11

Asigur urmatoarele : Daca Ceausescu era normal la cap aveam acum o sosea Grozavesti cu 4 benzi / sens, linie de tramvai si pasaj denivelat la sos Cotroceni. Reamintesc ca sos Grozavesti era o sosea normala cu constructii de o parte si alta a strazii.
Imi pare rau, Dr 2005 dar faci o confuzie care ca si bucurestean nu ai fi trebuit sa o faci, confunzi Ferentariul cu Cartierul Zabrauti din Ferentari iar Giurgiului dupa parerea ta este facut numai din blocuri garsoniere confort IV. - Lucru total fals, evident.
Puteam sa dau mii de exemple pentru a-mi sustine afirmatia, dar ma limitez numai la doua din cartierul Ferentari - subliniez, din inima Ferentarului.
Precizez in incheiere ca am locuit dintotdeauna in zona Piata Iancului - sector 2 deci nu m-am trezit eu acum in 17 Ianuarie 2011 sa iau apararea cartierului Ferentari.
Vasile Milea / sos Progresului sunt sosele  "contra naturii" nascute din dorinta lui Ceausescu de a inchida sos Grozavesti - de fapt ea a si fost inchisa in ultimii ani ai regimului Comunist. De aici rezulta ca sos Grozavesti era vitala in economia circulatiei din Bucuresti, daca era o strada oarecare ar fi fost inchisa si gata.
F1.jpg (91.24 KB; downloaded 3638 times)
F2.jpg (87.52 KB; downloaded 3610 times)

 


Despre ITB vs RATB andrei11

As vrea sa fac un mic comentariu asupra celor 2 denumiri. Se spune ca unica menire a ITB - ului era sa duca lumea din oras spre platformele industriale la lucru, evident si viceversa.
Acum vine si intrebarea mea:
RATB - ul ce face, nu acelasi lucru ? Adica sa duca oamenii dintr-un loc in altul de unde stau unde muncesc ? Observati ca nu am mai folosit expresia de "platforme industriale". Prin folosirea in mod obsesiv a expresiei de ITB legat de transportul oamenilor de si la servici se naste ideea ca la ora actala o mare masa de cetateni foloseste RATB - ul pentru a se plimba, a face vizite si de a-si pierde vremea.
Acesta a fost micul meu comentariu.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Clubul "Flacara Rosiatica" sab

Oare de ce nimeni nu-si pune problema unui pasaj pe Iuliu Maniu care sa subtraverseze Vasile Milea si sos Grozavesti (Pta Leul), ci numai a unui pasaj mult prea straniu care sa inceapa pe sos Grozavesti inainte de Pta Leul, sa subtraverseze intersectia de la Razoare si sa iasa undeva sub sos Progresu spre intersectia cu Calea 13 Septembrie ? Mi se pare enorm de lung
Cat despre sos Grozavesti probabil ca ar fi facut fata traficului. Problema incepea sa se puna cu adevarat daca s-ar fi construit pasajul Basarab inainte de 1989 sa se inchida inelul 1 de circulatie. Insa asa cum nici Titulescu nu are mai mult de 2 benzi pe o mare portiune (din care una folosita ca parcare), nici sos Grozavesti cu 2 benzi nu era cu nimic mai prejos. Iar daca nu ar fi facut fata se demola stanga dreapta , se construiau blocuri si se largea soseaua. Tiparul este arhicunoscut....
Cam aiurea este cu CET-ul Grozavesti construit in mijlocul orasului, dar asta este...
Foarte interesenat cum proiectul pasajului Basarab de dinainte de 1989 s-a impotmolit si lasa pasajul Victoria oarecum "fara obiect"

 


Re: Clubul "Flacara Rosiatica" andrei11

Raspunsul il cunosti probabil, sub Iuliu Maniu este un canal colector magistral care este cam greu de urnit de acolo. Nu ca ar fi imposibil - nimic nu este imposibil, dar ar implica costuri / riscuri prea mari. Citat din Subway guru. Din aceeasi cauze si statia de metrou Politehnica nu a fost facuta sub Iuliu Maniu - citat tot din Subway guru.
Cat priveste Pasajul Victoriei / Basarab, ai dreptate, cele 2 se completeaza reciproc, unul fara altul nu au sens. Probabil ca ar fi urmat si "Basarabul" - era in carti probabil, dar trebuia finalizata "Casa Poporului" mai intai.

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Clubul "Flacara Rosiatica" Mircea G

Din pacate Dr Taberei si Maniu sint niste bulevarde construite ca niste apendice agatate la strazile vechi ale orasului . In jurul lor s-au dezvoltat doua cartiere imense , Dr Taberei si Militari . Atunci cind s-a gindit aceasta dezvoltare , din pacate nu s-a luat in calcul si dezvoltarea unui sistem rutier concentric , adica citeva legaturi late si viabile intre Cringasi , care in varianta actuala a aparut mai tirziu , si Rahova . S-a crezut ca simpla " infigere " a unor noi si mari "spite " in fosta si vechea trama strada , va fi suficienta . Din pacate NU .
Acum se simte lipsa acestor strazi , si chiar viitoarea strapungere Brasov -Alexandria care va insemna intregirea segmentului sos Alexandria - Cringasi nu va rezolva nimic . Militari si Dr Taberei vor ramine blocate iar posibilitatea largirilor sau al strapungerilor este aproape zero .
Sansa pentru Dr Taberei ar fi deschiderea si strapungerea de la Razoare , daca si cind se va face , insa pentru Maniu , PA .  Maniu se termina intr-un blocaj in sos Cotroceni , zona ce nu va largita , si nici nu duce nicaieri ....
Asa ca un pasaj pe Maniu-  Cotroceni este lipsit de sens , n-ar face decit sa duca traficul mai " indesit " pe sos Cotroceni si ar muta blocajele pe Splai .
Tot ce se mai poate face acum , este sa rezolve problema traficului majoritar care va fi pe Grozavesti - Progresului , pe acest inel de circulatie , prin pasaje , pt a mai putea si cei din Militari sau Dr Taberei sa mai iasa in oras .... :lol: asta o gluma cu dedicatie . In caz ca nu se grabesc cu lucrarile , cei din cartierele mentionate vor iesi in oras numai simbata si duminica cind noi cei din Rahova " nu sintem pe inel "....sa ne plimbam spre Giulesti  ;)

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Clubul "Flacara Rosiatica" sab

andrei11 wrote:
Raspunsul il cunosti probabil, sub Iuliu Maniu este un canal colector magistral care este cam greu de urnit de acolo. Nu ca ar fi imposibil - nimic nu este imposibil, dar ar implica costuri / riscuri prea mari. Citat din Subway guru. Din aceeasi cauze si statia de metrou Politehnica nu a fost facuta sub Iuliu Maniu - citat tot din Subway guru.
Cat priveste Pasajul Victoriei / Basarab, ai dreptate, cele 2 se completeaza reciproc, unul fara altul nu au sens. Probabil ca ar fi urmat si "Basarabul" - era in carti probabil, dar trebuia finalizata "Casa Poporului" mai intai.

Ma indoiesc ca ar mai fi urmat un pasaj la Basarab. Daca tot inchisesera sos Grozavesti, iar Vasile Milea era o "fundatura", pasajul Basarab nu-si mai avea rostul. Plus ca aparusera o serie de elemente noi, care nu fusesera luate in calcul la proiectul initial al pasajului (gen M4). Nu stiu daca nu cumva si traseul M3 pe sub Titulescu nu avea vreo influenta asupra pasajului Basarab.
Cat priveste statia Politehnica, cred ca mai mult s-au temut de apeducte. La Gorjului pur si simplu nu au vrut sa mute canalul colector . Probabil ca s-a considerat ca nu merita cheltuiala pentru a avea o statie normala, cel putin vizual.
Dar de ce spui despre sos Progresu ca este "artificiala". Ea nu exista ?

@MirceaG. Acum fiecare semafor este un blocaj, dar nu poti sa faci pasaj la fiecare intersectie. Ideea cu pasajul pe Iuliu Maniu este ca se scapa de doua intersectii dintr-un foc. Este adevarat ca circulatia se bloca jos la Splai, dar asta este situatia cand deja te indrepti spre zona veche.Nu prea poti sa darami totul sa creezi bulevarde largi.
Ai dreptate ca Militariul a fost croit prost, dupa un singur bulevard. Insa ma gandesc cu groaza ce s-ar fi inatmplat daca se ducea pana la capat planul cu inchiderea soselei Cotroceni (se stie ca podul nici macar nu fusese refacut).

 


Go to page:  1  ... 6 7 8 9 10 11 12  ... 312
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Comunitatea Metrou Ușor  • 
Choose destination

Since our 2296 forum members have written 422340 posts in 5262 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use