Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi Ilfov

 

Topic: Întrebari și răspunsuri

1058 posts, 309704 views
 
Go to page:  1  ... 10 11 12 13 14 15 16  ... 76
 
 

📖 Pagination options
Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

Bleah

Că tot s-a discutat la topicul cu "D.A.F."-uri despre linia 110. Ştiu că veneam de la nişte prieteni de familie seara, pe la 21-22 pe jos din zona Caşin la bunici, în Floreasca pentru că 110 nu venea. Într-o seară m-am supărat pe faza asta şi i-am zis tatălui meu "mai bine l-ar desfiinţa" iar el mi-a replicat "mai bine l-ar face să vină mai repede/des".

Tot în perioada "genială" a lui Ceauşescu: eu aflasem că l-au scos pe 5 de pe Cal. Floreasca pentru că-l deranja pe Ceauşescu. Fiind fan tramvaie, nu-mi convenea asta. Pe când mă aflam cu bunica în tramvaiul 5, venind de pe Alecu Russo pe Tunari (lor) m-a apucat să spun asta în gura mare în tramvai. Bunică-mea, săraca, s-a repezit să mă corecteze. Bine că nu eram în anii '50, că o păţeam rău de tot atunci.  :evil:

 


Re: Intrebari si raspunsuri Dominatrix

Legat de linia 110 a existat o perioada cand nu circula in weekend, pe vremea cand era inca deservita de autobaza Pipera. Poate s-a intamplat sa il astepti intr-o zi din asta. :twisted:

 


Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

Mai ştii. Dar în perioada aia exista 182 sau 282? Oricum, faza cu mersul pe jos a fost de 2-3 ori, dar e posibil să fi fost în week-end. Oricum, pe atunci aveam deabea vreo 4-5 ani, aşa că nu mai ţin minte prea multe lucruri.

 


Re: Intrebari si raspunsuri Dominatrix

Daca acum ai 28 de ani, inseamna ca vorbim de perioada 1987 - 1988.
In acea perioada circulatia pe sectorul estic al Bd. Kalinin (Mircea Eliade) era inchisa. Asa ca liniile 110 si 176 (si ulterior 182, dupa desfiintarea lui 176) circulau pe strazile cu sens unic, Tudor Stefan, respectiv C. Aricescu. Mai tarziu, a aparut si 282 care circula la fel. Situatia a revenit la normal dupa redeschiderea circulatiei pe Bd. Mircea Eliade.

In acea perioada linia 182 era  un traseu fantomatic, cu foarte putine vehicule in serviciu (cred ca venea cam la 20-25 minute). In plus, era foarte lung si extrem de aglomerat, dupa disparitia liniei 176, asa ca era o adevarata performanta sa te poti urca in el din statiile de pe parcurs.

 


Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

Poate chiar 1986-1987. Ştiu că intrau pe sensuri unice (una din străzi ştiam că era Tudor Ştefan, dar nu mai ştiam care era cealaltă). Când a început 182 să vină mai bine?

 


Re: Intrebari si raspunsuri Dominatrix

Depinde ce intelegi prin "mai bine". Initial (anii '80), 182 a inceput sa vina mai bine cand a fost scurtat de la Piata Leul la Gara Basarab. Cred ca acesta a fost si motivul scurtarii traseului - erau prea putine autobuze si nu faceau fata mai ales fluxului din cartierul Tei, care ramasese si fara troleibuze. Pe urma a aparut si linia 282, care dubla oarecum pe 182. Nu prea aveam treaba cu zona aceea , dar cred ca o imbunatarire substantiala a intervalului de urmarire a venit abia dupa '90. Oricum, fata de intervalele fostei linii 176 (care circula pe un traseu aproape identic cu 182 pana la infiintarea acesteia) de 3-4 minute in cursul zilei, si cel mult 7-8 minute serile si duminicile, nu s-a mai revenit niciodata.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Intrebari si raspunsuri Tom

In 1992-1993 mergeam in zona Colentina. La dus ma chinuiam cu schimbatul troleibuzelor de la Romana la Calea Mosilor, am mai mers pe scara cu trenul 2xV3A pe linia 21, iar in final am descoperit luxul acelor vremuri: maxi-taxi 509. La intoarcere nu tineam intotdeauna sa arunc banii pe maxi-taxi, dar asta era in jurul orei 19:30-20, deci nu mai era aglomeratie, asa ca asteptam 66. Uneori venea insa cate un 182 si mergeam cu el, pentru ca mergea mai repede. Nu stiu ce frecventa avea, dar uneori asteptam sa treaca vreo 2-3 troleibuze, dar el nu mai aparea.
Imi amintesc ca 282 mergea mult mai des, dar trebuia sa merg o statie cu ceva pana la Doamna Ghica.
In perioada 1995-1998 mergeam des in zona Ghica Tei. Ca sa ajung acolo, ajungeam tot asa din "combinatii" de genul troleibuz pana la Piata Gemeni si de acolo tramvaiul 16, dar stiu ca am incercat cu 182 si cel putin la capitolul aglomeratie era dezastru. Dealtfel si persoana la care mergeam spunea odata ca a mers in el pe saci (erau niste omuleti care venisera cu saci, nu stiu ce aveau in ei si ii urcasera in autobuz). Cand plecam seara de acolo, tot la tramvaiul 16 mergeam, dar incetul cu incetul am descoperit alt mijloc de transport public, ala care raspunde la telefoane cu 9xxx. Cu toate ca europenii tipa ca sunt prea multe taxiuri in Bucuresti, in vremea aia, cand era plin de taxiuri, sunai la 7 firme ca sa gasesti o masina. Poate grosul erau pe strazi, asteptand pe la intersectii cu maimuta pregatita, dar nu mergeam cu asa ceva. Deci, nu prea stiu ce sa spun de 182. Poate odata cu intrarea Rocar pe linia asta sa fi inceput sa mearga mai bine.

 


Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

Sunt curios:
1) Tăiatul scaunelor tapisate se practica numai pe traseele din zona Ferentari - Sălaj - Rahova sau şi pe traseele din alte zone. Ţin minte că atunci când "Ikarus"-urile de pe 101 erau la Floreasca nu prea am văzut scaune tăiate, dar când erau la Ferentexas...;
2) De ce a fost desfiinţată linia 129 în anii '80? Din motive de economie sau îl cam dubla pe 135?

 


Re: Intrebari si raspunsuri Dominatrix

Linia 129 s-a desfiintat la momentul construirii circului foamei din Floreasca, adica pe la sfarsitul anului 1987. Cred ca desfiintarea lui 129 a coincis cu devierea liniei 135 spre centru pe Calea Floreasca, iar spre Verdi intra din Dorobantilor pe Str. Scoala Floreasca.

 


Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

Ciudat, eu ţin minte că 129 a circulat şi prin 1988. Bine, e posibil să mă înşel.

Când s-a dat în folosinţă Pasajul Poligrafiei? Până la înnfiiţare în anii '60 liniei 61B (devenită apoi 161, deşi normal ar fi fost să devină 261) nu exista o legătură directă între Cart. Dămăroia/Cart. Bucureştii Noi şi zona P-ţa Scînteii (Presei Libere). Dacă cineva vroia să ajungă din Cart. Dămăroaia/Cart. Bucureştii Noi la P-ţa Scînteii folosind serviicile I.T.B. înainte de înfiinţarea liniei 61B trebuia să ocoloească enorm de mult...

Cum întorceau autobuzele la P-ţa Scînteii/Presei Libere înainte de reconfigurarea acesteia în anii '000 ("dictată" de modernizarea liniei de tramvaie 41).

 


Re: Intrebari si raspunsuri Dominatrix

Pasajul Poligrafiei s-a construit odata cu electrificarea liniei de cale ferata Bucuresti - Constanta in 1976 - 1977. La fel si Pasajul Baneasa.
Cu 61 si 61B nu ai dreptate. La renumerotarea de la 1 mai 1981, linia 61 (PPL - Damaroaia) a devenit 161, iar linia 61B (PPL - Vatra Noua) a devenit 261. Cum era si logic, de fapt.

 


Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

Scuze, ţineam minte că 61B era P.P.L. - Dămăroaia :)
Iniţial 61, nu 61b ajungea în Cart. Vatra Nouă. Bine, linia 61b nu a fost înfiinţată în acelaşi moment cu linia 61, ci mai târziu.

 


Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

De ce după începerea fabricării de troleibuze în România românii s-au încăpăţânat să nu mai aducă (importe) troleibuze? E totuşi un pic ciudat, ţinând cont că ale noastre erau de capacitate mică (asta până au apărut <<Dac>> 112E cu caroserie "Roman") şi că nici nu produceam troleibuze articulate (proiectele alea ale I.T.B.-ului au fost un eşec).
Nici nu vreau să-mi închipui condiţiile de călătorie la orele de vârf pe linia 84 după scoaterea tramvaielor de pe Axa Nord-Sud. Şi nici când deja circulau 3 sau 4 linii de troleibuz pe acolo nu cred că condiţiile de călătorie erau mai bune.  :evil:

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Intrebari si raspunsuri Dr2005

nokia2110 wrote:
De ce după începerea fabricării de troleibuze în România românii s-au încăpăţânat să nu mai producă troleibuze?


Stai puţin...au început fabricarea şi nu au mai produs? Cum vine asta?

 


Go to page:  1  ... 10 11 12 13 14 15 16  ... 76
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului în comun din București şi Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2295 forum members have written 422089 posts in 5257 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use