Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi Ilfov

 

Topic: Întrebari și răspunsuri

1058 posts, 309604 views
 
Go to page:  1  ... 11 12 13 14 15 16 17  ... 76
 
 

📖 Pagination options
Re: Intrebari si raspunsuri andrei11

nokia2110 wrote:
...şi că nici nu produceam troleibuze articulate (proiectele alea ale I.T.B.-ului au fost un eşec).

:?:  :?:  :?:

 


Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

Dr2005 wrote:
nokia2110 wrote:
De ce după începerea fabricării de troleibuze în România românii s-au încăpăţânat să nu mai producă troleibuze?


Stai puţin...au început fabricarea şi nu au mai produs? Cum vine asta?


Am vrut să zic să aducă (importe), dar am scris să producă.

@Andrei11: în anii '60 I.T.B.-ul a încercat să producă nişte troleibuze (firobuze) articulate folosind troleibuze "T.V." 2E casate, dar rezultatele nu au fost bune. Uzinele "Autobuzul" a făcut şi ele nişte troleibuze articulate, dar folosind proiectele I.T.B.-ului rezultatele au fost aceleaşi
http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=4175

 


Re: Intrebari si raspunsuri andrei11

Am crezut ca te referi la cele din anii '80 care mie cel putin mi s-au parut reusite. Cele din anii '60 nu le-am prins, le-am vazut doar in poze.

 


Re: Intrebari si raspunsuri alchimistul

Desi nu cred ca subiectul are legatura directa cu RATB, postez aici o "amintire" de la inceputul anilor '90, si anume existenta in unele statii RATB (cum ar fi Eroilor, sos. Pandurilor, in general pe traseul actual al lui 368 & Co.) a unor placute suplimentare cu inscriptia "Expres Dali". O data cu acest "flashback" vin si intrebarile :)  :

- Ce traseu avea linia ?
- Era operata de RATB sau in regim privat ?
- In afara de DAC 112, mai avea si alte tipuri de vehicule ?

Orice detalii sunt binevenite!  ;)

P.S. Cand s-a infiintat linia 336 pe actualul traseu ? Tin minte ca exista, la un moment dat la inceputul anilor '90, linia 636 pe traseul Apusului (?) - Piata Kogalniceanu. Despre acest 636 stie cineva ceva ?

 


Re: Intrebari si raspunsuri autob368

Acest Expres Dali circula pana la Piata Presei Libere (in fata Casei Presei), iar autobuzele erau de culoare mov. Nu imi aduc  aminte exact celalalt capat, dar cu siguranta intorcea undeva in Drumul Taberei - sigur trecea pe la Piata Drumul Taberei.  ;) . Era in regim privat. Nu imi aduc aminte tipul de vehicule utilizate...

 


Re: Intrebari si raspunsuri linia 69

Imi aduc aminte ca am mers cu aceste "Dalii" la scurt timp dupa ce s-au infiintat (privat) pe traseul Bucur Obor - Padurea Cernica. Nu mai tin minte exact dar era in iulie-august 1993 sau 1994. Probabil ca dupa scurt timp (au facut acest traseu doar cateva luni) au fost mutate pe unde ziceti voi.

 


Re: Intrebari si raspunsuri Dominatrix

alch3mist wrote:
P.S. Cand s-a infiintat linia 336 pe actualul traseu ? Tin minte ca exista, la un moment dat la inceputul anilor '90, linia 636 pe traseul Apusului (?) - Piata Kogalniceanu. Despre acest 636 stie cineva ceva ?
336 s-a infiintat pe actualul traseu in martie 1994. Despre 636 in anii '90 imi amintesc ca a circulat o perioada scurta in anul 1997, ca varianta scurtata a liniei 336 pe perioada inchiderii pentru reabilitare a bulevardului Elisabeta.

 


Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

Şi până la înfiinţarea lui 336 cum era asigurată legătura Militari - Universitate?
Până la aparţia lui 62 (1996) între Lujerului şi Grup. Şcolar Auto circula autobuzul 121.

De ce s-a renunţat la faciliateta de a cumpăra bilete I.T.B./R.A.T.B. de la vatman/şofer? Ştiu că prin anii '80 se mai practica asta. Nu ştiu când s-a desfiinţat această facilitatea asta.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Intrebari si raspunsuri Dr2005

Pentru ca şoferul să vândă bilete, trebuie să i se dea gestiune. Evident, trebuie şi plătit în plus, că altfel urlă sindicatul (acum), iar controlorii rămân fără ciubuc (atunci, în cazul în care a existat aşa ceva). Apropo de bilete la şofer, până prin 2002 se practica masiv... de obicei, biletele erau gata perforate şi se predau înapoi la şofer/vatman la coborâre. Erau şi cazuri când şoferii vindeau bilete bune (neperforate) şi nu insistau să le dai înapoi la coborâre (deci gata perforate).

Mai e şi problema corectitudinii... există şansa ca şoferul să bage banii în buzunar în loc să taie bilet sau să dea bilete refolosite, trase la xerox ori de valoare mai mică decât suma plătită. Mai e şi problema comodităţii şoferilor şi, mai ales, a călătorilor, care vor face coadă la şofer să ia bilete, în loc să le cumpere de la chioşc. De aceea, atât în afară, cât şi în România, unde se vând bilete la şofer, ele sunt mai scumpre decât cele de la chioşc (sunt şi câteva excepţii, ce-i drept).
Exemple:
- Alba Iulia: bilet de la chioşc/prin SMS: 1,8 RON (valabil o oră), bilet la şofer: 2,7 RON
- Craiova: bilet de la chioşc: 2 RON, bilet la şofer/vatman: 2,5 RON
- Rm. Vâlcea: bilet de la chioşc: 2 RON, bilet la şofer: 2,5 RON

 


Re: Intrebari si raspunsuri Dominatrix

nokia2110 wrote:
Şi până la înfiinţarea lui 336 cum era asigurată legătura Militari - Universitate?
Cu autobuzele 136 si 180 pana la Eroilor si de acolo cu troleibuzele.

 


Re: Intrebari si raspunsuri rosetti61

A fost 136 Apusului - Rosetti, iar la aparitia lui 336, 136 a migrat la Podul Izvor, prelungit la CET Vest dupa scoaterea lui 180.

 


Re: Intrebari si raspunsuri Dominatrix

136 pe traseul Apusului - Rosetti a inceput sa circule abia din 1991, prin primavara. Inainte circula numai intre Apusului si Eroilor.

 


Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

Ce modele de autobuze "Ikarus" au circulat în Bucureşti înainte de 180 şi 556?
Nu am la îndemână acea monografie a I.T.B. din 1962, dar ştiu că sigur apărea o poză cu un "Ikarus" 620:
http://www.friweb.hu/buszok/ik620.htm

 


Re: Intrebari si raspunsuri Dominatrix

Din cate stiu eu, au circulat Ikarus 60 si 620, dar nu la ITB. ITB'ul nu a avut Ikarus inainte de anul 1970, cand au sosit primele Ikarus 180.

 


Go to page:  1  ... 11 12 13 14 15 16 17  ... 76
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului în comun din București şi Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2295 forum members have written 422056 posts in 5257 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use