Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi Ilfov

 

Topic: Întrebari și răspunsuri

1058 posts, 309655 views
 
Go to page:  1  ... 12 13 14 15 16 17 18  ... 76
 
 

📖 Pagination options
  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Intrebari si raspunsuri Tom

Inainte de 1990 existau autocare in dotarea ITB?

 


Re: Intrebari si raspunsuri andrei11

:?:  Ce sa faca ITB - ul cu autocare  :D

 


Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

Dominatrix wrote:
Din cate stiu eu, au circulat Ikarus 60 si 620, dar nu la ITB. ITB'ul nu a avut Ikarus inainte de anul 1970, cand au sosit primele Ikarus 180.


Ciudat, în monografia I.T.B.-lui coordonată Alexandru Cebuc apar 1 sau 2 poze cu autobuze "Ikarus" 60/620.

 


Re: Intrebari si raspunsuri Dominatrix

@Tom: Da, erau. In anii '80 am vazut Ikarusuri 280 cu doua usi si cateva DAC 112 UDM tot cu doua usi. DAC'urile nu stiu daca au fost comandate special asa, sau au fost cumparate de la IRTA, sau modificate la ITB. Mai in trecut existau si autobuze TV pe post de autocare, dar n-as putea spune ce model erau, fiindca nu cunosc prea bine clasificarea TV'urilor.
@andrei11: Ce fac si acum. Sau mai bine zis, ce faceau pana de curand.
@nokia: Pune pozele aici, daca poti.

 


Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

Când mai ajung săptămâna viitoare pe la Muzeul Muncipiului Bucureşti am să încerc să fac rost de poze.

 


Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

Sunt curios, cum de în perioada 1990-2004, când totuşi am avut primari dezastru (bine, primul primar al Bucureştiului post-decembrist a fost ales în 1992, până atunci fiind numit iar Băsexu a fost primar aşa şi aşa) şi când România a avut parte de mari lipsuri fianciare (1990-2000) au existat oameni care au făcut mult bine pentru R.A.T.B. şi acum nu se mai face aproape nimic bine pentru R.A.T.B.

 


Re: Intrebari si raspunsuri Dominatrix

Sa nu comparam pe Constantin Popescu (director adjunct la ITB in anii '80 si director general in anii '90) sau chiar Gheorghe Aron, care de bine de rau a lucrat o viata la ITB/RATB si s-a ridicat macar partial prin propriile eforturi pana la postul de director general, cu un lingau politic precum Adrian Crit, fiindca e ca si cum am compara floarea de colt cu pιzda tigancii.

Basescu? Daca nu era el, vedeam la Pastele Cailor 110 km cale simpla de tramvai modernizata (inclusiv singurul "metrou usor" din Capitala) si 4 depouri refacute complet.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Intrebari si raspunsuri Tom

Dominatrix wrote:
Basescu? Daca nu era el, vedeam la Pastele Cailor 110 km cale simpla de tramvai modernizata (inclusiv singurul "metrou usor" din Capitala) si 4 depouri refacute complet.
Basescu a lucrat in domeniul transporturilor si a fost si ministru al transporturilor. Era normal ca primar sa faca ceva in domeniul la care se pricepe cel mai bine. De fapt, sa faca inseamna sa dea fondurile si oricum doua din 4 depouri s'au modernizat dupa ce domnia sa a urcat acolo unde se afla inca si astazi. Si eu as fi facut la fel in locul lui. Astazi, vatmanii si soferii ar fi avut si soft de scarpinat automat si facebook la capat de linie :lol: , iar mandra i-ar fi imbracat in uniforme :twisted: Din pacate ultima persoana mentionata nu a avut rabdare sa fiu ales primar :evil:

Dominatrix wrote:
... un lingau politic precum Adrian Crit...
Un lingau politic ar fi ramas in functie in continuare, pentru ca orice ar fi facut, oricat de prost ar fi fost, oricat de mult ar fi furat, castiga toata lumea care trebuia sa castige din asta.
Asta imi aminteste de un primar ramas in memoria locuitorilor ca un primar care n'a facut nimic. De facut n'a prea facut, dar a asfaltat mai multe strazi care nu vazusera asfalt pana atunci, a tras apa si canalizare pana la portile oamenilor, dar... a taiat cişmelele de pe strazi. Adica, adio apa mokka platita de primarie, deci economie in buget. Evident, n'a fost reales, iar succesorul sau a invatat lectia: face spatii verzi si alte lucruri care se vad si are si avantajul sprijinului politic.
Cam asta a facut Criţ: a taiat niste cişmele. Ce n'a facut, vedem cu totii.

 


Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

@Tom: primarul ăla care a tăiat cişmelele de pe străzi era cumva Demitrie I. Dobrescu ("Primarul Târnăcop").

@Dominatrix: Constantin Popescu a fost director general al R.A.T.B. şi pe vreme lui Crin Hahalaicu? (în cheamă Halaicu, dar la ce hahaleră a fost, nu pot să-i zic altfel).

 


Re: Intrebari si raspunsuri Dominatrix

@Tom: Iti dau perfecta dreptate, cu o mica precizare: intregul contract de imprumut cu BEI - pentru modernizarea a 110 km cale simpla de tramvai si 4 depouri a fost negociat si angajat pe vremea lui Basescu, deci acesta e meritul lui. Desigur ca lucrarile la depourile Giurgiului si Dudesti au inceput pe vremea lui Videanu, dar asta s-a intamplat din motive logistice, fiindca ar fi fost imposibil sa fie atacate toate lucrarile concomitent. Videanu doar a preluat contractele in desfasurare (si a demarat in plus multe altele: proiecte de modernizare pe inelul central, linia 21, Chitila, Marasesti, 1000 de autobuze si 100 de troleibuze etc.)

@nokia: Da, Constantin Popescu a fost numit director general imediat dupa revolutie, in 1990.

 


Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

Dominatrix, ai o listă cu toţi directorii R.A.T.B. din perioada 1990-2004 şi perioada în care au fost directori?

 


Re: Intrebari si raspunsuri Dominatrix

Constantin Popescu: 1990 - 2001
Traian Neghirla: 2001 - 2004
Gheorghe Aron 2004 - 2010
Adrian Crit 2010 - 2011
Viorel Popescu 2011 - prezent

 


Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

Deci în nişte perioada economice mult mai proaste decât acum R.A.T.B. a evoluat mult mai mult decât acum. Şi aici nu mă refer la perioda Băsescu (că nici perioada 2000-2004 totuşi n-a fost chiar aşa de super d.p.v.d. economic, deşi am evoluat atunci), ci la perioada 1990-2000.

 


Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

Din "Istoria transporturilor în Bucureşti" de Alexandru Cebuc, carte apărută sub egida Muzeului de Istorie al Oraşului Bucureşti (azi Muzeul Municipiului Bucureşti) în anul 1962 şi tipărită la Întrep. Poligraifcă nr. 3 de pe Str. Pitagora nr. 16-18 (strada a fost distrusă în anii '80 de demolările Odiosului).
La pg. 195 apare un "Ikarus" 60!
aici date tehnice şi istorice despre acest model (în Ungaria, desigur):
http://www.old-ikarus.hu/elsaut_ik60.htm
http://www.freeweb.hu/buszok/ik60.htm
Nu cred că au fost prea multe autobuze din astea. În pozele din perioada anilor '50 nici nu cred că am zărit vreunul (dar am să mă mai uit pe nişte albume din anii '50 când mai ajung pe la muzeu)
Autobuzul "Škoda" 706 R.O. avea nr. de înmatriculare 50564-B Tx şi nr. de parc 444. E interesant că şi primele troleobuze M.T.B. 82D din Bucureşti aveau nr. de înmatriculare!
Atât "Ikarus" 60, cât şi "Škoda" 706 R.O. aveau un design frumos, fiind unele din puţinele vehicule ne-elveţiene a căror design al caroseriei să-mi placă (îmi place desigur şi "Škoda" 706 R.TO. :ugeek: )
Dominatrix, unde aş putea să găsesc cote ale autobuzelor "Škoda" 706 R.O şi 706 R.T.O.

În aceaiaşi carte se menţionează că Garajul Vasile Lascăr a fost înfiinţat în 1957 (probabil atunci a fost făcut din depou de tramvaie în garaj de autobuze). Se menţionează că ar mai fi existat Dep. Ştefan cel Mare  :shock:  , deşi ştiu că acesta fusese desfiinţat din 1937 sau 1938.
pg. 194-195 Skoda 706 RO and Ikarus 60.rar
pg. 194-195 Skoda 706 RO and Ikarus 60.rar (202.44 KB; downloaded 219 times)
pg 204-205.rar
pg 204-205.rar (221.57 KB; downloaded 232 times)

 


Go to page:  1  ... 12 13 14 15 16 17 18  ... 76
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului în comun din București şi Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2295 forum members have written 422077 posts in 5257 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use