Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi Ilfov

 

Topic: Întrebari și răspunsuri

1058 posts, 309642 views
 
Go to page:  1  ... 14 15 16 17 18 19 20  ... 76
 
 

📖 Pagination options
Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

Ah, nu m-am gândit că acea poză din 1952 poate fi făcută şi la Podul Operei. O să modific denumirea pozei.
Acel autobuz "Praha" aparţinea cuiva de la R.C.R. (Retromobil Club România), dar nu mai dau de poze cu el la galeria foto  :evil: Filmul a apărut şi într-un documentar despre partizanii anti-comunişti.

Mă gândeam că mentalitatea cehilor are de-aface şi cu ocupaţia austriacă.

La începutul aniilor '50 albumele erau scoase exclusiv pentru străini. În Anglia, Guineea, Canada, Australia, Noua Zeelandă existau partide comuniste legale. Şi plus că engleza era deja o limbă de circulaţie internaţională. Într-un album e o poză cu încrcucişarea firelor de troleibuz de la intersecţia Str. Monetăriei cu Şos. Kisellef. În ianuarie, la anul am s-o pun şi pe aia.

Şi era vorba de Garajul Panduri, nu Şerban Vodă. Mea culpa  :mrgreen:  Am să modific.

 


Re: Intrebari si raspunsuri Dominatrix

Intr-adevar Panduri a fost dat in exploatare ca garaj de autobuze in 1937. Dar 5 ani mai tarziu, in 1942, a fost transformat in depou de tramvaie, functionand astfel pana in 1987, cand a fost demolat.

 


Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

Oare de ce le-au facut depou de tramvaie? Din cauză că scăzuse parcul de autobuze?

P.S. În 1952 Podul Operei (Victor Babeş) cred că se numea Podul Elefterie. Autobuzul din poză circula pe linia 47 (Cal. 13 Sept. - Răzoare- Bd. Suvorov - Carol Davila - Podul Elefterie - cheiul Dâmboviţei - Str. Ştirbei Vodă - fostul Palat Regal - P-ţa Alex. Lavovary (Valeri Kuibîşev) (la ducere)/P-ţa Romană - Str. Medeleev(la întoarcere) - Str. Mihai Emienescu - Precupeţii Vechi - Str. Viitor (ului) - Str. Făinari, Cal. Moşilor - Halele Obor).

 


Re: Intrebari si raspunsuri Dominatrix

Exact, parcul de autobuze a scazut foarte mult in timpul razboiului, vehiculele fiind rechizitionate. In plus, reteaua de tramvai s-a extins considerabil la inceputul anilor '40, deci era nevoie de spatiu suplimentar de garare. Concret, in 1938 lungimea retelei era de  112,778 km cale dubla si existau 22 de
trasee. Pana in 1943, reteaua de tramvai se extinde la 145,1 km cale dubla si 26 trasee.
Cu alte cuvinte, e vorba de peste 22 de km cale dubla de tramvai realizati in 4 ani si in conditii de razboi. Ma indoiesc ca o astfel de performanta ar mai fi posibila in "nirvana capitalista" de astazi. Cateva lucrari importante realizate in acei ani:

  • linii noi pe Sos. Panduri, Cal. 13 Septembrie, Bd.  Lacul Tei (1939),
  • dublarea liniei simple pe Bd. Bucurestii Noi, linie noua pe Sos. Pantelimon pana la Fabrica Solidaritatea/Granitul (1941),
  • linie noua in cartierul Damaroaia (1942)
  • linii noi pe Calea Ferentari (pana la Piata Ferentari), sos. Chitila pana la strada Fagului/Mezes, Cal. Giulesti pana la 16 Februarie, Sos. Oltenitei pana la Piata Sudului ("Mandravela") , strapungere pe axa N-S intre Baratiei si Piata Unirii (1943).

Dar asta este situatia , ing. Petre Neamtu (director la STB in acei ani) inseamna ceva, directorii "care este" acum inseamna altceva...

 


Re: Intrebari si raspunsuri Dominatrix

Vezi ca ai inversat locurile pe scaune cu cele din picioare la autobuzele Henschel si Renault. Albumul acela din 1953 se poate scana? Ar fi extraordinar daca l-ai pune pe forum, documentele din perioada respectiva fiind rare si greu de gasit.

 


Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

Deci linia 8 a fost dată în folosinţă în 1943? Cineva mi-a zis că tramvaiul 8 circula în Ferentari în timpul războului, dar i-am zis că greşeşte. Data viitoare când am să vorbesc cu persoana respectivă am să-i spun că a avut dreptate.
Din păcate, în timpul războiului pentru a se reduce uzura saboţilor de frână la tramvaie s-a mărit distanţa dintre staţii.
Când s-a dat în folosinţă linia de tramvai dintre Bariera Vergului şi Str. Laborator.
Am făcut o mică greşeală: linia 40 de autobuze întorcea în 1954 la Podul Izvor, nu la Podul Şerban Vodă. A circulat până la Podul Izvor până în iunie 1957. Oricum, linia asta a fost răsmodificată. Cică în 1954 circula până la Parcul Moara Vitan, dar în 1956 circula doar până la Şos. Vitan, dar în iunie 1957 (ocazie cu care a fost scrutat până la Poşta Vitan) a început să circule până la Parcul Moara Vitan. Oare de ce această modificare? Să fi avut loc nişte lucrări edilitare pe Şos. (Cal.) Vitan? Oricum, linia asta nu a ajuns să mai circule niciodată pe traseul din vremurile bune, adică ajungă la Gara de Nord, aşa cum o făcea înainte de război. Linia 123 l-a "răzbunat" însă. Totuşi, mare prostie a făcut R.A.T.B. de nu a lăsat 123 pe traseul vechi (şi aşa e omor pe 135 între Iancului şi Drm. Între Vii) şi să fi băgat un 140 pe actualul traseu a lui 123. Ca fapt divers, 40 nu ajungea pe Str. Lt. Col. D-tru Papazoglu prin Str. Vlaicu Vodă, ci prin Str. Laborator (porţiune numită azi Str. Zizin *) şi Str. Foişorului
Mă gândeam că în filmul "Alo, aţi greşit numărul" din 1958 pe la Herăstrău treceau autobuzele la 1-2 minute pe linia 31!  :shock: Am vrea noi să vedem intervale de succedare decente în ziua de azi. Din păcate, începând cu 11 dec. 1958 nu mai ajungea în Cart. Aviaţei. (că, deh, tramvaiul 5 fusese băgat pe acolo în iun. 1957). Între mai 1958 şi 30 dec. 1958 linia de autobuze 31 a dublat 100% traseul troleibuzului 83. Ca fapt divers linia de troleibuze 82 a apărut în dec. 1960, nu în mai 1958, o dată cu linia 83. Legătură directă între P-ţa Aviatorilor (nu şi Rest."Pescăruş") şi Cart. Aviaţiei a apărut o dată cu linia de autobuze 110 (care însă ocolea). Apoi a fost metroul. Acum linia 301 autobuze face legătura directă.

* Străzile Zizin şi Breaza se aflau în vehciul Cart. Crângaşi. Breaza era pe locul parcului, iar Zizin pe locul Lacului Morii (Dâmboviţa). Când au construit lacul au comis un mare sacrilegiu: oseminetele morţilor necunoscuţi au fost aruncate într-o groapă comună de sub lac.

Am ceva imagini din albumul cu Bucureşti scos în 1953 şi am să le pun la topicul cu imagini vechi. Restul deabea în ianuarie 2012. Aş cumpăra albumul... dacă l-aş găsit la un preţ de până în 50 de lei.

Dominatrix, văd că te pricepi la istorie :D Când am fost student la Istorie cei mai buni studenţi erau studentele (fetele erau pe primele locuri; bine erau şi băieţi, dar mai puţini).

 


Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

Sunt curios dacă cineva de aici a prins în funcţiune autobuzele "M.T.D. (Vulcan)", "T.V.-1", "Škoda" 706 R.O. şi poate chiar "Renault" ori troleibuze M.T.D., "Z.I.S. (Z.I.L.)"-155 (ex diesel-electrobuze), T12.

Deşi pare o muncă titanică, vreau să aflu ce tip de de vehicule au circulat pe fiecare linie R.A.T.B. în anii '90.
Încep eu (cu o parte din linii):
TRAMVAIE
1 - V3A
5 - E.P/.V3A, iar din 1997 V3A-93
14 - V3A, V3A + V3A-93
15 - V3A, V3A-93?
16-  E.P./V3A, apoi E.P./V3A + V3A-93 iar din 1997 E.P./V3A şi cred că de prin 1999-2000 V3A-93
17 - V3A
21 - V3A, V3A + V3A-93, apoi exclusiv V3A-93
23 - V2A
28 - V3A
30 - V2A, V2A bidirecţional
33 - V3A, V3A + V3A-93
34 - iniţial numai V3A, apoi V3A şi nemţeşti: "Dü.wag/Due.wag." T4 + B4 (L + l) şi "Rathgeber" M 4.65/5.65 + m 4.65/5.65 (una din primele 2 linii cu aşa ceva, alături de 50), apoi exclusiv nemţeşti
46 - iniţial ?, apoi pe traseul clasic E.P./V3A
47 - "Tatra" T4R
48 - "Tatra" T4R
50 - iniţial?, apoi exclusiv Rathgeber" M 4.65/5.65 + m 4.65/5.65 (una din primele 2 linii cu aşa ceva, alături de 34)
51 - pe traseul clasic E.P./V3A, apoi pe traseul din 1996 V3A
52 - E.P./V3A

TROLEIBUZE (FIROBUZE):
61 - Dac 117 şi 217E + "Saurer" 5DUK-A
63 - Dac 117E şi 217E
66 - "Dac" 117E şi 217E + "Dac"-ul  222?E ("râma" #7091) + "Ro.car" 512E
69 - "Dac" 117 şi 217E, "Saurer" 5DUK-A, "Astra-Ikarus" 415T şi la un momendat "Dac"-ul  222?E ("râma" #7091)
70 - "Dac" 117 şi 217E + "Astra"-"Ikarus" 415T + "Ro.car." 512E
73 - "Dac" 117 şi 217E şi "Saurer" 5DUK-A
74 - "Dac" 117 şi 217E şi probabil "Saurer" 5DUK-A
76 - "Dac" 117 şi 217E şi "Saurer" 5DUK-A
79 - "Dac" 117 şi 217E + "Astra"-"Ikarus" 415T
85 - Dac 117E şi 217 E + "Astra-Ikarus" 415T + "Ro.car" 512E + Dac 212E (nu am văzut niciodată, dar aşa apare într-o poză făcută de <<Castrosua>>)
86 - idem 70
87 - "Dac" 117E şi 217E
90 - idem 70 + "Dac"-ul  222?E ("râma" #7091)
92 - idem 70
96 - Dac 117 şi 217E + "Saurer" 5 DUK-A
97 - "Dac" 117E şi 217E

AUTOBUZE (OTOBELE):
101 - Dac 112 U.DM. şi 117 U.D. (la începuturile aniilor '90) + "Ikarus" 260 (bucurie pe mine când venea "unul galben")
102 - idem 101
104 - "D.A.F." SB220 (prima linie 100% cu asemenea autobuze; "D.A.F."-ul "EL.VO." #205 a ciruculat pe linia 135)
110 - Dac 112 U.D.M. + "Ikarus" 260, apoi "D.A.F." SB220
131 - idem 110 ("D.A.F."-uri de prin 1994-1995)
301 (ex-231) - idem 110 ("D.A.F."-uri de prin 1994-1995)
331 - idem 131
335 - Dac 112 U.D.M. iar din 1995 "D.A.F." SB220

 


Re: Intrebari si raspunsuri Dominatrix

nokia2110 wrote:
Deci linia 8 a fost dată în folosinţă în 1943? Cineva mi-a zis că tramvaiul 8 circula în Ferentari în timpul războului, dar i-am zis că greşeşte. Data viitoare când am să vorbesc cu persoana respectivă am să-i spun că a avut dreptate.
Linia 8 exista si in perioada interbelica, dar pe alt traseu (Dristor - Izvor/fabrica de bere Gib). Nu cred ca putea sa spuna cineva de aici cu exactitate daca in 1943, linia 8 a inceput sa circule prin Ferentari, dar ce este sigur este ca in monografia RATB, se mentioneaza indoua locuri ca tronsonul de linie respectiv (intre Calea Rahovei si Piata Ferentari) s-a deschis pentru circulatie in 1943. Ce este curios este ca pe harta din 1947 nu apare linie de tramvai pe Calea Ferentari, ceea ce inseamna ori ca datele din monografie sunt eronate (putin probabil), sau mai degraba tronsonul respectiv inca nu fusese redeschis dupa razboi, avand in vedere ca primul import masiv de sina de tramvai (2400 de tone) pentru refacerea si modernizarea retelei a fost facut abia in 1947 - 1948, din Cehoslovacia.
nokia2110 wrote:
Din păcate, în timpul războiului pentru a se reduce uzura saboţilor de frână la tramvaie s-a mărit distanţa dintre staţii.
Aceasta distanta s-a marit si mai mult, in urma sondajelor analitice din anii '60, in special cel din toamna anului 1968 care pana in ziua de azi, a ramas cel mai mare sondaj origine destinatie din istoria ITB-RATB.
nokia2110 wrote:
Când s-a dat în folosinţă linia de tramvai dintre Bariera Vergului şi Str. Laborator.
Pe harta din 1936 nu apare. In schimb este figurat pe cea din 1939. Deci candva in perioada 1936 - 1939. La lucrarile de investitii realizate de STB in a doua jumatate a anilor '30, se si mentioneaza inaugurarea acestui tronson, impreuna cu altele, dar nu se specifica exact anul.

 


Re: Intrebari si raspunsuri Dominatrix

nokia2110 wrote:
Deşi pare o muncă titanică, vreau să aflu ce tip de de vehicule au circulat pe fiecare linie R.A.T.B. în anii '90.
Si la ce iti foloseste? :roll:  :roll:
nokia2110 wrote:
Încep eu (cu o parte din linii):
TRAMVAIE
1 - V3A
5 - E.P/.V3A, iar din 1997 V3A-93
14 - V3A, V3A + V3A-93
15 - V3A, V3A-93?
16-  E.P./V3A, apoi E.P./V3A + V3A-93 iar din 1997 E.P./V3A şi cred că de prin 1999-2000 V3A-93
17 - V3A
21 - V3A, V3A + V3A-93, apoi exclusiv V3A-93
23 - V2A
28 - V3A
30 - V2A, V2A bidirecţional
33 - V3A, V3A + V3A-93
34 - iniţial numai V3A, apoi V3A şi nemţeşti: "Dü.wag/Due.wag." T4 + B4 (L + l) şi "Rathgeber" M 4.65/5.65 + m 4.65/5.65 (una din primele 2 linii cu aşa ceva, alături de 50), apoi exclusiv nemţeşti
46 - iniţial ?, apoi pe traseul clasic E.P./V3A
47 - "Tatra" T4R
48 - "Tatra" T4R
50 - iniţial?, apoi exclusiv Rathgeber" M 4.65/5.65 + m 4.65/5.65 (una din primele 2 linii cu aşa ceva, alături de 34)
51 - pe traseul clasic E.P./V3A, apoi pe traseul din 1996 V3A
52 - E.P./V3A

Completari si corecturi (ma voi referi strict la perioada 1990 - 1999)

1 - V3A si din 1995 - 1996 V3A-93
2 - V2A (si mai rar V3A), inclusiv varianta 2s in perioada 1993 - 1997. Din 1997-1998 ocazional si V3A-93 Faur
3 - T4R solo, inlocuite in 1994 - 1995 de EP/V3A care au ramas pana la desfiintare
4 - pana in 1991 V3A, ulterior desfiintat
5 - EP/V3A. Din 1997 la prelungirea pana la Granitul si V3A/V3A-93. Ulterior din 1998-1999 numai V3A-93
6 - EP/V3A
7 - V3A
8 - 2xT4R
9 - pana in 1991 2xV2A si V3A, ulterior V2A si prin exceptie V3A, pana la desfiintare (1999).
11 - V2A si V3A (inclusiv varianta 2s in perioada 1993 - 1997). Incepand din 1996 - 1997 si V3A Faur sau V3A EP
12 - V3A
13 - EP/V3A, desfiintat in 1990
14 - V3A. Din 1997 - 1998 si V3A-93
15 - V3A (pana in 1991 ocazional 2xV3A). In a doua jumatate a decadei V3A de la Titan si amestec de V3A Faur, V3A EP si V3A Holec de la Alexandria
16 -  EP/V3A (inclusiv cu 2 remorci pana prin 1991-1992). Dupa prelungirea la Republica in 1997 si V3A/V3A-93. Ulterior din 1998 numai V3A-93.
17 -  V3A
18 - V2A (prin exceptie V3A).
19 - V3A (in 1998 - 1999 si EP/V3A mutate de la depoul Victoria)
20 - EP/V3A (ocazional cu 2 remorci pana la mijlocul decadei).
21 - V3A (pana in 1992-1993 si 2xV3A). Din 1994 inlocuite treptat cu V3A-93
22 - V3A si V3A-93 (in anul 1995 cand a circulat - era traseul pe care se testau vagoanele V3A-93 de la Colentina, noi in acel moment)
23 - V2A (in principal) dar si V3A
24 - EP/V3A
25 - 2xT4R pana in iunie 1991, cand s-a desfiintat
27 - V3A (in 1998 - 1999 si EP/V3A mutate de la depoul Victoria)
28 - V3A, prin exceptie V3A-2s in 1997, "imprumutate" de depoul Colentina de la depoul Alexandria.
29 - V3A
30 - in perioada 1991 - 1997, in principal V2A, cu exceptia notabila a vagonului V3A 265, titular pe aceasta linie si din cate stiu, ultimul vagon V3A ramas in circulatie in schema veche ITB. Din 1993 si V2A-2s, mai ales vagonul 4042, care (coincidenta sau nu) a fost ultimul vagon V2A ramas in schema ITB. Din martie 1997 pana in ianuarie 1999, exclusiv V2A-2s si V3A-2s. In 1999 pana la desfiintarea din noiembrie, doar V2A-2s.
31 - V3A (in varianta traseului din Pantelimon). EP/V3A (in varianta traseului din Bucurestii Noi).
32 - intre septembrie 1990 si toamna lui 1993, numai V2A-2s si V3A-2s. Pe urma V3A, inlocuite ulterior treptat de V3A Faur, V3A EP si V3A Holec
33 - V3A si ulterior V3A-93 pana la desfiintarea din august 1997
34 - V3A, incepand din 1994 Rathgeber si Duewag. Din 1998 numai vagoane second-hand nemtesti.
35 - 2xT4R
36 - V3A si din 1995-1996 si V3A-93
37 - V2A si V3A. Dupa 1997-1998, amestec de V2A, V3A, V3A-93 Faur si V3A-93 EP)
38 - V3A (in 1997 - 1998 si EP/V3A mutate de la depoul Victoria)
39 - V3A
40 - V3A, din 1995 - 1996 si V3A-93 pana la desfiintare in august 1997
41 - EP/V3A (inclusiv cu 2 remorci), inlocuite treptat cu V3A, si mai tarziu cu V3A EP, V3A Faur si V3A Holec de la depoul Alexandria, respectiv V3A-93 de la depoul Victoria.
42 - 2xT4R
43 - V3A
44 - EP/V3A, de la depoul Bucurestii Noi, respectiv V2A si V3A de la depoul Alexandria (inclusiv varianta 2s intre 1993 - 1997 si dupa 1999)
45 - EP/V3A, ocazional cu 2 remorci pana la jumatatea decadei
46 - pe traseele initiale, din 1991 IMGB - Dristor si din 1993 IMGB - Lizeanu, doar V3A. Dupa prelungirea la Berthelot in 1994, EP/V3A
47 - 2xT4R
48  -2xT4R
50 - V3A, inclusiv cele 2 tramvaie cu "usi de autobuz DAC", titulare pe aceasta linie. In anul 1994 Rathgeber si Duewag (doar ocazional), din 1995 doar Rathgeber.
51 - varianta pana in 1991 EP/V3A, ocazional si cu 2 remorci. Varianta din 1995 - 1996, V3A
52 - EP/V3A pana prin 1998-1999. Pe urma V3A si EP/V3A. Cateva luni inainte de desfiintare a avut Duewag (de la depoul Dudesti).
55 - T4R solo (desfiintat in toamna lui 1990)
56 - linie de noapte T4R solo

 


Re: Intrebari si raspunsuri Dominatrix

nokia2110 wrote:
Deşi pare o muncă titanică, vreau să aflu ce tip de de vehicule au circulat pe fiecare linie R.A.T.B. în anii '90.
Si la ce iti foloseste? :roll:  :roll:
nokia2110 wrote:
TROLEIBUZE (FIROBUZE):
61 - Dac 117 şi 217E + "Saurer" 5DUK-A
63 - Dac 117E şi 217E
66 - "Dac" 117E şi 217E + "Dac"-ul  222?E ("râma" #7091) + "Ro.car" 512E
69 - "Dac" 117 şi 217E, "Saurer" 5DUK-A, "Astra-Ikarus" 415T şi la un momendat "Dac"-ul  222?E ("râma" #7091)
70 - "Dac" 117 şi 217E + "Astra"-"Ikarus" 415T + "Ro.car." 512E
73 - "Dac" 117 şi 217E şi "Saurer" 5DUK-A
74 - "Dac" 117 şi 217E şi probabil "Saurer" 5DUK-A
76 - "Dac" 117 şi 217E şi "Saurer" 5DUK-A
79 - "Dac" 117 şi 217E + "Astra"-"Ikarus" 415T
85 - Dac 117E şi 217 E + "Astra-Ikarus" 415T + "Ro.car" 512E + Dac 212E (nu am văzut niciodată, dar aşa apare într-o poză făcută de <<Castrosua>>)
86 - idem 70
87 - "Dac" 117E şi 217E
90 - idem 70 + "Dac"-ul  222?E ("râma" #7091)
92 - idem 70
96 - Dac 117 şi 217E + "Saurer" 5 DUK-A
97 - "Dac" 117E şi 217E
Completari si corecturi:

62- Dac 117E/EA si 217E
66 - cele mentionate + Ikarus 415T
71 Dac 117E/EA si 217E
81 Dac 217 E pana la desfiintare. Pana in 1991 si Roman.
87 cele mentionate + Roman, pana in 1991.
91 Dac 117E si Saurer
93 idem 71

DAC'urile 212 ECS, cele 2 Rocar 312 E si 9 Rocar 512 E stateau la Vatra Luminoasa si circulau pe orice linie a depoului (daca nu cumva este evident. :roll: ) Dar Rocar'urile 312 erau in special pe 66 si 90, iar Rocar 512 pe 66, 70, 79 si 90.
nokia2110 wrote:
AUTOBUZE (OTOBELE):
La asemenea BDSM mental, invit pe alti colegi/colege sa se supuna. :twisted: Serios vorbind, daca te intereseaza o linie anume, intreaba. Altfel, cred ca sunt slabe sanse sa primesti un raspuns "exhaustiv".

 


Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

Am vrut să zic tramvaiul 8 a fost dus în Ferentari. Scuzele mele.

Pe 91 nu au fost şi "Astra"-"Ikarus" 415T în anii '90.
Care era diferenţa dintre Dac 117 şi 117 E.A.?

La autobuze mă interesează în special liniile (traseele) 123, 133, 135, 182, 205, 233, 261, 282, 311, 333, 334, 445, 475 + preorăşeneştile de Cernica şi Brăneşti.
Probabil 123 şi 133 au avut la începuturi Dac, dar eu le ţin minte numai cu "Ikarus" 260. Apoi, pe la sfârşitul anilor '90 au băgat "Rocar" "de Simon". Cu 133 mergeam de la P-ţa Iancului la Palatul Copiilor - bunica din partea mamei mea descoperise că 133 ne lasă mai aproape decât tramvaiul - bineînţeles că eu vroiam cu tramvaiul (mergeam la Palatul Copiilor pentru cursuri de navomodelism). Noroc că pe 133 erau (aşa cum am mai zis) "alea galbene" (fază: eu credeam pe vremea aia că ungurii sunt slavi  :lol: )
Pe 135 nu ţin minte ce a fost înainte de "D.A.F."-uri. Pe această linie au circulat primul "D.A.F." (#205 "EL.VO.) şi primul "Rocar" "de Simon". #205 a fost titular mult timp pe linia 135. De când l-am văzut mi-am dat seama că alftel decât restul "D.A.F."-urilor. A trecut destul timp până am mers cu el. Oare de ce R.A.T.B. nu a mai comandat autobuze cu podeaua coborâtă la uşa 1? (aşa cum era #205)  :roll:
Pe 311 ţin minte de asemenea numai "Ikarus" 260, dar şi un Dac 117 U.D. pe care l-am prins în iarna 1995-1996 (nu-mi plăceau Dac-urile, dar trecuse ceva timp de când numai mersesem cu unul "cu burduf" aşa că l-am aşteptat până s-a întors de la P-ţa Constantin A. Rosetti).

Oare au scos tramvaiele dintre P-ţa Unirii şi Str. Sevastopol + dintre Traian şi P-ţa Victor Babeş (Operei)/Podul Elefterie numai pentru că aşa era moda în alte oraşe sau şi din cauză că tramvaiele erau f. zgomotoase şi că se stricau cam des? Oricum, mişcarea a fost foarte prost făcută deoarece nu existau încă autobuze şi troleibuze de mare capacitatea la noi în ţară (deabea prin 1968 au sosit primele autobuze "Leyland" din Israel) şi nici într-un număr îndeajuns de mare încât să preia numărul de călători. Pe Axa Nord-Sud mai era cum mai era că în 1964 măcar existau 2 linii de autobuz şi vreo 2 sau 3 de troleibuz, dar în 1957 pe Axa Est-Vest nu exista decât o linie de troleibuz (prin 1957 cică au mai băgat câteva vehicule în plus pe linia 84). Îmi dau seama de ce "condiţii" de călătorie beneficiaiai. Pe linia 34 pe circula pe Axa Nord-Sud băgaseră autobuze "Škoda"-"Karosa" 706 R.TO. articulate (modificate de români - cică a ieşit scandal cu cehoslovacii pe tema asta  :lol: ), dar nici alea nu erau de capacitate prea mare. Deabea din 1970 au început să aducă în număr mai mare autobuze de capacitate sporită şi deabea după 1971 (am uitat când) au început românii să producă troleibuze cu capacitate sporită (Dac 112-România/Roman 112E).
Cei de la Partid, când au scos tramvaiele din centru au uitat de: prin alte oraşe unde s-au scos tramvaiele din centru:
1) Exista metrou;
2) Reţeaua de transport în comun era mai bine dezvoltată sau oraşele nu erau aşa mari;
3) Existau mai mulţi poseseori de autombile.
fie o combinaţie între cele 3

Că tot am menţionat articulatele de pe linia 34. Mama mea mergea la un liceu de artă din zona Calea Victoriei. Din Balta Albă - Titan lua troleibuzul 84 sau 92 şi apoi:
1) Fie troleibuzul 86 (sau probabil şi autobuzul 33);
2) Fie autobuzul 34 de la Theodor D. Speranţia.
A prins pe 34 atât "Škoda"-"Karosa" 706 R.TO. ariculate, cât şi "Ikarus" 260. În primele stătea cu colegele în semiremorcă ca să se zgâlţâie când 34 intra pe hârtoapele de pe Thedor D. Speranţia.

P.S. Când mai termin cu B.D.S.M.-ul numit curăţenie de Crăciun am să mă mai uit să văd ce am despre transportul în comun prin arhiva personală.  :roll:

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Intrebari si raspunsuri Tom

Denumirea corecta a autobuzelor sau troleibuzelor articulate este DAC 117 UDA sau EA, adica Urban Diesel / Electric , Articulat. Rocar "uita" insa sa mai treaca si "A" in denumire.
Din diverse motive denumirea de 117EA este asociata cu troleibuzele "inalte" (vezi discutia cu "scunde" si "inalte") incepand cu 7375. La Iasi, erau asociate cu troleibuzele care aveau rezistentele de pe acoperis in cutie metalica.
Probabil ca seriile respective au venit cu aceasta denumire sau orice serie care a avut scrisa litera A in denumire a fost clasificata astfel.

Legat de autobuzele din perioada 1990-1999 (datele nu sunt foarte exacte)
101 - DAC-117UDM, DAC-112UDM, posibil Rocar de Simon dupa 1999
102 - DAC-112UDM
104 - DAF
105 - DAC-112UDM (initial seria 18xx/19xx)
106 (versiunea Piata Romana - Herastrau, ca.1996?) - Ikarus
110 - DAC-112UDM, DAF (posibil dupa 1998)
112 - DAC-112UDM
116 - DAC-112UDM
117 - DAC-112UDM
121 - DAC-112UDM
122 - Ikarus, Rocar de Simon
123, 133 - DAC-112UDM (initial seria 1767?-1806), Ikarus
126 - (extrem de rar: IK4 sau Roman 112), DAC-112UDM, Ikarus, Rocar de Simon
131 - DAC-112UDM, DAF
135 - DAC-112UDM (initial seria 2176?-2200, apoi 1817-1836?), DAF
136 - DAC-112UDM, Ikarus
139 - DAC-112UDM, Ikarus
143 - DAC-112UDM
151, 153, 155 - DAC-112UDM
152 - DAC-112UDM (dupa 1996, nu stiu inainte)
164 - DAC-112UDM
167 - DAC-112UDM
168, 368 - DAC-112UDM, Ikarus, Rocar de Simon (dupa 1998)
172 - DAC-117UD (pana la desfiintare)
173 - DAC-112UDM
178 - DAC-112UDM, Ikarus
180 - DAC-112UDM
181 - DAC-112UDM
182 - DAC-112UDM
205 - DAC-112UDM, Ikarus, DAF
221 - DAC-112UDM
226 - DAC-112UDM, Ikarus
231 - DAC-112UDM, transformat in 301 cu DAF
261 - IK4, DAC-112UDM
268 - DAC-112UDM, Ikarus
278 - DAC-112UDM (pana la desfiintare)
282 - DAC-112UDM
300 - DAC-112UDM (seria 260x-262x), DAF
301 - DAF - vezi 231
305 (varianta pe Splaiul Independentei) - Ikarus
311 - DAC-112UDM, Saurer, Ikarus
312, 313 - Ikarus (312 nu stiu daca exista inainte de 2000!)
323 - DAC-117UD?, DAC-112UDM
331 - DAC-112UDM (initial seria 209x-212x), Ikarus, DAF
333, 334 - DAC-117UD, DAC-112UDM (pana la desfiintare)
335 - DAC-112UDM, DAF
336 - DAC-112UDM, Ikarus, Rocar de Simon
339 - DAC-112UDM
368 - DAC-112UDM, Ikarus, Rocar de Simon
385 - DAC-112UDM, Rocar de Simon
601 - DAC-112UDM
700 (linie speciala Palatul Copiilor, ca. 1990-91): DAC-112UDM cu 2 usi
780 (varianta din anii '90) - Saviem??
781 - Saviem
782 - Saurer, Saviem
783 - Saurer, DAF
784 - Saviem
785 - Saviem

P.S. In cazul meu nu e vorba de BDSM, e vorba de linii de autobuze cu care mergeam frecvent sau pe care le vedeam aproape zilnic. Restul e ce imi mai amintesc din plimbarile cu RATB prin oras.

 


Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

Pe 110 au fost "D.A.F."-uri din 1995  8-)
172 a existat şi după 1989?
Pe 311 au fost şi "Saurer" 5DUK-A?  :o  :shock:
Pe unde circula 339?
Autobuzele Roman 112 nu dispăruseră total în anii '80?

 


Re: Intrebari si raspunsuri Robert24

Dominatrix, pe 13 inainte de desfintare in 1990 au fost (si) V3A.

 


Go to page:  1  ... 14 15 16 17 18 19 20  ... 76
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului în comun din București şi Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2295 forum members have written 422071 posts in 5257 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use