Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi Ilfov

 

Topic: Întrebari și răspunsuri

1058 posts, 309759 views
 
Go to page:  1  ... 15 16 17 18 19 20 21  ... 76
 
 

📖 Pagination options
Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

Dominatrix wrote:
nokia2110 wrote:
Deşi pare o muncă titanică, vreau să aflu ce tip de de vehicule au circulat pe fiecare linie R.A.T.B. în anii '90.
Si la ce iti foloseste? :roll:  :roll:



La nostalgia mea îmi foloseşte  :mrgreen:  :twisted: Sunt f. nostalgic.  :( Plus că poate poat face cineva vreo cercterare istorică (nu neapărat eu  :lol: ).
Un adevărat B.D.S.M. mental e să vedem ce vehicule circulau pe anumite linii în anii '50-'70  :twisted:
Poate mă apuc eu cu anii '50. O listă cu inventare din anii '50 nu există?
Când au fost scoase din circulaţie ultimele autobuze "Renaut". Prin 1955-1957?

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Intrebari si raspunsuri Tom

172 s'a desfiintat in decembrie 1990. Devenise oricum o linie fantoma. Pe linia aia mai vedeai autobuze articulate vechi vopsite in schema de culoare a autobuzelor 112UDM din 1987-1989 (seria 2001-2350).
110 nu a avut DAF din 1995, dar cel putin din 1999 a avut.
239 = ICTB - Piata Ferentari
339 am vazut la Ho&Min, dar nu stiu ce traseu avea. Poate a fost un experiment de scurta durata. Nu l-am gasit pe nicaieri in vreo sursa scrisa. Nu garantez ca era dupa 1990.
Despre Saurer pe 311 s'ar putea sa ma insel. Fie am vazut o fotografie cu Saurer pe o linie urbana normala, fie am citit pe undeva pe vreun forum.

 


Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

În articolul din 1995 despre autobuzele "D.A.F." postat aici găseşti menţionat faptul că pe linia 110 circulau "D.A.F."-uri.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Intrebari si raspunsuri Tom

Nu stiam sigur de 110.
Daca te ajuta cu ceva, asta imi mai amintesc din anii 1983-1987 si 1988-1989 la autobuze:
105 - IK4
119 - DAC 117UD
124 - DAC 117UD
126 - IK4 si Roman 112
129 - DAC 117UD
131 - IK4 si DAC 117UD fara rachete (dupa 1986)
132 - DAC 112UD
133 - IK4, DAC 117UD
134 - DAC 117UD
135 - IK4 si DAC 117UD
137 - DAC 117UD fara rachete :D
139 - DAC 112UD
140 - DAC 117UD
141 - Roman 112UD(?), DAC 112UD
148 - IK4
149 - IK4(?)
178 - IK4
171 - Roman 112UD
172 - DAC 117UD
181 - DAC 112UD
215 - Roman 112UD
218 - Roman 112UD
231 - IK4
235 - IK4(?)
261 - IK4
275 - Roman 112UD
278 - IK4
300 - IK4
304 - IK4
305 - DAC 117UD
306 - DAC 117UD, IK4
313 - IK4
318 - Roman 112UD
322 - DAC 117UD
323 - DAC 112UD
331 - IK4
333 - IK4, DAC 117UD
334 - DAC 117UD
368 - DAC 117UD
377 - IK4
---
131 - DAC 112UDM (prima linie cu UDM: 2201-2220)
331 - DAC 112UDM (a 2e linia cu UDM: 2221-2245)
178 - DAC 112UDM (2271-2305?)
135 - DAC 112UDM (2176-2200)
126, 168, 368 - DAC 112UDM
139, 239, 339(?) - DAC 112UDM
105 - DAC 112UDM
133, 123 - DAC 112UDM
101 - DAC 117UDM
102 - DAC 117UDM133 - DAC 112UDM
143 - DAC 112UDM

 


Re: Intrebari si raspunsuri Dominatrix

@Robert24: Multumesc de precizare. Daca zici ca erau si V3A pe linia 13 inseamna ca era deservit de 2 depouri, intrucat imi amintesc perfect de EP/V3A pe aceasta linie, iar depoul Victoria de unde erau EP'urile nu avea nici roata de V3A la acel moment.

Ca o completare la lista cu distributia parcului de tramvaie in anii '90:
In vara anului 1990, linia 50 a functionat, pe langa V3A, si cu vagoane V3A-2s si V2A-2s de la Depoul Dudesti. Imi amintesc in mod special de 036, 4038 si 4044.  
nokia2110 wrote:
Pe 91 nu au fost şi "Astra"-"Ikarus" 415T în anii '90.
Nici nu am zis ca au fost. Vezi lista de mai sus.
nokia2110 wrote:
Care era diferenţa dintre Dac 117 şi 117 E.A.?
In acceptiunea ITB-RATB, toate troleibuzele articulate de la 7336 in sus au fost 117EA, restul 117E. In rest, vezi raspunsul lui Tom.
LATER EDIT: In lista am uitat sa mentionez troleibuzul 7440 (DAC 317E) care a circulat incepand din 1994 pe liniile depoului Vatra luminoasa (posibil si Bujoreni?), ulterior fiind mutat la depoul Berceni si folosit in principal pe linia 76.
nokia2110 wrote:
Oare au scos tramvaiele dintre P-ţa Unirii şi Str. Sevastopol + dintre Traian şi P-ţa Victor Babeş (Operei)/Podul Elefterie numai pentru că aşa era moda în alte oraşe sau şi din cauză că tramvaiele erau f. zgomotoase şi că se stricau cam des?
Daca ai fi trait vremurile respective, ai fi inteles mai bine.
1. Calea de rulare era o mare problema in modernizarea strazilor.
2. Vehiculele erau mediocre, foarte uzate, foarte zgomotoase si de capacitate total insuficienta. Nu se puteau face importuri, nici sa se fabrice altele mai performante.
3. La tot pasul se intamplau blocaje ce durau ore. Tramvaiul nu poate depasi alt tramvai care a ramas defect in traseu.

Diferenta dintre o Škoda Karosa si tramvaiele anilor 50-60 era ca de la cer la pamant.
nokia2110 wrote:
Oricum, mişcarea a fost foarte prost făcută deoarece nu existau încă autobuze şi troleibuze de mare capacitatea la noi în ţară (deabea prin 1968 au sosit primele autobuze "Leyland" din Israel) şi nici într-un număr îndeajuns de mare încât să preia numărul de călători.
In Bucuresti, troleibuzele erau in vazute de la inceput ca un tip de transport strict limitat la anumite trasee cu incarcare mare si stabile. Dublarea lor de unele linii de autobuze se facea fiindca TV'urile aveau capacitate prea mica.

 


Re: Intrebari si raspunsuri AlexCitelis5399

Dominatrix wrote:
In lista am uitat sa mentionez troleibuzul 7440 (DAC 317E) care a circulat incepand din 1994 pe liniile depoului Berceni, si ulterior in principal pe 76.

Dar 7440 nu a fost in prima parte a vietii la Vatra Luminoasa ajungand mai tarziu la Berceni odata cu venirea Ikarusurilor? Stiu ca era o poza cu el de pe Blickpunckt Strassenbahn in zona Depoului Vatra Luminoasa dar nu mai am poza sau link-ul.

 


Re: Intrebari si raspunsuri Dominatrix

nokia2110 wrote:
La autobuze mă interesează în special liniile (traseele) 123, 133, 135, 182, 205, 233, 261, 282, 311, 333, 334, 445, 475 + preorăşeneştile de Cernica şi Brăneşti.
Ti-a raspuns @Tom (caruia ii multumesc) pentru majoritatea. Toate preoranestile care plecau de la Granitul, nu numai cele de Branesti si Cernica, erau deservite de autobaza Titan, deci in principal foloseau DAC 112 UDM si pana in 1997 si DAC 117 UD. Liniile 233, 261, 445 si 475 apartineau de Nordului, deci pana in 1993 erau deservite de IK4, ulterior de DAC 112 UDM. In anul 1993 au fost taiate majoritatea autobuzelor IK4. Singura exceptie au fost 5 bucati (numere de parc 263, 611, 1625, 1626 si 1628) la autobaza Nordului care au ramas in functiune pana prin 1997-1998. 611 era folosit in special pe linia 475, dar mergea si pe Curse Speciale. 263 circula in special pe 233 si 261. Autobuzul 1625 mi-l amintesc pe linia 233. Autobuzul 1626 era autobuzul "de protocol" al autobazei Nordului, cu scaune tapitate. Circula numai pe Curse Speciale. 1628 facea rotatie pe liniile preorasenesti, dar si pe linii urbane precum 304 si 261. A fost ultimul IK 4 cu care am circulat vreodata, in iarna anului 1997.
AlexCitelis5399 wrote:
Dar 7440 nu a fost in prima parte a vietii la Vatra Luminoasa ajungand mai tarziu la Berceni odata cu venirea Ikarusurilor? Stiu ca era o poza cu el de pe Blickpunckt Strassenbahn in zona Depoului Vatra Luminoasa dar nu mai am poza sau link-ul.
Este posibil. Eu nu mi-l amintesc decat la Berceni, de aceea am presupus ca acolo a fost de la inceput. Oricum, in 1997 - 1998 si ulterior a fost sigur numai la Berceni.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Intrebari si raspunsuri Tom

Din cate imi amintesc, toate troleibuzele de la 7434 la 7445 au mers la Bujoreni, altfel le-as fi vazut si prin Piata Romana cand au aparut. Cel putin incepand de la cele cu schema de culoare inspirata de reclama la Assos, au fost la Bujoreni si mergeau pe liniile care ajungeau in centru.
Ulterior a aparut 7446 si cele doua Rocar 312E (7447 ex 001 si 7448 ex 002), iar tot ce a urmat a mers la Vatra Luminoasa. De 7460 nu stiu sigur. La fel nu stiu de 7459 daca a fost transferat la Bujoreni sau a mers acolo de la inceput.
205 a aparut in 1989 dar am uitat sa-l mentionez.
Nu stiu unde au ajuns prima data autobuzele din seriile 2122(?)-217x, 2246-2270 si 2306-2340 si ce linii au mai beneficiat de DAC 112 UDM in 1988. Probabil ca ultimele au ajuns la Ferentari si mergeau printre altele pe liniile 139 si 239 (si acea fantoma numita 339 pe care am vazut-o odata)

 


Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

Dominatrix wrote:
nokia2110 wrote:
Oare au scos tramvaiele dintre P-ţa Unirii şi Str. Sevastopol + dintre Traian şi P-ţa Victor Babeş (Operei)/Podul Elefterie numai pentru că aşa era moda în alte oraşe sau şi din cauză că tramvaiele erau f. zgomotoase şi că se stricau cam des?
Daca ai fi trait vremurile respective, ai fi inteles mai bine.
1. Calea de rulare era o mare problema in modernizarea strazilor.
2. Vehiculele erau mediocre, foarte uzate, foarte zgomotoase si de capacitate total insuficienta. Nu se puteau face importuri, nici sa se fabrice altele mai performante.
3. La tot pasul se intamplau blocaje ce durau ore. Tramvaiul nu poate depasi alt tramvai care a ramas defect in traseu.

Diferenta dintre o Škoda Karosa si tramvaiele anilor 50-60 era ca de la cer la pamant.
nokia2110 wrote:
Oricum, mişcarea a fost foarte prost făcută deoarece nu existau încă autobuze şi troleibuze de mare capacitatea la noi în ţară (deabea prin 1968 au sosit primele autobuze "Leyland" din Israel) şi nici într-un număr îndeajuns de mare încât să preia numărul de călători.
In Bucuresti, troleibuzele erau in vazute de la inceput ca un tip de transport strict limitat la anumite trasee cu incarcare mare si stabile. Dublarea lor de unele linii de autobuze se facea fiindca TV'urile aveau capacitate prea mica.


Cum adică de capacitate insuficentă? Că doar un Festival/E.P. avea o capacitate de transport mai mare decât un autobuz. Iar dacă îi puneai şi o remorcă avea capacitate şi mai mare (chiar dublă faţă de a unui autobuz).
Tramvaie de ce nu se puteau importa? Din acelaşi motiv pentru care nu se importau troleibuze?

 


Re: Intrebari si raspunsuri Dominatrix

La vremea desfiintarii tramvaielor pe axele N-S si E-V, tramvaiele EP si Festival reprezentau o proportie destul de mica din parcul inventar total. Baza o constituiau Thomson si V56/V58. Si chiar si EP'urile originale aveau o tinuta de drum proasta, fiind foarte zgomotoase, si putin fiabile, mai ales din cauza constructiei controllerelor. Despre tramvaie, nu existau fonduri pentru importuri, singura posibilitate fiind vagoanele Tatra pentru care s-a dat acordul abia in 1969, initial pentru Galati, si pentru ITB Bucuresti in 1973, pe vremea directorului Teiusan.

 


Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

Un tramvai era mai scump decât un autobuz?

 


Re: Intrebari si raspunsuri Dominatrix

Unul de mare capacitate, evident... :roll:

 


Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

Bani n-aveam, dar petrol da.
Iar într-o ştire veche difuzată de Realitatea Tv (se apucaseră să redea jurnale de ştiri filmate pe peliculă în perioada 1945-197x, dar s-au oprit pe undeva pe la 1952 şi nu au mai continuat proiectul din păcate) o fază interesantă: autobuze "Reanult" ale I.T.B. ducând copii într-o excursie la munte. Autobuzele păreau destul de îngrijite. Erau vreo 3-5. Geamurile se deschideau prin coborâre. Din păcate nu cred am tras pe casetă respectiva ştire   :cry:

 


Re: Intrebari si raspunsuri Dominatrix

AlexCitelis5399 wrote:
Dar 7440 nu a fost in prima parte a vietii la Vatra Luminoasa ajungand mai tarziu la Berceni odata cu venirea Ikarusurilor? Stiu ca era o poza cu el de pe Blickpunckt Strassenbahn in zona Depoului Vatra Luminoasa dar nu mai am poza sau link-ul.
Da, am verificat si asa este. Multumesc pentru precizare, amintirile se sterg usor in timp. Poza facuta de cei de la BS cu 7440 arata troleibuzul pe linia 85. Am rectificat mesajul din pagina precedenta.

 


Go to page:  1  ... 15 16 17 18 19 20 21  ... 76
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului în comun din București şi Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2295 forum members have written 422100 posts in 5257 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use