Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi Ilfov

 

Topic: Întrebari și răspunsuri

1058 posts, 309650 views
 
Go to page:  1  ... 16 17 18 19 20 21 22  ... 76
 
 

📖 Pagination options
Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

#7440 avea o schemă de culoare mai deosebită? La un momendat pe 69 şi 85 apăruseră nişte Dac-uri 217E cu o schemă mai deosebită. Unele dintre ele aveau porţiunea verticală a treptelor înclinată (adică porţiunea verticală nu stătea la un unghi de 90 de grade!).

 


Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

Câteva articole de la sf. aniilor '50 şi începutul aniilor '60. Cele cu frecvenţa vehiculelor I.T.B. sunt preluate din "Informaţia Bucureştiului" ("Libertatea" de azi) + la începutul unul de prin 1948 - începutul aniilor '50. Oare ce autobuze refăceau?
Vedeţi că pe lângă limbajul de lemn mai sunt şi minciuni/exagerări. În 1937 exista deja o linie de autobuze spre Uz. "N. Malaxa" (linia 50N).
Oare înainte de apariţia Dep. Vatra Luminoasă unde se retrăgeau troleibuzele liniei 84? La Hipodrom?   :roll:
P.S. Aş mai fi pus 2 articole, dar îmi dă "eroare 400".
10 ani de la infiintarea gospodariei troleibuse (1959).rar
10 ani de la infiintarea gospodariei troleibuse (1959).rar (411.66 KB; downloaded 218 times)
95 Cu ceasul in fata in statiile I.T.B p1.rar
95 Cu ceasul in fata in statiile I.T.B p1.rar (328.32 KB; downloaded 185 times)
92 ceasul in fata in statiile I.T.B p2.rar
92 ceasul in fata in statiile I.T.B p2.rar (289.46 KB; downloaded 220 times)
38 Mi-e draga munca mea (soferita de autobuz Skoda 706 RTO) .rar
38 Mi-e draga munca mea (soferita de autobuz Skoda 706 RTO) .rar (473.59 KB; downloaded 183 times)

 


Re: Intrebari si raspunsuri Dominatrix

Foarte interesante aceste articole, multumim. Mai ales cel cu ritmicitatea traseelor arata ca "metehnele" nu s-au schimbat prea mult in ultimii zeci de ani. Pacat ca articolul nu e complet. Nu ai o scanare mai buna?

La refacerea caror autobuze te referi? In articolele pe care le-ai pus nu se aminteste nicaieri despre asa ceva. Poate ai uitat sa pui articolul corect. Daca mai ai si altele, incearca sa le pui intr-un mesaj separat.

Troleibuzul 7440 avea schema de culoare identica cu cea a troleibuzului dublu articulat 7091, din fotografia de la Blickpunkt (preluata de transphoto.ru) pe care am pus-o la topicul dedicat lui.

Articolul despre troleibuze este incitant, din cel putin 3 motive:

- punand cap la cap informatiile din articol cu datele despre evolutia traseelor din cartea lui Alexandru Cebuc (presupunand ca acestea sunt corecte), articolul trebuie sa fie din 1960, candva in perioada martie 1960 (cand s-a infiintat linia 82) - iunie 1960 (cand s-a prelungit linia 83 de la Podul Herastrau pe Sos Nordului pana la Parcul Herastrau). Ai notat undeva data exacta a articolului?

-  informatia din articol despre linia 82, cu capat la Palatul Pionierilor, contrazice ce scrie in cartea lui Cebuc. Inclin sa cred ca eroarea este in articol, pentru ca mai exista cel putin o alta eroare: omiterea liniei 81 care exista fara indoiala la acel moment, si circula intre cartierul Cotroceni si Aeroportul Baneasa.

- o alta ciudatenie este mentiunea despre depoul Vatra Luminoasa, care conform tuturor datelor de arhiva de la RATB a fost inaugurat in 1959, nu in 1960, asa cum reiese din acel articol.

 


Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

Probabil este vorba de linia 81. Nici eu nu ştiu ca 82 să fi circulat vreodată în Cotroceni. Data articolelor o am notată pe un caiet, dar nu ştiu pe unde e caietul.  :cry: (azi încerc să dau de el).
Articolul cu intervalul aiurea de succedare e format din 2 părţi. Numai că 95 e partea 1 şi 92 partea a 2-a (şi nu invers, cum ar fi fost normal).
Şi am pus eu din greşeală alt articol în loc de cel cu refacerea autobuzelor. Ăsta e articolul (ia vedeţi ce ziceau la sfârşit). (off-topic: tocmai am descoperit că imaginile se pot pune în text, facilitate pe care am găsit-o numai pe forumul cu otobelul)

81 Prin eforturi sustinute... refacere autobuze.rar
81 Prin eforturi sustinute... refacere autobuze.rar (442.71 KB; downloaded 188 times)


Menţionasem mai sus de acele troleibuze Dac 217 E cu o schemă de vopsire mai specială care îmi încântau ochii şi inima, pentru că arătau mai bine şi nu erau nişte epave, deci te făceau să speri că lucrurile vor evolua în bine.
#7445 e posibil să fi fost unul din ele: http://forum.transira.ro/files/7245_7443_438.jpg
Oare prin ce an e făcută poza? După părerea mea cam 1994-1996. Ce bine puteau să arate străzile... nu erau clasicele hârtoape ale aniilor '90  :mrgreen: Poza e făcută în week-end. Multe prea puţine maşini, chiar şi pentru anii '90.
Oare maşina din dreapta imaginii e o "Škoda" 100?  :roll:

 


Re: Intrebari si raspunsuri linia 69

ATENTIE ! TROLEIBUZUL #7440 IN SCHEMA DE CULORI ORIGINALA A FOST PRIMA DATA LA DEPOUL BUJORENI si circula mai mult pe linia 69. Dupa ceva timp (cred ca 1 an sau maxim 2) a fost dus la Depoul Vatra Luminoasa apoi la Nitu Vasile (Berceni). Schema de culori pe care a avut-o #7091 a fost copiata de la #7440.
Troleibuzele DAC 217 E au sosit la Depoul Bujoreni in felul urmator (din pacate nu mai stiu anii ca nu mi i-am notat):
#7421- #7422 (cu banda verde in partea de jos)  
#7423 - #7427 (cu banda verde in partea de jos)
#7428 - #7434 (cu banda albastra in partea de jos)
#7435 - #7439 (in culorile albastru-rosu-alb - ASSOS) + # 7440 in culorile stiute
#7441 - #7445 (cu banda albastra jos si diverse forme geometrice albastre in partea de sus - triunghiuri si linii)
Aceasta a fost ordinea sosirii acestui tip de troleibuze la Depoul Bujoreni).

Troleibuzul #7440 a fost dat la Depoul Vatra Luminoasa la schimb cu #7417.
Mai tarziu dupa RK a fost adus la Depoul Bujoreni si #7377.

 


Re: Intrebari si raspunsuri Dominatrix

@Nokia: Cel mai probabil e vorba de reconditionarea autobuzelor Renault.
Articolul despre troleibuze se refera in mod evident la 3 trasee: 82, 83 si 84. Omite insa sa mentioneze linia 81.
Te-am intrebat despre data exacta a articolului fiindca ce scrie acolo intra in contradictie si cu datele de arhiva RATB si cu informatiile din cartea lui Alexandru Cebuc.
Fotografia de pe Transira cu troleibuzele articulate de la intersectia Bd. Ferdinand/str. Dimitrie Onciul este realizata in 1995 de catre Robert Kindl.

 


Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

Dacă am să găsesc caietul, am să menţionez data articolului. Totuşi, gospodăria de troleibuze nu a fost înfiinţată în anul 1949?
M-aş mai putea uita pe "Informaţia Bucureştiului" din 1960, numai că nu-mi mai găsesc permisul de la B.C.U.B.  :(

 


Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

Despre remorcile V-12
41 Remorca V12.JPG (193.13 KB; downloaded 2902 times)
45 Reglarea ventilatiei la remorcile V12.JPG (279.33 KB; downloaded 2903 times)
42 Poza remorca V12.JPG (249.48 KB; downloaded 2902 times)

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Intrebari si raspunsuri Tom

Articolul este din 1959?

Legat de troleibuze, iata lista cu cele venite dupa 1991:
DAC 117EA - Vatra Luminoasa
7381-7403 - 1991 (cu banda rosie in partea de jos
7404-7407 - 1991 (cu banda albastra in partea de jos)

DAC 217E
7408-7420(?) - 1991 Vatra Luminoasa (toate cu banda verde in partea de jos)
7421 - 1991 - A fost de la inceput la Bujoreni?
7422 - 7434 - 1992
7435 - 7439 - 1993
7440 - 1993
7441-7445 - 1993

DAC 212ECS
7446 - 1994 (Vatra Luminoasa)

Rocar 312E
7447-7448 ex 001-002 -  995

Rocar/DAC 512E, 412E, 812E
7449-7453   1997        DAC512E
7454        1998        DAC412E
7455-7458   1998        DAC512E
7459        1999        DAC412E
7460        2000        DAC812EAutodromo

 


Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

Nu ştiu de când e articolul. Trebuie s-o întreb pe mama mea unde mi-a puş nişte caiete  :lol:
"Rocar"-"Autodromo" 812E a fost şi la Dep. Vatra Luminoasă?  :shock:  :o

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Intrebari si raspunsuri Tom

Nu am scris nicaieri ca a fost la Vatra Luminoasa. Nu stiu daca 7459 a fost , dar 7460 nu a fost sigur.

 


Re: Intrebari si raspunsuri Dominatrix

Din lista lui Tom, cu troleibuzele livrate in 1991 si ulterior (de la 7381 in sus), as vrea sa mentionez ca troleibuzele 7391, 7400, 7405 au fost mai tarziu scurtate, devenind DAC 212E. 7391 a fost folosit apoi ca troleibuz-scoala.
Legat de troleibuzul Rocar Autodromo, pe vremea programului "RATB-Plus", a circulat pe linia 86, desi statea la depoul Bujoreni. Pentru acces si retragere, facea cate o semicursa pe linia 90 la intrarea, respectiv iesirea din traseu.

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: Intrebari si raspunsuri Tom

Interesant este cum de a supravietuit 7148 dintre troleibuzele vechi, dupa ce a fost scurtat si de ce a fost singurul pastrat dintre ele.

 


Re: Intrebari si raspunsuri nokia2110

Din păcate cei de la R.A.T.B. au tăiat toate troleibuzele vechi (inclusiv cele promise celor de la Transira). Le doresc să ajungă undeva unde-i cald şi să fie fugăriţi de "D.A.F."-ul #666  :twisted:
E adevărat că în 1949 sau 1950 cineva a dat foc Garajului Bonaparte sau a fost un accident şi comuniştii au vrut să găsească nişte ţapi ispăşitori?

 


Go to page:  1  ... 16 17 18 19 20 21 22  ... 76
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului în comun din București şi Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2295 forum members have written 422075 posts in 5257 topics and 514 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use