Zona metropolitană BucureștiIstoria transportului în comun din București şi Ilfov

 

Topic: Întrebari și răspunsuri

1059 posts, 310757 views
 
Go to page:  1  ... 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76
 
 

📖 Pagination options
  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Întrebari și răspunsuri ADK

DeSimon aveau în schimb anunț de închidere al ușilor, parcă așa văzusem în ce-l moderat pentru OMSI.

Bine, la cele pe care le-am prins pe 381 (Floreasca/Obregia) ulterior un alt lot pe 102 (ex. Militari/Nordului) nu-mi amintesc de acest lucru. Oricum, dacă nu era ceva automat sau sistemul nu a fost fiabil probabil de aceea a dispărut și repede.

Vocea din 133 pare copiată de la ramele IVA, deși seamănă puțin și cu ce-a din 415T-uri. Era un proiect "pilot" sau o idee a ...vatmanilor? Oricum, nu cred că a rezistat mult deoarece vagonul l-am prins la Dudești (ce-i drept doar pe liniile 1, 10 și 23, nu și pe 34 unde poate doar pe această linie funcționa sistemul), iar anunțurile nu mai erau funcționale sau existente.

 


Re: Întrebari și răspunsuri punmeister

RdS au avut sistemul Busvox din fabrica, identic cu Metrovox de pe IVA. Lucru valabil si pentru tramvaiele V3A modernizate de EP si FAUR echipate cu sistemul Tramvox.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Întrebari și răspunsuri ADK

Am înțeles. Problema ar fi că majoritatea erau (sunt?) nefuncționale, deși sistemul nu ar trebui să fie complicat.

Mi-a dat prin cap să întreb deoarece puțin în premieră, autobuzele buzoiene se vor "căpăta" și ele cu acest sistem. Zic premieră că până acum vreo 5-6 ani încă se vindeau bilete de către casieri, iar această practică nu mai era rentabilă pentru aglomerația unui oraș și de reședință. Sunt într-adevăr puțin curios cum vor suna, am întrebat și pe site-ul primarului o dată medie (și eventual le-am sugerat vocea autobuzelor bucureștene), însă acolo întrebi cât face 1x1 și ți se răspunde verde...

 


Re: Întrebari și răspunsuri PaulIP

Așa cum au zis și antevorbitorii mei, DAF nu au avut niciun sistem de anunțuri.
RDS (cu excepția UL70) au avut Tramvox (primele serii, până la 1050 și ceva) și apoi Busvox.
Rocar E512, E412, V3A de EP și Faur, Bucur 3001-3003 și cel puțin un V3A de Urac (cred că era 347) au avut Tramvox. Jingle-ul, mesajul "Atenție uși" și "Urmează stația" erau identice la toate 3 sistemele (incluzând Metrovox). Cu toate astea, n-am reușit să găsesc o filmare în care să se audă decent anunțul de uși și "ding-dong-ul", așa că Rocarul "moderat" în Omsi (ca să citez clasici în viață) are o improvizație text-to-speech...
Toate consolele astea erau fabricate la Aerostar Bacău (mă depășește de ce taman acolo) și foloseau niște casete magnetice pentru stocarea informațiilor. Probabil benzile se agățau și/sau demagnetizau, de aici utilizarea lor efemeră.
Kaba, mai ușor cu off-topicul. Nu suntem la secțiunea Buzău.

 


Re: Întrebari și răspunsuri Chev Celios

RdS -urile au avut Busvox pana pe la 1200, dupa sigur nu aveau.  

 


Re: Întrebari și răspunsuri 1689

Confirm si eu, DAF - cel putin prima serie (Hispano Carrocera) si prototipul 205, (pre-Elvo) - nu au avut anunturi vocale.

 


Re: Întrebari și răspunsuri nokia2110

#027 (V3A de U.R.A.C.) avea sistem de anunţ în 1997.

 


Re: Întrebari și răspunsuri 1689

Original, Duewag-urile au avut si ele sistem de anunt vocal, insa n-a fost niciodata operational in Bucuresti.

Probabil tehnologia depasea cu mult capacitatile RATB la mijlocul anilor ‘90 (dovada si faptul ca DAF-urile au fost comandate fara anunturi vocale).

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Întrebari și răspunsuri ADK

Probabil la acea vreme, era mai important să ne "reglăm conturile" dat find loc întâmplările nefericite din '89, și mai puțin să ne "aruncăm" la ce era într-adevăr peste nivelul nostru, plus normal diferența de costuri pe fiecare mașină în parte. În schimb, probabil 415T au avut din fabrică sistem audio și vizual al stațiilor find (și cred că încă este, măcar pe o parte din mașini) funcțional, find cred că și destul de simplificat. Nu știu tramvaiele anilor '90, ceva s-a încercat însă nu cred că s-a mai complicat nimeni, iar la Duewag probabil pe lângă lipsa capacității personalului (și a interesului), se știa că aceste tramvaie nu o să mai circule foarte mult.

 


Re: Întrebari și răspunsuri shoppy

Pentru V3A am vazut mai multe variante de modernizare, nu ma intrebati pe ce vagon le-am vazut:
- ceas electronic doar cu ora, cred ca inca functioneaza
- afisaj electronic data si ora, cred ca inca functioneaza
- afisaj LED cu data, ora si numele statiei urmatoare, probabil toate cuplate si cu anunt vocal, primul care a disparut a fost anuntul vocal si apoi numele statiei urmatoare, in final s-a ajuns sa fie tot afisajul stins

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Întrebari și răspunsuri ADK

"ceas electronic doar cu ora, cred ca inca functioneaza"

Am văzut pentru prima dată un astfel de ceas în V3A-ul 100 al depoului Titan în anul 2013, dar nu mai era funcțional.
"afisaj electronic data si ora, cred ca inca functioneaza"

Am văzut (în vagoanele vechi mă refer) doar în V3A-urile M2000, dacă nu-mi joacă mintea feste în unele tramvaie încă mai funcționa doar afișajul prin anul 2014.

 


Re: Întrebari și răspunsuri Mark 66

Salutare , am tot vrut sa intreb (si nu stiam unde sa pun aceasta intreaba , adica o puteam posta si pe topicul dedicat acestui autobuz ) despre ultimul Dac 117 UDM articulat care a apartinut Ratb-ului , acel autobuz articulat galben care a stat multi ani in Autobaza Alexandria sau in parcul rece din autobaza Alexandria , locul unde au stat si Saviem-urile , Iveco-urile TurboCity si un Roman 111 RD . Din cate am citit ulterior acesta a fost tractat si dus intr-un alt loc , poate ADK ma poate lamuri . Vazusem un print de pe Google Maps cu acest autobuz , postat tot de ADK daca imi aduc bine aminte  ;)

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Întrebari și răspunsuri ADK

Autobuzul a fost valorificat ca deșeu, find vândut în ianuarie 2019 (împreună cu ce mai era acolo, exceptând U412 #1270), urmând a fi reciclat de către un centru autorizat. Nici dacă vroiai nu cred că mai aveai ce restaura la el...

 


Re: Întrebari și răspunsuri Mark 66

Deci masina se poate sa nu mai existe, dar si asa doar carapacea mai exista. Dar daca se poate mi-ai putea dezvalui unde a fost dus, la care centru? (in privat bineinteles)

 


Go to page:  1  ... 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Istoria transportului în comun din București şi Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2297 forum members have written 422408 posts in 5262 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use