Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Jurnal de iarnă

459 posts, 133242 views
 
Go to page:  1  ... 5 6 7 8 9 10 11  ... 33
 
 

📖 Pagination options
Re: Iarna 2011-2012 Axel

Pe liniile periferice 427 si 453 nu se inregistreaza nici o problema se merge in conditii de iarna normale. :|
P.S. s-a eliberat Centura Bucuresti-ului la Magurele. :ugeek:

 


Re: Iarna 2011-2012 subway guru

RATB circulă fără anvelope de iarnă VIDEO
04 Feb, 10:50 / B365
Câteva sute de autobuze RATB circulă prin Bucureşti, deşi nu sunt echipate cu anvelope de iarnă. Reprezentanţii RATB susţin însă că circulaţia se face în condiţii de siguranţă.
http://b365.ro/news/ratb-ci ... rna-video/
Anvelopele de iarnă sunt obligatorii încă de la 1 noiembrie 2011, dar acum, în februarie, pe timp de zăpară și viscol, autobuzele RATB nu sunt dotate cu acest tip de cauciucuri, iar mulţi călători se tem pentru siguranţa lor, scrie Realitatea.NET Reprezentanţii RATB cred însă că oamenii nu au de ce să-şi facă griji. “În momentul de față arterele principale sunt curățate iar noi considerăm că se poate circula în siguranță. În situația în care condițiile meteo se vor schimba, vom lua măsuri”, a declarat Brânduşa Raeceanu, purtător de cuvânt al RATB.
În loc să le dea amenzi celor de la RATB, Poliţia Rutieră le-a dat un răgaz să-şi doteze autobuzele cu anvelope de iarnă. Şoferii care circulă cu maşini neechipate corespunzător riscă amenzi curprinse între 2.500 de lei si 4.000 de lei.

 


Re: Iarna 2011-2012 andrei11

Prostii. In conditiile de iarna din Bucuresti se poate merge si cu anvelope de vara. E unul  Titi Aur care vad ca tot iese pe posturi si debitreaza numai prostii pe care le are in cap. Nici nu stiu ce concursuri de prestigiu a castigat individul asta ca se baga in seama la fiecare 2 ore.Autobuzele noastre Mercedes circula cu colosala viteza de 500 - poate 584 mertri / minut, ceea ce este echivalentul lui Vax Albina. Se stie ca poti sa ai mama anvelopelor de iarna in dotare, aluneci pe polei la fel ca si cu cele de vara.
Mai nou vad ca lui Boiangioica îi flutura altceva prin cap, ca de la anul sa fim dotati cu anvelope cu cuie. ( Cuie de cauciuc, evident ). Parca vad ca din Noiembrie 2012 vom fi obligati sa stam la coada la Metalocasnica sa ne cumparam pioneze.
PS Cred ca si troleibuzele se invart tot in aceeasi valoare de viteze "cosmice".
Tot ce am putut afla din reclamele de la televizor - pe care vad ca le-au si retras, anvelopele de iarna reduc distanta de franare cu 5 %. Ceea ce inseamna ca un Mercedes din acesta care la 500 metri / minut franeaza in aproximativ 30 metri, se reduce distanta de franare cu aproximativ 1 metru si  juma. Asta daca nu e polei, ca pe polei te duci sanie tata, fara nici o problema.

 


Re: Iarna 2011-2012 3mil

andrei11 wrote:
Mai nou vad ca lui Boiangioica îi flutura alceva prin cap, ca de la anul sa fim dotati cu anvelope cu cuie.

Femeia asta nu stiu ce cauta acolo unde e... E aeriana rau, ca sa nu zic altfel... Habar n-are cu ce se mananca si vine ea cu idei auzite din stanga si din dreapta. :evil:  :evil:  :evil:

 


Re: Iarna 2011-2012 Buzescu

Trebuie ca fabricantii de anvelope cu cuie sa castige si ei o paine,nu?  :lol:

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Iarna 2011-2012 Dr2005

O trebui fabricanţii să câştige, dar e LEGE, iar RATB se şterge la fund cu ea... iar Miliţia în loc să de amenzi, închide ochii. În schimb, eu dacă ies pe stradă cu anvelope de vară, imediat sunt amendat. Vi se pare corect?

 


Re: Iarna 2011-2012 subway guru

Anvelopele cu piroane, cuie si crampoane distrug asfaltul si utilizarea lor in 'tzarile normale la cap' e complet interzisa! :x
Se folosesc doar pe taramurile arctice, unde nu se circula iarna pe asfalt ci pe straturi groase de gheatza si zapada, si la raliuri extreme...pe camp...
Parca v-am zis ca in nordul Canadei nu se curata drumul 'la negru' (pretentzie 'imbecila') ci se niveleaza zapada si se 'uda' ca sa se creeze un drum 'solid' din permafrost... :mrgreen: ...doar asa pot circula aia si la minus 50Celsius...la rusii siberieni, la fel...
Pe zapada 'serioasa' singurele vehicule fara probleme sunt senilatele si 'aero-saniile' (in lipsa de catzelusi inhamati ori reni ca la Mos Craciun...) :lol:  :lol:  :lol:

 


Re: Iarna 2011-2012 aztec

Oricum, drumul "la negru" deja sufera enorm de la actiunea de dezapezire, am catalogat o gramada de zone in care trebuie sa fi atent la cropi pt a nu rupe masina. Si inca sezonul inghet-dezghet nu s-a terminat. Chiar a fost mai bine ca a fost doar inghet.

 


Re: Iarna 2011-2012 andrei11

Dragos, sa fim seriosi, in Bucueresti poti sa mergi cu anvelope de vara si acum ca nu te controleaza nimeni la "incaltari". Numai in caz de tamponare / accident ai o problema. In rest, nu cred ca se preocupa de tine echipajul de la intersectie !

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Iarna 2011-2012 Dr2005

În general, eu încerc să respect legile ţării, chiar dacă ţara şi conducerea ei nu dă doi bani pe cetăţeni.

 


Re: Iarna 2011-2012 3mil

andrei11 wrote:
Dragos, sa fim seriosi, in Bucueresti poti sa mergi cu anvelope de vara si acum ca nu te controleaza nimeni la "incaltari". Numai in caz de tamponare / accident ai o problema. In rest, nu cred ca se preocupa de tine echipajul de la intersectie !

Andrei, asa ziceam si eu pana am vazut niste militieni care au iesit la ,,pescuit", la 20m dupa intersectia de la Apaca, spre Lujerului. Si nu stiu pe ce criterii opreau masinile, dar printre altele, dupa ce verificau actele soferilor se uitau la gume. Acum nu stiu daca aplicau si sanctiuni, dar am vazut treaba cu verificatul la 2 masini cate oprisera ei, in timpul de cateva minute ce asteptam tramvaiul in statie. Parerea mea este ca daca vor sa isi faca planul de amenzi se leaga si de cauciucuri, de orice pentru a gasi ceva... A, si carosabilul era curat, dar umed. Se intampla lunea trecuta.

 


Re: Iarna 2011-2012 alex230ro

andrei11 wrote:
Prostii. In conditiile de iarna din Bucuresti se poate merge si cu anvelope de vara. E unul  Titi Aur care vad ca tot iese pe posturi si debitreaza numai prostii pe care le are in cap. Nici nu stiu ce concursuri de prestigiu a castigat individul asta ca se baga in seama la fiecare 2 ore.Autobuzele noastre Mercedes circula cu colosala viteza de 500 - poate 584 mertri / minut, ceea ce este echivalentul lui Vax Albina. Se stie ca poti sa ai mama anvelopelor de iarna in dotare, aluneci pe polei la fel ca si cu cele de vara.
Mai nou vad ca lui Boiangioica îi flutura altceva prin cap, ca de la anul sa fim dotati cu anvelope cu cuie. ( Cuie de cauciuc, evident ). Parca vad ca din Noiembrie 2012 vom fi obligati sa stam la coada la Metalocasnica sa ne cumparam pioneze.
PS Cred ca si troleibuzele se invart tot in aceeasi valoare de viteze "cosmice".
Tot ce am putut afla din reclamele de la televizor - pe care vad ca le-au si retras, anvelopele de iarna reduc distanta de franare cu 5 %. Ceea ce inseamna ca un Mercedes din acesta care la 500 metri / minut franeaza in aproximativ 30 metri, se reduce distanta de franare cu aproximativ 1 metru si  juma. Asta daca nu e polei, ca pe polei te duci sanie tata, fara nici o problema.

ai carnet de conducere?ai mers cu o masina RWD(cum sunt toate autobuzele de altfel) cu gume de vara iarna?si apoi cu gume de iarna?sa incerci odata si apoi mai vorbim.

http://www.youtube.com/watch?v=pSxzW2QmDpw

 


Re: Iarna 2011-2012 DanCld

La camioane si la autobuze conteaza greutatea pe osie si gradul de uzura al pneului fiindca profilul nu este mult diferit la pneurile de iarna fata de cele de vara (bine, consistenta cauciucului e diferita). La "turisme" conteaza in schimb profilul pneului din cauza greutatii mici pe osie (sa reamintim celor care au lipsit la orele de fizica formula F_frecare = Greutate x coeficient). Sa reamintim de asemenea celor care au deschis televizorul mai tarziu si faptul ca pneurile profilate special pentru vara sau pentru iarna au intrat in masa in vizorul public relativ recent (10-15 ani).

Cu tractiunea povestea se reduce la ce ai sub rotile motoare. O masina cu tractiune FWD e mult mai usor de controlat ("fuge" botul) fata de una cu tractiune RWD pe care o poti pune curmezis pe drum fara prea mare efort sau te pune in situatia de a scrie la politie declaratii gen "l-am lovit pe XX cu aripa stanga spate"  :twisted:

 


Re: Iarna 2011-2012 3mil

alex230ro wrote:
andrei11 wrote:
Prostii. In conditiile de iarna din Bucuresti se poate merge si cu anvelope de vara. E unul Titi Aur care vad ca tot iese pe posturi si debitreaza numai prostii pe care le are in cap. Nici nu stiu ce concursuri de prestigiu a castigat individul asta ca se baga in seama la fiecare 2 ore.Autobuzele noastre Mercedes circula cu colosala viteza de 500 - poate 584 mertri / minut, ceea ce este echivalentul lui Vax Albina. Se stie ca poti sa ai mama anvelopelor de iarna in dotare, aluneci pe polei la fel ca si cu cele de vara.
Mai nou vad ca lui Boiangioica îi flutura altceva prin cap, ca de la anul sa fim dotati cu anvelope cu cuie. ( Cuie de cauciuc, evident ). Parca vad ca din Noiembrie 2012 vom fi obligati sa stam la coada la Metalocasnica sa ne cumparam pioneze.
PS Cred ca si troleibuzele se invart tot in aceeasi valoare de viteze "cosmice".
Tot ce am putut afla din reclamele de la televizor - pe care vad ca le-au si retras, anvelopele de iarna reduc distanta de franare cu 5 %. Ceea ce inseamna ca un Mercedes din acesta care la 500 metri / minut franeaza in aproximativ 30 metri, se reduce distanta de franare cu aproximativ 1 metru si juma. Asta daca nu e polei, ca pe polei te duci sanie tata, fara nici o problema.

ai carnet de conducere?ai mers cu o masina RWD(cum sunt toate autobuzele de altfel) cu gume de vara iarna?si apoi cu gume de iarna?sa incerci odata si apoi mai vorbim.

http://www.youtube.com/watch?v=pSxzW2QmDpw

La autobuze nu e la fel ca la turisme... Mult mai greu patineaza un autobuz decat un autoturism din pricina greutatii, cum a punctat si DanCld. Am mers si eu cu Mercedesurile Citaro (ca si calator, evident) pe tot felul de zapada, polei, etc. si nu am vazut sa intampine nicio problema. Cand situatiile o impuneau, ABS-ul si ASR-ul isi faceau treaba cu brio. Chiar am nimerit acum o saptamana, in primele zile de ninsoare zdravana, cand carosabilul era acoperit de zapada, un sofer care mergea mai sportiv si cum accelera un pic mai brusc, intra ASR-u in drepturi si ii limita patinajul, astfel miscorandu-se probabilitatea de a intra in derapaj (lateral). Cand am coborat special m-am uitat sa vad ce cauciucuri avea, si erau Continentalurile Urban-Traffic, cu care au fost dotate autobuzele de noi. Asa ca eu unul nu vad asa un pericol neechiparea autobuzelor cu anvelope de iarna, mai ales in Bucuresti si in plus avand in vedere ca sunt limitate la colosala viteza de 50 km/h. :roll:
Sa fim seriosi, ce DAC-urile, Rocarurile, Ikarusurile, etc. au fost echipate vreodata cu anvelope de iarna? Si n-a mai murit nimeni... Nu contest utilitatea cauciucurilor de iarna, insa prea se pune problema la modul ca daca nu le ai, gata esti victima sigura, primul stalp e al tau. :|

Am condus masina cu tractiune spate (fara niciun fel de sistem electronic pe ea) pe zapada, avand gume de vara bune, cu maxima atentie, si nu a fost niciun fel de problema.

 


Go to page:  1  ... 5 6 7 8 9 10 11  ... 33
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2299 forum members have written 422447 posts in 5263 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use