De toate pentru toțiComunitatea Metrou Ușor

 

Topic: Diverse (transporturi, infrastructură, urbanism etc)

683 posts, 178407 views
 
Go to page:  1  ... 6 7 8 9 10 11 12  ... 49
 
 

📖 Pagination options
Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) adila

Alegeti voi tara si vedeti prin ce am trecut noi in ceea ce priveste cutremurele, dar si alte tari. Sunt 6 cu magnitudine peste 7 daca incepem numaratoarea din anul 1894. Daca mai punem si de 6.9 nu are rost sa mai vorbim. Deci am gresit cu 100 de ani, sunt 114 daca calculam pana astazi..
https://en.wikipedia.org/wiki/Lists_of_ ... by_country

1. Daca in Italia cutremurul care a devastat L'Aquila avea in loc de 6.3 sa zicem 7.4 cum am avut noi in 1977, era dezastru. Italia are cladirile subrezite. Bine ca nu au cutremure mai mari.
2. Germania arata cu totul altfel daca aveau cutremure, iar Domul din Koln nu mai era, ca si multe alte cladiri si castele. Bombele aruncate asupra Germaniei evident ca sunt mai slabe ca si intensitate comparativ cu cutremurul avut de noi in 77 . Bombele aruncate asupra Germaniei erau conventionale si nu au avut scopul sa rada orasele de pe fata pamantului asa cum s-a intamplat in Japonia. Daca era acesta scopul se recurgea la stiti voi ce, si acum nu mai aveam ce admira.
3. Spania a avut unul de 7 deci nu peste 7, dar la o distanta cat tara noastra de Barcelona. Daca era asta la Barcelona, Aleluia.

Nu incerc sa disculp pe nimeni din Romania, si eu cred ca suntem praf in mai toate privintele, dar lasati-ma cu relicvele si ruinele de arta. Strainii aia "educati" vin sa se imbete in Centrul Vechi oricum, fete sa fie.

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) laurashgeo

Cred ca aici la diverse ar fi locul cel mai potrivit sa pun o intrebare sensibila. Dupa 8 luni da cautari si negocieri am zis sa va intreb si pe voi, pentru ca sunteti foarte avizati in domeniul dezvoltarii infrastructurii.
Caut sa cumpar impreuna cu 2-3 prieteni un teren de ~3000m pentru casele noastre de vis. Toti suntem putin trecuti de 30 ani si avem minim 1 copil sub 2 ani.
Pana acum am negociat in zona Matei Millo(~100euro/mp), insa traficul la ora de varf de pe Popasului ne face sa cautam alte variante. Nu stim daca peste 5 ani cand incep cei mici scoala vor fi gata autostrada si largirea Fabricii de Glucoza si nici daca traficul pentru intrarea in Bucuresti va fi mai redus sau nu.
De curand am inceput sa cautam si in Tunari(~75euro/mp), de unde se poate ajunge, momentan, mai repede in Bucuresti decat de pe Matei Millo. Insa am fost azi in zona si sunt f multi dezvoltatori care cumpara teren cu hectarul pentru dezvoltare imobiliara, ceea ce ma duce cu gandul ca in cativa ani traficul va fi infernal.
Ne mai gandisem la Snagov sau Mogosoaia, insa am considerat ca sunt cam indepartate de scoli si licee.

Ce parere aveti, eventual daca aveti propuneri de orientare spre alte zone care nu vor fi sufocate de trafic peste 5-10ani.

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) TibiV

laurashgeo wrote:
Pana acum am negociat in zona Matei Millo(~100euro/mp), insa traficul la ora de varf de pe Popasului ne face sa cautam alte variante. Nu stim daca peste 5 ani cand incep cei mici scoala vor fi gata autostrada si largirea Fabricii de Glucoza si nici daca traficul pentru intrarea in bucuresti va fi mai redus sau nu.

Largirea FdG va mai dura vreo 2 (doi) ani, dar autostrada (intrarea in Bucuresti) va fi gata anul asta (stii tu, 1 decembrie, Centenarul etc.)
Dar parearea mea este ca autostrada va inrautati traficul. Largirea FdG va fi un fel de "ventuze la mort".
Cum nu imi dau seama cand vom vedea pasaj la Doamna Ghica (si la Petricani si Stefanesti peste CF M800) nu m-as muta in zona aia....
laurashgeo wrote:
De curand am inceput sa cautam si in Tunari(~75euro/mp), de unde se poate ajunge, momentan, mai repede in Bucuresti decat de pe Matei Millo. Insa am fost azi in zona si sunt f multi dezvoltatori care cumpara teren cu hectarul pentru dezvoltare imobiliara, ceea ce ma duce cu gandul ca in cativa ani traficul va fi infernal.

Tunari... Hmmm.
Macar la pretul per mp pare sa fie mai OK, dar persepectiva pe urmatorii 5-8 ani este de kko, mai ales ca ai amintit de "developeri"...

laurashgeo wrote:
Ce parere aveti, eventual daca aveti propuneri de orientare spre alte zone care nu vor fi sufocate de trafic peste 5-10ani.

NU m-as risca sa sugerez asa ceva in dezvoltarea haotica a orasului si a suburbiilor sale...
Dar mai degraba spre est - sud-est (Glina, Berceni, dar NU Popesti-Leordeni) sau sud (Jilava).

Repet insa, asta este doar parearea mea, tinand seama de cele mai probabile imbunatatiri aduse infrastructurii (CNAIR va face pasaje denivelate pe DNCB cu DN4 si cu DJ401 Berceni, plus ca incepe constructia A0 Sud). Nu stiu insa cand le vor termina.
Nu as vrea sa iti cheltui banii pe "feeling-urile" mele...

Alti colegi ar putea avea alte sugestii/pareri....

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) laurashgeo

Iti multumesc mult de sugestii si pentru faptul ca ai lansat dezbaterea. Cercetez acum pe harta zona Berceni, care nu imi e prea cunoscuta. Tot ce stiu e ca de fiecare data cand merg la Hornbach e destul de aglomerata zona. In special intersectia de la Coloseum.
Stiu ca avem ceva pe creier care ne face sa ne atasam de zona in care am locuit si pe care o cunoastem considerand-o cea mai buna. Dupa anii petrecuti in Tei, avem senzatia ca e buricul universului ;)

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) Puss in Boots

Eu singurul lucru pe care v-as sfatui sa il faceti e sa fiti undeva aproape de o gura de metrou. Sa depinzi de masina 100% nu e o optiune. Eu asa am facut in cazul meu si asa am gandit. Nu vreau sa-mi pierd viata prin trafic stand la dus, stand la intors. Poate cat copiii sunt mici, sa fie usor de ajuns la scoli, la gradinite etc ar fi o optiune. Lejer 25-30 de ani ca orizont. Nici casa unde stau acum nu va fi cea definitiva.

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) Goldmund

adila wrote:
Alegeti voi tara si vedeti prin ce am trecut noi in ceea ce priveste cutremurele, dar si alte tari. Sunt 6 cu magnitudine peste 7 daca incepem numaratoarea din anul 1894. Daca mai punem si de 6.9 nu are rost sa mai vorbim. ............
Daca era asta la Barcelona, Aleluia.
........
Nu incerc sa disculp pe nimeni din Romania, si eu cred ca suntem praf in mai toate privintele, dar lasati-ma cu relicvele si ruinele de arta. Strainii aia "educati" vin sa se imbete in Centrul Vechi oricum, fete sa fie.


Cutremurul din San Francisco si incendiul care a urmat, daca ar fi avut loc in  Bucuresti 1905, azi aveam capitala la Targoviste, sau Iasi...
Japonia are zilnic cca 10 cutremure pe care oamenii le simt, odata la 20-30-40 ani acolo au loc cutremure si tzunami care intrec orice inchipuire a unui bucurestean care a prins cutremurele din 1940 si 1977...Apropo de urbanism:
Tokyo dupa fiecare catastrofa naturala si umana(razboi) ca acel cutremur devastator din 1923, si-au refacut orasul si mai modern(mai ales dupa 1946 si orasul distrus in proportie de 90%! - iar tu ii dai cu Domul care n-ar fi rezistat la cutremurul din 1977...OK, ai dreptate, Centrul Vechi este vizitat de lumea proasta din ...lume, care se uita doar dupa fete, mai bine aveam acolo un cartier Militari, chiar in centrul orasului..

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) andrei11

Goldmund & restul, n-ați studiat deajuns. Aplecați-vă asupra unui capitol interesant privind cutremurele : frecvența de oscilație al undelor seismice. După aceea mai comentăm despre cutremurele Japoneze vs cele Vrâncene.

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) mcosmin

Majoritatea cladirilor din Japonia erau facute din lemn cand a inceput Al Doilea Razboi Mondial, de asta bombele incendiare ale americanilor au avut un efect atat de devastator. Singurul lor mod de a reconstrui era sa faca niste case care sa reziste la intemperiile vremii dar sa fie suficient de usoare ca sa joace odata cu cutremurul si sa absoarba vibratia, si in caz ca intra in rezonanta, sa nu isi omoare locatarii.

Nu exista nici un remediu magic pentru cutremure. Poti avea cea mai tare tehnologie, daca cladirea intra in rezonanta cu cutremurul odios, nu mai ai ce sa-i faci, fie ca esti in bloc cu bulina rosie, fie ca esti in Japonia, Berceni sau fix deasupra epicentrului.

Cat despre arhitectura americana...casele "civile" sunt construite repede, dar nu sunt rezistente. Inundatiile si tornadele distrug asezari umane intregi, uraganele sterg orase de pe harta (vezi New Orleans). Daca astfel de intemperii ar avea loc la noi, va garantez ca nu ar fi aceleasi pagube. Deci sa nu o dam in populism ieftin. La ei se face mai repede, se darama mai repede, deci sunt mai agili. La americani, gasesti cladiri bine facute in 3 situatii:

1) Proprietarul este armata/statul/FBI/CIA/etc

2) Proprietarul/constructorul este o persoana juridica (companie) cu foarte multi bani.

3) Proprietarul are job de top intr-una din companiile descrise la punctul 2.

Majoritatea oamenilor de rand NU au case rezistente la diverse calamitati.

Oamenii nu pot sfida legile fizicii indiferent de locatie. La noi e acum o amorteala juridico-administrativa, dar hai sa nu mai exageram, nu e chiar atat de rau incat sa luam exemplu de la americani.

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) shoppy

Am vazut un test la americani, o cladire clasica din caramida si stalpi din beton construita traditional fara respectarea normelor actuale (vax, arata fix ca cele din Romania) versus una din lemn si placaj construita conform normelor antisiesmice si evident mult mai ieftina, ambele puse pe simulatorul de cutremur, evident la aia din caramida i-au gasit imediat frecventa de rezonanta si au daramat-o iar cea din lemn si placaj a rezistat, daca ar fi fost o tornada evident cea din caramida ar fi ramas si cea din lemn si placaj ar fi fost rasa, depinde ce te intereseaza.

Ca alta poveste nostima din "America", s-au dus niste romanasi si, cum nu aveau nici o acreditare si nici un studiu, au inceput sa construiasca garaje, pentru ca nu sunt spatii de locuit si nu ai nevoie de acreditari, pe care le constuiau cum stiau ei din caramida si stalpi de beton, si dupa o tornada o asezare intreaga a fost complet rasa neramanand nimic altceva in afara de garajele romanasilor.

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) Puss in Boots

Postarii asteia ii sta mai bine aici decat la topicul parcari. Legat de parcarea de la Palatul Copiilor, cred ca daca am fi fost cu adevarat destepti si cinstiti am fi atacat mai din timp problema parcarilor si poate am fi ajuns sa o tinem sub control in astia 30 de ani de democratie fara a apela la buncare. Doar daca bagam o regula/lege cum ca toate constructiile noi de peste x etaje sa aiba obligatoriu parcari subterane in numar de x locuri proportional cu nr de apartamente, si tot eram in castig la cate s-au facut in ultima vreme peste tot si canci parcari. Or avea si buncarele alea un rost desi probabil sunt praf tandari (adica neintretinute) si oricum neincapatoare pentru un procent decent din populatia orasului. Mereu imi zic ca n-ar trebui sa ne mai stresam, suntem la 40-60 ani daca nu mai mult, distanta de mentalitatile din Vest si de situatiile de acolo. Si tot aud hai sa incepem sa....si nu incepe nimeni nimic. Urlam ca PSD, apoi vom urla la PNL, privesc unii pe Ciolos si pe USR ca pe marii salvatori. Salvatorii cui? Ai *****. Sincer, as lua "antrenor" de afara. Cu toate riscurile ce decurg. Sau m-as cere eu afara, schimbare.

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) mcosmin

shoppy wrote:
Am vazut un test la americani, o cladire clasica din caramida si stalpi din beton construita traditional fara respectarea normelor actuale (vax, arata fix ca cele din Romania) versus una din lemn si placaj construita conform normelor antisiesmice si evident mult mai ieftina, ambele puse pe simulatorul de cutremur, evident la aia din caramida i-au gasit imediat frecventa de rezonanta si au daramat-o iar cea din lemn si placaj a rezistat, daca ar fi fost o tornada evident cea din caramida ar fi ramas si cea din lemn si placaj ar fi fost rasa, depinde ce te intereseaza.

Ca alta poveste nostima din "America", s-au dus niste romanasi si, cum nu aveau nici o acreditare si nici un studiu, au inceput sa construiasca garaje, pentru ca nu sunt spatii de locuit si nu ai nevoie de acreditari, pe care le constuiau cum stiau ei din caramida si stalpi de beton, si dupa o tornada o asezare intreaga a fost complet rasa neramanand nimic altceva in afara de garajele romanasilor.



Sarcasmul tau ar fi fost amuzant daca era bazat pe ceva.

In America, structura de rezistenta a caselor e facuta din lemn, apoi adaugate caramizi si alte materiale. In Europa, structura e facuta predominamt din (fier)beton.

Si stii de ce? Pentru ca la noi e mai scump lemnul si la ei mai ieftin. In Europa lemnul nu mai e folosit pentru structura de rezistenta inca de prin anii 1850.

Nu are nici o treaba cu autorizatii de constructie, "romanasii stiu totul" si ce alte sugubrtenii ai mai pus tu p-acolo. E o combinatie intre economie si puterea de cumparare a omului de rand.

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) shoppy

Este bazat pe asta, unde nu sunt ziduri de caramida totul este ras si nu vezi decat lemne, unde sunt ziduri pe caramida atunci zidurile sunt doar la parter si se sustin singure, nu vad nicaieri structura de rezistenta pe lemn care sa sustina ziduri de caramida: https://petapixel.com/2013/05/21/what-i ... a-tornado/

Ce zici tu mi se pare ca fiind fix discursul celui care in tornado alley vinde case de lemn rezistente la cutremur, foc, termite, orice, mai putin tornade.

 


Re: Diverse (transporturi, infrastructura, urbanism etc) misterr

Clujul are autobuze electrice, în Timișoara poți lua bilet cu telefonul iar în București ai promisiuni





Chit că în România transportul în comun nu este un punct forte, Cluj-Napoca este, de joi, primul municipiu din ţară pe străzile căruia circula 10 autobuze electrice.

În tot acest timp, la Timişoara, primăria a introdus un sistem de cumpărare a biletelor cu telefonul mobil. La Bucureşti însă, lucrurile se mişca greu, şi există doar promisiunea cumpărării, a 400 de autobuze noi.

Cele 10 autobuze “verzi” vor circula dintr-un capăt în celălalt al municipiului Cluj-Napoca. Cu o autonomie de o sută de kilometri, vehiculele au fiecare câte 80 de locuri şi sunt dotate cu WiFi, aer condiţionat şi ecrane LCD. Spre deosebire de cele diesel, nu poluează şi nu fac zgomot.

Călător: “Acum într-adevăr călătoreşti civilizat nu ca şi pe vremuri.“
Călător: “Merg fără zgomot.“
Călător: ”Îţi afişează viitoarele staţii.”

Primăria din Cluj a plătit pentru cele 10 autobuze electrice 32 de milioane de lei. 85 la sută din bani provin din fonduri nerambursabile acordate de guvernul elveţian.

Dan Ciolan, reprezentant firma producătoare: “Au tot ce îşi poate dori compania că raportare. Va şti câţi pasageri urcă în fiecare staţie pe ore, câţi coboară şi în aşa fel poate să ştie cum să dozeze efortul de autobuze pe trasee.”

Pentru noile autobuze au fost amenajate 11 staţii de încărcare.

Reporter: “Cat durează încărcarea?”
Şofer: “De exemplu, dacă ajunge cu un procent de 15,20% va dura 1 jumate, 2 ore.”

Până în 2025, primăria din Cluj-Napoca vrea să eliminte toate autobuzele poluante. Autorităţile intenţionează că în perioada următoare să cumpere încă 30 de autobuze electrice, 24 de tramvanie şi 50 de troleibuze.

Lucrurile încep să se schimbe şi la Timişoara. De câteva zile, în oraş, biletele pentru mijloacele de transpot în comun pot fi plătite direct de pe telefonul mobil - prin intermediul unor coduri inteligente care au fost lipite în fiecare staţie.

După ce aţi instalat aplicaţia trebuie doar să scanaţi codul, iar în câteva momente puteţi să vă cumpăraţi biletul fără să mai staţi la coadă.

Tânăr: “Ceva normal dacă te raportezi la ceea ce găseşti în Germania, Italia, Franţa. Având în vedere faptul că telefonele mobile sunt omniprezente îţi vine priobabil mai uşor, cum poţi să plăteşti cumparaturle cu telefonul mobil, biletul la avion”.

Între timp, în Bucureşti, transportul în comun rămâne o problemă.

Primăria vrea să cumpere 400 de autobuze de tip Euro 6, cu aer condiţionat şi sistem modern de informare - dar, pentru că licitaţia a fost contestată procedurile de achiziţie întârzie.

Primarul general spera însă că primele vehicule noi vor circule din această vară.

 



Go to page:  1  ... 6 7 8 9 10 11 12  ... 49
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Comunitatea Metrou Ușor  • 
Choose destination

Since our 2295 forum members have written 422241 posts in 5260 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use