Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Discuții diverse despre transportul în comun

2081 posts, 530169 views
 
Go to page:  1  ... 143 144 145 146 147 148 149
 
 

📖 Pagination options
Re: Discuții diverse despre transportul în comun ByOnu

Pentru cei care vor Citelis pe 76, eu nu pot decat sa-i intreb de unde vor sa le ia. De pe 69? 85? La schimb cu Ikarus.

 


Re: Discuții diverse despre transportul în comun Serban Robert

ByOnu wrote here:
Cine sa plange ca trebuie scapat de 415T? Trebuie scapat de 415T atunci cand flota de troleibuze noi o va permite. Astazi NU o permite, este un neadevar asta? Deci a pune LF in Berceni astazi* este un moft. Cine vrea LF, are 312, 313, 381. *Troleibuze LF au rost in Berceni numai si numai daca inlocuim o linie diesel.

Sunt chestii absolut de bun simt acestea.

Dar am și eu o întrebare, tot de bun simț, chit că nu e topicul potrivit. Noi, bercenarii, nu plătim aceleași taxe și impozite ca restul locuitorilor? Noi nu merităm transport public nou, curat și modern? Până am avut roată de Otokar prin Berceni a fost cale lungă, și chiar și azi este o raritate, cel puțin în zona Racoviță-Obregia, de când Depoul Berceni a mai preluat ture în 313. De când nu mai circulă 73, am avut 1 an jumătate aproape exclusiv cu E3, chiar și în mijlocul verii. Ca să nu mai vorbim de faptul că acest depou nu a primit vehicule noi de foarte mult timp, iar pe cele Hybride le vad doar în acces, ceea ce e normal, având rețea de troleibuz deasupra. Însă rețeaua aceasta nu e folosită acum și privarea, din nou, de vehicule noi ar fi un lucru total incorect. Eu locuiesc fix pe Bd. Obregia și nu e deloc amuzant când pe 313 vin toate căzăturile la distanță destul de mare între ele, 673 aproape că nu există și când vine ii tine spatele lui 313 și pe 381 de exemplu sau alte linii din zonă vin la 2-3 minute vehicule noi, aerisite și neîngrămădite . Speram că se va schimba ceva cu troleibuzele Solaris, dar dacă din nou favorizăm anumite zone din diverse motive, păcat. Și chiar și dacă s-ar aduce pe 73, o singură linie nu ar putea face față deloc traficului, va trebui înființată o altă linie de cartier măcar, ceea ce va însemna tot Diesel. Practic comasarea 73 cu 313 nu va rezolva mai nimic, va fi doar o înglobare a 73 în 313, rezultând tot în situația descrisă mai sus. Și chestiile astea nu le spun că doresc eu Solaris sau LF sau orice la ușa blocului, ci doresc să fiu tratat egal, să ajung în siguranță la serviciu și să nu mă mai înghesui în autobuz până la metrou...

 


Re: Discuții diverse despre transportul în comun ByOnu

Si cei din Bucurestii Noi n-ar mai vrea IVA, si totusi, asta e. Si cei de pe Sos. Chitilei ar vrea Imperio. Asta e flota pe care o avem. Transportul public este un serviciu puternic subventionat, iar in Bucuresti, chiar foarte anemic si prost administrat. Prioritatea nu o poate avea impartirea egala a vehiculelor noi intre toti platitorii de taxe si impozite, mai presus de scopul de baza, de a acoperi necesarul de transport al orasului.

Spui ca 73 comasat cu 313 n-ar face față, .. in ce sens n-ar face față? Din punct de vedere al capacității? Capacitatea o rezolvi din turație (crești numărul vehiculelor de pe linie), nu crescând numărul de linii care sa mearga trenulet. Sau sunt alte motive? Întreb pentru ca (6)73 actual < nu > este linie "de cartier". O linie de cartier s-ar limita la Piata Sudului pentru a acționa drept suport pentru metrou, nu sa prinda toate blocajele de pe Vacaresti.

 


Re: Discuții diverse despre transportul în comun Serban Robert

Ce vreau să spun este că dacă ar rămâne o singură linie, respectiv 73, la câte blocaje și cat de "bine" e administrată turația, sigur vor exista perioade la oră de vârf și nu numai, în care se va sta și mai mult decât acum în stație poate, întrucât pe un 73 exploatat cu Solaris nu pot fi introduse și alt tip de troleibuz. De aici și ideea de exploatare mixta cu autobuze electrice care încă nu e pusă în aplicare. Mai e varianta cu o linie speciala pana la Piața Sudului, cum zici, dar nu cred ca s ar realiza asta, mai ales că noul transformator din Depoul Berceni se pare ca nu va suporta mai mult, deși încă nu e sigura informația.
P. S. Știu și de celelalte situații de care spui și tot nu mi se pare corect. Trebuie începută de undeva schimbarea asta cu împărțirea egala, zic eu

 


Re: Discuții diverse despre transportul în comun WT_fan06

Împărțirea egală se face într-o lume perfectă în care flota îți permite acest lucru, unitățile de exploatare îți permit acest lucru, infrastructura îți permite acest lucru, dispecerii își fac treaba cu simț de răspundere după o strategie coerentă de repartizare, titularizarea NU există și multe alte considerente.

La București nu se întrunește niciuna dintre condițiile de mai sus, fapt pentru care discuția este foarte puerilă...

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse despre transportul în comun ADK

@ByOnu

Cred că reții situația când la Ploiești spre exemplu, locuitorii din cart. Mihai Bravu au reclamat prezența constantă doar a autobuzelor Ikarus, ca urmare iată că s-au găsit EBD-uri pentru liniile 5 și 104.

Ziceai că troleibuzele din sud sunt doar să ajute liniile de autobuz pe arterele mai solicitate, corect. De aceea în trecut 76 avea majoritatea turelor doar articulate. Adevărat și că liniile sunt dublate de low-floor, însă dacă stăteai cel puțin în preajma liniei 76/77, să fi beneficiat pe traseu de un aer condiționat prin iulie, și în coloana enervantă de la Brâncoveanu, era puțin mai greu. Singura șansă era evident cu 381 care venea mai mereu încărcat, chit că la Sudului coborau destui, tot rămânea aglomerat, să zicem că te-ai scos cât de cât. Dar dacă luai troleibuzul și prindeai un 5200 cu geamuri rabatabile, urcai transpirat, coborai și mai transpirat. Nu zic, undeva trebuiau să circule și troleele astea, dar când tariful este unic, iar vehiculele sunt diferite, treaba devine serios de pus la punct sau măcar de egalat cumva. O problemă ar fi că Citelis față de Ikarus, veneau doar cu podeaua coborâtă (însă un atuu pentru persoanele vârstnice), însă prin 2007-8 deja vedeai Citaro pe una dintre cele mai rău-famate linii bucureștene - 139, când era o linie doar de praf, iar în Berceni un cartier mai curat și în 2024 încă vezi Citelis doar la ITP...

Nu zic sub formă de pretenție, pentru că eu oricum nu mai stau în București și ca atare nu prea am de ce să fiu afectat, dar oricând pot reapărea prin zonă și prefer condițiile îmbunătățite.

 


Re: Discuții diverse despre transportul în comun ByOnu

Avem 100 de Solaris si 15 linii de troleibuz, in conditii normale. Eu zic ca daca punem cate 6 pe fiecare linie, multumim pe toata lumea. Sigur, nu rezolvam nimic, dar dam falsa impresie de egalitate, caci asta este cea care conteaza.

Avem 100 de Imperio si 22 de linii de tramvai. Ignorand liniile fantoma precum 3, putem pune lejer 4-5 Imperio pe fiecare linie, sa fie curat cinstit.

...

Vorbim precum cineva ar tine ascunse in depouri 100 de troleibuze noi si nu vor sa le puna neam pe liniile din Berceni.

...

Daca vrem egalitate totala, poate ar fi cazul ca toate cartierele Bucurestiului sa aiba cel putin 3 linii directe de autobuz prin Piata Unirii.

...

Va las cu imaginea asta. Egalitatea oarba nu e raspunsul corect la orice intrebare. Valabil si in discutia aceasta.



 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Discuții diverse despre transportul în comun ADK

Păi atunci schimbă tariful... că și la taxi, dacă vrei Mercedes, e mai scump decât Loganul.

Citaro au putut fi introduse pe toate liniile... Ce-i drept, nu dintr-odată, dar pe majoritatea liniilor erau exclusiv Mercedes (mă rog, 1000 de mașini la câte zeci de linii erau, trebuiau să ajungă cu tot cu rezerve).

Pe 3 iunie 2006 linia 131 este prima care a beneficiat, iar pe 1 decembrie 2012 linia 162 este ultima care a primit. Deși livrarea s-a făcut în perioada 2006-2009, dar de ce nu erau Citaro încă pe toate liniile - din cauza infrastructurii. Nu băgai autobuze joase pe craterele de erau spre IMGB Vulcan, întâi s-a reabilitat, au mai mers DAF-uri apoi pe 10 martie 2011 au intrat Mercedesuri (încă țin minte și azi ce sureal îmi păreau Citaro pe 141 și 220).

 


Re: Discuții diverse despre transportul în comun nathalael

Chiar nu inteleg aceasta cearta inutila, imediat sosesc cateva loturi de autobuze si problema e rezolvata... aaaa, am uitat ca nu vine nimic pentru ca in ultimii 3 ani nu s-a obtinut finantare pentru achizitionarea niciunui vehicul si nu exista vreo achizitie in desfasurare. La vara tot cu E3 fara AC circulam. Ieri circula pe facebook 1 filmulet cu 1 Citaro in care ploua. Bine, din ce s-a postat pe topicul dedicat, nici prin ZTE nu se scapa de dusul fortat.

 


Re: Discuții diverse despre transportul în comun Daddy

Problema de care se plângeau colegii a aparut in mare masura dupa ce depoul Berceni a devenit mixt, majoritar cu euro3 plus putine euro4, unitatea din Berceni fiind acum cred singura din București fara Kent. Atunci a fost un downgrade sensibil in timp ce majoritatea liniilor urbane au fost modernizate prin cele 530 vehicule noi. Asta s-a suprapus cu ce se intampla dupa anii 80 cu troleibuzele, reteaua nefiind refacuta in centru si neexistând nici macar interesul unei bucle la Piata Sudului iar vehiculele folosite au fost mereu cele mai vechi din parcul STB - aici totusi sunt de acord ca e cumva ok pentru ca liniile celorlalte depouri tranziteaza fie Universitatii fie zona Gării. Peste toate acestea, numărul de ture si capacitatea oferita tot scazuse, înțeleg ca erau probleme la Berceni cu asigurarea numarului de ture. Iar tariful a crescut de la 1.3 la 3 lei. Desi intre timp situatia s-a mai remediat partial, colegii in final au dreptate sa simta o frustrare legata de conditiile de aici plus vestea asta cu troleibuzele noi duse pe alte linii fata de proiectul cu 47 de bucati la Berceni. Uimirea e cu atat mai mare cu cat pare a fi ales pentru a fi transformat in troleibuz inclusiv 133 care tocmai a fost dotat cu vehicule noi acum 2-3 ani, fapt ce practic mai elimina din proiect o linie din Berceni. Vad ca nici colegii "bercenari" nu inteleg asta si nici eu, nu e nimeni absurd sa ceara favoritisme dar erau niste prioritati si chiar proiectul initial indica asta prin liniile stabilite. Autobuzele electrice nu se stie cand vor fi introduse si chiar si asa nu ar fi indicate pentru 313 si 381. Noi mare lucru nu putem face dar speram totuși ca in curand o sa auzim si vesti bune.

 


Re: Discuții diverse despre transportul în comun shoppy

Si la Bucurestii Noi a fost si este doar Ikarus, deci nu va ganditi ca in nord sau in sectorul 1 este doar zahar si miere.

 


Re: Discuții diverse despre transportul în comun Aron

In vest si est inca circulam cu TATRA cu zeci de tramvaie noi, deci despre ce vorbim?? Mie discutia asta imi suna fix ce cu masina vs benzi de autobuz/piste biciclete. Mai ales cu "platim aceleasi impozite". Asa si cei cu masina tipa: " pai pentru ce platesc impozite sa mi se taie MIE banda de circulatie ca sa treaca un autobuz la 30 de minute? Sau 2 biciclisti pe ora? ". In fine, este clar ca vi s-au adus argumente si exemple in care se vede de pe luna ca nu este Berceniul lasat de izbeliste de restul Bucurestiului, dar de recunoscut ca "ok, asa e" mai greu in mentalitatea noastra, asa ca se aduc contra argumente care deja sunt demne de teorii ale conspiratiei.

 


Re: Discuții diverse despre transportul în comun Daddy

Dincolo de păreri obiective sau nu, daca se confirma ce s-a scris de 97+133 inseamna ca prin Fondul de mediu se va moderniza aceeași linie de doua ori in decurs de 3-4 ani. Cat de normal este asta in condițiile in care sunt atat de multe linii nemodernizate de mult, fiecare poate decide. Dar poate TPBI sa decida asta legal? Nu cunosc legislatia acestor fonduri daca e pe exercitii financiare ca la fondurile europene.

 


Re: Discuții diverse despre transportul în comun ByOnu

Hibridele ti se pare ca se vor evapora in neant? Sau vor fi oare mutate pe alte linii?

Si linia 336 a fost modernizata de 2x prin inlocuirea Otokar cu Solaris. Otokar au migrat spre alte linii, evident.

Si M2 a fost modernizata de 2x cand ramele Bombardier, unele care abia aveau 6 ani vechime, au fost inlocuite de CAF. BM au migrat pe M3 unde au inlocuit ramele vechi.

Se pot moderniza si de 10x liniile, cat timp flota noua este impinsa spre celelalte linii.

Care este problema?!

 


Go to page:  1  ... 143 144 145 146 147 148 149
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2299 forum members have written 422456 posts in 5265 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use