Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Greve la STB

430 posts, 110578 views
 
Go to page:  1  ... 25 26 27 28 29 30 31
 
 

📖 Pagination options
Re: Greva la STB drbm

Bună precizarea!

 


Re: Greva la STB subway guru

Treaba cu COTAR e un flaps ce nu merita prea multa atentie, nu-i ia nimeni serios in seama. Singura miscare previzibila ar putea fi din partea primariilor ilfovene mai potente financiar ca sa-si mareasca flota naviganta pentru a castiga simpatia electoratului si a-si proteja navetistii de astfel de situatii neplacute la preturi cat de cat suportabile..

 


Re: Greva la STB 1689

Stiti probabil mai bine decit mine ca eficienta - cind e vorba de flote de transport - vine din volum.

Sa cumpere 3-4 autobuze SH relativ noi si sa incropeasca o linie comunala (eventual si legatura spre Bucuresti), nu e o problema insurmontabila fianciar. Problemele apar cind trebuie ca liniile astea sa circule predictibil.

Cind ai 4 autobuze si unul e defect, ai 25% reducere de parc. Plus echilibristica necesara pentru a avea cei 10-12 soferi disponibili pentru ele, plus ... plus...

Cind ai 50-100 de autobuze (ceea ce numai Voluntari si-a permis - desi eu cred ca ceea ce fac ei nu e sustenabil pe termen lung in modelul actual, dar asta e alta discutie), ai mult mai multa flexibilitate. Mai multe trasee, mai lungi, frecventa mai mare, jonglezi cu mai multe resurse si poti acoperi unele sincope de scurta durata.

Dupa care incep problemele operationale. Da, poti sa cumperi 30-40 de autobuze dintr-un foc si sa tragi de ele.  Dar, dupa un-an, doi - chiar si relativ noi sa fie -  incep sa fie necesare macar operatiuni de intretinere regulata (anvelope, revizii, mai se slabeste un scaun, se rupe un cheder, se arde un bec...).

Ce faci, le pui la gard si iei altele ? Le vinzi ca third hand ?

Pentru ca - din momentul acela - costurile incep sa explodeze (piese, mecanici, hale de reparatii, scule, logistica etc.).

STB a inceput sa se reorienteze si achizitioneaza vehicule “all inclusive”, dar vedeti voi Primaria Bolintin (dau doar un exemplu) capabila sa faca acelasi lucru ?

Si daca ar putea face, este modelul asta sustenabil (si - in cele din urma - eficient) ?

Eu unul, cred ca nu.

Parerea mea - bazata pe date empirice - e ca eficienta e undeva in jur de 3-400 de vehicule per companie, impartite in unitati de operare de 50-60 de vehicule, operate ca centre de costuri independente.  

Asta ar da - pe de o parte - putere de negociere la achizitii (400 de vehicule cu o rata de inlocuire de 5-7% / an, asta inseamna in jur de 30 de unitati pe an, contract cadru pe 5 ani sint 150 !!!).

La un parc de 50 de vehicule per garaj, un CUP de 90%, asta lasa o marja destul de lejera pentru reparatii, revizii etc.

Un vehicul de transport produce bani atita timp cit circula. Cind sta, produce pierderi. Ideal, un autobuz ar trebui sa ruleze 24/24. Patru soferi, schimb in traseu, pauze doar pentru alimentare. Cum am spus, insa, ideal.

Exista suficient de multe divizii locale ale firmelor de transport marfa care au o experienta indelungata de eficientizare la cent (ban) a costurilor, de ce nu pot (vor) invata si operatorii de transport persoane din experienta lor ?

PS: cred ca discutia poate continua in alt subiect.

 


Re: Greva la STB ByOnu

Ce mesaj este diseminat catre angajati... "Nu imbracati camasa lui Iuda".

Salutare, tuturor!
Intrând într-o altă etapă a conflictului ,care de altfel era previzibilă ( așa s-a întâmplat și în mandatul trecut) ca atare, am rugămintea la fiecare salariat( indiferent de apartenența sindicală sau este nesindicalist)care este chemat pentru a i se înmâna convocator de cercetare disciplinară  să nu-l semnaze, să nu-l ridice și să ne anunțe direct său prin reprezentanții noștri din unități( și dacă este posibil să ne trimiteți o copie sau fotografie).Imediat după ce veți primi prin poșta convocatorul, veți depune la secretariatul fiecărei unități o solicitare prin care precizați că veți participa la cercetarea disciplinară doar însoțiți de liderul de sindicat și avocat. Vreau să fac o recomandare tuturor celor care sunt contactați de conducere să dea declarații împotriva propriilor colegi sau lider de sindicat, să nu facă acest lucru. Luați în calcul că există,,viață" și după aceste evenimente. Nu îmbrăcați ,,cămașa " lui Iuda. De-asemenea, această recomandare este valabilă și pentru șefii de depouri și autobaze( de pe surse se pare că vor urma cercetări și în rândul dumneavoastră). Este nevoie mai mult ca oricând de Unitate și solidarite.
Ținem legătura.


Sursa: https://facebook.com/florincovacicgmb/po ... 83983080
iuda.jpeg (302.96 KB; downloaded 3505 times)

 


Re: Greva la STB alexandru_gr

La mine la birou cercetarea disciplinară se face fără  avocat sau alți colegi.

 


Re: Greva la STB andreiiul

Cercetarea disciplinara de obicei se face si in prezenta macar a unui reprezentant al salariatilor. Se poate prezenta si un avocat.
Cercetarea nu inseamna neaparat si sanctionare. Dar deh, sindicatul vrea sa apere, sau macar sa lase impresia, angajatii (una din indatoririle cele mai importante).

 


Re: Greva la STB ByOnu

A apara e una, dar aici e vorba de a nu "ciripi".

 


Re: Greva la STB orex

Hai, cand, sa vedem ca cei cu CV-uri pentru angajare vor fi intervievati! Sper sa nu fie doar o marota a administratiei ca...atunci cade in desuetudine!

 



Re: Greva la STB SirVlady

Maimuțoiul ăsta insuportabil se crede buricul pământului. El, marele justițiar, zice că se ocupă personal de director, dar se izbește de o altă problemă, AUR nu face parte din CGMB. Așa e când ai un electorat format numai din analfabeți funcționali cu media de 8 clase.

 


Re: Greva la STB orex

Pai de ce crezi ca-l promoveaza SSTB? Aiurea-n tramvai?! ;)
PS
N-am auzit, si nici vazut, ca cei trei ”muschetari” sa fi vociferat, daramite sa descinda la STB, cand Bucurestiul a fost paralizat pentru cateva zile din cauza grevei ”spontane”! :yes:

 


Re: Greva la STB Costin

Atentie la politica! Pastrati discutia in afara politicii va rog. Altminteri aveti topic dedicat, singurul, de altfel, unde se permit discutii politice. Il stiti voi.

 



  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Greva la STB ADK

Adevărul este undeva la mijloc, parlamentarii au dreptate pe o proporție de 65-70% iar directorul general pe o proporție de 30-35%. Și am să comentez un pic discuțiile, nu înțeleg de ce unii săriți atâta când tot unii spuneți că parlamentul nu mișcă un deget, iată că se mai fac și excepții iar unii chiar se trezesc. Într-adevăr că nici angajații STB n-au procedat tocmai corect cu greva, însă nu s-ar fi ajuns aici dacă domnul D.G. Criț și-ar fi îndeplinit mai bine atribuțiile de serviciu. Cei peste 200 de conducători auto trimiși în somaj (să zic mai elegant) cu atribuții bine cunoscute în serviciul public bucureștean nu cred că vor putea fi înlocuiți de alți 200, cu atribuții minime (în cel mai fericit caz) probabil în majoritatea cazurilor despre cum funcționează în realitate STB. S-au mai angajat unii și la scurt timp și-au băgat demisiile...

În altă ordine de idei, din păcate este adevărat că într-un sediu sunt angajați mulți neamuri și mai știu eu ce care o duc forever bine și pe salarii bunicele până își adună anii de pensie și nici după n-au cum s-o ducă prea rău. Îl aștept pe dl. Simion care e drept că e mai cu foc la gură față de ceilalți 2 și la Buzău, că și aici sunt destule nereguli și unii sunt puși tot pe funcții și criterii politice. I-ar mătura bine pe unii care la fel o duc bine și așa n-ar mai fi dați unii afară doar din simplul motiv că au avut accident, ca să aibă motiv să angajeze în locul lor pe unii mai apropiați.

Apropo - cam fudulă doamna cu cozonacul și care cică lucrează la pază, i-a zis-o și scurt dl. Simion chiar din prima întrebând-o și mai spre final a cui amantă e, o fi ”mirosit” dânsul ceva.
[...]
-Sărutmâna, Paște Fericit!
-Bună ziua.
-La domn' director cum ajungem și noi?
-Păi, stați un pic... cum ați intrat în sediu?
-Pe ușă doamnă, [...]

De ce nu-i bine că se mai trag și oamenii la răspundere? mie unul chiar mi-a plăcut mult acest control parlamentar și-l susțin, se vede că se evita contactul cu directorul general de tot îi aburea ”mai așteptați 2 minute”...

 


Go to page:  1  ... 25 26 27 28 29 30 31
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2299 forum members have written 422455 posts in 5265 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use