Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Greve la STB

430 posts, 110614 views
 
Go to page:  1  ... 6 7 8 9 10 11 12  ... 31
 
 

📖 Pagination options
  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Greva la RATB (Iulie 2011) Dr2005

Problema e că la momentul la care respectivii şoferi s-au angajat, RATB avea şi curse preorăşeneşti, deci nu se considera necesară cazarea lor în cămine, cămine unde erau băgaţi cei aduşi din alte zone ale ţării (în general Moldova).

 


Re: Greva la RATB (Iulie 2011) lecter

Greva e dreptul oricarui lucrator, dar o greva spontana in mijlocul prestarii unui serviciu de maxima importanta publica mi se pare o mare porcarie si ar trebui sa duca la concedierea instantanee a tuturor instigatorilor. Mare lucru sa gasesti 100 de oameni sa conduca autobuze/tramvaie contra a ~2000 RON/luna...

Cum au putut sa faca asta in mijlocul unei zile caniculare?? Se stie de schimbare de cel putin 2-3 zile, ar fi putut macar sa nu iasa de dimineata, nici nu vreau sa-mi imaginez cat s-au chinuit unii oameni care au ajuns undeva departe de casa in prima parte a zilei si s-au confruntat in a doua parte cu lipsa mijloacelor de transport inapoi! Peste tot prin oras lumea astepta in statii, faptul ca doar o parte din soferi/linii au inceput tarasenia n-a facut decat sa sporeasca confuzia. 100 DE OAMENI NU AU DREPTUL SA FACA CE VOR CU VIETILE A SUTE DE MII DE ALTI OAMENI! De fapt pentru faza asta ar trebui demisi nu numai cei care au initiat miscarea, ci si Crit pentru ca a permis ca asa ceva sa se intample. Unde e cineva ca Ronald Reagan care sa aiba curajul sa ii inlocuiasca pe loc din sistem pe tembelii astia??

Repet, motivul grevei mi se pare valid, dar nu asa trebuia procedat...

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Greva la RATB (Iulie 2011) Mircea G

Axel wrote:
Sunt multi soferi din Ilfov.
Ei nu sunt roboti.
Nu toti isi permit o Masina.
Asta e s-a intamplat ,zi mersi ca nu a fost ca anul trecut toata ziua.
Si cine suntem noi sa zicem ''il crap pe primul sofer''.
Un sofer de la Titan daca nu lua azi salariu o perioada numai manca.

Soferi din ilfov ? Si ce ma doare pe mine ? In ziua de azi daca ramii fara loc de munca trebuie sa accepti loc de munca pe o raza de 60 km ., asa ca cei din Ilfov sint boieri ...
Soferi din ilfov ? saracii ! acum sint amariti dar se lauda cind fac vin , taie porcul sau maninca din gradina , sau poate mai si vind la piata .
Ei nu sint roboti ? dar noi sintem roboti sa stam pe un soare nenorocit la 50 gr temperatura pe asfalt , masurata de mine , sa asteptam autobuzul ?
Sa zic merci ? sa zica ei! Dupa citeva ore de stat in soare , aveam tot dreptul sa ologesc un sofer , ba va asigur eu ca medical se putea scoate o hirtie sa ma scape de necaz ...legal .
Cine sint eu ? Un fraier care cumpara autobuze si intretine o regie , un fraier care plateste abonament pe toate liniile desi merge si cu masina .
Nu minca soferul ? mai sa fie ! dar stie soferul citi muncesc pe salariul minim pe economie , stie citi primesc salariul la citeva luni ??? El vrea salariu la timp ? sa munceasca , si sa munceasca ca la carte .
.............
Dar cine ii da voie unui sofer sa faca ce vrea cu autobuzul MEU ? EU i-lam dat sa faca o treaba cu el , nu sa se plimbe cu el pe unde si cum doreste " domnul " sofer . Cine ii da dreptul unui pirlit sa distruga viata unor mii de oameni . Stiti ca in asemenea situatii se pot naste revolte ? Credeti ca politia n-a intrat in stare de alarma ? Nu cred . Bine , este recunoscut ca sintem mamaligi , dar o situatie de acest gen , pe fondul saraciei si instabilitatii economice poate duce usor la un balamuc . Provocat de cine ? De un pirlit care mi-a furat autobuzul ?
Dati afara este totusi prea putin , niste dosare penale ar merita .
............
Daca lucrati la ratb vreau si abonament gratuit pt mine si toata familia dar si transport gratuit cu autobuzul de la servici acasa . De ce ? Uite asa !Trebuie sa am motiv ???
.............

 


Re: Greva la RATB (Iulie 2011) Dominatrix

fider wrote:
Am impresia ca tot nu este clar. Sa o luam altfel: aceste curse speciale de noapte pentru angajati au, in mare, un traseu relativ reglementat ceea ce inseamna ca un autobuz din fostele linii 8xx pentru cunoscatori nu va ajunge chiar oriunde. Desigur: variaza traseul autobuzelor dar asta nu inseamna ca se poate ajunge chiar la orice. In plus, in practica, cei transportati sunt aceiasi de ani si ani ceea ce inseamna ca, in teorie, traseele pot fi optimizate  bine.
Succes la "optimizat" urmatorul traseu  :P (multumesc colegului Wassy pentru aceasta descriere):

La ducere: AUTOB. FERENTARI - Cal. Ferentari - Cal. Rahovei - Str. Odoarei - Sos. Viilor - Fabrica de Chibrituri - Dr. Istrate - Bd. Marasesti - Bd. Cantemir - Piata Unirii - Universitate - Bd. Carol I - Bd. Pache Protopescu - Sos. Mihai Bravu - Bd. Burebista - Depoul Dudesti - Sos. Mihai Bravu - Str. Vatra Luminoasa - Dep. Vatra Luminoasa - str. Matei Voievod - Foisorul de Foc - Bd. Pache Protopescu - Universitate - Piata Unirii - Regina Maria - George Cosbug - Cal. Rahovei - Trafic Greu - Sos. Progresu - Calea 13 Septembrie - Str. Sebastian - Calea Rahovei - Sos. Alexandriei - Str. Antiaeriana - Bd. Ghencea - Str. Brasov - Drmul Taberei - Valea Argesului - Drumul Taberei - Strada Brasov - Lujerului - Iuliu Maniu PIATA GORJULUI

La intoarcere:  PIATA GORJULUI  - Armata Poporului - Lujerului - Str. Brasov - Bd. Ghencea - Str. Antiaeriana - Sos. Alexandriei - Calea Rahovei - Sos. Progresu - Cal. Rahovei- George Cosbug - Regina Maria - Piata Unirii - Universitate - Bd. Pache Protopescu - Foisorul de Foc - str. Matei Voievod - Sos. Mihai Bravu - Str. Vatra Luminoasa - Dep. Vatra Luminoasa - Str. Vatra Luminoasa - Sos. Mihai Bravu - Str. Unitatii - Depoul Dudesti - Sos. Mihai Bravu - str. Matei Voievod - Foisorul de Foc - Bd. Pache Protopescu - Universitate - Piata Unirii - Regina Maria - George Cosbuc - Cal. Rahovei - Cal. Ferentari - AUTOB. FERENTARI.

Nici macar plimbaretii nocturni nu cred ca ar fi prea interesati de un asemenea traseu alambicat.

 


Re: Greva la RATB (Iulie 2011) Victor92

Cei de la Autobaza Alexandria nu au retras deloc autobuzele azi. Chiar erau fluierati de restul soferilor prezenti in fata sediului RATB.

http://b365.ro/news/greva-r ... a-n-garaj/

 


Re: Greva la RATB (Iulie 2011) fider

Dominatrix wrote:
Nici macar plimbaretii nocturni nu cred ca ar fi prea interesati de un asemenea traseu alambicat.

Am impresia ca iarasi vrem sa demonstram aspecte stupide fara a face macar un minim efort pentru a vedea absurdul. De ce este oare nevoie ca un traseu sa deserveasca aceste puncte cand era logic sa fie utilizate trasee obisnuite pe axe de interes si eventual o linie inelara? a, stiu: nu le place soferilor sa schimbe autobuzele ci vor ca unul sa ii duca oriunde. Nu vor sa simta gandirea imbecila RATB pe pielea lor.

Legat de traseele indicate, cu atat mai mult nefiind inventie proprie, sa facem si efortul de a mentiona unde coboara fiecare calator in parte nu doar pe ce strazi se face traseul. Si daca tot facem asta sa dam si o explicatie pertinenta pentru ratiunea de suprapunere a traseelor despre care am mentionat in trecut si care stiu ca a fost conceptia draga RATB: fiecare autobaza cu traseele ei, fiecare crestet periat, de parca merita luxul asta. Stiu de problema curselor speciale pentru angajati de ceva timp dar am considerat ca la un moment dat fie vor renunta la asta, fie vor introduce curse de noapte in serviciu normal bine gandite si se rezolva eficient. Se pare ca m-am inselat din nou.

Pentru domnul Mircea G: intr-adevar beneficiarii obisnuiti ai serviciilor publice sunt ultimii care conteaza. Despre nemultumire si supunere trebuie sa va spun ca nu conducatorii auto sunt principalii vinovati ci administratia din RATB, PMB. Probabil exista o elita adevarata cu alte fete decat cele cunoscute noua care face jocurile in spate. Cei care conduc PMB si RATB sunt doar papusile, conteaza cine misca sforile in spate.  Ei sunt cei care o duc extraordinar de bine si li se pare normal ca ceilalti sa accepte firmitura aruncata. Tot ei se bucura de faptul ca a fost indentificat un tap ispasitor in persoana cuiva care poate fi scos din scena fara probleme daca va fi nevoie si aruncat multimii pentru a avea aparenta ca a iesit victorioasa. E bine sa nu uitam diversiunea asta. S-a mai practicat nu cu multi ani in urma cu un succes extraordinar si tot in Romania.

Pentru domnul Dr2005: nu am nimic impotriva celor care domiciliau in Ilfov. Putem insa a privi altfel lucrurile si atunci nu prea mai este acceptabil. Daca numarul de posturi ramane acelasi si un angajat nu mai poate ajunge la serviciu ce facem, infiintam un traseu sau lungim un altul doar ca sa il cuprindem si pe el? nici o firma privata nu cred ca ar face asta si oricum exista o marja ce ar putea fi convenita nicidecum un traseu de 10km doar pentru o singura persoana. Pana la urma cei vizati fie se descurcau cum puteau fie posturile se scoteau la concurs. Nu au facut asta. Le era teama celor din RATB sa scoata simultan la concurs zeci de posturi pentru ca riscau sa tremure putin sindicatul si sa aiba nemultumiri de la noii angajati ce puteau deschide conflicte de munca imposibil de prevazut si controlat de sindicat. Cei noi nu aveau ce pierde si implicit erau mai putin servili "castei".

 


Re: Greva la RATB (Iulie 2011) Victor92

Stiti cumva daca maine vor circula liniile 139,368 ? Ele nu au mai iesit in aceasta seara dupa ce traficul a revenit la normal...

 


Re: Greva la RATB (Iulie 2011) adn2377

Am luat si eu teapa azi dupa-amiaza cu 41 si am dat 10 lei la un taximetrist care mergea spre casa in aceeasi directie, ca restul erau toti ocupati...

Noroc ca spre seara au iesit depourile si m-am intors cu tramvaiul.

Despre greva si cauza ei - adevarul este (ca de obicei) pe undeva pe la mijloc. Mai exact, in conditiile in care angajatii trebuie sa ajunga inspre si spre locul de munca la ore la care nu exista transport in comun, este normal ca sa le fie facilitat intr-un fel transportul. Dar in nici un caz cu autobuze cu capacitate de 100 de calatori si consum de 40l/suta si in nici un caz pana la fiecare in poarta!
Solutia este cu un numar de linii standard, radiale si circulare, care sa coincida (preferabil) sau nu in functie de caz cu noile linii comerciale de noapte. Apoi, doar in cazuri speciale, sa se deconteze bonuri de taxi pentru acei soferi care locuiesc la o distanta mai mare de X de oricare dintre aceste linii - mai exact pe segmentul dintre statia cea mai apropiata si locuinta.

Cat despre modul de protest ales - o "greva spontana" tam-nesam in mijlocul zilei, care e complet ilegala, este evident o porcarile care doar la noi poate trece fara urmari grave pentru initiatori si participanti. Pastrand proportiile, este un soi de mica mineriada - menita sa arate a nu-stiu-cata oara muschii atent antrenati ai sindicatelor din RATB si ai oamenilor care le stau in umbra. O incalcitura de interese meschine si dispret pentru calatori si banul public, care dupa mine ar trebui starpita din radacini.

Daca as fi in locul celor care decid, i-as cauta mai intai pe cei care au organizat totul, care au "dat prin statie" si i-as trimite in justitie cu dosare penale, apoi dintre participantii la protest (cei care s-au retras de pe trasee fara nici un drept) as alege un numar de 20-30 la care as desface contractul de munca - drept exemplu - iar celorlalti le-as taia din salariu pentru luna in curs...

 


Re: Greva la RATB (Iulie 2011) Gabi23

Autobazele Militari si Titan au circulat in regim normal. (Cel putin de ele stiu)

 


Re: Greva la RATB (Iulie 2011) Robert24

O parte din masinile de la Obregia au stat in fata garajului cam o ora si ceva, dupa care au plecat in traseu.
La un moment dat si soferii de troleibuze de la Berceni (cel putin de pe liniile 73 si 74) au stat cu totii la capat.

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Greva la RATB (Iulie 2011) Mircea G

Nervii s-au mai dus , probabil ca toti au ajuns pina la urma , unde aveau nevoie , fara probleme majoare sau sa treaca pe la spital .
Acum ce facem ?
N-ar trebui ca RATB-ul sa prezinte scuze ?
N-ar trebui ca posesorii de abonament sa beneficieze de o zi in plus la abonament sau o reparatie morala ?
Ce masuri se vor lua impotriva celor ce au provocat haos in oras ?
....................................
....................................
Vad ca am primit un mesaj si imi permit publicarea lui sub forma de imagine .
Comentarii :
- sint acid deoarece platesc , platesc , platesc !  :evil: . Nu cred ca imi risc viata deoarece la viteza lor de deplasare , probabil corelata cu viteza de gindire , riscurile sint minime . Totusi , avind ABONAMENT , nu am si asigurare ???? ;)
- sinteti spiritual . Eu am spus ca am stat ca fraierul sa astept transportul pt care platesc anticipat fie ca folosesc sau nu . Dvs spuneti ca sint prostanac . Asta este si probabil ca dvs sinteti purtatorul de cuvint al RATB iar aceasta este optica regiei fata de calatori .
- cit am platit pe autobuz ? Poate vreti sa va arat si facturile dar regula spune ca nu este treaba angajatului ce face si plateste STAPINUL .
PS. Intimplarea de ieri dovedeste ca nu le fierbe nimic deoarece nu are CE . Daca aveau un minim de creier nu faceau asa ceva , in maxima bataie de joc fata de calatori .
.....................................
Mesaj.jpg (69.03 KB; downloaded 4887 times)

 


Re: Greva la RATB (Iulie 2011) Dominatrix

fider wrote:
Dominatrix wrote:
Nici macar plimbaretii nocturni nu cred ca ar fi prea interesati de un asemenea traseu alambicat.

Am impresia ca iarasi vrem sa demonstram aspecte stupide fara a face macar un minim efort pentru a vedea absurdul. De ce este oare nevoie ca un traseu sa deserveasca aceste puncte cand era logic sa fie utilizate trasee obisnuite pe axe de interes si eventual o linie inelara? a, stiu: nu le place soferilor sa schimbe autobuzele ci vor ca unul sa ii duca oriunde. Nu vor sa simta gandirea imbecila RATB pe pielea lor.
Cred ca am fost gresit inteleasa: tot ce am vrut sa subliniez, si de aceea am si dat acel exemplu, este ca aceste curse speciale pentru angajati - asa cum sunt gandite acum - nu pot fi optimizate pentru ca nu servesc axe de interes si pur si simplu leaga intre ele diferite locatii RATB. Sunt intru totul de acord ca nu e o situatie normala, si ca se impune introducerea unor curse de noapte in serviciu normal de calatori, pe rute unde exista o oarecare cerere de transport, si deci si interes din partea publicului calator. De aceea, cred ca ideea de introducere a acestor trasee de noapte e una buna.  

Revenind la greva, adevarul e undeva la mijloc: nu este normala declansarea unei asa-zise "greve spontane" in mijlocul zilei, dar nici nu mi se pare corect sa dam vina exclusiv pe soferi si vatmani. Nu cred ca a visat Crit noaptea ca trebuie sa infiinteze linii de noapte si a dat dispozitie a 2'a zi sa se infiinteze aceste trasee incepand din a 3'a zi. Deci neinformarea din timp a sindicatelor cu privire la aceasta masura (si la desfiintarea curselor speciale de noapte) mi se pare un exemplu deplorabil de lipsa de comunicare si tact managerial - asta ca sa ma exprim frumos.

Cat despre comentariile de mai sus cu concedierea angajatiilor si alte nazbatii, marturisesc sincer ca nu inteleg rationamentul: ce vreti, sa vina filipinezi si africani  sa conduca autobuzele, pentru ca niste oameni sunt platiti prost, chiar daca muncesc bine? Adevarul este ca munca de conducator de vehicul de transport public este una foarte stresanta. Si in Bucuresti, la traficul care este asa cum este, cu atat mai mult (nu degeaba un fost sef de depou - RIP - spunea ca la 55 de ani majoritatea vatmanilor sunt bolnavi de inima). Si spun aceste lucruri nu din experienta proprie, fiindca nu mi-am tocit coatele prin facultati ca sa conduc tramvaie, dar prin natura meseriei "ma izbesc" frecvent de aceasta problema. Deci ma indoiesc ca ar fi asa de usor...
lecter wrote:
... sa gasesti 100 de oameni sa conduca autobuze/tramvaie contra a ~2000 RON/luna...
...fiindca pot garanta ca majoritatea "doritorilor" vor renunta dupa cel mult cateva luni, daca nu chiar cateva zile.

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Greva la RATB (Iulie 2011) Mircea G

Dominatrix wrote:
.

Cat despre comentariile de mai sus cu concedierea angajatiilor si alte nazbatii, marturisesc sincer ca nu inteleg rationamentul: ce vreti, sa vina filipinezi si africani  sa conduca autobuzele, pentru ca niste oameni sunt platiti prost, chiar daca muncesc bine? Adevarul este ca munca de conducator de vehicul de transport public este una foarte stresanta. Si in Bucuresti, la traficul care este asa cum este, cu atat mai mult (nu degeaba un fost sef de depou - RIP - spunea ca la 55 de ani majoritatea vatmanilor sunt bolnavi de inima). Si spun aceste lucruri nu din experienta proprie, fiindca nu mi-am tocit coatele prin facultati ca sa conduc tramvaie, dar prin natura meseriei "ma izbesc" frecvent de aceasta problema. Deci ma indoiesc ca ar fi asa de usor...
lecter wrote:
... sa gasesti 100 de oameni sa conduca autobuze/tramvaie contra a ~2000 RON/luna...
...fiindca pot garanta ca majoritatea "doritorilor" vor renunta dupa cel mult cateva luni, daca nu chiar cateva zile.

Doamna , va inteleg mirarea dar nu uitati ca sintem intr-un capitalism salbatic . Da , vreau sa vina filipinezii sau poate martienii , nu conteaza , dar nu vreau sa se mai intimple asa ceva .
Imi permit sa va spun ca nimeni nu este de neinlocuit si mereu se va gasi cineva sa faca o munca sau alta .
Discutiile despre conditiile de munca nu-si au rostul . Sint meserii mai grele , mai stresante , mai prost platite si nimeni nu face din asta o problema nationala .
Capitalismul spune asa : nu vrei sa muncesti : PA !

 


Go to page:  1  ... 6 7 8 9 10 11 12  ... 31
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2299 forum members have written 422456 posts in 5265 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use