Topic: Dispecerizarea automată a transportului public
946 posts, 303280 views
📖 Pagination options
- Vasile52
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din București
Vasile52
De mentionat ca aceea este versiunea veche a API-ul care nu mai este intretinuta sau actualizata (nu se mai adauga linii noi sau se schimba programul) si poate sa crape oricand. Noua versiune poate fi folosita exclusiv pe siteul InfoTB (nu mai poate fi utilizata in proiecte web si nici vizualizata direct prin scrierea cereri API in browser, doar in consola de network mai poate fi vizualizat continutul), iar chiar si datele din consola nu mai sunt asa de usor de citit. Intr-o lume ideala datele ar fi publice si bine documentate ca: https://v6.vbb.transport.rest/ sau altele API-uri din aceasta lista sau direct in aplicatie si nu sa stea utilizatori sa faca reverse engineering pentru ce practic sunt date publice.
Daca va intrebati care ar fi utilitatea unui asemenea API public va dau cateva exemple de ce se poate face cu el:
De mentionat ca aceea este versiunea veche a API-ul care nu mai este intretinuta sau actualizata (nu se mai adauga linii noi sau se schimba programul) si poate sa crape oricand. Noua versiune poate fi folosita exclusiv pe siteul InfoTB (nu mai poate fi utilizata in proiecte web si nici vizualizata direct prin scrierea cereri API in browser, doar in consola de network mai poate fi vizualizat continutul), iar chiar si datele din consola nu mai sunt asa de usor de citit. Intr-o lume ideala datele ar fi publice si bine documentate ca: https://v6.vbb.transport.rest/ sau altele API-uri din aceasta lista sau direct in aplicatie si nu sa stea utilizatori sa faca reverse engineering pentru ce practic sunt date publice.
Daca va intrebati care ar fi utilitatea unui asemenea API public va dau cateva exemple de ce se poate face cu el:
- Statistici privind vehiculele (cate cu aer conditionat dotat au fost pe traseu intr-o zi, etc) - nu sunt disponibile public
- Statistici privind timpi reali de efectuare a unei curse - folositor pentru asociatie de exemplu pentru a identifica probleme cu linii actuale
- Harti ca de exemplu: https://www.chronotrains.com/en
Si multe alte utilitati, cum se spune Imagination is the limit...
La noi vointa autoritatilor este limita.
- Chev Celios
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din București
Chev Celios
Exact. Din pacate sunt multe stati in situatie asemanatoare. Pentru soferul de autobuz exista posibilitatea ca un politist sa ii ia permisul sau mai rau sa se produca o tragedie.
alexandru_gr wrote here:
Stația este amplasată fix pe trecerea de pietoni.
Exact. Din pacate sunt multe stati in situatie asemanatoare. Pentru soferul de autobuz exista posibilitatea ca un politist sa ii ia permisul sau mai rau sa se produca o tragedie.
- VMGP
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din București
VMGP
M-am jucat cu API-ul celor de la STB de ceva timp si am reusit sa fac un fel de InfoTB. Link catre site.
M-am jucat cu API-ul celor de la STB de ceva timp si am reusit sa fac un fel de InfoTB. Link catre site.
- dekolor
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din București
dekolor
Ceva de genul am vrut sa fac si eu aseara dar nu mi-a trecut prin cap sa folosesc un proxy pentru CORS. Oricum foarte tare pagina facuta de tine, multumim
Ceva de genul am vrut sa fac si eu aseara dar nu mi-a trecut prin cap sa folosesc un proxy pentru CORS. Oricum foarte tare pagina facuta de tine, multumim
- VMGP
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din București
VMGP
Cu placere! Am mai facut cateva pagini care se foloseau de API-ul acesta si am observat ca recent a fost introdusa protectia CORS pe API, inainte se putea face request direct de pe site, fara a folosi un proxy.
Cu placere! Am mai facut cateva pagini care se foloseau de API-ul acesta si am observat ca recent a fost introdusa protectia CORS pe API, inainte se putea face request direct de pe site, fara a folosi un proxy.
- Beaver_27
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din București
Beaver_27
Și eu am făcut acum câteva zile un departure board folosind api-ul si un esp32.
Și eu am făcut acum câteva zile un departure board folosind api-ul si un esp32.
20230610_155802.jpg (1.06 MB; downloaded 1869 times)
- bgd70
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din București
bgd70
Au reaparut pe versiunea de web numerele de parc. Arata cam din topor, poate le mai stilizeaza putin. Ar fi fost bine daca ramanea implementarea anterioara (sa dai click ca sa iti apara ce nr. are) sau cum e acum dar sa le mai micsoreze.
LE: Au modificat, acum se vede mai ok.
Au reaparut pe versiunea de web numerele de parc. Arata cam din topor, poate le mai stilizeaza putin. Ar fi fost bine daca ramanea implementarea anterioara (sa dai click ca sa iti apara ce nr. are) sau cum e acum dar sa le mai micsoreze.
LE: Au modificat, acum se vede mai ok.
nr_parc_infostb.png (197.7 KB; downloaded 1496 times)
- dekolor
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din București
dekolor
Cel mai probabil au copiat functionalitatea de pe site-ul pentru Constanta dar au gresit height-ul/fontul. Si sigur testeaza direct pe versiunea live a site-ului (in prod), ca nu ai cum sa faci asa ceva si sa spui ca arata bine.
Cel mai probabil au copiat functionalitatea de pe site-ul pentru Constanta dar au gresit height-ul/fontul. Si sigur testeaza direct pe versiunea live a site-ului (in prod), ca nu ai cum sa faci asa ceva si sa spui ca arata bine.
- bgd70
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din București
bgd70
Cam aiurea sa nu aiba si mediu de test.
Cam aiurea sa nu aiba si mediu de test.
- TrainWrecker
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din București
TrainWrecker
In imaginea asta putem observa 3 lucruri:
1. Au rezolvat fontul numerelor de parc.
2. Tatra 3383 care circula pe linia 25, etichetata cu accesbilitate pentru persoane cu dizabilitati.
3. Faptul ca inca circula tatra pe 25, la ora actuala sunt doua; 3383 si 3322.
Pe langa asta in general toata faza cu vehiculele cu, sa zic pe scurt pentru tramvaie, PPC sau direct PC, afisate pe site este total gresita, ex: toate tramvaiele V3A-2S sunt etichetate cu accesibilitate pentru persoane cu dizabilitati, iar ele nu au acest lucru in realitate, nu mai zic de tramvaie care AU PPC/PC dar nu sunt etichetate ex; 309 si 204
In imaginea asta putem observa 3 lucruri:
1. Au rezolvat fontul numerelor de parc.
2. Tatra 3383 care circula pe linia 25, etichetata cu accesbilitate pentru persoane cu dizabilitati.
3. Faptul ca inca circula tatra pe 25, la ora actuala sunt doua; 3383 si 3322.
Capture3383.PNG (28.8 KB; downloaded 1440 times)
Pe langa asta in general toata faza cu vehiculele cu, sa zic pe scurt pentru tramvaie, PPC sau direct PC, afisate pe site este total gresita, ex: toate tramvaiele V3A-2S sunt etichetate cu accesibilitate pentru persoane cu dizabilitati, iar ele nu au acest lucru in realitate, nu mai zic de tramvaie care AU PPC/PC dar nu sunt etichetate ex; 309 si 204
- cris_m
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din București
cris_m
2S-urile acum sunt corect reprezentate, la fel si 3383. In schimb 309 si 204 sunt intr-adevar prost reprezentate. Am tot vazut rateuri pe parcursul zilei, posibil sa lucreze direct.
2S-urile acum sunt corect reprezentate, la fel si 3383. In schimb 309 si 204 sunt intr-adevar prost reprezentate. Am tot vazut rateuri pe parcursul zilei, posibil sa lucreze direct.
- DenisM017
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din București
DenisM017
E clar că cineva lucrează acum, unele bidirecționale apar din nou ca fiind cu PPC, la fel și unele V3A-uri de Giurgiu, Colentina, Victoria, Bucureștii Noi...
E clar că cineva lucrează acum, unele bidirecționale apar din nou ca fiind cu PPC, la fel și unele V3A-uri de Giurgiu, Colentina, Victoria, Bucureștii Noi...
- shoppy
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din București
shoppy
Eu interpretez regulamentul că trebuie să menționeze tipul informațiilor necesare, nu și valoarea lor specifică pentru acea stație sau vehicul.
Eu interpretez regulamentul că trebuie să menționeze tipul informațiilor necesare, nu și valoarea lor specifică pentru acea stație sau vehicul.
- Aron
-
Posted:
-
Re: Dispecerizarea automată a transportului public din București
Aron
este o problema la Imperio cu gps-ul? In momentul de fata nu apare niciunul pe info stb, cel putin pe linia 25.
este o problema la Imperio cu gps-ul? In momentul de fata nu apare niciunul pe info stb, cel putin pe linia 25.
📖 Pagination options
Home page
•
Parent forum:
Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov
•
Choose destination