Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Dispecerizarea automată a transportului public

946 posts, 304366 views
 
Go to page:  1  ... 62 63 64 65 66 67 68
 
 

📖 Pagination options
Re: Dispecerizarea automată a transportului public ByOnu

O problema de care ma izbesc mai mereu este plecatul inaintat al liniei 105 de la PPL. In medie, este vorba de plecari inaintate cu 2-3 minute.

Care e faza? Se doarme mai bine la Valea Oltului decat la PPL?

Am sesizat TPBI, cu numere de parc, date precise si tot tacamul. Sunt curios daca va fi un mesaj generic, sau daca vor exista sanctiuni + controale ale echipelor specializate.

Screenshot-urile le-am facut duminica, 10 martie, dupa ce am asistat pe viu la ambele abateri.

Screenshot_20240310-111239_WhatsApp.jpg (223.23 KB; downloaded 1507 times)
Screenshot_20240310-144015_WhatsApp.jpg (456.76 KB; downloaded 1507 times)

 


Re: Dispecerizarea automată a transportului public bgd70

E o practica generala cu plecatul mai devreme la ultimile curse, pe toate liniile se intampla asta.  Cel mai recent am patit ca ultimul tur al liniei 79 ce pleca de la Gara de Nord, sa soseasca foarte inaintat si sa plece apoi  imediat cu cel putin 10 minute mai devreme. La statia pana unde voiam eu sa merg cu 79 ajunsese cu vreo 15-20 minute mai devreme. Catre TPBI am semnalat aceasta practica de mai multe ori dar problema persista. E de evitat STB-ul dupa ora 21, nu se respecta programul.

 


  • ADK
  • Posted:
  •  

Re: Dispecerizarea automată a transportului public ADK

Mai bine pui mașina în mișcare mai târziu decât să ciupești din minute (nu că recomand, dar comparativ), sunt destui la care contează și un simplu minut sau care undeva pe traseu trebuie să facă legătura cu alt mijloc de transport. Șoferilor ar trebui să le pese că în timpul liber sunt și ei călători, iar poate nu știu cum este să rămâi pe jos sau să nu te mai sincronizezi cu mașina de legătură (dacă nu pleacă și ăla cu cine știe cât înaintat, până la urmă nu dai nimic de la tine și îți respecți sarcinile de serviciu, ești până la urmă în slujba călătorului și ești plătit să-ți faci treaba corect, când nu ți-o faci rămâi fără câteva pâini).

Înțeleg și că ești de destule ore la muncă, dar înțelege și că plătitorii de abonamente trebuie să beneficieze de servicii, poate ți se pare că nu-i nimeni și hai să plec "mai aveam 2 minute", dar și în ultimele 10 sec. cineva poate apărea de undeva că atunci a reușit să ajungă. Pleci doar când ceasul îți indică ora de plecare, dacă ai la 22:10 și cineva s-a prezentat la 22:12, e ghinionul... călătorului, dar dacă înainte cu 2-3 minute de plecare sau și mai multe ești de negăsit, iar pe aplicație apari deja la 2-3 stații, atunci nu mai ești de iertat.

Totuși, nu ar fi mai corect ca măcar o parte din sancțiunile conducătorilor auto ce nu și-au respectat programul, să despăgubească călătorul sau călătorii? Poate unii au apelat la ultimii bani către un serviciu taxi sau similare pentru a ajunge în locul dorit, iar tu ai plecat ca boierul când ți-a venit. Așa cu nesfârșitele reclamații și rămânând de căruță nu prea facem nimic...

 


Re: Dispecerizarea automată a transportului public bgd70

Mai bine pui mașina în mișcare mai târziu decât să ciupești din minute (nu că recomand, dar comparativ)

Da, asta e si parerea mea. Mai bine mai tarziu si astepti sa vina decat mai devreme si deloc.
Totuși, nu ar fi mai corect ca măcar o parte din sancțiunile conducătorilor auto ce nu și-au respectat programul, să despăgubească călătorul sau călătorii?

Pentru cei care detin abonamente, asa mi s-ar parea normal. Despagubirea va fi o suma nesemnificata dar conteaza ca principiu. E un serviciu pe care eu il platesc si tu nu il prestezi. Oricum, asta se va intampla in alta viata si nu in Romania.  :)

 


Re: Dispecerizarea automată a transportului public WT_fan06

A plătit operatorul STB S.A. vreo sancțiune în ultimii ani? Întreb pe bune, nu la mișto.

TPBI a publicat de câteva ori pe Facebook, acum mult timp, niște cifre oficiale: câte vehicule au inspectat, câte sancțiuni s-au dat, etc. Nu au mai făcut asta de niște ani de zile. Dacă plățile au și fost efectuate, asta nu știm...

Oare de ce s-a oprit acea inițiativă ce promovează transparența și consolidează punerea în aplicare a contractului de transport? Cui nu i-au convenit aceste cifre? Fiecare e liber să tragă ce concluzii dorește.

 


Re: Dispecerizarea automată a transportului public BGP2597

Pentru respectivele amenzi TPBI și STB s-au tot judecat și se tot judecă.

Eu am făcut acum mai mult timp o reclamație către TPBI pentru un șofer de pe linia 85 care a plecat cu vreo 3-4 minute înaintat de la Baicului și nu a efectuat stația Gara Obor unde intenționam să îl prind. Răspunsul a fost că șoferul a primit o sancțiune de 10% din salariu. Dacă chiar a fost aplicată sau între timp contestată și banii câștigați înapoi de șofer, nu știu să zic.

Mai nou am înțeles că șoferii pot avea o abatere de la programul de circulație de +- 4 minute fără să pățească nimic. Înainte toleranțele erau +4 minute sau -30 de secunde, deci nu aveau voie sub nicio formă să circule devansat față de program.

 


Re: Dispecerizarea automată a transportului public cris_m

Eu am remarcat o chestie care explica partial si problemele semnalate. Exista diferente intre orarele din aplicatie si cele de pe site-ul STB. De exemplu, eu folosesc linia 426 de la statia ACR catre Bucuresti si ma uitam ca sunt intervale orare cand sosirile sunt nesincronizate intre cele 2 programe de circulatie, aparand diferente de 1-2 minute cum e dupa ora 18:00...
Screenshot_20240312_200503_Adobe Acrobat.jpg (339.4 KB; downloaded 1177 times)
Screenshot_20240312_200319_Info TB.jpg (281.1 KB; downloaded 1177 times)

 


Re: Dispecerizarea automată a transportului public STB Spotting 21

Suspectez ca in povestea asta vorbim SI despre o discrepanta intre orarele afisate pe site, respectiv in aplicatie, si foile de parcurs primite de manipulanti, care trebuie respectate. Problema ar avea si o solutie evidenta = adaptarea foilor dupa orarele oficiale, verificate si utilizate de catre mii de calatori zilnic pentru planificarea drumurilor. E cu atat mai grav daca se intampla asta pe liniile metropolitane, unde din cauza acelui minut multi calatori raman in asteptarea urmatorului autobuz pentru ca nu a fost respectat programul (practic) oficial.

 


Re: Dispecerizarea automată a transportului public Chev Celios

STB Spotting 21 programul oficial este cel din itinerar, nu cel de pe site/aplicatie.

 


Re: Dispecerizarea automată a transportului public Andrei98

Pai si noi de unde aflam care program este bun?

 


Re: Dispecerizarea automată a transportului public Costin

Nu exista decat un singur program, acela dat de TPBI. Daca aplicatia, site-ul sau foile de parcurs nu il respecta, atunci aia este o problema care trebuie semnalata la TPBI.

 


Re: Dispecerizarea automată a transportului public WT_fan06

Păi este o problemă foarte mare faptul că pe site-ul TPBI nu sunt publicate orarele de circulație, această sarcină fiind pasată în mod absolut eronat operatorilor de transport. Practic nu ai cum să știi că programul de pe site-ul operatorilor sau de pe aplicație este cel "oficial" / corespunde cu itinerariul real.

Adică tu ești autoritate, tu faci programele, tu actualizezi programele, dar îi pui pe operatori să le afișeze și să le țină la zi. Good luck with that!

:popa:

 


Re: Dispecerizarea automată a transportului public Vasile52

In teorie TPBI a facut niste programe care sunt actualizate automat, dar uneori dureaza ceva timp pana sa se intampla si au mici probleme. Ar merita scris la TPBI referitor la asta si sa le propunem ca orarele sa fie date de catre TPBI avand in vedere ca mecanismul exista deja. (doar sa aiba grija sa tina datele up to date)

Cateva exemple: (a se observa ca nici acum nu a fost actualizat 61)

PV1_488_0.pdf
PV1_488_0.pdf (8.73 MB; downloaded 53 times)

1_10_0.pdf
1_10_0.pdf (4.14 MB; downloaded 31 times)

1_61_0.pdf
1_61_0.pdf (6.36 MB; downloaded 41 times)

1_138_0.pdf
1_138_0.pdf (6.75 MB; downloaded 24 times)

1_N103_0.pdf
1_N103_0.pdf (7.3 MB; downloaded 42 times)


Cat despre care e programul real nu stiu ce sa zic. Cei de la STB au doar orele de la capete si mijolocul traseului pe itinerarul fizic. Pe Thoreb arata si timpul fata de program.

 


Re: Dispecerizarea automată a transportului public bgd70

De unde sunt programele? Pe site-ul celor de la TPBI nu se gasesc.

 


Go to page:  1  ... 62 63 64 65 66 67 68
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2305 forum members have written 422926 posts in 5268 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use