Zona metropolitană BucureștiTotul despre BucureștiInfrastructura, utilitățile și serviciile publice din București

 

Topic: Managementul traficului, semaforizare și indicatoare rutiere

807 posts, 163897 views
 
Go to page:  1  ... 52 53 54 55 56 57 58
 
 

📖 Pagination options
Re: Managementul traficului, semaforizare și indicatoare rutiere ByOnu

Protestele locuitorilor de pe Antiaeriana au avut succes.

Începând de astăzi, semaforul provizoriu de pe Şoseaua Antiaeriană, de la intersecţia cu Strada Cojocaru Elena şi Vasile este funcţional.
Administraţia Străzilor Bucureşti a finalizat lucrările de conectare la sursa de electricitate şi continuă procedura legală pentru amplasarea semafoarelor permanente.  
Ramintim că pentru montarea permanentă a unui semafor trebuie urmaţi paşii legali prevăzuţi de legislaţia în vigoare, respectiv: obţinerea avizului Comisiei Tehnice de Circulaţie (care a fost emis), realizarea studiului de fezabilitate, aprobarea indicatorilor tehnico-economici, proiectarea şi execuţia.

Sursa: PMB
316406476_449826243991752_2259219694531533761_n.jpg (87.84 KB; downloaded 1805 times)

 


Re: Managementul traficului, semaforizare și indicatoare rutiere reiny2000

PMB va monta camere de supraveghere în 19 cele mai problematice intersecții din București, pentru monitorizare 24/24. Recunoaștere a autovehicului, șoferului și pasagerului din dreapta, lipsa centurii, vorbitul la telefon
Administrația Străzilor București, instituție în subordinea Primăriei Generale, a scos la licitație în SICAP un contract de 756.000 lei pentru montarea a 56 de camere în 19 intersecții din București considerate „problematice”, ca să le monitorizeze permanent și să livreze în timp real date pentru Poliție și alte instituții abilitate, care să poată, la rândul lor, să intervină în timp real pentru a combate faptele antisociale.

Iată ce indicatori monitorizează camerele:
   • Detectare țintă: Detectarea de vehicule cu motor și vehicule fără motor
   • Detectare facială: Detectarea feței șoferului și a pasagerului din dreapta șoferului
   • Recunoaștere plăcuță de înmatriculare: Recunoaște plăcuțele de înmatriculare
   • Recunoașterea tipului de vehicul: Suportă recunoașterea vehiculelor de dimensiuni mari, mijlocii si vehicule mici precum și motociclete, în versiunea de bază.
   • Recunoaștere culoare vehicul: Suportă recunoașterea alb, portocaliu, roz, negru, roșu, galben, gri, albastru, verde, violet, maro, și argintiu-gri
   • Încălcare reguli vehicul ~ instantanee: Modul ANPR: Viteza excesivă, viteza sub limită, Lipsa centura siguranță, vorbit la telefon, E-politie modul: Alergare pe culoarea roșie, depășire viteza încălcare reguli vehicule fara motor ~~ instantanee: Lipsa cască de siguranță
   • Detectarea fluxului de trafic: Acceptă statistici (pe tip de bandă și pe perioada de timp) despre fluxului de vehicule, viteza medie, tipul vehiculului, gradul de ocupare, lungimea medie a cozii
   • Metadate video: Autovehicul cu motor: plăcută, tip, culoare, logo si serii de vehicule;
   • Lipsă centura de siguranță; vorbit la telefon în timp ce conduce. Vehicul fără motor: Tip (vehicul fără motor sau pieton), purtare casca de siguranță sau nu.

Lista intersecțiilor monitorizate:

1.             Intersecție Sos Odăii – Sos București Targoviste
2.             Intersecție Sos Odăii – Sos Bucuresti-Ploiești
3.             Intersecție calea ferata – Sos Pipera
4.             Intersectie A3- Str Gherghitei
5.             Intersectie Bd. Dimitrie Pompeiu – Sos Petricani
6.             Intersecție Intr. Andronache – Sos Andronache
7.             Intersecție Sos Andronache -Sos Colentina
8.             Intersectie Sos Fundeni – Aleea Lacului
9.             Intersecție Sos Pantelimon – Str Gara Catelu
10.           Intersectie Bd Theodor Pallady – Str. Drumul intre Tarlale
11.           Intersecție bd Unirii- Str Nicolae Teclu
12.           Intersecție Sos Olteniței – Str Cheile Turzii
13.           Intersectie Sos Berceni – DNCB
14.           Intersecție Sos Giurgiului – Str Căruței
15.           Intersecție Bd. Măgurele – Str. Santimbru
16.           Intersecție Sos Alexandriei – Str Aliman
17.           Intersecție Prelungirea Ghencea DNCB
18.           Intersecție DNCB – Bd luliu Maniu
19.           Intersecție DNCB – Sos Chitilei.

Criteriu de atribuire: Prețul cel mai scăzut

Termene limită:
- depuneri oferte: 12 decembrie 2022
- evaluări: 10 ianuarie 2023
Link E-licitație: SEAP

 


Re: Managementul traficului, semaforizare și indicatoare rutiere andreiiul

Oare pe baza caror studii or fi ales aceste intersectii "problematice"? In afara ca majoritatea sunt amplasate la intrarile in Bucuresti nu vad alt criteriu.
Doar mie imi vin in cap altele mult mai problematice:
-Oltenitei-Iriceanu-Vitan Barzesti (se trece pe rosu la greu si se merge si cu viteza peste limita)
-Oltenitei-Intr Netea (la fel, trecut pe rosu, viteza, mers pe linia de tramvai)
-Maniu-Virturii
Si poate multe altele meritau sa intre pe lista, dar probabil ca nr de contraventii constatate bloca sistemul

 


Re: Managementul traficului, semaforizare și indicatoare rutiere Costin

Avem cadru legal pentru amenzi trimise automat si fara 'organ constatator', sau infiintam un centru de monitorizare a traficului unde niste unii se vor uita la imaginile de pe camere cu popcorn in brate?

 


Re: Managementul traficului, semaforizare și indicatoare rutiere andrei11

N-avem. Numai în Piaţa Iancului de câte ori se trece pe roşu într-o săptâmână şi-ar face planul la salarii Poliţia Română pentru un an întreg.

 


Re: Managementul traficului, semaforizare și indicatoare rutiere reiny2000

Ofertant unic GLOBAL SERV TECHNOLOGY. A fost selectat un câștigător pe 16.12.2022

 


Re: Managementul traficului, semaforizare și indicatoare rutiere mirceade

Probabil că e praf în ochi pentru implementarea unui sistem de prindere a urmăriților general, de fapt. De la amplasarea la ieșiri/intrări până la detaliul că procesează și fețele pasagerilor cam asta se deduce.

 


Re: Managementul traficului, semaforizare și indicatoare rutiere ByOnu

Sigur multi de aici va pricepeti mult mai bine si ati putea sa ma lamuriti. Vreau sa imi formez o opinie bazata pe argumente.

Deci, Bucurestiul a mai avut si are un sistem de management al traficului. Pe ce se tot bate practic moneda in prezent? Ce fel de sistem de management al traficului vrea Nicusor sa introduca? Ce are actualul? Cu ce beneficii vine ...urmatorul? Cine garanteaza ca infrastructura fizica din teren a acestui nou sistem nu va fi distrusa la fiecare asfaltare sau ca va ramane asa dupa varii accidente? Cum facem sa nu mai dea Politia Rutiera tot algoritmul peste cap prin blocarea traficului mai mult decat trebuie pentru coloanele oficiale?

Am atatea intrebari. Nu cred ca acest sistem va rezolva ceva palpabil. Nu atat timp cat nu prioritizeaza transportul public.

Ma uit la Unirii, la Banca Religiilor, atat banda bus, cat si traficul general primesc verde concomitent. Sirul de autobuze intra in intersectie si, intrucat banda bus se termina in scuarul unde intoarce 32, n-au decat sa astepte pana ce se termina valul de autoturisme. Ce priotizare a transportului public este asta?! Cu sau fara sistem inteligent de manangement al traficului.

 


Re: Managementul traficului, semaforizare și indicatoare rutiere Costin

E o diferenta intre un doctor care pretinde ca iti vindeca raceala cu un "sistem de management al bolii" si cu "solutii inteligente", si un doctor care pretinde ca iti vindeca raceala cu Paracetamol. Cata vreme conceptele inseamna ceva prea vag, atunci de fapt nu inseamna nimic. Sunt vorbe goale.

 


Re: Managementul traficului, semaforizare și indicatoare rutiere andreiiul

Sistemul actual de managment al traficului este vechi dpdv soft si hard. Implementarea s-a facut acum 15 ani. Cum tehnologia a evoluat mult de atunci, normal ca ai ce s-a imbunatatesti.
Daca privim tehnologiile actuale, nici nu mai ai nevoie de bucle inductive in asfalt pt a "citi" datele despre trafic si nici de km intregi de fibra optica pt comunicatie. Traficul poate fi "citit" doar utilizand un sistem TVCI cu capacitati de analiza si toate comunicatiile se pot face utilizand tehnologia 5G la capacitatea sa reala.
Despre implicarea BPR si a altora in a crea unde de verde nu stiu daca putem scapa. Ar fi ideal, dar in acelasi timp poti controla foarte usor anumite fluxuri de circulatie la nevoie. Totul este sa nu abuzezi de aceasta putere. Una e sa dai unda verde pe o axa pt a elibera traficul si a facilita trecerea unei coloane oficiale (si aici ma gandesc la cele cu adevara oficiale) si alta e sa-i dai verde lui Oprea sa ajunga mai repede la resturant sau in alte locuri (legat de asta, dosarul Gigina e uitat pe undeva ca sa nu deranjam practici actuale).
Un sistem de management al traficului care sa fie implementat cu absolut ultima tehnologie (inteligenta artificiala, comunicatii 5G, analiza video a valorilor de trafic) este posibil, dar totul depinde de ce este dispus beneficiarul sa plateasca. Vrei avioane, primesti avioane. Vrei caruta, asta primesti.
De asemenea, ca orice sistem sa si functioneaza corect (inclusiv prioritate pt TP) trebuie sa mai beneficieze si de un aspect important, ce tine de cei din spatele volanului. Daca soferii nu respecta culoarea semaforului si regulile de circulatie (ceva ce acum este la ordinul minutului in traficul bucurestean) atunci poti sa ai tu mama sistemului de management al traficului, ca tot prost se va merge.

 


Re: Managementul traficului, semaforizare și indicatoare rutiere WT_fan06

Eu mă uit că majoritatea capacităților pe care noul sistem ar trebui să le aibă erau deja cuprinse în vechiul sistem, cel puțin pe hârtie. Analizarea fluxurilor și schimbarea dinamică a ciclurilor de semaforizare după trafic, centre de comandă, etc. Le-am văzut deja - oameni care stau și se uită la monitoare fără semnal / negre, sau în cel mai bun caz la imagini surprinse de camerele CCTV din intersecții.

Deci să mă lămurească și pe mine cineva, vă rog, ce beneficii cuantificabile va aduce această nouă investiție...

PS: cum va fi prioritizat TP de noul sistem și NU poate fi prioritizat acum de cel vechi?

PS2: cine are impresia că semafoarele vor fluidiza ceva când tot orașul este grid-locked?

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Managementul traficului, semaforizare și indicatoare rutiere Utilizator anonim 2

Concret, Nicusor spunea ca vechiul sistem se baza pe camere video ce transmiteau imagini intr-o camera de control unde niste operatori modificau la nevoie timpii de verde in functie de traficul observat. Timpii erau in mod normal automat modificati in anumite limite, dupa un algoritm pe baza informatiilor transmise de buclele inductive (cite masini au trecut pe unda curenta de verde).

Acum inteleg ca alte camere video (mai multe) vor transmite imagini ce vor fi analizate de niscai inteligenta artificiala si pe baza algoritmului vor regla durata semafoarelor. Sistemul de recunoastere a imaginilor va detecta prezenta unui mijloc de transport in comun si va tine cont de el acordindu-i oarecare prioritate. Chestia cu 5G-ul e hocus pocus, nu e nevoie de asa ceva decit eventual ca varianta de rezerva de conectare a camerelor, calea principala fiind pe fibra optica.

Ma intreb daca au facut o rutina speciala pentru primul golfagiu al tarii care vinerea iese catre Sibiu pe Iuliu Maniu; are pesemne rau de inaltime sau fobie de elicoptere, avind in vedere pataniile unui ilustru predecesor.

 


Re: Managementul traficului, semaforizare și indicatoare rutiere ByOnu

WT_fan06 wrote here:
PS2: cine are impresia că semafoarele vor fluidiza ceva când tot orașul este grid-locked?


Cum adica? Unda verde nu fluidizeaza traficul? N-are cum. Unda verde e solutia traficului din Bucuresti. Esti in masina si mergi fara sa prinzi un rosu de la Sudului paaaana-n Baneasa. Sigur asta este solutia ce va schimba total traficul. Trebuie sa facem cumva sa treaca mai multe masini cat mai repede. (ironic: nu am nimic cu unda verde, dar nu este solutia care va salva traficul Bucurestiului)

____

@andreiiul si @Utilizator anonim 2, multumesc pentru explicatii. Sigur, de acord ca daca avem deja un sistem de management al traficului acesta trebuie sa tina pasul cu timpurile. Dar suntem siguri ca problema ACTUALULUI sistem este vechimea sa si limitarile tehnologice?

Sa se faca, desigur, dar pur personal simt ca actuala administratie a pierdut enorm de mult timp si foarte multe oportunitati reale punandu-si toata baza in noul sistem de management al traficului. OK - se va face, niste politicieni se vor fotografia cu el, dar la finalul zilei, impactul va fi insesizabil fara infrastructura complementara (benzi bus, tramvai separat, prioritizarea TP prin semaforizare dedicata care sa-l avantajeze, etc). In tot acest timp s-ar fi putut face benzi bus, piste velo, cate si mai cate, iar raspunsul a fost mereu acelasi: "mai intai sa avem sistemul de management al traficului". OK - o sa-l avem, si va fi mult prea tarziu pentru a mai face ceva palpabil pentru transportul public.

 


Re: Managementul traficului, semaforizare și indicatoare rutiere subway guru

E valabil sambata cand nu sunt masini pe strada, in restul saptamanii e chiar mai rau, se transforma in unda rosie…
Mai coborati si voi in strada inainte de a da verdicte.

 


Go to page:  1  ... 52 53 54 55 56 57 58
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Infrastructura, utilitățile și serviciile publice din București  • 
Choose destination

Since our 2296 forum members have written 422349 posts in 5262 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use