Zona metropolitană BucureștiTotul despre București

 

Topic: Vinieta de București și taxa de centru

376 posts, 92293 views
 
Go to page:  1  ... 7 8 9 10 11 12 13  ... 27
 
 

📖 Pagination options
Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. Cristi N

O sa tin putin cu ursul, deh sunt si motociclist.
In principiu peste tot in lume motocicletele sunt scutite cam de toate taxele de parcare, poluare etc.
In al doilea rand, legat de poluare, da o fac, de fapt eu la a mea (4 cilindri in linie, 600cc, ~100CP) am consum in jur de 6l/100km in Bucuresti la un mers decent deci similar unei masini clasa mica. Acum vine partea misto, nu exista nici in carte nici in certificat trecuta norma de poluare. Daca eu ma trezesc maine pot sa dau jos catalizatorul de pe motor si sa trec ITP-ul la fel de bine ca si pana acum, de fapt la ITP nici nu am auzit sa masoare cineva gazele, poate doar daca te duci la RAR. Singura posibilitate usoara prin care te-ar putea agata ar fi sa masoare zgomotul pentru odata cu catalizatorul dat jos vine si o toba sport iar aia nu se mai incadreaza in ce a specificat producatorul nici sa o bati chiar daca e omologata.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. misterr

“Taxa de centru”, modificată din nou. Ce maşini ar putea fi interzise în Capitală

Click pe imagine pentru video:





Proiectul municipalităţii privind circulația mașinilor poluante în Bucureşti ar putea fi modificat din nou. Oficialii spun că vor ţine cont şi de propunerile venite din partea mai multor organizaţii de mediu pentru varianta finală.

Activiştii au cerut printre altele ca maşinile euro 3 să fie şi ele interzise în centru, iar cele diesel, care poluează mai mult, să fie taxate diferit. Vinieta care trebuia plătită de cei cu maşini înmatriculate în alte judeţe pentru accesul în Capitală a fost deja eliminată.

Una dintre propuneri este ca maşinile euro 3 să intre şi ele în categoria celor poluante, din care acum fac parte doar cele non euro, euro 1 şi 2, conform proiectului, şi care vor fi interzise în centrul Capitalei. Iar maşinile euro 4 să aibă acces pe baza unei taxe, care în varianta de acum este de 900 de lei pe an.

Costel Popa, Asociația Ecopolis: „Parcul auto euro 4, raportat la nivelul de poluare pe care îl produce, acoperă aproape 55% din poluare, ceea ce nu poate fi ignorat. Dacă ne uităm la felia euro 3 nu este suficient.”

Reprezentanţii “Greenpeace” au cerut ca proiectul să diferenţieze maşinile şi în funcţie de carburant.

Alin Tănase, Greenpeace: „Considerăm că dieselul ar trebui taxat mai mult sau spre exemplu dacă pentru benzină doar euro 3 are voie, pentru diesel ar trebui de la euro 5 în sus. Motorul cu diesel este mult mai poluant decât cel pe benzină. Spre exemplu în Berlin nu au voie diesel decât euro 5 şi euro 6.″

O diferenţă ar trebui făcută şi între autoturisme, scutere şi motociclete, spun mai mulţi activişti de mediu, pentru că cele din urmă poluează mai puţin.

Răzvan Pavel, Asociaţia AutoDNA: „Dacă se introduc şi ele ca taxare, cei care au maşina şi motocicleta evident că nu o să plătească doua taxe, o să aleagă să plătească pentru maşină şi atunci inevitabil o să ducem oamenii înapoi de la scutere şi motociclete către maşină, ceea ce va aglomera şi mai mult oraşul şi va avea un efect advers faţă de ce a intenţionat primăria.”

Iar unii au propus şi măsuri suplimentare.

Irina Zamfirescu, Active Watch: „Este nevoie urgentă de aplicarea celorlalte măsuri care ar fi fost mult mai la îndemână, ca de exemplu banda pentru transport public, infrastructura pentru biciclete.”

Sorin Chiriţă, City Manager: „Toate propunerile pertinente care se încadrează în prevederile legale vor fi luate în considerare şi vor fi cuprinse în proiectul de hotărâre. Sunt câteva propuneri, de exemplu includerea autoturismelor euro 3. Analizăm şi ceea ce înseamnă transportul pe două roţi.”

Primăria a renunţat deja la vinieta anunţată iniţial pentru maşinile înmatriculate în alte judeţe decât Bucureşti şi Ilfov. În centru sunt în continuare interzise cele poluante, iar în restul oraşului trebuie să plătească o taxă. În plus, cei care locuiesc în centru şi au maşini poluante ar urma să primească vouchere pentru a-şi cumpăra altele noi.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. orex

Haideti, prin aportul (ideea) infim a (al) fiecaruia dintre noi sa putem face un Bucuresti mai respirabil! Cand veti fi convinsi ca suntem sufocati de noxe?! Cand, cand nu veti mai putea respira cum se cuvine in anumite areale? Nu trebuie sa ajungem acolo! Putem sa fim, atat cat e de mare comunitatea, un catalizator de gen, si sa putem rezona, inspre binele comunitatii, dar, care invariabil ”nu se baga”, si totusi are asteptari! ;)
PS
Odinioara existau ”oameni, idei, atitudini”! ;)

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. punmeister

"Proiect de hotărâre privind măsuri concrete de îmbunătățire a calității aerului în Municipiul București Inițiator – Primarul General al Municipiului București Comisii: - Comisia de Transporturi și Infrastructură Urbană - Comisia Ecologie și Protecția Mediului - Comisia Juridică şi de Disciplină"
03_20191024.pdf
03_20191024.pdf (684.91 KB; downloaded 180 times)

Acum si masinile Euro 4 vor plati vinieta Oxigen.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. misterr

Primăria Capitalei a modificat proiectul Oxigen: Toate mașinile sub Euro 5 vor plăti taxa de București





Primarul Gabriela Firea a modificat proiectul vinietei pentru București, astfel încât toate mașinile sub Euro 5 să plătească vinieta pentru a putea circula în Capitală, iar mașinile non euro, iar cele sub Euro 3 nu mai au voie deloc în centrul orașului.

Potrivit proiectului pus în dezbatere publică site-ul Primăriei, toate mașinile sub Euro 5 trebuie să plătească vinieta pentru a putea circula în Capitală, iar mașinile non euro, Euro 1 și Euro 2 să fie complet interzise în centrul Bucureștiului.





Pentru mașinile sub Euro 3 vinieta va fi de 15 lei pe zi, iar pentru cele Euro 3 și 4 – 5 lei pe zi. Dacă va fi aprobată de Consiliul General, taxa ar urmă să fie aplicată de la 1 ianuarie 2020.





Conducătorii auto care nu au vinieta corespunzătoare vor fi sancționați cu amenzi de la 1.500 la 2.000 de lei. Sunt exceptate de la plata vinietei mașinile instituțiilor publice. Aplicarea sancțiunilor va fi făcută atât de polițiști și polițiști locali, cât și de „împuterniciți ai primarului general”. În formă inițială a proiectului, doar mașinile care nu erau înmatriculate în București și Ilfov plăteau o taxa, iar cele sub Euro 3 nu aveau deloc acces în centrul orașului, informează HotNews.ro. Proiectul va fi dezbătut în ședința Consiliului General al Capitalei în 24 octombrie.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. orex

Bun, bun si ce-o sa faca cu banii din amenzi nu spune ”duamna”?!!!

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. 1689

Ca de obicei, heirupism. Nu conteaza tipul de carburant, capacitatea cilindrica - taxa e la fel.
Apropo, cu majoritatea flotei ITB cum ramine ? Platesc sau nu platesc ?

Sau mutam toate Citaro la periferie ...

Sau - si mai bine - incepem cu dispensele, ca astea sint specialitate nationala. Doar d-aia e bir, ca sa poata fi evitat.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. cris_m

STB intra la exceptii, la fel ca Salvarea, Politia si Pompierii. Ce sa vezi... :roll:

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. punmeister

Tot ce e peste 5 tone intra la exceptii.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. Cristi N

Tot ce e peste 5t trebuie sa plateasca si acum o taxa suplimentara de acces in oras: link.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. misterr

Gabriela Firea, noi precizări despre vinieta Oxigen. Când va fi votat proiectul

Click pe imagine pentru video:





Primarul general al Capitalei Gabriela Firea a făcut, duminică, noi precizări despre proiectul Oxigen, prin care toate maşinile cu normă de poluare sub Euro 5 vor plăti vigneta “Oxigen” de acces şi circulaţie în Bucureşti.

Edilul a spus că acest proiect va fi votat joi în ședința Consiliului General al Municipiului București, scopul său fiind acela ca Bucureștiul să fie ”un oraș prietenos cu mediul”.

”Proiectul a fost în dezbatere publică. Singura contestație a fost aceea a nu taxa mașinile care sunt înmatriculate în afara Bucureștiului și s-a renunțat la acel articol și practic vignieta Oxigen se aplică în funcție de norma de poluare.

5,6 electrice și hibrid nu plătesc nimic, pentru că sunt prietenoase cu mediul. Non euro 1 și 2 nu mai au acces în centru, 3 și 4 plătesc vignieta Oxigen.” - a spus primarul general.

Pe de altă parte, Gabriela Firea se așteaptă ca reprezentanții USR și PNL să voteze împotriva acestui proiect, din motive .. politice.

”Dacă vom avea majoritate? Normal ar trebui să fie unanimitate pentru un astfel de proiect, care înseamnă de fapt viața cetățenilor. Eu așa m-aș aștepta, să nu politizăm un astfel de subiect și anume viața cetățenilor.  Dar așa cum se întâmplă de fiecare dată, mă aștept ca USR și PNL să voteze împotrivă, nu doar a proiectului, ci împotriva bucureștenilor, doar pentru că acest proiect este propus de un primar PSD.”

Vinieta Oxigen poate fi plătită pe zi - costă 5 lei - sau sub formă de abonament pentru o lună, o jumătate de an sau un an.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. orex

O sa fie  multe vociferari pe marginea subiectului! Daca vrem un Bucuresti mai putin poluat de rable, oriunde ar fi inmatriculate, e o solutie bienevenita! Subscriu...ca pana la limitarea/interzicerea Euro 6, prin Capitala, e cale lunga! ;)

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. Cristi N

Daca vrei sa reduci poluarea in Bucuresti cel mai eficient este sa reconfigurezi traseele STB si mai ales tramvaiele. Pornesti de la un studiu de trafic, apoi vezi cum modifici traseele actuale si ce rute trebuie construite de la 0 si intr-un final te apuci propriu zis de munca. Primele 2 etape se pot face in maxim 2 ani iar pentru ultima ai nevoie de inca 2-4 ani. Pe masura ca imbunatatesti TP-ul impui disciplina in materie de locuri de parcare, pe de-o parte prin protejarea fizica a trotuarelor/spatiilor versi si in zona centrala prin amenzi constante.
Practic dupa doua mandate la primarie poti sa faci din rahat bici si sa mai si plezneasca.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. misterr

Să nu uităm și de implementarea unui SMT funcțional.

 


Go to page:  1  ... 7 8 9 10 11 12 13  ... 27
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Totul despre București  • 
Choose destination

Since our 2296 forum members have written 422366 posts in 5262 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use