Zona metropolitană BucureștiTotul despre București

 

Topic: Vinieta de București și taxa de centru

376 posts, 92295 views
 
Go to page:  1  ... 21 22 23 24 25 26 27
 
 

📖 Pagination options
Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. reiny2000

Citat din constituție:
ARTICOLUL 25
(1) Dreptul la liberă circulaţie, în ţară şi în străinătate, este garantat. Legea stabileşte condiţiile exercitării acestui drept.

Ce legatură are dreptul la liberă circulație cu o taxă de centru pentru anumite vehicule? Poți circula liniștit pe jos, cu bicicleta, trotineta, cu transportul în comun sau cu alte vehicule care nu sunt restricționate de lege.

Dacă dețin și conduc un vehicul greu, pot să mă opun restricțiilor de tonaj de pe anumite tronsoane de drum pe motiv că îmi este încălcat dreptul la liberă circulație?

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. andrei11

O observaţie foarte corectă.  :applause:

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. Utilizator anonim 2

Are legatura pentru ca e taxa stabilita arbitrar. Una e restrictia de tonaj care are o fundamentare evidenta, alta o taxa scoasa din palarie.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. reiny2000

Putem să ne imaginăm un București cu inel central, inel median, DNCB largită complet și cu treceri denivelate și A0 finalizat. Atunci o astfel de restricție ar avea rolul de a descuraja tranzitul prin centru și a favoriza utilizarea rutelor alternative. Poate se dorește combaterea poluării (care se poate referi și la particule PM2.5, PM10 sau poluare fonică, nu doar la gaze cu efect de seră).

În mod normal orice restricție de acest gen ar trebui însoțită în documentele oficiale de o fundamentare, care sunt obiectivele și efectele pe care ar trebui să le aibă.

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. Utilizator anonim 2

Corect! In situatia respectiva e foarte posibil ca zona centrala sa se descongestioneze de la sine si sa nu mai fie nevoie de nici o taxa.

Dar experienta ne spune ca mai-marii nostri sint primii la pus taxe si ultimii la oferit alternativa. E mult mai usor sa taxezi decit sa construiesti ceva.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. ByOnu

Nu este nicio libertate in a avea drumurile blocatede congestie. Daca vrem sa o dam pe drepturi, atunci clar dreptul la siguranta si viata al multora este periclitat, deoarece sunt blocate / incetinite in trafic interventiile de urgenta.

In fine. Subiectul acestei discutii este oarecum Congestion tax - recomand o documentare pe acest subiect.

Stockholm:

In 2006 au introdus de proba congestion tax. Mai jos, ultima zi cu congestion tax activ (31 iulie) si prima zi FARA congestion tax (1 august).

stockholm.jpg (68.82 KB; downloaded 1667 times)



Pana la urma au introdus-o definitiv, rezultatele fiind pozitive:

Stockholm.png (896.75 KB; downloaded 1667 times)



Deci da, taxarea traficului motorizat individual REDUCE calatoriile pentru care utilizarea automobilului personal nu este imperios necesara (exemplu: acolo unde exista transport public, sau unde distanta poate fi parcursa si prin alte mijloace). De asemenea, este descurajata utilizarea autoturismelor intr-un mod absolut nesustenabil, de catre o singura persoana, si incurajeaza oamenii sa se mai grupeze cate 2-3 in calatorii - car sharing spre serviciu, etc.

Scuze, dar km intregi de bulevarde blocate de masini care in 90% din cazuri au doar soferul si atat nu inseamna.. libertate. Dimpotriva, inseamna dictatura celor mici impotriva asigurarii unui transport public de mare capacitate fluent, tramvaiele si autobuzele fiind predominant blocate in acest trafic.

Andrei toooooooooooooooooooooot revine cu aceleasi intrebari mereu: "cum scade poluarea daca eu aleg sa platesc taxa". Simplu, nu toti vor plati taxa. Astfel traficul va fi si mai redus, si putin mai fluent - deci nu vor mai fi atatea motoare care sa stea in ambuteiaje. Un studiu de prin 2014 organizat la nivel de Bucuresti arata ca daca traficul s-ar fi redus cu numai 4%(!!!), intersectiile s-ar fi descongestionat. Astazi, sigur, acest procentaj este mai mare, dar arata ca daca scoti din trafic fix cantitatea care practic ajunge sa blocheze toata reteaua de strazi (in special intersectiile), fluidizezi traficul. Fluidizarea traficului nu se va face niciodata prin toate aceste pasaje scumpe si distrugatoare in principal, ci prin scaderea numarului de calatorii, preferabil a celor inutile pentru care exista alternative.

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. Utilizator anonim 2

Eu spun - din proprie experienta - ca exista deja o "taxa":  aglomeratia si timpul pierdut. Oamenii aia care stau in trafic nu se duc acolo de prosti ci pentru ca nu au incotro. Din acest motiv, o taxa (suplimentara) e inoportuna.

De acord, transportul in comun trebuie prioritizat si imbunatatit. E evident mai eficient sa transporti calatori cu un tramvai sau autobuz si de asta calea lor trebuie sa fie separata si libera. E de datoria statului sa puna la punct sistemul de transport in comun pentru a oferi alternativa celor ce aleg masina personala dar fara a introduce vreo taxa in plus. Sa ofera alternativa si pe urma sa vina cu pretentii, nu invers. Sa lase cetateanului libertatea alegerii.

Daca un produs sau serviciu e de calitate, lumea il cumpara/alege/prefera imediat, fara sa fie nevoie de coercitie.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. ByOnu

pentru ca nu au incotro

Multi vor opta pentru varianta mai comoda, chiar si daca au alternativa viabila.

Sa lase cetateanului libertatea alegerii.

1. Multi vor opta pentru varianta mai comoda, chiar si daca au alternativa viabila.
2. I se lasa libertatea alegerii, doar ca pe baza unei taxe.

In unele cazuri este vorba despre alegerea unui stil de viata - cel de sofer only, pentru care nu ar trebui sa fim cu totii victime colaterale. Ma refer aici la oameni care desi ar putea alege sa faca macar UNELE calatorii cu TP, nu au mai urcat intr-un mijloc de transport de ani de zile. Critica transportul public fara sa mai fi pasit intr-un autobuz si sa vada ca majoritatea au AC, ca exista o aplicatie decenta, ca se poate plati cu cardul in vehicul, ca avem tarifare pe timp, ca s-au mai imbunatatit traseele, ca au mai aparut niste benzi de transport public, samd. A ramas inradacinata imaginea negativa a transportului public, desi destul de multe s-au mai schimbat in ultimii ani, cu pasi mici dar siguri. Sunt unii oameni care pur si simplu pentru ca au masina, opteaza sa o foloseasca pentru TOATE calatoriile (urbane). Asta este un lux si trebuie taxat.

Libertatea alegerii EXISTA, dar alegerea facuta costa diferit. Vrei salam marca Carrefour, este 5 lei, vrei Campofrio, este 10 lei.

Daca un produs sau serviciu e de calitate, lumea il cumpara/alege/prefera imediat, fara sa fie nevoie de coercitie.

Niciodata masina parcata la scara blocului nu va putea concura cu transportul public. Fix cazul Stockholmului dovedeste asta. Credeti ca suedezii aia nu aveau transport public de calitate sau cum? Doar simpla calitate a transportului nu motiveaza oamenii sa si opteze pentru transportul public "imediat, fara sa fie nevoie de coercitie". Uite ca la Stockholm a fost nevoie de coercitie si oamenii au reaflat ce transport public calitativ au.

fundamentare evidenta

Aceasta exista: descongestionarea traficului, reducerea poluarii, cresterea vitezei medii a transportului public, etc.

"Poluatorul plateste" este un concept intalnit in Occident, nu l-a inventat Firea cu taxa Oxigen sau oricine l-a propus acum (chiar habar n-am cine a fost initiatorul acum).

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. Valentin

din proprie experienta - ca exista deja o "taxa":  aglomeratia si timpul pierdut.

"Taxa" asta ii afecteaza si pe cei care NU folosesc masina 24/7, de ce trebuie sa platesc "taxa" ta cu sanatatea mea? De ce trebuie sa inhalez toate noxele, de ce trebuie la fiecare colt de strada sa te uiti stanga-dreapta de 100 de ori sa nu dea un grabit peste tine? De ce ar trebui sa-mi plimb copilul pe langa zgomot, poluare? (asta referitor la "drepturi").

Vad ca uitam ca 95% din timp suntem PIETONI si totusi pietonul e lasat ultimul in ecuatia asta mare. Inteleg ca discutia e masina personala vs transport public vs mijloace alternative, dar discutia e MULT mai complexa de atat, trebuie sa vedem si din perspectiva sanatate vs poluare (chit ca poluarea vine din arderea ilegala sau de la masini).

Din pacate in orasul asta mersul pe jos e considerat sport periculos, periculos cu sanatatea ta.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. andrei11

Cui nu-i convine să se mute sau la Slobozia ( municipiu reşedinţă de judeţ ) sau să nu calce prin centru, să-şi ia casă pe strada Heleşteului în Bucureşti şi să nu iasă de acolo, să stea în bula lui oxigenată.
Municipiul Slobozia / strada Heleşteului din Bucureşti niciodată nu o să se compare cu Magheru indiferent câte taxe se vor pune pentru poluare, respiraţie, fum de ţigară sau mai ştiu eu ce.
Vreţi să trăiţi în Bucureşti şi să aveţi aer ca în  Slobozia. Uite că nu se poate.
Taxa de centru. Dar de ce nu taxa de Mihai Bravu,  ce, credeţi că la mine în Piaţa Iancului e raiul pe pământ în ceea ce priveşte traficul rutier ?
____________________
Eu spun altceva, să se facă litru de benzină 20 lei pentru autoturismele proprietate particulară. Ai bani, circuli, n-ai bani stai sau în Municipiul Slobozia sau pe str Heleşteului din Bucureşti.
Valentin wrote:
"Taxa" asta ii afecteaza si pe cei care NU folosesc masina 24/7, de ce trebuie sa platesc "taxa" ta cu sanatatea mea?

Este o afirmţie nonsens, uite,   eu plătesc taxa, numai aşa, de-a  :twisted: şi te poluez în continuare.  Ce  ai rezolvat ? Plătesc, poluez. Nu aşa se scapă de poluare, prin taxă. Să se facă  litrul de benzină 20 lei să vedem ce iese.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. reiny2000

ByOnu wrote here:
Critica transportul public fara sa mai fi pasit intr-un autobuz si sa vada ca majoritatea au AC, ca exista o aplicatie decenta, ca se poate plati cu cardul in vehicul, ca avem tarifare pe timp, ca s-au mai imbunatatit traseele, ca au mai aparut niste benzi de transport public, samd.


Hai să nu exagerăm. Transportul electric e blocat în trecut. 2/3 din autobuze sunt Citaro vechi, câte au AC funcțional sau validatoare noi? Avem câteva benzi pentru autobuze și troleibuze, tramvaie care încă circulă pe dale OR. Transportul public de suprafață parcă a încremenit în timp, și o spun din postura unuia care îl folosește zilnic. Pare că se anunță niște schimbări, acum să vedem ce se va întâmpla.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. orex

andrei11 wrote here:
Cui nu-i convine să se mute sau la Slobozia ( municipiu reşedinţă de judeţ ) sau să nu calce prin centru, să-şi ia casă pe strada Heleşteului în Bucureşti şi să nu iasă de acolo, să stea în bula lui oxigenată.
Municipiul Slobozia / strada Heleşteului din Bucureşti niciodată nu o să se compare cu Magheru indiferent câte taxe se vor pune pentru poluare, respiraţie, fum de ţigară sau mai ştiu eu ce.
Vreţi să trăiţi în Bucureşti şi să aveţi aer ca în  Slobozia. Uite că nu se poate.
Taxa de centru. Dar de ce nu taxa de Mihai Bravu,  ce, credeţi că la mine în Piaţa Iancului e raiul pe pământ în ceea ce priveşte traficul rutier ?
____________________
Eu spun altceva, să se facă litru de benzină 20 lei pentru autoturismele proprietate particulară. Ai bani, circuli, n-ai bani stai sau în Municipiul Slobozia sau pe str Heleşteului din Bucureşti.
Valentin wrote:
"Taxa" asta ii afecteaza si pe cei care NU folosesc masina 24/7, de ce trebuie sa platesc "taxa" ta cu sanatatea mea?

Este o afirmţie nonsens, uite,   eu plătesc taxa, numai aşa, de-a  :twisted: şi te poluez în continuare.  Ce  ai rezolvat ? Plătesc, poluez. Nu aşa se scapă de poluare, prin taxă. Să se facă  litrul de benzină 20 lei să vedem ce iese.

Ai masina Euro 6, deci, de ce te agiti ca sifonul?
”Proletari din toate tarile, uniti-va!”  :rofl:
PS
Platesti cotizatia lunara pentru sanatate (CASS), ani in sir, chiar daca nu calci pe la doctor si, poate te tin baierele sa ”te servesti” la particular? Sau, tu, nici aia nu! ;)
Dupa tine, de ce ai plati impozitul la casa din Cuca Macaii, pe un an intreg, daca stai acolo 2 luni pe an?! Numai ca-ti apartine?! Nu te oripileaza faptul ca platesti anual parcarea (nu-i cazul tau), RCA si impozitul la masina, chiar daca numai o speli la cateva luni?! :no:

 


  • Utilizator anonim 2
  • Posted:
  •  

Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. Utilizator anonim 2

Traim practic la comun in acest oras; inevitabil actiunile unora sint daunatoare altora in anumite situatii, in altele poate fi invers. Nu cred ca trebuie pusa problema asa, antagonizind categorii de cetateni. E o cale prin care incompetenta autoritatilor poate scapa neobservata.

Nu stiu pe citi cunoasteti voi care sa fie genul "nascut in masina". Eu nu cunosc pe nimeni, vecin sau prieten. Poate ca unele deplasari ar fi evitabile dar nu sint eu in masura sa judec. De asta consider ca majoritatea covirsitoare a celor care sofeaza prin oras o fac cu un motiv intemeiat.

Cit despre progresele actuale in transportul in comun din Bucuresti? Mai e mult pina departe :)
Noroc cu metroul ca ma duce cam peste tot unde se intimpla sa am nevoie. Cu STB-ul am mers doar o data sau de doua ori pe an si mereu s-a lasat rau. Pe linga jegul omniprezent, mirosuri pestilentiale si hurducaturile din tramvaie, am avut si incidente cu controlorii extrazelosi sau cu unii calatori. Chestiile astea nu se sterg usor din memorie si trebuie sa faca niste schimbari cu adevarat radicale sa ma convinga sa le calc iar pragul, cu placere.

 


Re: Vinieta de Bucuresti si taxa de centru. orex

”O fac dintr-un motiv intemeiat”.
Aiurea, din comoditate, ca nu s-au nascut la volan!
Vezi tu ca-i full parcarea de la Straulesti, cu toate facilitatile sale?!
PS
Uite-ma, am renuntat la automobil, pentru a ma deplasa la, si de la, serviciu cu ”omida” pe M5.1!
Am asteptat asta de mi s-a acrit, si am avut automobile, pe ”persoana fizica”, inmatriculate incepand cu 1993! Sa nu omit, am autoturism incadrat la clasa de poluare E6, deci, ar putea sa ma doara ”la bașcheți” ca exista o astfel de initiativa, nu?! ;)
Subsemnatul e de acord sa fie introdusa taxa de Centru, indubitabil, in interiorul ”inelului”. Iti permiti, circuli cu auto personal, nu, ai alternative! E ca la tren, sau ca la avion, te tin baierele, mergi la clasa I/business class, daca nu, la economic!  :yes:

 


Go to page:  1  ... 21 22 23 24 25 26 27
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Totul despre București  • 
Choose destination

Since our 2296 forum members have written 422366 posts in 5262 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use