MetrouLucrări de modernizare și extindere a infrastructurii pentru metrouM5 Drumul Taberei - Eroilor - Iancului - PantelimonM5 • Tronsonul Eroilor - Iancului • Lucrări în 202x - 20xx

 

Topic: Discutii generale despre Tronsonul Eroilor - Iancului

50 posts, 8911 views
 
Go to page:  1 2 3 4
 
 

📖 Pagination options
  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale despre Tronsonul Eroilor - Iancului sab

Chiar daca ar fi si acele stații tot cu peron suprapus, nu vad problema. Ba chiar este mai bine, se separă fluxurile de calatori.
Problema nu este ca stațiile Cișmigiu, Moșilor si Traian au peroane suprapuse, ci ca, așa cum spuneam, ne-a luat 30 ani să ne dam seama că nu se poate altfel. Ce să vezi, ne-am trezit si noi la realitate în anii 2020 și am descoperit cât are lățime bulevardul....
La Universitate problema va fi , din nou, corespondența chinuită care se preconizează. Ca, deh, nu o să vrea nimeni să dărâme pasajul pietonal și să facă o stație M5 corectă, pe centrul intersecției.

 


Re: Discutii generale despre Tronsonul Eroilor - Iancului subway guru

Nu este adevarat, s-a studiat solutia cu linii suprapuse dar in galerie rectangulara dar si atunci s-a gasit un dastept sa se opuna fara un motiv temeinic.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale despre Tronsonul Eroilor - Iancului sab

Dar care este problema cu galeriile rectangulare suprapuse ? Văd că și la stația Moșilor, deși este o stație suprapusă, liniile sunt în diagonală. Mie mi se părea mai normal să fie sinele fix suprapuse, pentru o corespondență mai facilă. Nu să trecem prin peronul activ al liniei de jos ca sa ajungem la linia de sus.
Sau, dacă vii de pe M7 si vrei sa ieși din subteran pe la ieșirile M5, trebuie să te saluți cu toți calatorii M5, de la ambele peroane. Că nu îmi imaginez ca stația M7 să aibă acces altfel la ieșirile M5, ci fix pe modelul Unirii sau Victoriei (aici este si mai trist, străbați tot peronul M2 sa ajungi la ieșirea de la bd Aviatorilor). Repetăm aceleași greșeli ?
Screenshot 2023-05-11 072046.jpg (102.84 KB; downloaded 1491 times)

 


Re: Discutii generale despre Tronsonul Eroilor - Iancului subway guru

Principala problema la linii suprapuse e ca liniile au declivitati diferite (Mrex ar prefera linii paralele cu declivitati cat mai dulci din ratiuni de exploatare cat mai economica). Alta problema grea e ca nu prea poti instala o bretea incrucisata intre linii mai ales ca nu ai latime suficienta intre fronturile construite, plus ca e o belea intreaga translatarea scuturilor prin statie. Ar mai fi si altele pe care nu le mai mentionez.
Ce mai conteaza cand ne impiedicam intr-un gard fie el si istoric!…si nu e prima data…

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale despre Tronsonul Eroilor - Iancului sab

Bun, le-am făcut suprapuse, dar de ce nu sunt linie peste linie și peron peste peron, care este dezavantajul?

 


Re: Discutii generale despre Tronsonul Eroilor - Iancului subway guru

Ce rost ar avea sa pui tunel peste tunel?

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale despre Tronsonul Eroilor - Iancului sab

Am zis mai sus, să nu treci prin peronul activ al celeilalte linii, așa s-ar separa mai bine fluxurile de călatori. Ca să ies din subteran folosind ieșirile M5 trebuie sa mă întâlnesc cu calatorii M5 si cu cei care schimbă magistrala.
Nu mai spun că in soluția din schița oficială am la dispoziție la linia de jos pentru trafic doar jumătate de peron (zona efectivă de suprapunere a peroanelor) unde trebuie să pun scările fixe, rulantele, lifturile, șamd . Dacă ar fi peron peste peron aș avea mai mult spațiu la dispoziție.

Se vede si in schița de sus (cea oficială) că, datorita faptului că nu am peron peste peron am mai multe scări la peronul de sus si mai puține la peronul de jos , ca si cum traficul maxim ar fi către ieșirea din stație, nu către corespondență.  Însă traficul maxim va fi jos, nu sus.
Ba mai mult, mă gândesc că , datorită spațiului îngust la dispoziție, voi avea soluția improvizată de la Eroilor1 peron central, câte o scară rulantă (și va trebui să ghicesc sensul) vs câte două rulante lipite, cum am la fosta linie 4.

Mai jos la ce mă gândesc.
Mosilor-propunere.jpg (100.37 KB; downloaded 1249 times)

 


Re: Discutii generale despre Tronsonul Eroilor - Iancului Valentin

Cine spune ca la Mosilor (unde e corespondenta la care faci referire) nu o sa fie o legatura la ambele peroane si la vestibul? O sa poti sa iesi la suprafata prin accesurile M5 direct prin vestibul, fara sa trebuiasca sa taxezi (asta daca si cei care vor proiecta M7 vor fi la fel de consecventi). Trebuie sa tinem cont ca M7 o sa fie, cel putin la nivel de peron sub M5.

Excluzand acum Mosilor, la Traian si Cismigiu mai crezi ca e o problema asa mare ca nu sunt suprapuse perfect?

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale despre Tronsonul Eroilor - Iancului sab

O sa fie legătură la ambele peroane, normal. Problema este dacă legăturile din corespondenta M7-->M5 către cele două peroane sunt independente sau trebuie sa treci mai întâi în "vizita" pe la peronul de jos ca să ajungi la cel de sus al M5.
Uita-te cu atenție la schița de sus, cu săgeata portocalie, mie așa îmi pare, ca trebuie sa treci mai intai pe la peronul de jos ca sa ajungi la cel de sus . Nici nu vad cum pot sa faca altfel, având in vedere suprapunerea pe doar jumătate de peron.

Daca stațiile M5 si M7 vor fi cu vestibul/pasaj comun (precum Victoriei) ar fi ok, însă nu cred ca va fi așa, deoarece corespondenta vine pe jos, nu pe la nivel de vestibul. De ex eu nu vad cu o sa ajungi din statia M7 la iesirile din rondul Izvorul Rece. Crezi ca va fi ditamai pasajul subteran cat toata statia M5, de unde se pit separa fluxurile către M7 de cele către M5, fără sa folosești corespondenta, cum este la Unirii ?
Chiar si in ipoteza unui vestibul comun, nu mi se pare ok sa trec printre calatorii de la peronul de jos ca sa ajung la linia de sus.

La Traian si Cișmigiu, pentru ca nu sunt stații de corespondenta, nu mi se pare o problema ca nu sunt suprapuse perfect. Doar la Moșilor, din cauza corespondentei, care nu as vrea sa fie una nefuncțională, cum sunt acum toate corespondentele noastre si cum se preconizează si cea de la Universitate.
Mosilor 2.jpg (253 KB; downloaded 1143 times)

 


Re: Discutii generale despre Tronsonul Eroilor - Iancului Valentin

E din cauza schitei, care nu prea mai reflecta realitatea, atata pot sa zic. Iar legat de legatura de la Universitate 8m latime pentru corespondenta e mai buna sau mai putin buna ca la Unirii?

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale despre Tronsonul Eroilor - Iancului sab

Ar fi mai bine, bineinteles. Insa nu vad cum ajungem la 8m latime fara sa demolam din pasajul pietonal.
Dacă schita nu mai este de actualitate, așteptăm noile schițe, sa vedem... 😀

 


Re: Discutii generale despre Tronsonul Eroilor - Iancului Valentin

Ideea de baza e ca trebuie putina incredere in proiectanti, asta as vrea sa punctez. Ca pot aparea anomalii, tot ce e posibil, dar de obicei anomaliile apar din lipsa de dialog intre institutii, blocarea in hartii s.a.m.d.

 


  • sab
  • Posted:
  •  

Re: Discutii generale despre Tronsonul Eroilor - Iancului sab

Eu am încredere, mai ales ca sunt alții, doar semnalam ce neajunsuri cred ca are planul-tema,  astfel încât sa se analizeze și corecteze.  Sper ca am învățat ceva din greșelile trecutului.
Și la Eroilor au existat modificări fata de planul-tema (peronul nou), dar totuși au dat-o în bara cu lifturile.

 


Re: Discutii generale despre Tronsonul Eroilor - Iancului subway guru

@sab
Construirea a doua tunele perfect suprapuse afecteaza stabilitatea ambelor iar tasarile la suprafata se cumuleaza.

P.S.
Eu am incredere in noii proiectanti pentru ca in mare parte sunt fosti angajati la Metroul SA si au suficienta experienta, nu sunt niste incepatori!

 


Go to page:  1 2 3 4
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: M5 • Tronsonul Eroilor - Iancului • Lucrări în 202x - 20xx  • 
Choose destination

Since our 2297 forum members have written 422378 posts in 5262 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use