Zona metropolitană BucureștiGeneralități despre transportul în comun din București și Ilfov

 

Topic: Eliberarea titlurilor de călătorie (sisteme de ticketing)

984 posts, 303404 views
 
Go to page:  1  ... 7 8 9 10 11 12 13  ... 71
 
 

📖 Pagination options
Re: Stiri, noutati, perspective serafim

Nota Bene: Cred că autorul articolului din EVZ a încurcat nițel borcanele în prima frază. Cele 200 de călătorii vor fi valabile pentru un abonament valabil pe TOATE liniile urbane (cum reiese de fapt din relatare) și nu pentru cele de pe o linie urbană.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Dr2005

serafim wrote:
Bucureştenii nu vor mai putea circula după bunul plac pe mijloacele de transport în comun. Pe o linie urbană, numărul de călătorii va fi de cel mult 200, iar pe două linii, de 120.

Sursa: RĂZVAN VĂLCĂNEANȚU
Cei care aleg să îşi încarce portofelul electronic cu 50 de lei, adică cu un abonament lunar, vor putea circula cu autobuzul de maximum 200 de ori în cele 30 de zile.
Pe de altă parte, cei care vor opta pentru un abonament valabil pe două linii urbane vor putea taxa maximum 120 de călătorii.
"Hotărârea a fost luată în Consiliul de Administraţie al Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB). Propunerea va fi supusă aprobării Consiliului general al Capitalei. Nu era normal să ai un număr nelimitat de călătorii", a explicat, pentru EVZ, directorul general al Regiei, Viorel Popescu.
Maximum 6-7 călătorii pe zi
Un simplu calcul a aratăt că, dacă o persoană circulă cu mijloacele de transport în fiecare zi, aceasta poate efectua maximum 6,6 călătorii. În opinia directorului Popescu, bucureşteanul va fi obligat, prin această măsură, să valideze şi să fie mai responsabil.
"Practic, acum omul nu validează cardul pentru că nu este obligat. Astfel, noi nu ştim şi nu putem face o statistică reală a numărului călătorilor. Eu cred că 200 de călătorii pe lună sunt suficente", este de părere Viorel Popescu.
FACILITATE
Abonametul de o zi, plătit şi prin SMS
Membrii Consiliului de Administraţie (CA) de la RATB au decis ca abonamentul de o zi să poată fi plătit ca şi până acum, dar şi printr-un simplu mesaj de pe telefonul mobil.
Dacă propunerea, care a trecut de CA joi, va fi validată şi de Consiliul General al Capitalei, călătorul va fi taxat cu maximum 9,6 lei atunci când va trimite SMS pentru a cumpăra dreptul de a circula cu RATB-ul o zi.
Opt lei va însemna valoarea abonamentului, iar tariful perceput de operatorul mobil va fi de maximum 1,6 lei, a precizat, pentru EVZ, directorul general al RATB, Viorel Popescu.
"Sistemul va fi funcţional în câteva luni, urmând ca, după ce avem avizul aleşilor generali, să demarăm discuţiile cu operatorii de telefonie mobilă. Aceştia nu pot percepe mai mult de 1,6 lei pentru un SMS", a mai spus Popescu.
Potrivit acestuia, sistemul de plată cu ajutorul telefonului mobil va fi implementat într-o primă fază pentru abonamentele de o zi, urmând ca pe viitor să se poată plăti şi călătoria, abonamentul sau alte pachete de călătorie ale Regiei.
Cert este că, pentru a se putea pune în aplicare acest sistem, mijloacele de transport vor trebui conectate la un soft special.


Citiţi mai mult: Abonamente RATB cu număr limitat de călătorii - Bucureşti > EVZ.ro http://www.evz.ro/detalii/stiri/aboname ... z1ohl7dZdK
EVZ.ro


E o porcărie, pur şi simplu va aglomera inutile unele mijloace de transport. De exemplu, ca să mergi de la Tricodava la Apaca vei fi nevoit să te înghesui în 105, nu o să mai poţi merge cu 41 + 35 sau 41+25+139 şi să ajungi mai repede.

 


Re: Stiri, noutati, perspective SprinterXP

Inca o dovada ca RATB vrea sa scape cat mai rapid posibil de calatori, mai intai prin reducerea masiva de parc din luna Martie a anului trecut, apoi prin divizarea liniei 102, iar acum asta. Ce va mai urma oare :?:

 


Re: Stiri, noutati, perspective George

200 de calatorii pe un abonament lunar nu e, in sine, foarte restrictiv. Daca circuli in fiecare zi, poti schimba trei
mijloace de transport la dus, trei la intors.
Avand in vedere ca in week-end deplasarile sunt mai rare, s-ar putea ajunge chiar la mai mult.
E interesanta ideea de a obliga la validare in toate cazurile, in sine nu e rau, doar ca aparatele alea functioneaza ingrozitor de prost, sunt foarte in-sensibile.
Sigur, depinde foarte mult daca chiar vor sa adapteze traficul cerintelor (mai putin probabil, daca ne uitam la faze gen 102 si supradimensionatul 668), ori daca vor de fapt sa descurajeze calatorii. Om vedea.

 


Re: Stiri, noutati, perspective Gabi23

O idee cat se poate de tampita! Si cand ma gandesc cata lume urla pe aici ca "Adrian Crit bla bla bla demisia"  :evil:. Acum nimeni nu mai zice nimic ca avem un Psittacula cyanocephala   la conducerea RATB! Numai masuri proaste a luat pana acum de cand a fost pus in functie! Macar Crit tot a mai facut ceva bun... si ar fi urmat niste chestii interesante de care s-a ales praful  :evil:.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Dr2005

George wrote:
200 de calatorii pe un abonament lunar nu e, in sine, foarte restrictiv. Daca circuli in fiecare zi, poti schimba trei mijloace de transport la dus, trei la intors.

E o tâmpenie, sunt relaţii pe care nu se merită să aştepţi traseul direct (că vine prea greu sau nu face faţă)... închipuiţi-vă cum o să arate 11 sau 35, dacă va fi eliminată posibilitatea de a utiliza 25 + 1, respectiv 1 + 232. În plus, sunt o gorază de situaţii în care trebuie validate două călătorii în acelaşi vehicul, de exemplu cei care merg de la Pasajul Mărăşeşti la Şos. Mihai Bravu (şi care, teoretic, au nevoie de 3 călătorii, dar, practic, vatmanii nu prea schimbă semicursa şi la Poşta Vitan). E o mare bătaie de joc, nicăieri în Europa nu există o asemenea regulă tâmpită. Doar la Metrorex (deşi acolo ai şi alternativa unui abonament nelimitat, iar Metrorex nu te arde la buzunar la schimbarea trenului) şi la Tulcea se mai întâmplă aşa.

 


Re: Stiri, noutati, perspective subway guru

Dragii mei, conform umilei mele opinii, exista solutii la orice problema 'tehnica', doar sa existe vointza pt 'implementare'...
Pt calatorii ce au nevoie sa schimbe mai multe mijloace de transport pt a ajunge la destinatie pe 'parcursul optim' (adica cel cu durata minima de parcurs), s-a inventat de mult titlul de calatorie cu 'limita de timp' sau cel cu 'limita de zona'...poti schimba si face transferuri de cate ori vrei, atata vreme cat te incadrezi in limita de timp, respectiv limita de distantza...
Baza tehnica exista...vointza inca lipseste...

 


Re: Stiri, noutati, perspective emilacke

Ma intreb: oare cum stau cei de la Ratb cu incasarile?, pt ca vineri, cand am fost la service sa imi iau masina de la reparat, am folosit 323, iar atunci cand am validat cardul de calatorii, am primit cateva priviri mirate. Este adevarat ca autobuzul vine din Ferentari, dar totusi...isi scoate banii cursa asta? Sau este o situatie destul de generala in oras?

 


Re: Știri din București Dominatrix

subway guru wrote:
Pt calatorii ce au nevoie sa schimbe mai multe mijloace de transport pt a ajunge la destinatie pe 'parcursul optim' (adica cel cu durata minima de parcurs), s-a inventat de mult titlul de calatorie cu 'limita de timp' sau cel cu 'limita de zona'...poti schimba si face transferuri de cate ori vrei, atata vreme cat te incadrezi in limita de timp, respectiv limita de distantza...
Baza tehnica exista...vointza inca lipseste...
Daca introduci tarifarea pe ora, avand in vedere traficul infernal de la anumite ore din multe zone, poporul o sa urle ca sta blocat pe "banii lui" in tramvaie si autobuze la randul lor prinse in ambuteiaje. In aceasta eventulitate, pentru a creste incasarile, in practica RATB'ul mai mult ca sigur va creste durata semicursei (pe hartie) pe trasee, incurajand astfel mersul "la cursa pierduta" si scaderea vitezei comerciale cat mai mult posibil.

 


  • Mircea G
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Mircea G

Limitarea numarului de calatorii la un abonament este un alt cretinism marca RATB . Nu conteaza ca sint 200 , ideea este enervanta . Validatoarele nu functioneaza , la fiecare urcare trebuie si cei cu abonament sa se inghesuie pe linga ele ...cert este ca pina acum cei cu abonamente au fost cei mai buni platnici . Ca in RO ,mereu cei buni platnici sint frecati . Tot ei sa valideze .
Daca vor totusi sa introduca acest sistem cu calatorii limitate , sa faca si raportarea calatoriilor nefolosite . Este perfect legal si corect .
In alta ordine de idei , eu cred ca este primul pas spre segmentarea altor linii de transport pt a cistiga mai multi bani pe cursa .

 


Re: Stiri, noutati, perspective DanCld

Atat timp cat pretul unei calatorii e mentinut din motive pur sociale la1.3ron nu trebuie sa ne miram ca se cauta variante de "ocolire" - linii mai scurte, suprataxarea "suportului" pe care e incarcat "biletul", abonamente cu numar limitat de calatorii... Probabil nu s-ar fi ajuns aici daca am fi platit din start ~1euro / calatorie, unde prin calatorie intelegem 1h-1h30m de plimbare cu orice mijloc de transport de la validare. Acum schimbam 3 mijloace de transport si tot banii aia ii dam in cazul in care nu avem abonament.

(Comparativ in Praga biletele normale valabile atat in autobuz cat si in metrou sunt ~1euro/30min , ~1.3euro/90min - daca imi aduc aminte bine. Mai spre vest tarifele sunt in zona 2-2.2euro, tot cu timp limitat).

 


Re: Stiri, noutati, perspective lecter

Bineinteles ca nu se mentioneaza nimic despre pensionari, care ar trebui pur si simplu sa vina cu buletinul sa-si ia card ACTIV nominal gratuit si sa fie pusi sa VALIDEZE! Un cretin Popescu asta...sper ca RATB-ul sa fie cu adevarat subordonat complet AMTB-ului, Crit chiar a fost mai competent decat asta care chiar nu are absolut nici o treaba cu functia ocupata (lucru care se vede inclusiv in declaratii).

 


Re: Stiri, noutati, perspective Lohengrin

Daca RATB-ul se asteapta la cresterea incasarilor dupa magaria cu limitarea numarului de calatorii, inseamna ca sunt chiar intr-o ureche. Ei au nevoie de o justificare pentru noi reduceri de personal, amputari de linii si in final concesie catre 3rd parties (a se citi "dubari"). Probabil ca linii cu procent mare de frauda gen 117 si 139 vor fi reduse ca frecventa sau inlocuite total de dube.
 Nu cred ca trebuie plans dupa "performantele" domnului Crit. Aceleasi decizii s-ar fi luat si sub conducerea sa.

 


Re: Stiri, noutati, perspective radu73

Daca nu iti convine ... mergi cu masina personala ... asta pare a fi ILOGICA masurilor luate de RATB.

Le prezinti petitii ... le faci calcule pe care si ei le stiu ... care ar reusi sa mai distribuie parcul rulant ... nu vor sa foloseasca fonduri nerambursabile UE pentru modernizarea si extinderea transportului electric ... motiveaza ca nu vor sa faca paralelisme (la petitia trimisa paralelismul era pe 15% din traseu), insa mentin altele vizibile si de pe Marte ...

Sincer nu stiu ce putem face ... astept propuneri

 


Go to page:  1  ... 7 8 9 10 11 12 13  ... 71
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Generalități despre transportul în comun din București și Ilfov  • 
Choose destination

Since our 2305 forum members have written 422932 posts in 5268 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use