Zona metropolitană BucureștiTotul despre București

 

Topic: Știri, noutăți, evenimente și discuții diverse

1714 posts, 387321 views
 
Go to page:  1  ... 7 8 9 10 11 12 13  ... 123
 
 

📖 Pagination options
Re: News shoppy

Da, montare, intretinere(gradinarit) si irigare gradini de pe bloc, castigatori expertii de la UTI  :lol:  :lol:  :lol:

 


Re: News Goldmund

http://www.spiegel.de/reise/aktuell/0,1 ... 55,00.html
nu am timp acum,dar pe scurt:
caile ferate castiga incet-incet teren fata de transportul rutier:
80% transport persoane si
70%marfa sunt trasportati pe autostrazi si soselele Germaniei.Restul e impartit intre transportul naval(f. dezvoltat in Germania/Franta,tarile din Benelux)si cel aerian,care castiga teren mai rapid decat caile ferate....
E adevarat,inainte sistemul rutier avea o pondere si mai mare de cele 80% si respectiv 70%.din trasportul total german.....
Ce date s-au prezentat aici,mai sus,e halucinant,eu v-am dat pagina germana,din revista cunoscuta "Der Spiegel"....Sunt convins ca tot asa si in USA o mare parte din marfurile americanilor sunt trasportate pe sosele(cred ca intr-o pondere mai mare ca in Germania-acum nu am timp sa caut paginile)Dar inca o data:nu subapreciez viitorul cailor ferate,nicidecum!Dar trebuie sa stim de ce tarile industrializate au ajuns la dezvoltarea lor,la eficienta inalta,la costuri f. mici pt. transprt:dezvoltarea sistemelor moderne  rutiere.Intr-un oras precum Bucurestiul,din contra,trebuie incurajat transportul in comun,dar care costa multi bani si mult,mult timp pana vor reface decalajele cu orasele din Occident.
pe curand
PS
Marfurile transportate pe caile ferate care trebuie sa ajunga in Bucuresti,nu trebuie sa ajunga in oras,in Bucuresti!Poate intr-un terminal de logistica,triajul de ieri,undeva langa Bucuresti!-si nu trebuie neaparat sa ocoleasca Bucurestiul prin campurile de vile si blocuri si birouri care s-au construit la nord de Bucuresti!Singurul ratinament pentru care as pastra acea centura cfr(uitati-va cum arata la "Podul Dambovitza-gasiti si o fotografie cu o linie ruginitasi plina de balarii!)ar fi infiintarea unei linii de tren interurban,cu mai multe statii suspendate,care intra in Bucuresti pe la Gara de Nord si traverseaza Bucurestiul ca un metrou-doar asa,dar tot ramane de facut o autostrada in imediata vecinatate a Cityului-cum?Cu ce sume?

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: News Utilizator anonim

Dâmboviţa, ornată cu salcâmi japonezi

Consilierii municipali au votat ieri înverzirea malurilor râului ce traversează Capitala.„Operaţiunea Dâmboviţa” presupune plantarea de frasini, tei, platani şi salcâmi japonezi. Deocamdată, malurile râului au devenit depozite de gunoi.
Potrivit proiectului adoptat în şedinţa Consiliului General al Municipiului Bucureşti de ieri, malurile Dâmboviţei, aflate până acum în administrarea sectoarelor 3,4,5 şi 6, vor trece în administrarea municipalităţii, respectiv în grija Administraţia Laucri, Parcuri şi Agrement Bucureşti (ALPAB). Edilul şef al Capitalei, Sorin Oprescu, a argumentat că spaţiul verde al Dâmboviţei aparţine de drept municipiului Bucureşti, potrivit unui decret din 1987 emis de Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România.

Hotărârea prevede ca reprezentanţii ALPAB să planteze 2.208 de pomi în alveolele rămase libere pe malul Dâmoviţei. În total sunt 4.603 de alveole, iar în 2.395 dintre acestea fiind deja plantaţi frasini, tei, platani şi salcâmi japonezi. De asemena, malurile Dâmboviţei vor fi înscrise în cartea funciară ca proprietate a municipalităţii. Deocamdată, responsabilii de la ALPAB nu au stabilit suma pe care o vor investi în „Operaţiunea Dâmboviţa”.

Licitaţie de 100.000 de lei
Planurile edilului nu se opresc aici. La 15 iulie va avea loc o licitaţie privind reabilitarea urbană a apei, licitaţie în valoare de 100.000 de lei. Potrivit caietului de sarcini, proiectul urmăreşte îmbunătăţirea microclimatului din jurul canalului de scurgere al râului prin reducerea temperaturii, modificarea umidităţii realtive a aerului pe timp de vară şi reducerea gradului de poluare auto în zonele adiacente. Plantele de râu vor avea potenţial ridicat de evapotranspiraţie şi perioadă de vegetaţie lungă.

De asemenea, Oprescu visează la un proiect cu finanţare europeană prin care să acopere zidurile de beton cu pereţi mobili care vor urca şi vor coborî odată cu nivelul apei. Şi podurile care traversează Dâmboviţa vor intra într-un program de igienizare. ”Vor avea jardiniere, va fi o amenajare civilizată pentru că nu poate să arate un curs de apă care străbate Capitala în acest fel”, a mai declarat Oprescu. Planurile primarului au un efect pozitiv în rândul bucureştenilor. „Poate că o să scăpăm şi noi de miros, de copaci uscaţi şi de pescari. Vara arată foarte rău, este verde şi miroase îngrozitor”, s-a plâns Nicolae Marin, vânzător în zona Regie.

Igienizarea, măsură „de criză”
În şedinţa de ieri s-au mai luat şi o serie de măsuri privind igienizarea oraşului. Astfel, firmele de salubrizare au obligativitatea să spele şoselele cel puţin o dată pe zi, şi mai nou, trebuie să folosească utilaje cu jet sub presiune pentru spălarea carosabilului. „Praful din cauza traficului este o altă sursă de poluare şi de aceea e nevoie de această metodă pentru a curăţa eficient trotuarele”, a explicat viceprimarul capitalei, Mircea Raicu.

De asemenea, proprietarii de terenuri virane în municipiul Bucureşti au obligativitatea să le împrejmuiască, şi să le asigure salubrizarea şi igienizarea. În schimb, cei care organizează şantiere de construcţii trebuie să aibă un contract cu o firmă de salubrizare sau să-şi asigure singuri salubrizarea în zonă.

Perpignan, decorat cu flori
În ţările din vest, malurile râurilor care străbat oraşele sunt foarte atent amenajate, fiind un punct de atracţie atât pentru localnici, cât şi pentru turişti. De pildă, malurile micuţului canal ce străbate oraşul francez Perpignan sunt acoperite de gazon şi împodobite cu flori colorate. În apropierea teraselor arbuştii ornamentali completează peisajul.    

http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti...71053.html€

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: News Utilizator anonim

Pierdem finala Europa League din 2012?  Lipsesc 14 milioane de euro
Pentru lucrările din 2010 la stadionul National Arena sînt necesari 48 de milioane de euro. Primăria Capitalei a bugetat doar 34, şi acuză că Guvernul n-a dat decît promisiuni.

"Noul stadion trebuie făcut la timp, e o prioritate naţională. Sînt vremuri mai dificile, dar acest stadion este şi o prioritate a Guvernului, nu doar a Primăriei Generale, pentru că este vorba de un parteneriat. E şi o chestiune de mîndrie naţională". Este una dintre ultimele declaraţii ale premierului Emil Boc, în legătură cu National Arena.

În ultimele 18 luni, doar Primăria a plătit
Vorba lui nea Iancu, "parteneriatul" în cauză e sublim, dar lipseşte cu desăvîrşire. Surse din Primăria Capitalei susţin că "în 2009 şi în primele 6 luni din 2010, Guvernul n-a mai dat nici un ban la National Arena. Toate cheltuielile au fost susţinute de Primărie. Guvernul a dat la început, în 2007, 70 de milioane de lei şi în 2008 a mai dat 14 milioane de lei". Guvernul a finanţat lucrările cu doar 20 de milioane de euro, din cei 100 de milioane de euro cheltuiţi pînă acum.

http://www.gsp.ro/fotbal/nationala/pier...96434.html€

 


Re: News Gabi23

Apocalipsa lui Oprescu: Bucureştiul cu apa până la etajul 3 al Spitalului Universitar

Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, susţine că, în cazul unor ploi torenţiale, nu se mai poate vorbi doar de anumite zone inundabile, ci de o mare parte a Capitalei s-ar inunda. În scenariul prezentat de Sorin Oprescu apa ar putea ajunge până la etajul 3 al Spitalului Universitar, potrivit gandul.info.

În cazul unor ploi torenţiale, zonele inundabile în Bucureşti, sunt Giuleşti Sârbi, Bulevardul Iuliu Maniu, Apărătorii Patriei, Progresului şi 1, 5 kilometrii de pe Şoseua Alexandriei. Sorin Oprescu  a declarat că dacă se va rupe barajul de la Ciurel, cotele de apă vor ajunge până la etajul 3 la nivelul Spitalului Universitar.

" Dacă numai se crapă atunci poţi să dai drumul la apă în timp util ca să nu se rupă de tot. Există debuşeuri şi pentru Dâmboviţa, există şi pentru salba de lacuri, dar asta nu înseamnă că stai şi dormi ca să ajungi în situaţiile astea pe care nu şi le doreşte nimeni", a declarat primarul general al Capitalei.

Oprescu a precizat că pentru zonele cu potenţial mare de inundabilitatea sunt pregătite utilaje, pentru a interveni imediat ce meteorologii anunţă cantităţi mari de apă. "Sunt pregătite să intervină 45 de utilaje ale societăţii Apa Nova şi 15 ale noastre", a mai spus Oprescu.

Nu este prima dată când primarul face predicţii în privinţa catastrofelor ce s-ar putea produce în Bucureşti. El a mai declarat cu ceva timp în urmă că la primul cutremur mare, Bucureştiul va avea 500.000 de victime, morţi şi răniţi. Sorin Oprescu a făcut aceste estimări pe baza studiilor specialiştilor Institutul de Cercetare în Constructii (INCERC). "Anul trecut, ei spuneau că în urma unui cutremur de 7  pe scara Richter ar muri 450.000 de bucureşteni, dar asta numai dacă seismul s-ar produce noaptea, în jurul orelor 21.00. Pe timpul zilei, numărul victimelor s-ar reduce cu 46%".

Experţii INCERC au mai spus că numărul morţilor ar putea fi chiar mai mare din cauza avarierii spitalelor.

http://www.realitatea.net/apocalipsa-lu...21912.html€

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: News Dr2005

Dacă se rupe barajul de la Ciurel, cum se pot inunda Bd. Iuliu Maniu şi Şos. Alexandriei, atât timp cât acestea se găsesc în amonte de baraj?€

 


Re: News Dominatrix

Aoleu, nu mai puneti stiri din astea ca mor...am apartament in Bucuresti undeva intr-o zona de "deal" (ma rog, vorba vine, adica e un deal destul de abrupt in zona). Apartamentul e la etajul 2, deci scap de inundatie daca (mi) se rupe C(i)urelul sau nu? Daca mi se inunda temnitza cine ma despagubeste? Dr.Oetker? Sau ma despagubeste in "natura"?

Poate (lui Oprescu) o sa (îi) crape C(i)urelul la iarna pe ger si vom avea asa un patinoar frumos in Bucuresti, incat si el se va da cu Saniuta prin oras, daca nu cumva deja se da cu ea in fiecare seara - cei care au mai mult de 22-23 de ani stiu la ce ma refer.  Parerea mea e ca i s-a suspendat si creierul, de cand viseaza in fiecare noapte la autostrada suspendata, cum zicea in presa acum cateva saptamani. Observ ca nu  ofera nici o solutie la problemele pe care le aduce in discutie, deci cel mult s-a speriat de inundatia mare precum calul de basina. Sau poate a pus ochii pe un teren sau vreo "proprietate" in zonele inundabile, mai stii? Un pret mai mic nu strica pe criza asta.

 


Re: News DanCld

Dambovita e, dupa toate standardele, o garla prapadita - in niciun caz nu va atinge debitul Dunarii pentru a se pune problema spargerii "barajului" de la Ciurel. Inundatii au mai fost in Bucuresti in anii '70 - de aici si decizia lu' tovarsu de regularizare a cursului si de construire a acelui lac de acumulare cu rol de "buffer" anti-viitura sau anti-inundatie. Dar dl. doctor a mai speculat aiurea si pe tema cutremurului; sa-i dam un mic "ignore" deocamdata...

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: News Tom

Dominatrix wrote:
Daca mi se inunda temnitza cine ma despagubeste?
Off-topic: asteptand reluarea noaptea a unui meci pe care nu-l vazusem, am nimerit pe un canal xxx si am vazut niste scene ca pentru "temniţa" aia. Cred ca n'am nimerit filmul potrivit, pentru ca nu mi-a facut nicio impresie, doar ca dominatrixa trebuie sa munceasca foarte mult, inclusiv sa mute masa cu tot cu sclava legata pe ea :lol: (o forma de mijloc de transport de interior :twisted: )
Ceea ce mi s'a parut insa "sexy" in filmul acela era ca la intervale destul de regulate (probabil neregularitatea venea dela cele care veneau din sensul invers), se auzea zgomotul unui tren sau mai curand metrou.
Daca se inunda temniţa, iti pui costum de scafandru, il iei pe pane doktore si il legi inauntru si il tii acolo si ii spui: "NU MA OPRESCU!" :twisted: :twisted:

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: News Tom

"Noul stadion trebuie făcut la timp, e o prioritate naţională. Sînt vremuri mai dificile, dar acest stadion este şi o prioritate a Guvernului, nu doar a Primăriei Generale, pentru că este vorba de un parteneriat. E şi o chestiune de mîndrie naţională". Este una dintre ultimele declaraţii ale premierului Emil Boc, în legătură cu National Arena.
Interesant cum piticania cu nume sonor in limba turca se trezeste sa vorbeasca de "mandrie nationala", adica de ceva impotriva caruia se lupta -- nu doar aici -- de peste 20 ani si mai bine. Si chiar asa, in sensul diluat in care se foloseste in ultima vreme, vedem iarasi mentalitatea balcano-damboviteano-mioritica, in care construim stadioane pe vreme de criza si din banii poporului. Si ma surpinde ca dupa ce bok nu decarteaza cascavalul, tot el vorbeste de aceasta mandrie.
Pensionarii si bugetarii, ca si poporul care traieste bine dar voteaza prost, se pot bucura ca de "beneficiile" TVA de 24% si altor scumpiri se va bucura cine va supravietui (si nu va pleca pana atunci) in 2014 si va casca gura la meciul secolului, cand vor veni din nou nord-coreenii sa castige ei cu 7-0 in fata unor infometati si de impozit forfecati. Cum mai spuneam in alt subiect, mai exista undeva langa Bucuresti un stadion din acesta, facut tot din mandrie, de data asta "comunala".

Apocalipsa lui Oprescu: Bucureştiul cu apa până la etajul 3 al Spitalului Universitar
Apocalipsa e acum in Moldova si nu e o apocalipsa, este finalul unui scenariu bine pregatit. Nu s'a facut nimic de 20 ani pentru prevenirea inundatiilor. Acum, oamenii vor fi fortati sa-si abandoneze proprietatile, in posesia carora vor intra in final altii, pentru care constructia de diguri va deveni "de importanta nationala", dar peste alte proprietati. Acesta e un alt fenomen foarte raspandit in lumea moderna, liberal-democrat-socialista. Desi este trist ca s'ar putea intampla in Bucuresti, par'ca imi vine sa spun ca Andre Linoge vazand prin televizorul spart prognoza meteo pentru "Furtuna Secolului": "Pare putin probabil, dar intotdeauna putem spera" :twisted: Iar daca apa va inunda guvernul in plina sedinta, nu pot spune decat: "Born in lust, turn to dust, born in sin, come on in" :evil:€

 


  • Mrs
  • Posted:
  •  

Re: News Mrs

Bucureştiul va avea cel mai ridicat grad de dezvoltare din Europa, în următorii cinci ani - studiu

Capitala României va avea cel mai ridicat ritm de dezvoltare dintre oraşele europene în următorii cinci ani, cu o rată medie de 7,2%, peste Sofia, Varşovia sau Praga, scrie publicaţia germană Handelsblatt, citând un studiu al institutului Oxford Economics. Bucureştiul ocupă primul loc şi în privinţa evoluţiei numărului de locuri de muncă, cu un avans mediu de 3,7% pe an, se arată în studiu.

Următoarele poziţii ale podiumului sunt ocupate de Sofia şi Varşovia. Capitala Bulgariei va înregistra o rată de dezvoltare de 6,3%, în timp ce Varşovia va creşte cu 5,7%.

Topul oraşelor europene cu cel mai ridicat grad de dezvoltare în următorii cinci ani:

1. Bucureşti - 7,2%
2. Sofia - 6,3%
3. Varşovia - 5,7%
4. Praga - 4,2%
5. Helsinki - 3,7%
6. Stockholm - 3,5%
7. Budapesta - 3,5%
8. Londra
9. Bruxelles - 3,1%
10. Oslo - 3%


http://www.zf.ro/proprietati/bucurestiu...iu-6537464

Speram sa se intample...  :!:  :!:€

 


Re: Diverse telvanni

De cateva luni a inceput si sotia mea sa recicleze. Acum avem in casa inca un cos doar ptr plastice. Ideea e ca e de mers o gramada cu ele pana la containerele speciale, poate ca ar trebui mai dese.

 


Re: News shoppy

Sectoarele 1 si 6, blocate

Din cauza lucrarilor de la Carpati, coada pe Grivita este la Grivita(Aschiuta pentru cine nu a inteles).
Din cauza blocarii centurii Chitila - Militari, coada la Pasaj Grand era tot la Grivita pe Grivita(si probabil la Mihalache pe Turda).
Ciurel era inca blocat spre Grand la ora 10.
Mai sunt si lucrarile de la Lujerului.

Deci evitati Bucurestiul, cadou de 1 august.

 


  • Mrs
  • Posted:
  •  

Re: News Mrs

Un articol interesant... Sa-l vada si stimabilul Dr Oetker

http://www.evz.ro/detalii/stiri/cum-ar- ... 02176.html

 


Go to page:  1  ... 7 8 9 10 11 12 13  ... 123
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Totul despre București  • 
Choose destination

Since our 2296 forum members have written 422363 posts in 5262 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use