Zona metropolitană BucureștiTotul despre București

 

Topic: Știri, noutăți, evenimente și discuții diverse

1714 posts, 387415 views
 
Go to page:  1  ... 6 7 8 9 10 11 12  ... 123
 
 

📖 Pagination options
  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: Stiri, noutati, perspective Utilizator anonim

Dl. Gheorghe Aron a trecut pe postul de director de exploatare al RATB (al doilea dupa directorul general).

 


Re: News Goldmund

In atentia celor cu putere decizionala
(si pentru @De Simon),
deoarece eu lucrez la o minicipalitate din Germania(al unui oras mare de aici)avand documentatia a sute de orase germane,nu am intalnit nicaieri o centura feroviara completa,a unui mare oras german.Am scris toate acestea conducerii CNADNR,cu o propunere discutata de mine si cativa specialisti germani,colegi.Acestia au ajuns la concluzia ca pentru Bucuresti este imperios necesar in imediata vecinatate a nuceului marelui oras(precum are de doua decenii Parisul-si asta nu poate fi decat actuala Centura rutiera existenta si nu viitoarea-la anul si multi ani!-autostrada care va ocoli Bucurestiul la cativa zeci de km. departare de oras!-ce bucurestean care incearca sa ocoleasca centrul,va merge pe asa ceva?)o autostrada pe cel putin trei benzi /sens,cu intersectii care sa serveasca in mod separat toate directiile.Singura solutie ar fi scoaterea liniei CFR,care mai este folosita doar partial,mai ales ca orasul Bucuresti scoate toate liniile ferate din oras.....si,constructia cat mai rapida a autostrazii.Am primit un raspuns oficial,semnat de o doamna responsabila,"purtatoare de cuvant",care mi-a explicat ca la Centura CFR nu se renunta si ca oricum,intr.-un viitor(de nimeni stiut-si cat va costa,in plus fata de Centura actuala!)va incepe adevarata autostrada de ocolire a Capitalei.

Asadar,se incearca o carpire,un compromis scump,pagubos,nerentabil,cu un viitor incert(vezi viitoarea autostrada de ocolire-cand va incepe constructia ei?),care toate la un loc nu vor ajuta in nici un fel degajarea Bucurestiului de aglomeratie....
Poate se gaseste cineva aici cu destula putere decizionala si sa analizeze mai bine toate variantele posibile pentru o adevarata centura rutiera a Bucurestiului.Actuala optiune,cu o Centura largita la doar doua benzi/sens ,dar mai ales cu intersectii nerezolvate si de nerezolvat pentru toate directiile!-si o viitoare autostrada f. scumpa(tinand cont de pretul terenurilor din nord,presupun ca va fi cea mai scumpa autostrada din lume-serios!)dar mai ales prea departe de nucleul Bucurestiului pentru ca intr-adevar sa preia din circulatia orasului,dupa cum am spus,nu este de loc o solutie buna.
Pentru acuala Centura posibil transformata in Autostrada "vorbeste" de la sine si faptul ca nu ar fi nevoie de expropieri,din moment ce terenul CFR-ului este al Statului Roman.
Se incumeta cineva ?



+

 


Re: News DeSimon

Eu chiar nu inteleg dece nu se renunta la calea ferata de pe centura. Chiar sustin transportul feroviar in Romania, dar sa se faca linii adevarate, fara pasaje la nivel cu strazile si care trec in curtea oamenilor. Daca linia e nefolosita, poate fi desfintata. Partile inca folosite ar putea fi pastrate sau deplasate putin mai departe. Atunci cu locul castigat se poate face o autostrada cu 2 benzi/sens, ce ar fi chiar suficient. La intersectii, ajung doar bretele simple cu un rond pe drumurile intalnite.

In orice caz o centura mai indepartata ar fi chiar inutila (in afara, poate, de legaturi gen A1-A2). Deja cea actuala este destul de indepartata de oras.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: News Dr2005

DeSimon wrote:
Eu chiar nu inteleg dece nu se renunta la calea ferata de pe centura. Chiar sustin transportul feroviar in Romania, dar sa se faca linii adevarate, fara pasaje la nivel cu strazile si care trec in curtea oamenilor. Daca linia e nefolosita, poate fi desfintata.


Sunt folosite toate tronsoanele, doar că majoritatea trenurilor trec pe timp de noapte, tocmai din cauza trecerilor la nivel proiectate cu posteriorul acum 30 de ani. Problema - pentru unii - e că toate trenurile de pe centură sunt de marfă (că e ruptpodul de la Grădiştea şi rupt va rămâne). Însă profitul unei companii feroviare (implicit a gestionarului de infrastructură căruia i se plăteşte TUI) iese tocmai din traficul de marfă. Iar când ai 60 km de linie, din care vreo 30 cu linie tip UIC 65 (mai ,,mare" chiar decât cea de pe Bucureşti-Constanţa) trebuie ori să fi complet dus cu capu', ori să ai firmă de fier vechi (30 km de linie * 65 kg/metru liniar + macaze, încrucişări, linie dublă pe unele porţiuni, semanlizare etc.).

Să dau şi câteva exemple:
- alimentarea CETurilor cu cărbuni şi păcură se face pe calea ferată. Vă daţi seama de câte camioane ar fi necesare să transporte cărbunii şi păcura?
- toată marfa Eurpean Drinks/European Food vine cu trenul la depozitul de pe centură (pe lângă Carrefour) în vagoane frigorifice, de unde s încarcă în dube şi camioane şi pleacă la magazine. Având în vedere că vin câte ~10 vagoane cu o încărcătură medie de 35 de tone fiecare... câte camioane sunt necesare pentru toată marfa aia şi ce efect au ele asupra drumurilor - şi aşa proaste - din România? Probabil vă amintiţi cum era acum câţiva ani şi cât de nesimţiti erau camionagii de la European Drinks. Îi vreţi înapoi?
- multe trenuri vin dinspre Craiova spre Ploieşti şi retur. Unii s-ar bucura să le vadă rebrusând prin Bucureşti Nord (am avea ce poza...), dar nu ar fi deloc rentabil
- o parte din materia primă a Sicomedului (sau cum i-o mai zice acum) vine cu trenul
- în gara Buc. Progresu se poate ajunge numai de pe centură. Aproape zilnic, vin vagoane la un depozit din zonă (vagoane serioase, nu cu apă minerală, cred că sunt cu ceva pietriş sau bolovani).
- legăturile reţelei naţionale de căi ferate cu reţelele de metrou şi tramvai se fac din linia de centură
- multe trenuri cu vagoane cisternă merg dinspre Constanţa spre Ploieşti şi containerele chiar mai departe. Unele vin prin Bucureşti Băneasa, dar majoritatea merg pe centură.

Şi exemplele pot continua, trenuri mai sunt. Dacă scoţi linia, ce faci cu trenurile?€

 


Re: News DeSimon

Iti cer scuze, uitases de transportul de marfa care e adevarat ca foloseste destul de mult CF de pe centura. Inca o data, sustin transportul feroviar in Romania (si in toata lumea) si nu vreau sa se scoata trenurile aceste pentru a ancuraja camioanele. Insa in unele zone cred ca nu se mai poate sa mai fie cale ferate pe centura, pentru ca incurca traficul auto si trece chiar la geamul omului. Vezi, de exemplu, calea ferate pe langa centura in zona nord (Odaile - intalnirea cu linia de la baneasa - branesti - constanta). In zona acesta, CF chiar incurca realizarea unei centura rutiera ca lumea (vezi zona Pasaj Otopeni). Din cate stiu eu, toate trenurile are trec pe aici ar putea fara probleme folosi linia Bucuresti Baneasa - Herastrau). Aici chiar nu inteleg dece nu se desfinteaza linia, mai ales ca acolo e o zona foarte importanta pentru centura rutiera (legaturi cu DN1, vitoarea A3, Voluntari...).

In alte zone centura feroviara chiar e necesara, si poate fi pastrata pentru ca nu incurca cu nimic. O zona unde ar fi probleme este zona Militari/A1/Centura, pentru ca linia e folosita dar incurca un nod bun intre A1 si centura. Aici centura feroviara ar putea fi "mutata" de cateva metri, doar la intersectie ca sa se poate face bretele decente.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: News Dr2005

DeSimon wrote:
Insa in unele zone cred ca nu se mai poate sa mai fie cale ferate pe centura, pentru ca incurca traficul auto si trece chiar la geamul omului. Vezi, de exemplu, calea ferate pe langa centura in zona nord (Odaile - intalnirea cu linia de la baneasa - branesti - constanta). In zona acesta, CF chiar incurca realizarea unei centura rutiera ca lumea (vezi zona Pasaj Otopeni).

De fapt, singurii care încurcă construcţia unei şosele adevărate sunt edilii din Otopeni.... toţi din '89 până acum, care au oferit cu dărnicie autorizaţii de construire în zonă. La cât de des trec trenuri pe acolo pe timp de zi, nu cred că acea trecere la nivel încurcă prea mult circulaţia auto. Întâlnirea cu linia de Băneasa se face înainte de Pasărea, în mijlocul câmpului... acolo centura trece bine-mersi peste linii (pe pod) şi nu are nicio intersecţie cu alt drum.

DeSimon wrote:
Din cate stiu eu, toate trenurile are trec pe aici ar putea fara probleme folosi linia Bucuresti Baneasa - Herastrau).

Care linie, pe lângă faptul că se circulă pe un singur fir, trebuie să preia şi trenurile sezoniere şi mai trece şi prin oraş. Nu cred că ţi-ar plăcea ca, pe la 3 dimineaţa când ţi-e somnul mai dulce, să îţi treacă pe sub balcon un marfar cu vreo 30 de vagoane, din care 29 cu locuri plane pe roţi şi unul cu saboţii blocaţi pe roată. Pe când, la depozitele de pe Centură nu locuieşte nimeni ca să fie deranjat. În toate oraşele mari din lumea civilizată se evită tranzitarea căilor ferate din interiorul oraşului de către trenuri de marfă, fiind acceptate doar cele care aduc/iau vagoane de la întreprinderile racordate la CF în zonă. În rest, prin oraş trec doar trenurile de călători.

DeSimon wrote:
Aici chiar nu inteleg dece nu se desfinteaza linia, mai ales ca acolo e o zona foarte importanta pentru centura rutiera (legaturi cu DN1, vitoarea A3, Voluntari...).

E importantă pentru că românul e mai comod din fire şi merge oriunde cu maşina... şi nici nu prea are alternative.
Nu văd rostul unei legături largi între A3 şi Otopeni... cine vine dinspre Ploieşti şi vrea la aeroport poate folosi lejer DN1. Cel mult o legătură A3 - A1, dar şi asta e discutabilă, că se poate ajunge mai repede pe DN1A, care nu-i lasă pe şoferi în Pipera. În rest... A1 - A2 se poate face legătura prin centura de V şi S (care e pe câmp, deci se poate lărgi lejer pe mare parte din lungime), A2 - A3 e destul de liberă centura pe porţiunea aia... şi cam astea ar fi legăturile între autostrăzi.

O zona unde ar fi probleme este zona Militari/A1/Centura, pentru ca linia e folosita dar incurca un nod bun intre A1 si centura. Aici centura feroviara ar putea fi "mutata" de cateva metri, doar la intersectie ca sa se poate face bretele decente.

Acolo cred că s-ar putea muta centura vreo 10 m mai spre V (nu vine peste depozitul ăla sau ce o fi şi încape şi pe sub pod - linia labastră). Astfel, s-ar putea construi nişte rampe destul de lungi (roşu) pentru a permite urcarea peste nivelul căii ferate, deci s-ar interzice virajul la stânga peste centură (sensul Bucureşti - centură - Dragomireşti - maro).  În acest fel, singurul conflict care ar mai apărea ar fi virajul dinspre A1 la stânga spre centură (cu culoarea roz).€

 


Re: News cristi20

Dr2005 wrote:
... deci s-ar interzice virajul la stânga peste centură (sensul Bucureşti - centură - Dragomireşti - maro).  În acest fel, singurul conflict care ar mai apărea ar fi virajul dinspre A1 la stânga spre centură (cu culoarea roz).


Ar mai fi o problema la virajul la stanga de pe centura (din Sud) spre Hornbach/Fashion House/altele (Est). La magazinele astea nu ai cum sa ajungi decat daca vii de pe centura(galben) sau pe autostrada(roz) dinspre Pitesti. Cei ce vin din Bucuresti, pentru a evita centura, ar putea ocolii pe sub urmatorul pod, dar asta inseamna kilometrii in plus, dar tot nu ar rezolva problema cu cei ce vin din sud pe centura si vor sa faca stanga.€

 


Re: News telvanni

Ce-mi place cand aud de iesit in strada....eu sunt primul care vine :D

 


  • Utilizator anonim
  • Posted:
  •  

Re: News Utilizator anonim

Oprescu vrea să planteze iarbă pe acoperişurile blocurilor.

Primarul Capitalei oferă 280.000 lei firmei care va realiza studiul de fezabilitate, iar licitaţia va avea loc pe 16 iulie.

Primăria Capitalei vrea să planteze strat vegetal pe blocurile din Bucureşti, primele pe care se va realiza acest lucru fiind clădirile din Regie, se arată în caietul de sarcini al licitaţiei pentru studiul de fezabilitate dedicat acoperişuri verzi.

Primăria oferă 280.000 lei firmei care va realiza studiul de fezabilitate, licitaţia având loc pe 16 iulie. În caietul de licitaţie se arată că "soluţia ce  va  fi  analizata  in  studiul  de  fezabilitate, constă în  îndepărtarea  hidroizolaţiei  existente, aplicarea  de  membrane  (termo)hidroizolante, strat  filtrant  ( nisip + pietriş),  strat  vegetal".

Soluţia aleasă trebuie să nu afecteze structura de  rezistenţă  a  imobilului, să  asigure  hidroizolarea  terasei  imobilului, să  protejeze  planşeul  de beton, să împiedice radiaţia solară din timpul zilei să ajungă la planşeul de beton  şi astfel să permită acumularea de căldură în acesta,  conducând  la o reducere a temperaturii medii în 24 de ore pe timp de vară. În plus, stratul vegetal trebuie irigat permanent "printr-o soluţie originală".

Soluţiile propuse vor fi însoţite de un proiect pilot pentru 35 de clădiri care fac parte din Complexul de cămine studenţeşti Regie.

Primarul Capitalei, Sorin Oprescu a declarat, în mai multe rânduri, că amenajarea de spaţii verzi pe acoperişurile blocurilor va creşte suprafaţa verde a Bucureştiului şi va duce la scăderea poluării. Studii de specialitate au arătat că în Municipiul Bucureşti există zone cu un înalt grad de poluare care de multe ori se suprapun cu zonele intens locuite. Din aceste studii a rezultat că zonele cu un înalt grad de poluare se regăsesc mai ales în interiorul inelului pericentral al Bucureştiului dar, în prezent, se observă că poluarea se extinde şi în afara acestui inel.

http://www.realitatea.net/oprescu-vrea-...20577.html€

 


Re: News Dominatrix

Utilizator anonim wrote:
Oprescu vrea să planteze iarbă pe acoperişurile blocurilor.

Vad ca lui dr. Oetker ii plac lucrurile suspendate. Si mie imi plac, asa ca as vrea sa il culc in pătuţul meu suspendat, unde poate sa viseze in liniste la autostrada suspendata si mai nou, la gradinile suspendate din Babilon, pardon din Bucuresti. :twisted:  Probabil ca prin constructia acestor gradini cu iarbă (sper ca nu din aia care se fumeaza :roll: ) vrea sa compenseze pentru spatiul verde inghitit de blocuri de sticla, de parcarile aiurea dintre blocuri si de carciumile (a se citi: terasele) din parcuri. Ce-ar fi totusi mai intai să dezrădăcineze morcovii  de pe linia tramvaiului 21 şi din alte locuri şi  să planteze o specie mai rezistentă?

La firea romanului, imi si imaginez cum vor fi folosite aceste gradini: in zilele de lucru, dimineata devreme, liber la plimbat caini, ca au si ei nevoile lor, săracii - va imaginati unde raman "rezultatele" acestor nevoi - apoi cateva ore de bronzat pentru pionieri. La pranz, vine femeia de serviciu cu curatenia, si pionierii iau o pauza de somn sau de barfa, dupa-amiaza, iar bronzat daca nu e soarele prea tare + cainii cu presiune la vezica, seara lumea venita de la munca se relaxeaza la o șuetă, eventual cu muzica data la maximum, iar in weekend vine poporul cu beutură, manele, grătare si mici, si chiar cu oala de sarmale in zile de sarbatoare…  :lol:  

Acum, serios vorbind, spatii verzi pe blocuri se amenajeaza in multe orase din strainatate. La Praga, de exemplu, nu se planteaza numai iarba, floricele si pomi pe acoperis, ci chiar adevarate gradini de legume. Ideea in sine e excelenta, dar nu stiu cum poate fi aplicata la Bucuresti. In primul rand, ca sa pui iarba pe blocurile existente ar trebui sa ai acordul asociatiei de locatari, ca doar blocurile nu sunt proprietatea primariei.

Alta problema e că pe multe blocuri e greu sa urci. Deci numai cei in putere s-ar putea bucura de iarba verde, asa ca pionierii invidiosi s-ar impotrivi proiectului. Sau le face dr. Oetker si lifturi, sa ajunga pe acoperis? Si cine va plati pentru intretinerea spatiului verde? PMB sau asociatia de locatari? Daca a 2'a varianta e corecta, nu e prea bine, fiindca atunci cand sunt probleme cu acoperisul, de obicei nimeni nu vrea sa platesca, decat cei de la ultimul etaj, pentru ca ei sunt cei mai afectati. La fel se va intampla probabil si cu spatiul verde de pe bloc.

Alta problema e ca la cat de buna e hidroizolatia la multe blocuri vechi, s-ar putea ca locatarii de la ultimul etaj sa aiba chiar piscina...€

 


  • Tom
  • Posted:
  •  

Re: News Tom

Daca acolo n'a reusit inca iarba sa creasca pe blocuri, nu cred ca reuseste el in kkpitala sa o faca.
A mai incercat un primar de sector sa faca un sistem de irigatii la spatiul verde din fata blocurilor. Tot ce trebuia facut era de conectat jucaria la o sursa de apa.
Dupa 2 saptamani, au venit si au demontat jucaria. Motivul? Daca foloseau irigatii, se consuma ceva apa, dar nici macar pionierii nu comentau prea tare la cata apa ar fi consumat stropitoarele.
Asa insa, vine cisterna si stropeste. Cu fiecare saptamana care trece, vine tot mai rar, dar pe hartie scrie ca a venit in fiecare zi, deci e profitabil. Wakarimasu-ka?

 


Re: News shoppy

Da, sa se irigheze printr-o solutie originala, adica minunatul sirop de apa minerala de la robinet, extrem de bogat in oxid de fier, care dupa 3 zile de canicula va fi declarat rezerva strategica deci utilizarea lui pentru irigat, fantani arteziene, spalat masini, etc va fi interzisa.
Stati asa ca nu e bine, ca solutia nu e "originala".

Deci revenim cu solutia originala: cum cei de la Mapn tot au un elicopter care a fost echipat pentru lupta contra incendiilor (deci cam asa ceva http://www.richard-seaman.com/Aircraft/ ... erDrop.jpg ) si in decurs de vreo 5 ani a fost folosit doar o singura data, in Grecia, propun sa se foloseasca acest elicopter(ca doar garla(Splaiul) este fix alaturi) in primul rand pentru irigarea acoperisurilor caminelor si nu in ultimul rand pentru distractia studentilor.

 


  • Dr2005
  • Posted:
  •  

Re: News Dr2005

La noi problema o să se rezolve româneşte... o să se apuce UTI sau altă firmă ,,prietenă" de aşa ceva şi o să primească exclusivitate... apoi, cum majoritatea blocurilor îşi repară acoperişul în fiecare an, vor juli în continuare de la locattarii cu pricina, că doar au distrus spaţiul verde pentru a repara acoperişul, nu? Ce dacă sub pământul de pe bloc (dacă nu cumva îl vor pune direct pe acoperiş) se va acumula apă şi vor mucegăi toate tavanele locatarilor de sub el?€

 


Re: News Dominatrix

Dr2005 wrote:
Ce dacă sub pământul de pe bloc (dacă nu cumva îl vor pune direct pe acoperiş) se va acumula apă şi vor mucegăi toate tavanele locatarilor de sub el?
Citeste cu atentie stirea, cica vor sa puna o membrana hidroizolanta si un strat filtrant intre beton si pamant. Cat de eficienta va fi solutia asta, e partea a 2'a, asa ca s-ar putea sa fie adevarata chestia aia cu piscinele de care am spus in primul mesaj.€

 


Go to page:  1  ... 6 7 8 9 10 11 12  ... 123
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Totul despre București  • 
Choose destination

Since our 2297 forum members have written 422377 posts in 5262 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use