MetrouȘtiri, noutăți și discuții despre metrou

 

Topic: Accidente / incidente

2562 posts, 593894 views
 
Go to page:  1  ... 177 178 179 180 181 182 183
 
 

📖 Pagination options
Re: Accidente / incidente shoppy

Sistemul nu ar fi permis crearea de traseu pe o linie ocupată, deci sistemul era picat și totul se făcea pe stația radio, apoi mecanicul se aștepta să intre pe firul opus că altfel ar fi frânat de când vedea macazele pe abătută, deci se aștepta să intre pe abătută și abătuta să fie liberă.

 


Re: Accidente / incidente Luca M.

ugd wrote here:
Din cate am inteles de la Digi24, in statia Dristor 1 se afla o garnitura defecta, deci un alt incident ce putea implica sistemul pendula, deci presupun ca astfel a fost actionat la momentul gresit macazul ...



Ma scuzati pentru offtopic, am aflat de la o cunostinta ca garnitura defecta era IVA, poate stie cineva exact ce tren era?

 


Re: Accidente / incidente TheTigerBeast

In fine, eu zic sa asteptam macar raportul preliminar de la AGIFER, ca pana acum toti am dat nșpe mii de variante. Dupa aia vedem ce si cum s-a intamplat apoi putem trage concluzii.

Prima o trag eu. Musamalizarea de catre Metrorex a acestui incident. Practic au negat ca s-a intamplat ceva pana cand jurnalistii i-au tras de manecuta "bai, primim poze de la oameni ca sunt 2 trenuri bot in bot la Timpuri Noi, care e faza?" dupa care "mda, vedeti, s-a intamplat intamplarea". Musamalizarea nu e noua la Metrorex, au mai fost cazuri.

In statii anuntau sec "defectiuni tehnice" sau "motive obiective". Mecanicii aflau pe CB cu greu ca s-a defectat un tren, dar la Eroilor, nu la Dristor. Cand am aflat si eu ca s-au ciocnit (asta era informatia initiala la 19:40) si i-am zis mecanicului de pe BM2 1008 si-a pus mainile in cap. Nu stia nici el. Iar din ce mi-a zis cand m-am dat jos la Grozavesti, la metrou statiile radio merg ca la telefonul fara fir. Adica de la Izvor incolo spre Republica se foloseste alta frecventa.

La data de 27 februarie 2024, în jurul orei 19.30, Poliția Capitalei - Brigada de Poliție pentru Transportul Public a fost sesizată cu privire la faptul că, în stația de metrou Timpuri Noi, două trenuri s-ar fi tamponat.

Din primele verificări s-a stabilit faptul că aspectele sesizate se confirmă.

La scurt timp, acestea și-au continuat deplasarea, pentru eliberarea liniilor de circulație.

În urma incidentului, nu au fost înregistrate victime sau pagube materiale.

De asemenea, ambii conductori au fost testați în vederea stabilirii alcoolemiei, rezultatele fiind 0.

Cercetările sunt continuate de polițiști din cadrul Brigăzii de Poliție pentru Transportul Public, în vederea stabilirii cu exactitate a împrejurărilor în care a avut loc evenimentul.

 


Re: Accidente / incidente survola

Se recunoaște pe facebook că a fost o problemă - parcurs eronat la o linie ocupată:

"Stimați călători,
Vă prezentăm scuze pentru situația neprevăzută din această seară și pentru disconfortul creat.
Astăzi, în jurul orei 19:15, în stația de metrou Timpuri Noi, s-a efectuat un parcurs eronat la o linie ocupată de un alt tren. Din acest motiv, circulația de metrou a fost reorganizată între stațiile Mihai Bravu și Nicolae Grigorescu.
Călătorii aflați în stații au fost informați prin sistemul de sonorizare.
În urma incidentului feroviar de la stația Timpuri Noi, compania Metrorex a avizat organele de investigare a evenimentelor feroviare- AGIFER, AFER, COSU. Acestea vor investiga evenimentul, vor stabili cauza acestuia și vor dispune măsurile care se impun.
Evenimentul nu s-a soldat cu victime sau pagube materiale.
Călătorii au fost debarcați în siguranță la peron, iar circulația trenurilor în acest moment se desfășoară în condiții normale.
Vă prezentăm încă o dată scuze și vă asigurăm că siguranța circulației rămâne principalul nostru obiectiv!"

 


Re: Accidente / incidente Aron

Este imposibil setarea unui parcurs catre o sectine ocupata, asa cum a mentionat un coleg cateva mesaje mai in spate si afirmatie pe care o sustin si eu, lucrand in la testare de sisteme pentru siguranta feroviara. Eu nu vad cum ar fi posibil altfel.
Bazandu-ma pe imagini, e clar ca macazul a fost setat pe abatere, posibil pentru a face manevra cu rama IVA defecta sau pentru cirucalatia in sistem pendula. Dar aici banuiesc ca a intervenit prima eroare umana si anume ca mai trebuia sa ajunga un tren, Dublin, in statie dar s-a schimbat macazul cat inca era in tunel. A doua eroare umana ar fi mecanicul Dublin care, banuiesc, ca nu a vazut starea macazului setat pe abatuta si a inceput sa actioneze frana abia cand a ajuns pe fals si a vazut rama Haga stationata in statie. Ce vreau sa subliniez este clar ca nici mecanicul din Dublin nu se astepta ca macazul sa fie pe abatuta si sigur nu avea o viteza corespunzatoare pentru a trece pe acel macaz pe abatuta ci avea o viteza de intrare in statie, care in punctul in care se afla macazul este un pic mai mare de 30 km/h. Dar e bine ca a fost spatiu suficient cat sa franeze in siguranta si nu vorbim acum de o tragedie. Acum putin timp la stiri se da varianta de 3 trenuri pe aceeasi directie (IVA-Dublin-Haga). IVA defecta, Dublin da cu "spatele" si da de Haga in statie, ceea ce e total fals.

LE: SINGURA optiune in care vad implicata setare de parcurs eronata este ca de fapt sa se fi setat un parcurs de iesire pentru Haga si astfel sa se fi actionat macazul, care intr-adevar poate fi actionat intr-o etapa de setare de parcurs DOAR daca acel macaz nu este folosit in alt parcurs(ca parte din alt parcurs sau protectie de flanc pentru alt parcurs). Dar mie greu sa cred ca nu se incadra macazul in nicio categorie.

LE2: toate astea se aplica daca sistemul nu a fost deconectat, in caz contrar punctele cu eroare umana raman valide.

 


Re: Accidente / incidente survola

Nici ei nu mai știu ce să spună 🤔

 


Re: Accidente / incidente TudorSt

@Aron  foarte interesante explicațiile. Părerea mea e ca Haga trebuia să întoarcă la Timpuri Noi (deci i-a fost rezervată doar prima secțiune de după macaz) iar Dublin a venit ori pe ATP (manual, ignorând toate semnalele de avertizare din cabina și ajungând până în punctul în care să taloneze macazul) ori cu ATP izolat complet, fără să se gândească la o situație de genul ăsta.

 


Re: Accidente / incidente Luca M.

https://stirileprotv.ro/amp/stiri/actual ... ate.html

Ce vor cu schema asta gresita? 1:15
IMG_4673.jpeg (520.12 KB; downloaded 1270 times)

 


Re: Accidente / incidente TheTigerBeast

Cei de la Club Feroviar au intrat in posesia procesului verbal preliminar privind incidentul de la Timpuri Noi.

Iată cum s-au desfășurat evenimentele care au culminat cu producerea accidentului:

Ora 18:43. Trenul 4211 format din REM 10-49-60 IVA a rămas defect la plecarea din staţia Dristor 1 spre staţia Nicolae Grigorescu, pe firul 1, cu ultimele două vagoane la peron şi restul vagoanelor în tunel.

Ora 18:46. Trenul 4 care circula de la staţia Mihai Bravu spre staţia Dristor 1, pe firul 1, în spatele trenului 4211, a fost oprit în linie curentă de instalația ATP — ATO în apropierea staţiei Dristor 1.

Ora 18:49. Trenul 17, care circula pe firul 1 între Dristor 2 şi Pantelimon, a oprit în staţia Timpuri Noi, urmând a fi expediat pe firul 1 (normal) către staţia Mihai Bravu.

Din cauza faptului că trenul 4211 nu a reuşit să remedieze defecţiunea, s-a hotărât darea trenului înapoi şi regararea acestuia în staţia Dristor 1, pentru debarcarea călătorilor. După debarcarea călătorilor, mecanicul a transmis faptul că trenul poate circula în sens opus (spre staţia Mihai Bravu).

Ora 18:59. În consecință, operatorul de tracţiune împreună cu mecanicul trenului şi operatorul de circulaţie au dispus îndrumarea acestuia către depoul Ciurel, pentru remediere. Pentru ca acest lucru să se întâmple, era necesară întoarcerea trenului nr. 4 în direcţia Mlhai Bravu – Timpuri Noi. Pentru efectuarea acestei operaţiuni, mecanicul trenului nr. 4 a schimbat postul de conducere, a izolat instalaţia ATP şi a circulat pe firul 1 contrasens şi apoi pe firul 2 normal până la stația Mihal Bravu, unde a garat la peron, la ora 18:59. După coborârea și urcarea călătorilor, mecanicul trenului 4 a anunţat prin staţia de sonorizare că trenul circulă în direcţia Dristor 2.

Ora 19:03. Trenul 4 a plecat din staţia Mihai Bravu, pe firul 2 (normal), către staţia Timpuri Noi, în baza semnalului de ieşire al staţiei Y2 aflat pe poziţie pe oprire (roşu cu alb). Impiegatul de mișcare (IDM) al staţiei Piaţa Unirii 1 a efectuat parcurs de ieşire pentru trenul 17 de la linia 1 Timpuri Noi peste diagonala 4-8 pe contrasens pe firul 2, după care parcursul a fost anulat. Însă macazurile au rămas înzăvorâte pe abatere cu acces la linia 1 din staţia Timpuri Noi.

Ora 19:06. Trenul 4 a depăşit semnalui Y al staţiei Timpuri Noi aflat pe oprire (roşu cu alb), a continuat mersul pe diagonala 4-8 abatere a staţiei Timpuri Noi şi s-a cuplat cu trenul nr. 17 care se afla garat la linia 1 a staţiei Timpuri Noi.


https://clubferoviar.ro/accidentul-de-metrou-de-la-timpuri-noi/

 


Re: Accidente / incidente TudorSt

Ceva da cu virgula aici. Spune ca s-a efectuat parcurs de iesire pentru trenul 17 (Haga) la Timpuri Noi, apoi a fost anulat, dar macazurile au ramas pe abatere. Bun, corect. Dar cum se face ca trenul 4 (Dublin) avea rosu+alb desi pe X-ul de la Timpuri Noi nu era facut (inca) niciun parcurs? Nu trebuia sa fie rosu si atat?

 


Re: Accidente / incidente subway guru

E clar că a fost o bâlbâială totală…

 


Re: Accidente / incidente shoppy

Roșu+ alb parcă este circulația interzisă fără ATP, circulația permisă cu ATP după instrucțiunile ATP.

 


Re: Accidente / incidente bogdan88

Pare ca mecanicul trenului nr 4 a uitat instalatia ATP izolata dupa ce a revenit pe firul 2, iar la intrarea in statia Timpuri Noi a trecut de semnal ca si cum ar fi avut ATP activ. In situatia asta, avand in vedere ca a plecat pe rosu cu alb de la Mihai Bravu, se putea chiar ciocni in tunel cu trenul nr 17 daca cel din urma pleca pe parcursul facut de IDM.

 


Re: Accidente / incidente fl82

In momentul cand a izolat instalatia ATP mecanicul trenului nr. 4 a procedat instructional ?

Dupa aceasta nu trebuia sa respecte indicatiile semnalelor luminoase si implicit sa opreasca la semnalul de intrare a statiei Timpuri Noi, fiind considerat un tren fara instalatie ATP (sau cu instalatie ATP scoasa din functiune/izolata) ?

Anularea unui parcurs nu cred ca determina automat schimbarea pozitiei macazurilor! Parcursul a fost anulat (la statia Timpuri Noi) dar macazurile au ramas in acceiasi pozitie, in abatere!

Aici poate a gresit si IDM-ul, deoarece nu l-a avertizat (prin statia radio) pe mecanicul trenului nr.4 ca trebuie sa opreasca la semnalul de intrarea statiei Timpuri Noi si ca parcursul este executat spre o linie ocupata!

 


Go to page:  1  ... 177 178 179 180 181 182 183
 

📖 Pagination options
Home page  • 
Parent forum: Știri, noutăți și discuții despre metrou  • 
Choose destination

Since our 2298 forum members have written 422416 posts in 5262 topics and 515 subforums.

 

© 2009 - 2024 Asociația „Metrou Ușor”

Powered by PhpBB In DotNet

The Terms Of Use